;
coinex

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟

همانگونه که در همه جای جهان صحبت از کلاب هاوس جریان دارد، کلاب هاوس در ایران نیز محبوبیت زیادی کسب کرده است. با ما در بررسی این موضوع همراه شوید.

همراهان تکراتو به خوبی میدانند که این روزها اپلیکیشن پیامرسان صوتی کلاب هاوس در زمره محوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا قرار دارد و تیتر اصلی بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های فعال در حوزه فناوری است.

قالب خاص و منحصربفرد کلاب هاوس در کنار تمایل بسیاری از افراد مشهور به استفاده از آن، عضویت در این برنامه را که در حال حاضر چندان ساده هم نیست، بسیار جذاب و جالب توجه کرده است. بر این اساس فضای خاصی از علاقه به کلاب هاوس و تلاش برای عضویت در آن شکل گرفته است.

به مانند سایر کشورهای جهان و تب داغ تبدل دعوت نامه و تلاش برای پیدا کردن آن، کلاب هاوس در ایران نیز چنین وضعیتی را دامن زده است. در جستار پیش رو جنبه های مختلف حضور کلاب هاوس در ایران و ایرانیان کلاب هاوس را بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

کلاب هاوس در ایران

از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟

شاید نقطه اوج سر و صداهای اخیر پیرامون نام این اپلیکیشن به یکی از پر سر و صداترین چهره های دنیای فناوری، مدیرعامل تسلا و مالک اسپیس ایکس، یعنی جناب ایلان ماسک بازگردد!

او این مدت به خوبی استفاده از شهرت خود را یاد گرفته است. برند شدن نام ایلان ماسک را از مدتها پیش می دانستیم، اما با تاثیری که تمایل این فرد به ارزهای دیجیتال بر رشد کلی ارزش ارزهای دیجیتال به طور عام و رشد ارزش دو مورد آنها داشت، بهتر فمیدیم.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟

توییت ها، صحبت ها و اظهار نظرها و در نهایت امر سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا روی بیت کوین، عاملی شدن در تغییراتی جدید در پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 و پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 به عنوان دو مورد از محبوب ترین و بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021.

ثروتمندترین مرد جهان این روزها هر حرکت و اظهار نظری که داشته باشد، نظر همه را به خود جلب می کند و تاثیرات عمده خود را بر بازار هر کسب و کاری که به آن توجه کند خواهد داشت.

بعد از ماجرای ارزهای دیجیتال بود که علاقه ایلان ماسک به شبکه اجتماعی و پیامرسان صوتی کلاب هاوس بر ما مکشوف شد. جایی که ایلان ماسک میزبان یک اتاق گفتگوی صوتی با بنیان گذار یکی دیگر از شرکت های فناوری بود و باعث شد ظرفیت 5 هزار نفری اتاق گفتگوی کلاب هاوس، احتمالا برای اولین پر شود.

بعد از این بود که اخباری از علاقه سایر چهره های سرشناس به کلاب هاوس و حضور افرادی چن بیل گیتس، مارک زاکربرگ، کوین هارت و بسیاری دیگر از افراد مطرح به کلاب هاوس و حضور آنها در این اپلیکیشن به گوش رسید. همین موضوعات سبب شد تا کلاب هاوس به ناگاه در مرکز توجهات قرار بگیرد و بر همین اساس سوالات مرتبط با آن یعنی اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، دعوتنامه کلاب هاوس چیست، آموزش کار با کلاب هاوس و مالک کلاب هاوس کیست به ترندهای اصلی گوگل بدل شدند.

به همین ترتیب در ایران نیز توجهان به این سرویس با رشد قابل توجهی مواجه شده و حالا این سوالات به دغدغه های اصلی افراد بدل شده است. تازه اخباری از خرید دعوتنامه کلاب هاوس نیز به گوش میرسد که در ادامه اشاره ای به آن خواهیم داشت. در گفتار کلاب هاوس در ایران ضمن پاسخ به این سوالات قصد پرداختن ب جزئیات استفاده از کلاب هاوس در ایران را داریم. با ما همراه باشید.

کلاب هاوس در ایران ؛ کلاب هاوس چیست ؟

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟

اختمالا با این جریانات خبری روزهای اخیر در حد کفایت با کلاب هاوس آشنا شده اید. اما برای اطلاعات بیشتر میگویم که کلاب هاس یک سرویس پیام رسان صوتی است که نقطه ثقل تمام ارتباطات را برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی از متن به صوت انتقال داده است. این یعنی چه؟

یعنی در واقع جز بیو کلاب هاوس و یا در هنگام آموزش ساخت روم در کلاب هاوس یا دیلیت اکانت کلاب هاوس در موارد دیگر عموم ارتباط شما با افراد مبتنی بر گفتگوی صوتی خواهد بود. چه به طور خصوصی و چه به طور عمومی، مبنای هر ارتباطی در کلاب هاوس بر صوت قرار دارد.

خب شاید بپرسید این مگر چه جذابیتیی دارد؟ در پاسخ باید گفت همه چیز همین جا تمام نمی شود و عده زیادی از افراد فارغ از جذابیت این ویژگی های انحصاری کلاب هاوس، به شوق هم صحبت شدن با سلبریتی هاست که به عضویت در این برنامه و دریافت دعوتنامه آن مشتاق شده اند. موضوعی که حالا دریافت کد دعوت رایگان کلاب هاوس را نیز بسیار جذاب کرده است.

حالا و بر همین اساس بسیاری برای کسب دعوتنامه کلاب هاوس تلاش می کنند تا شاید در این اپلیکیشن بتوانند با ایلان ماسک، بیل گیتس یا کوین هارت هم صحبت شوند. البته همانطور که باید بدانید در حال حاضر تنها دانلود کلاب هاوس آیفون میسر است و این کاربران iOS  هستند که لذت حضور در این اپلیکیشن را خواهند داشت.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

اما در تکراتو اخبار خوبی برایتان داریم. اگرچه تیم توسعه کلاب هاوس خیلی تنبلی میکند و هنوز امکان دانلود کلاب هاوس برای اندروید وجود ندارد، برنامه نویسان مستقل دست پیش را گرفته اند و نسخه های غیررسمی کلاب هاوس برای دانلود در دسترس است. ما در تکراتو یکی از بهترین این نسخه ها را پیش از این در دانلود کلاب هاوس اندروید در اختیار شما قرار داده بودیم. با استفاده از این اپلیکیشن و عضویت در کلاب هاوس میتوانید با سایر کاربران این اپلیکیشن ارتباط برقرار کنید. بدون نیاز به دعوت نامه و بدون نیاز به اطلاعات خاص دیگری.

علاوه بر این در انتظار فراهم شدن امکان دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر نیز هستیم. بدون شک تیم توسعه کلاب هاوس حالا که با استقبال جالب توجهیی روبرو شده اند، میکوشند، هرچه سریعتر این امکان را برای دوستداران بی شمار این اپلیکیشن فراهم آوردند.

دریافت دعوتنامه کلاب هاوس در ایران

همانطور که بالطبع می دانید در حال حاضر مهمترین چالش افراد در مورد کلاب هاوس دریافت دعوتنامه آن است. در حال حاضر و برای عضویت در این شبکه اجتماعی نیاز است تا از سوی کاربران فعال این اپلیکیشن دعوتنامه ای رسمی دریافت کنید.

درواقع در ابتدای عضویت در اپلیکیشن هر کاربر میتواند برای سایر افراد دو دعوتنامه ارسال کند. البته این میزان به مرور و با توجه به فعالیت های کاربر میتواند افزایش پیدا کند. امید است که این محدودیت با عرضه نسخه اندروید اپلیکیشن به کلی از میان برداشته شود.

موضوعی که از همین حالا بازار سیاه فروش دعوتنامه کلاب هاوس در ایران را رونقی شگرف داده و در بسیاری از پلتفرم های آگهی آنلاین و حتی برخی وبسایت ها شاهد فروش دعوت نامه کلاب هاوس بوده ایم.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

اگر دعوتنامه ندارید و عجله هم ندارید، بدون شک توصیه ما دانلود و نصب اپلیکیشن و در نهایت رزرو نام کاربری در آن است تا زمانی که یا کسی شما را دعوت کند یا نسخه عمومی و عادی اپلیکیشن عرضه شود.

به نقل از برخی منابع معتبر، بازار گرفتن دعوتنامه برای پیوستن به کلاب هاوس در پلفترم هایی چون Reddit، eBay و CRaigslist بسیار داغ است و دعوتنامه ها در قیمت های مختلفی به فروش گذاشته می شود. همچنین در چین از پلتفرم علی بابا برای فروش دعوتنامه ها استفاده میشود.

کلاب هاوس در ایران نیز از این قاعده مسنثنی نیست و  وضعیت مشابهی در برخی پلتفرم ها شاهد هستیم. برای مثال در یکی از پلتفرم های آگهی آنلاین شاهد فروش دعوتنامه کلاب هاوس در مبلغ 400 هزار تومان هستیم.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

همچنان اگر برا عضویت در کلاب هاوس عجله دارید، میتوانید به طور مستقیم در لیست انتظار دریافت دعوتنامه ثبت نام کنید. البته زمان پردازش و پیشرفت این لیست مشخص نیست.

اما این را نیز باید بدانید که تیم توسعه و طراحی کلاب هاوس اخیرا در پستی اعلام کرده که قصد دارند در سال 2021 با نهایی کردن نسخه بتا این اپلیکیشن، دسترسی به کلاب هاوس را برای عموم افراد آزاد کنند. در این شرایط دیگر برای پیوستن به کلاب هاوس و بحث ها و اتاق های آن نیازی به دریافت دعوت نامه نخواهید داشت.

مشکل عضویت در کلاب هاوس در ایران برای مشترکان همراه اول

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

همانطور که پیش از ای نیز گفتیم، در حال حاضر عضویت در کلاب هاوس به دریافت دعوت نامه انحصاری این اپلیکیشن متکی است و باید شخص معرف شما را در لیست تماس خود داشته باشد یا شما را به آن لیست اضافه کند. کلاب هاوس همان ابتدا دسترسی به این لیست را از شما می خواهد و مرتبا آنرا به روزرسانی میکند.

به همین دلیل برای دعوت از شخص خاصی باید نام و شماره تلفن شخص در لیست شما باشد. در نهایت از طریق بخش دعوت نامه ها می توانید افراد را به این شبکه اجتماعی دعوت کنید.

مشکلی که اخیرا برای برخی از کاربران ایرانی در رابطه با کلاب هاوس پیش آمده و به طور خاص مربوط به مشترکین اپراتور اول، همراه اول است، عدم دریافت اس ام اس تاییدیه حاوی کد تاییدیه است. در این بخش قصد داریم شما را با راه حل این موضوع آشنا سازیم.

همانطور که گفتیم، کاربران و مشترکان همراه اول در دریافت کد تاییدیه اپلیکیشن با مشکلاتی مواجه هستند. اما با یک تمهید می توان از این اپراتور نیز شماره و کد تاییدیه ثبت نام را دریافت کرد.

برای دریافت کد تاییدیه عضویت کلاب هاوس در ایران باید از طریق سیمکارت همراه اول، چندین بار متوالی درخواست ارسال پیامک را انتخاب کنید. توجه کنید که در حداقلی ترین حالت ممکن چیزی حدود 10 الی 15 ثانیه بین هر درخواست فاصله بیندازید. در اینجا به طور خودکار و پس از چندین بار تکرار این فرایند، گزینه تماس تلفنی برای ارائه کد عضویت فعال خواهد شد. با انتخاب این گزینه، به مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، کلاب هاوس با شما تماس گرفته و کد عضویت را برای شما قرائت می کند.

بر اساس اطلاعاتی که ما داریم تا این لحظه این موضوع خاص همراه اول است و در مورد برخورد با چنین مشکلی در سایر اپراتورها ما اطلاعای در دست نداریم. پس در سایر اپراتورها به سادگی کافیست کد تاییدیه دریافتی را وارد کنید تا به عضویت کلاب هاوس در آیید.

چطور برای دیگران دعوت نامه بفرستیم؟

هرکاربر کلاب هاوس می تواند تعداد محدودی دعوت نامه را برای سایرین ارسال کند. همانطور که گفتیم این میزان در ابتدای عضویت در برنامه 2 دعوت نامه است و در ادامه بسته به نوع و دامنه فعالیت افراد میتواند بیشتر باشد.

ممکن است شما در حال حاضر در کلاب هاوس باشد، اما قصد فروش دعوتنامه های خود را نداشت باشید. کاری که این روزها بسیاری آنرا به دعوت دوستان و اشنایان ترجیح می دهند. شاید بخواهید دوستان خود را به برنامه دعوت کنید. اما برای اینکار چگونه باید اقدام کرد؟ در ادامه با ما باشید.

همانطور که باید در کلاب هاوس به صفحه اصلی اپلیکیشن Hallway میگویند. در اینجا و در قسمت بالایی این نوار ابزار، یک آیکون شبیه به پاکت نامه وجود دارد که با استفاده از آن می توانید نسبت به ارسال دعوت نامه کلاب هاوس برای دیگران اقدام کنید.

گام اول: در قسمت بالای صفحه اصلی کلاب هاوس، بر روی آیکون پاکت نامه بزنید.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

گام دوم: در صورتی که دسترسی به لیست مخاطبان خود را به کلاب هاوس داده باشید، فهرست مخاطبانی که قابل دعوت به این اپ هستند مشاهده می شود. با زدن دکمه دعوت (invite) در کنار نام هر فرد، دعوت نامه برای آن فرد ارسال می شود. با هر بار زدن بر روی دکمه دعوت، یکی از دعوت نامه های قابل ارسال شما کم می شود.

کلاب هاوس در ایران ؛ از فعالیت ایرانی ها در کلاب هاوس چه میدانیم؟
کلاب هاوس چیست

گام سوم: پس از زدن دکمه Invite، به imessage  هدایت شده و پیام آماده ای در بخش چت شما با آن فرد درج می شود. با زدن دکمه ارسال، دعوت نامه برای آن فرد ارسال خواهد شد. یپش از ارسال می توانید پیام دعوت نامه را ویرایش کنید.

نسخه اندروید کلاب هاوس چه زمانی عرضه خواهد شد؟

همانطور که گفتیم، طراحان در کار توسعه اپلیکیشن و ارائه نسخه اندروید آن هستند. اما ظاهرا برنامه نویسان و طراحان خیلی عجله ای برای این کار ندارند. به نظر می رسد یک نگرانی عمده، شمار بسیار بیشتر کاربران اندروید در دنیاست که با تقاضاهای فراوان عضویت، میتواند سرورهای این شبکه اجتماعی را زیر فشار عضویت پرشمار خرد کند. حالا باید دید کلاب هاوس چه تدبیری برای این موضوع خواهد اندیشید.

اما یک دلیل اصلی دیگر که بنیانگذاران این شبکه اجتماعی در اتاق‌های گفت وگوی خود به آن اشاره کرده‌اند این است که تیم شرکت هنوز بسیار جوان و تازه کار است و توسعه نسخه آی او اس و  استفاده از زیرساخت فنی آمازون برای عرضه سرویس بسیار سریع‌تر و قابل دسترس‌تر بوده است.

به معنای دیگر نسخه اندروید در راه است اما احتمالا بنیانگذاران شرکت اساسا چنین استقبال و تقاضایی را پیش‌بینی نمی‌کردند. برخی شنیده ‌ها حاکی است که شرکت یک برنامه‌ نویس اندروید برای توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس هم استخدام کرده است. پس احتمالا دیر یا زود شاهد نسخه اندروید کلاب هاوس خواهیم بود.

در حال حاضر تنها وبسایتی که برای کلاب هاوس وجود دارد، joinclubhouse.com میبایشد که آن هم در حقیقت کاربران را به صفحه دانلود اپلیکیشن برای iOS هدایت می کند. فراموش نکنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. این یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و هیچ ربطی به شبکه اجتماعی کلاب هاوس ندارد. همین شباهت نام عامل گمراهی کاربران پرشماری شده و عدد دانلود این اپلیکیشن را بسیار بالا برده است.

در پایان برای کسب برخی اطلاعات بیشتر درباره کلاب هاوس، توصیه می کنیم نگاهی به امنیت و هک کلاب هاوس، رفع مشکل کلاب هاوس، فیلترینگ کلاب هاوس در عمان، عکس پروفایل کلاب هاوس، افزایش فالوور کلاب هاوس و کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس داشته باشید.

برای اطلاعاتی جدید و آشنایی با برخی از کاربردی ترین اپلیکیشن های حال حاضر عمیقا توصیه می کنیم نگاهی به آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت، دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)، آموزش کار با اپلیکیشن بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM) و آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot) داشته باشید.

همچنین میتوانید برای برخی ترفندها و اطلاعات درباره گوشی های آیفون، مقالاتی درباره 11 نکته و ترفند مهم در مورد ایرپاد های اپل، نحوه صحیح شارژ باتری آیفون، آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10، آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون و آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کلاب هاوس در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر