;
coinex

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر

تلگرام یکی از بهترین و جامع ترین پیام رسان های دنیاست. در این جستار اما به رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام خواهیم پرداخت. با ما باشید.

تردیدی در این نیست که پیامرسان تلگرام با امکانات خارق العاده ای که دارد یکی از جامع ترین و بهترین شبکه های اجتماعی است که از قضا برای ما ایرانیان در صدر فهرست پرمخاطب ترین پیامرسان ها قرار دارد.

این پیام رسان که حالا چند مدتی هست در ایران گرفتار بلای فیلترینگ و از دسترس کاربران پرشمار ایرانی خود خارج شده است، هنوز هم محبوبیت فراوانی میان ایرانیان دارد و با هر بروزرسانی خود برخی قابلیت های جدید را در دسترس کاربران قرار میدهد.

البته که تلگرام ابزارها و امکانات فوق العاده ای دارد که همین موضوع آنرا نسبت به سایر پیامرسان ها برتری میبخشد، اما بعضا هم با مشکلات و ارورهایی روبرو میشود که میتواند کار را برای ما پیچیده کند.

یکی از معروف ترین ارورها و مشکلات این روزهای تلگرام، پیغام this phone number is banned است. اما این ارور به چه معناست؟ علت آن چیست و روش رفع مشکل this phone number is banned چیست؟ با ما در رفع مشکل this phone number is banned همراه باشید.

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام

تلگرام نیز به مانند بسیاری از پلتفرم های اندرویدی و شبکه های اجتماعی آنلاین، بعضا با مشکلات و ایرادهای فنی خاصی مواجه میشود. برخی از معروفترین این ایرادها که حالا بسیار رایج شده اند ارورهای Phone Number Flood و This phone number is banned هستند. اما این خطاها به چه معنا هستند؟ This phone number is banned به چه معناست و چه تفاوتی با Phone Number Flood دارد؟ شیوه رفع مشکل this phone number is banned چیست؟ ما در ادامه جستار پیش رو به راهکار رفع مشکل this phone number is banned خواهیم پرداخت.

اگر جین کار با تلگرام با ایراد این شماره تلفن مسدود است مواجه شدیم چه باید کرد؟ این چه تفاوتی با فلود (Flood) دارد؟ معنای انسداد یا ممنوعیت که مشخص است و بن شدن به همین معناست. اما فلود در معنای لفظی به معنای طغیان و یا سیل  اس و خطای Phone Number Flood برای کاربرانی رخ میدهد که بیش از 3 بار پشت سرهم اکانت تلگرام خود را حذف کرده باشند. این افراد برای ورود دوباره به برنامه با این مشکل مواجه خواهند شد.

بهتر است در صورتی که قصد کنار گذاشتن تلگرام را دارید یا گمان میکنید اینکار موقتی است از حذف کامل اکانت خودداری کنید و تنها از برنامه خارج شوید. اما اگر مجبور به اینکار بودید در این امر زیاده روی نکنید. توصیه ما این است که بیش از دو مرتبه این کار را نکنید که بعدها در مورد شماره اصلی خود که عموم افراد از طریق آن با شما ارتباط دارند به مشکل بخورید.

رفع مشکل Phone Number Flood در تلگرام

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

این مشکل که مدتی پیش برای بسیاری از کاربران دردسرساز شده بود با اقدام تلگرام رفع شد و حالا همه افرادی که با این ایراد مواجه بودند میتوانند دوباره ثبت نام کنند.

البته اگر با این مشکل همچنان مواجه هستید، راهکارهایی برای دور زدن تلگرام وجود دارد. یکی از بهترین ها بدون شک این است که با یک شماره که با آن اکانت تلگرام ندارید، نسبت به ایجاد اکانت جدید تلگرام اقدام کنید.

این شماره میتواند یک شماره واقعی سیمکارت باشد یا یک شماره مجازی. شاید بهتر این باشد که ابتدا با یکی از بهترین اپلیکیشن های شماره مجازی نسبت به ایجاد شماره مجازی اقدام کنید. سپس و با دریافت این شماره اکانت جدید را بسازید و در نهایت با استفاده از قابلیت تغییر شماره در تلگرام، شماره فلود شده را در بخش مربوطه به عنوان شماره تلگرام وارد کنید.

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

مدت زمان رفع مشکل فلود تلگرام میتواند متغیر باشد. ممکن است رفع این مشکل چند روزی طول بکشد. این موضوع میتواند با تعداد دفعاتی که شا اکانت خود را حذف کرده اید نیز مرتبط باشد. زمان دقیقی برای این موضوع وجود ندارد اما حداقل 5 یا 6 روز طول می کشد.  در این مدت از تکرار درخواست رفع این مشکل خودداری کنید چراکه باعث بدتر شدن وضعیت و مدت زمانی میشود که نمیتوانید آنرا فعال کنید.

استفاده از شماره مجازی میتواند عالی در ریپورت شدن شماره مجازی و شماره اصلی شما شود. در نتیجه بهتر است 6 روز صبر کنید تا بدون هیچگونه مشکلی، این موضوع برای شما حل شود.

پس اگر شما در یک بازه زمانی کوتاه 3 بار اکانت تلگرام خود را با یک شماره دیلیت و دوباره نصب کنید، تلگرام به این موضوع واکنش نشان میدهد و شماره شما را برای مدت نامشخصی نامسدود و از دسترسی خارج میکند.

رفع مشکل this phone number is banned

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

مشکل this phone number is banned که اواخر بسیار رایج شده است، مشکلی مربوط به نقض قوانین تلگرام است. درواقع یا شما قوانینی را نقش کرده اید، یا افرادی گزارش عملکرد منفی شما را به تلگرام داده اند و یا نسخه تلگرامی که استفاده میکنید، از نسخه های غیررسمی و غیرمجاز سات.

اگر نام اکانت تلگرامی خود را به Saved Message و یا Favorites تغییر دهید، اکانت تلگرامی شما همراه با شماره و ID تلگرامی به صورت کامل مسدود شده و امکان بازگردانی آن عملا غیر ممکن خواهد بود. از جمله عوامل موثر بر ایجاد این مشکل و مسدودسازی شماره همراه شما میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیلیت اکانت پشت سر هم و چندباره
  • اسپم شدید در گروه ها
  • تبچی کردن شماره ها
  • استفاده از تلگرام های غیررسمی که تاییدیه تلگرام را ندارد و یا برنامه هایی که اسپمر هستند.
  • ثبت نام بیش ز 10 شماره با یک آی پی و یا یک دستگاه
  • استفاده از نام Saved Message ، Favorites ، Telegram برای اکانت خود که با این کار درجا بن می‌شید.

برای رفع مشکل this phone number is banned میتوانید به همان روشی که در مورد رفع فلود شدن شماره گفته بودیم اقدام کنید. یعنی برای رفع مشکل this phone number is banned میباید با استفاده از یک شماره جدید یک اکانت بسازید و با قابلیت تغییر شماره در تلگرام نسبت به رفع مشکل this phone number is banned اقدام کنید.

سایر مشکلات رایج در تلگرام

علاوه بر مواردی که به آن پرداختیم، برخی از مشکلات رایج در تلگرام که راهکارهای ساده ای برای حل آنها وجود دارد عبارتند از:

عدم نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

یکی از رایج ترین مشکلات تلگرام که برخی کاربران تلگرام با آن مواجه می شوند، مربوط به عدم نصب اپلیکیشن روی گوشی های اندرویدی است. اما علت این مشکل و راه حل آن چیست؟

در اکثر موارد این مشکل به دلیل نداشتن حداقل سیستم مورد نیاز جهت نصب اپلیکیشن تلگرام رخ می‌دهد. حداقل ورژن مورد نیاز سیستم عامل اندروید به منظور نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی اندرویدی نسخه 4.0 (کیت کت) است. بنابراین در صورتی که ورژن اندروید گوشی شما از نسخه 4.0 پایین‌تر باشد، قادر به نصب برنامه تلگرام روی گوشی خود نخواهید بود.

در صورتی که گوشی شما از حداقل سیستم مورد نیاز جهت اجرای برنامه تلگرام بهره می‌برد و همچنان با مشکل عدم امکان نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا حافظه کش برنامه پلی استور را حذف کرده و مجددا نسبت به نصب اپلیکیشن تلگرام روی گوشی اقدام نمایید. همچنین می‌توانید فایل APK این برنامه را دانلود کرده و آن را به صورت مستقیم روی گوشی خود نصب کنید.

ارسال نشدن پیام ها در تلگرام

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

از دیگر مشکلات رایج تلگرام که توسط کاربران زیادی گزاش شده است، می توان به عدم امکان ارسال پیام اشاره کرد. با بروز چنین مشکلی کاربران قادر به ارسال پیام به مخاطبین مورد نظر خود نبوده و عملا استفاده از تلگرام غیر ممکن می‌شود.

برای رفغ این مشکل در در جه اول باید از اتصال اینترنت خوب دستگاه خود مطمئن شوید. همچنین در مواردی ممکن است، فرد گیرنده پیام شما را بلاک کرده باشد. بنابراین در چنین شرایطی قادر به ارسال پیام نخواهید بود.

پس از بررسی مذکور در بالا در صورتی که همچنان در ارسال پیام ها مشکل داشتید پیشنهاد میکنیم تا نسبت به پاکسازی حافظه کش این برنامه و یا حذف و نصب مجدد آن اقدام کنید. به منظور حذف حافظه کش تلگرام مراحل زیر را طی نمایید:

  • از تنظیمات گوشی خود به بخش Apps خود مراجعه کنید.
  • از لیست نمایان شده برنامه Telegram را انتخاب کرده سپس گزینه Storage را لمس نمایید.
  • در صفحه نمایان گزینه Clear cache را لمس کرده و پس از آن دستگاه خود را ری استارت کنید.

در صورت عدم رفع مشکل تلگرام پس از پاک سازی کش، پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت، اپلیکیشن تلگرام را حذف و مجددا بر روی گوشی خود نصب کنید.

  • به منوی اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • آیکون برنامه Telegram را لمس کرده و نگه دارید.
  • سپس به منظور حذف تلگرام، آیکون آن را به سمت بالای صفحه بکشید.
  • دستگاه خود را ریستارت کنید.
  • با مراجعه به پلی استور مجددا اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود نصب نمایید.

عدم امکان اضافه کردن مخاطبین به تلگرام

رفع مشکل this phone number is banned در تلگرام و آموزش رفع برخی مشکلات دیگر
حل مشکل this phone number is banned

یکی از مشکلات رایج تلگرام به عدم امکان افزودن مخاطبین به این برنامه مربوط است. همانطور که میدانید در عموم اپلیکیشن های پیامرسان مانند تلگرام و سایرین برای دسترسی به هر یک از مخاطبین خود یا باید دسترسی مخاطبین را به تلگرام بدهید یا خود شماره فرد را در تلگرام وارد کنید.

در این فرایند مخاطبینی که در فهرت مخاطبین شما دارای تلگرام باشد به فهرست مخاطبین تلگرام شما نیر اضافه میشود. حال شاید در مواردی با اضافه نشدن مخاطبین جدید به تلگرام مواجه شوید.

به منظور رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا اجرای برنامه تلگرام را متوقف کرده و یا دستگاه خود را ری استارت کنید. سپس مطمئن شوید که اپلیکیشن تلگرام اجازه دسترسی به لیست مخاطبین گوشی شما را داشته باشد. به منظور بررسی این موضوع مراحل زیر را طی نمایید:

  • به بخش Permissions در تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Contacts را لمس نمایید.
  • در این بخش اسلایدر اپلیکیشن Telegram را در حالت فعال قرار دهید.

با انجام این مراحل، اجازه دسترسی به مخاطبین گوشی به اپلیکیشن تلگرام داده می‌شود و به احتمال زیاد مشکل عدم امکان اضافه کردن مخاطب به تلگرام رفع خواهد شد.

عدم دریافت نوتیفیکیشن

ارسال نشدن نوتیف های تلگرام از دیگر مشکلات این پیامرسان است که بعضا میتواند دردسرساز شود. نوتیفیکیشن یا اعلانات تلگرام یا با استفاده از قابلیت های اندروید و یا توسط خود اپلیکیشن ارسال میشوند.

حال برخی دستگاه های اندرویدی ممکن است به عللی چون کاهش مصرف اینترنت یا مصرف باتری به طور خودکار دریافت نوتیفیکیشن از پیامرسان را قطع کنند. در نتیجه این امر است که مشکل ارسال نشدن یا در حقیقت دریافت نکردن نوتیف های تلگرام بروز میکند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل در درجه اول تلگرام خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

سپس به بخش Settings در اپلیکیشن تلگرام مراجعه کنید و وارد قسمت Notifications and Sounds شوید. در این بخش از فعال بودن گزینه های Message و Group alerts اطمینان حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا در این بخش گزینه‌های Keep-Alive Service و Background Connection را هم در حالت فعال قرار دهید.

مشکل Connecting یا وصل نشدن تلگرام

از دیگر مشکلات رایج تلگرام که بسیار گزارش میشود، عدم اتصال یا مشکل Connecting  است. این مشکل به احتمال زیاد همواره در ارتباط با وضعیت اینترنت شما بروز میکند. بنابراین باید در درجه اول از فعال بودن وای فای و یا دیتای موبایل خود و ارتباط سالم اطمینان پیدا کنید. همچنین میتوانید در صورتی که مطمئن شدید مشکل از گوشی یا اینترنت است راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • گوشی و مودم خود را ریستارت کنید.
  • شبکه ‌ای را که به آن متصل هستید، حذف کرده و مجددا به آن وصل شوید.
  • تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید.

عدم نمایش زمان بازدید یا لست سین

لست سین یا آخرین زمان بازدید قابلیتی است که عموم پیامرسان ها از آن بهره مند هستند. با استفاده از این قابلین میتوان زمان آخرین بازدید و فعالیت کاربران در تلگرام را مشاهده کرد. با این وجود برخی کاربران گزارش داده اند قادر به مشاهده آخرین بازدید یا لست سین مخاطبین خود در تلگرام نیستند. جهت رفع این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

  • از تنظیم بودن تاریخ و زمان دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.
  • حافظه کش اپلیکیشن تلگرام را حذف کنید.
  • اپلیکیشن تلگرام را حذف و مجددا نصب کنید.

در پایان توصیه میکنیم برای برخی آموزش های تلگرامی بیشتر حتما نگاهی به نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام، استیکر نوروز 1400، نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام، ویس چت تلگرام چیست و آموزش ساخت پلی لیست در تلگرام داشته باشید.

همچنین اگر با کلاب هاوس آشنا باشید، میدانید که این روزها بسیار بولد شده است. اگر هنوز کلاب هاوس را نمیشناسید، اپلیکیشن کلاب هاوس چیست را ببینید و در ادامه برای سایر آموزش های مرتبط حتما نگاهی به آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، دعوتنامه کلاب هاوس چیست، دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر، دانلود کلاب هاوس اندروید و کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رفع مشکل this phone number is banned چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (26 نظر)

    سلام شمارم محروم شده
    خواهشا کمکم بکنین شمارم از محرومی در بیاد
    الان دوهفته هست شمارم محروم شده
    چیکار کنم شمارم از محرومی دربیاد
    تا بتونم تلگرامم رو برش گردونم 😭😭

    پاسخ

    سلام شمارم اکانت تلگرامم محروم شده
    الان دوهفته هست
    چیکار بکنم از محرومی دربیاد
    لطفا کمکم بکنین
    شمارم اکانتم از محرومی دربیاد
    تلگرامم برگرده 😭

    پاسخ

    سلام شمارم محروم شده
    خواهشا کمکم بکنین شمارم از محرومی در بیاد
    الان دوهفته هست شمارم محروم شده
    چیکار کنم شمارم از محرومی دربیاد 😭😭

    پاسخ

    اکانت من یه بار بی دلیل محروم شده بود
    بعد نیم ساعت اکانتم برگشت
    بعد یه هفته دوباره وارد تل شدم دوباره محروم شد ولی ۲۴ ساعت گذشته ولی برنگشته
    خواهشا کمکم کنید

    پاسخ

    سلام اکانتم محروم شده لطفاً آزاد کنید تو گروه ها تبلیغ میکردم بس بن زدن و ازقبلش هم ریپورت بودم لطفا تکرار نمیشه آزاد مورد ممنون میشم
    لطفا آزاد کنید دیک تبلیغ هم نمیکنم

    پاسخ

    سلام اکانتم محروم شده لطفاً آزاد کنید تو گروه ها تبلیغ میکردم بس بن زدن و ازقبلش هم ریپورت بودم لطفا تکرار نمیشه آزاد مورد ممنون میشم
    لطفا آزاد کنید دیک تبلیغ هم نمیکنم

    پاسخ

    خخخخخ شلمغز

    پاسخ

    من امروز اک تلگرامم بی هیچ دلیلی بن شد هیچکدوم دلیلایی ک شما گفتین هم دلیلش نبود چیکار کنم اکم برگرده خیلی چیزای مهمی داشتم اونجا 🙁

    پاسخ

    سلام. یازده روز پیش اکانت تلگرامم توسط تلگرام بَن شد. دو روز بعد اکانت برگشت ولی سه تا کانال و گروهم برنگشت. تا بحال زیاد ایمیل دادم ولی فایده ای نداشته. آیا کانال های تلگرامم بر می گردن؟

    پاسخ

    الان ۶۰ روز است که تلگرامم بن شده به پشتیبانی تلگرام پیام انگلیسی دادم ولی هنوز جوابی از پشتیبانی تلگرام برام ایمیل نیامده و تلگرامم آزاد نشده

    پاسخ

    سلام من سه روز که یک سیم کارت همراه اول گرفتم
    ولی وقتی می‌خوام ثبت نام کنم میگه شماره تا معتبره باید چه کار کنم

    پاسخ

    چیکار کردی درست شد؟

    پاسخ

    اکانت منم بدون دلیل بن شد تلگرام اصلی بود. از اکانت دومم چک کردم نوشته بود دیلیت اکانت
    ایمیل زدم به پشتیبانی تلگرام نیم ساعت بعدش برگشت با چتها و محتویاتش

    پاسخ

    تو متن پیام چی نوشتی..

    پاسخ

    تلگرام اصلی و نصب کن بعد شمارتو بزن اون پایین میاره لغو یه طرفم راهنما بعد رهنمایی رو میزنی یه صفحه ایمیل برات باز میشه بعد همون متن و به همون ایمیل ارسال میکنی مال من 24ساعته درست شد هیچیمم پاک نشده بود همه چی سرجاش بود
    یا میتونی از گوگل ترنسلیت کمک بگیری و متن فارسی بنویسی به انگیسی ترجمه کنه برات بعد بفرستی به همون ایمیل همراه با شماره و مدل گوشیت و بقیه چیزا به نضر من اولی راحت تره

    پاسخ

    سلام بعد از فرستادن ایمیل از قسمت helpخودشون از ایمیل جوابی براتون فرستادن ؟بعدش تونستین به اکانتتون برگردین؟

    پاسخ

    تلگرام اصلی و نصب کن بعد اونجا شماره همون اکانتت که محروم شده رو بزن بعد دوتا گذینه برات میاره راهنمایی رو بزن بعد همون متن و به همون ایمیل بفرست 24ساعت باز میشه برا من باز شد هیچیم پاک نشده بود همه چیم سرجاش بود
    از گوگل ترنسلت هم میتونی کمک بگیری و متن و فارسی بنویسی ترجمه کنه بعد ایمیل پشتیبانی و پیدا کنی همراه با شماره مبایلت براشون بفرستی

    پاسخ

    چرا من هرچه ایمیل برای پشتیبانی تلگرام فرستادم هنوز اکانت تلگرامم از بن بیرون نیاوردن ۶۰ روز است که بن شدم

    پاسخ

    این شماره اکانت تلگرامم است که بن شده ۰۹۱۷۲۳۷۳۵۸۴ تمام زندگی ام تو تلگرامم است از تلگرامم خرجم بیرون میارم هرکسی اکانت تلگرامم از بن بیرون بیاره جایزه خوبی از من داره چون اکانت تلگرامم برام مهم است

    پاسخ

    چی نوشتی برا پشتیبانیش

    پاسخ

    چیکار کردی

    پاسخ

    تلگرام اصلی و نصب کن بعد اونجا شماره همون اکانتت که محروم شده رو بزن بعد دوتا گذینه برات میاره راهنمایی رو بزن بعد همون متن و به همون ایمیل بفرست 24ساعت باز میشه برا من باز شد هیچیم پاک نشده بود همه چیم سرجاش بود
    از گوگل ترنسلت هم میتونی کمک بگیری و متن و فارسی بنویسی ترجمه کنه بعد ایمیل پشتیبانی و پیدا کنی همراه با شماره مبایلت براشون بفرستی

    پاسخ

    تلگرام اصلیم بن شده چه کار کنم کمکم کنید لطفاً اکانت اصلیم برگردونم ممنون از همه تون

    پاسخ

    الان ۶۰ روز است که اکانت اصلی تلگرامم بن شده هنوز اکانت تلگرامم برگردانده نشده متن انگلیسی هم برای پشتیبانی تلگرام فرستادم ولی هیچ جوابی از پشتیبانی تلگرام برام تو جواب ایمیل نیامد

    پاسخ

    من شمارمو میزنم تلگرام نصب کنم مینویشه این شماره نامحروم شده است

    پاسخ

    سلام من دیروز یک اشتباهی کردم پروفایلم رو لوگو تلگرام گذاشتم ایدیم رو پاک کردم و بیوگرافی+48333گذاشتم بعدش دلیت شد میخوام وارد بشم میگه این شماره تلفن بن شده چیکار کنم خطم برگرده

    پاسخ