;
coinex

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟

بلاک کردن در کلاب هاوس چگونه است؟ در عمده‌ی سوشال مدیاها نیاز است تا ترول ها و فحاش‌ها را بلاک کنید. در ادامه این نوشتار با آموزش نحوه بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse با تکراتو همراه باشید.

درست است که کلاب هاوس در نخستین روزهای خود به سر می‌برد، اما این اصلا به این معنا نیست که ترول‌ها و کاربران اعصاب خوردکن در این پلفترم اجتماعی حضور نخواهند داشت و شاهد مشکلات قدیمی که در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر متن بودیم در اینجا نخواهیم بود. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، هیچ ضمانتی وجود ندارد که افرادی که عضو کلاب هاوس می‌شوند خوش‌رفتار و محترم باشند و همگی قوانین این شبکه اجتماعی را مو به مو رعایت کنند.

در حقیقت اوضاع دقیقا برعکس است، بحث‌هایی که در روم های کلاب هاوس شکل می‌گیرند می‌تواند آنقدر داغ شود که افراد از کوره در روند و یکدیگر را به باد توهین بگیرند. از همه این‌ها نتیجه می‌گیریم که ما نیاز داریم بعضا افرادی را در شبکه‌های اجتماعی نظیر پلتفرم کلاب هاوس بلاک کنیم. در ادامه این نوشتار تکراتو بلاک کردن در کلاب هاوس را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بلاک کردن در کلاب هاوس

چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟

اگر در پلتفرم کلاب هاوس کسی حریم شخصی شما را نقض کرد، به شما توهین کرد و یا محتوای نامناسب برای شما ارسال کرد، شما در درجه اول می‌توانید گزارش این اقدام را برای مدیر کلاب هاوس ارسال کنید. اگر او را ریپورت کنید، به این کاربر در درجه اول بسته به اینکه تا چه اندازه پای خود را از گلیمش درازتر کرده است، هشدار داده می‌شود. در وهله دوم شما می‌توانید ارتباط خود را چنین فردی محدود کنید تا دیگر با پیام‌ها و آزارهای او مواجه نشوید.

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟
بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse

در ادامه این نوشتار در ابتدا به چند پرسش کلیدی پاسخ می‌دهیم و در ادامه آموزش بلاک کردن در کلاب هاوس را مفصلا توضیح خواهیم داد. همچنین برای اطلاعاتی درباره کلاب هاسو میتوانید اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، مالک کلاب هاوس کیست و دعوتنامه کلاب هاوس چیست را ببینید. همچنین همواره آموزش جامع این اپلیکیشن در آموزش کار با کلاب هاوس در دسترس شماست.

بلاک و آنبلاک کردن در کلاب هاوس چیست؟

چه اتفاقی می‌افتد اگر کسی را در ایم پلتفرم مبتنی بر ویس بلاک کنیم؟ بلاک کردن در کلاب هاوس به این معناست که کابر بلاک شده دیگر نمی‌تواند در رومی که شما ساخته اید و یا در رومی که شما Moderator یا سخنور (Speaker) آن هستید، حضور داشته باشد. در سوی دیگر اما اگر او شما را بلاک نکرده باشد، می‌توانید وارد روم‌های کاربر بلاک شده شوید و به صحبت‌هایش گوش کنید. با این حال به طور خودکار این اپلیکیشن روم‌های شخص بلاک شده را در انتهاب فید قرار می‌دهد.

بلاک کردن در کلاب هاوس
بلاک کردن در کلاب هاوس

نکته مهم دیگر آنکه اگر هر دوی شما به عنوان شنونده (listener) وارد یک روم شوید، هیچ گونه پیغام یا نوتیفیکیشنی برای شما ارسال نمی‌شود. (مثل این می‌ماند که هر دو یک پیج اینستاگرام را فالو کرده باشید) حالا اگر نگران هستید که آیا کسی که بلاکش کرده اید می‌فهد، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. (دی:) چرا که اپلیکیشن به افرادی که بلاک شده اند این هشدار را نمی‌دهد. اگر شما بدایند که نحوه ساختن روم در کلاب هاوس چگونه است و یک اتاق بسازید، آنها تنها قادر نیستند وارد آن شوند و همچنین به صحبت‌های شما به عنوان Speaker یا Moderator گوش دهند.

چگونه بفهمیم چه کسانی را در کلاب هاوس بلاک کرده‌ایم؟

ایده‌ خوبی است که فهرستی از همه افرادی که در کلاب هاوس بلاک کرده‌ایم داشته باشیم. تحت چنین شرایطی خواهیم توانست آنهایی را که فکر می‌کنیم ممکن است بتوانیم مجددا با آنها ارتباط برقرار کنیم به فهرست ارتباطات خود بیافزاییم.

بلاک کردن در کلاب هاوس
بلاک کردن در کلاب هاوس

ولی خب متاسفانه امکان اینکه همه افرادی که بلاک کرده‌اید را در یک نگاه مشاهده کنید، وجود ندارد. تنها راهی که با آن بتوانید مشاهده کنید آیا فلان یوزر را بلاک کرده‌اید یا خیر این است که پروفایل وی را باز کنید و بر روی گزینه‌ای که در بالا سمت راست قرار دارد، لمس کنید.

آیا می‌توان یک اکانت CH را کاملا حذف کرد؟

در برخی موارد بلاک کردن یک کاربر کافی به نظر نمی‌رسد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، دیگر قارد نخواهد بود به صحبت‌های شما در یک روم بشنود. اما در عین حال اگر او شما را بلاک نکرده باشد، می‌تواند صحبت‌هایش را در روم‌ها بشنوید. اما اگر همین را هم نخواهیم چه؟ مثلا اگر طرف دشمن قسم‌خورده ما باشد و واقعا نخواهیم او را هرگز دیگر در این اپلکیشن ببینیم و صدای نحسش را بشنویم (دی:) تحت چنین شرایطی آیا می‌توانیم او را کاملا از کلاب هاوس اخراج کنیم و آیا چنین دسترسی داریم؟

واقعا این است که خودتان ندارید، ولی می‌توانید به ادمین‌های Clubhouse کمک کنید تا این پروفایل‌ها را به طور کامل مسدود کنند. با ریپورت کردن در کلاب هاوس این امکان وجود دارد. این کار در طول یک جلسه لایو می توانید انجام دهید. به طور پیش فرض اپلیکیشن Club House یک ریکورد موقتی از محتوای جلسات ذخیره می‌کند. این محتواهای ضبط شده در مواردی که لازم باشد توسط ادمین‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرند. اگر یکی از کاربران از قوانین کلاب‌هاوس سرپیچی کرده باشد و توسط دیگران ریپورت شده باشد، آنها اکانت وی را برای همیشه مسدود می‌کنند. برای ریپورت کردن می‌توانید مانند تصویر زیر بر روی گزینه Report an Incident لمس کنید.

بلاک کردن در کلاب هاوس
بلاک کردن در کلاب هاوس

مهم است که اشاره کنیم اگر شما فردی را پس از پایان یک جلسه لایو چت ریپورت کنیم، دیگر ادمین‌های کلاب هاوس قادر نخواهند بود از فایل های ضبط شده موقتی استفاده کنند (چرا که مطابق قوانین آنها حذف می‌شوند و دسترسی از بین می‌رود) در نتیجه به دلیل فقدان شواهد اکانت قابل مسدود شدن نخواهد بود. بنابراین مهم است که ریپورت را در جریان جلسه انجام دهید.

آموزش بلاک کردن در کلاب هاوس

کلاب هاوس تقریبا مانند همه شبکه‌های اجتماعی دیگر گایدلاین‌های خاص خود را دارد که شما ضروری است در حین کار با اپ آنها را رعایت کنید. اگر شما کسی را دیدید که از این دستورالعمل‌ها تخطی می‌کند، می‌توانید یوزر/اکانت مورد نظر را به کلاب هاوس گزارش دهید. به علاوه همانطور که گفته شد می‌توانید به سادگی آنها را بلاک کنید. در این شرایط دیگر با ادمین‌های کلاب هاوس هم ارتباطی نخواهید گرفت.

در شرایطی که کاربری حرفی زد که شما دوست نداشتید، یا به شما یا هر کس دیگری توهین و یا فحاشی کرد، توصیه می‌شود که وی را بلاک کنید. نکته اینجاست که اگر تنها وی را ریپورت کنید، چند روزی طول می‌کشد تا کلاب‌هاوس این گزارش را بررسی کنید و اقدامات لازم را انجام دهد. در طرف دیگر ماجرا، بلاک کردن پروسه‌ای سریع‌تر برای خلاص شدن از شر فحاش‌ها و ترول‌هاست. آنها دیگر صحبت‌های شما را نخواهند شنید و هرگاه شما وارد رومی شوید که آنها Speaker هستند، اپلیکیشن به شما نوتیفیکیشن می‌فرستد. برای بلاک کردن در کلاب هاوس مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: در ابتدا در صفح اصلی (MainPage) در گوشه سمت چپ بالا بر روی آیکون Search لمس کنید. درست مانند شکل زیر:

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم اول

قدم دوم: بر روی باکسی که در آن نوشته شده Fund People and Clubs لمس کنید. مانند شکل پایین:

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم دوم

قدم سوم: حالا اسم کاربری را که می‌خواهید بلاک کنید در کادر مذکور وارد کنید. جستجو ب طور پیش فرض در میان افراد (People) انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید به دنبال کلاب ها (Club) بگردید، مانند شکل زیر از بین یکی از دو گزینه‌ای که در کادر جستجو قرار دارد، بر روی Clubs لمس کنید. پس از وارد کردن اسم در میان نتایج جستجو فردی را که می‌خواهید بلاک کنید، پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از مشخصات بیو کلاب هاوس او بهره بگیرید.

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم سوم

قدم چهارم: در صفحه پروفایل کاربر مربوط به روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالا لمس کنید. درست مانند تصویر پایین:

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم چهارم

قدم پنجم: در ادامه یک پنجره پاپ‌آپ در قسمت پایین اسکرین باز خواهد شد. در قسمت پایینی پنجره، نام کاربری فردی که می‌خواهید بلاک کنید نوشته شده و در زیر آن دو گزینه Block و Report an Incident آورده شده است. شما باید بر روی گزینه بلاک (Block) لمس کنید.

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم پنجم

قدم ششم: مجددا یک پنجره پاپ‌آپ دیگر باز خواهد شد که به شما می‌گوید «با این کار فرد مورد نظر قادر نخواهد بود وارد رومی شود که شما در حال صحبت هستید و در روم‌هایی که او در حال صحبت هست به شما هشدار داده خواهد شد.» اگر مطمئن هستید که می‌خواهید بلاک کنید، مجددا بر روی گزینه Block لمس کنید. درست مانند تصویر زیر:

چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم
چگونه در کلاب هاوس بلاک کنیم / قدم ششم

به شما تبریک و به فرد مورد نظر تسلیت می‌گوییم (دی:)؛ شما توانستید کاربر مذکور را بلاک کنید. حالا برای آنبلاک کردن در کلاب هاوس چه باید کرد؟ در این حالت مجددا نام فردی را که می‌دانید بلاک کرد‌ه‌اید سرچ کرده و این بار در  گوشه سمت راست بالا، بر روی عبارت قرمز رنگی که نوشته Blocked لمس کنید.

چگونه در روم کلاب هاوس بلاک کنیم؟ به سادگی می‌توانید بر روی تصویر پروفایل کلاب هاوس کاربر مربوطه کلیک کنید و قدم‌های پنج و شش را که بالا توضیح دادم انجام دهید.

چرا برخی پروفایل‌ها علامت سپر (Shield) دارند؟ چنین علامتی به این معنی است که این فرد پیشتر توسط کاربران دیگری نیز بلاک شده است و شما نخستین فردی نیستید که اقدام به این کار می‌کنید. این علامت برای این است که به شما هشدار بدهد که آیا واقعا می‌خواهید اکانت مذکور را بلاک کنید یا می‌خواهید بگذارید باز هم آزادانه در روم اقدام به سخن گفتن کند.

کلاب هاوس چیست و چرا محبوب شده است؟

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟
بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse

بالطبع نام این اپلیکیشن را تاکنون شنیده اید. اما اگر آشنایی جدی با این اپلیکیشن و کارکردهای آن ندارید از اینجا تا پایان را نیز با بلاک کردن در کلاب هاوس همراه ما باشید. همانطور که باید بدانید عموم اپلیکیشن هایی که تا پیش از این از آنها استفاده میکردیم سرویس هایی متکی بر متن و تبادل متون بودند. البته که در گام های بعدی همه این سرویس ها قابلیت ارسال پیام صوتی یا تماس صوتی و تصویری را نیز فراهم میکردند.

برای مثال تلگرام از همان اوایل قابلیت ارسال ویس را فعال کرد، به تدریج قابلیت تماس های صوتی و تصویری به این پیامرسان اضافه شد و در نهایت حالا با ویس چت تلگرام نیز سروکار داریم.

اما حالا اپلیکیشنی را در نظر بگیرید که دقیقا از نقطه پایان این بحث کار خود را شروع کرده باشد و در درجه اول قابلیت برقراری تماس های صوتی را برای شما فراهم کرده باشد. این کلاب هاوس است با تکیه صرف بر قابلیت گفتگوهای صوتی دو یاچندنفره و اتاق های حتی چند هزار نفره. کلاب هاوس Clubhouse فعلا فقط نسخه iOS دارد، اما احتمالا به زودی نسخه اندرویدی آن هم بیرون خواهد آمد.

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟
بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse

از آنجایی که در حال حاضر تنها نسخه iOS این پیامرسان در دسترس است و فقط هم با دعوتنامه میتوان عضو آن شد، تعداد کاربران آن رقم قابل توجهی را در برنمیگیرد. البته همین هم به طرز خاصی طی مدت اخیر و در پی حضور افراد سرشناسی چون ایلان ماسک، بیل گیتس و مارک زاکربرگ در این شبکه اجتماعی رخ داده و آنرا به یکی از پراستفاده ترین سرویس ها بدل کرده است.

در نتیجه در حال حاضر برای عضویت در این سرویس ناگزیر هستید تا از دوستان خود که در کلاب هاوس هستند درخواست ارسال دعوتنامه کنید. اما اگر چنین امکانی برایتان وجود ندارد، می توانید برای حال حاضر به رزرو نام کاربری قناعت کنید و منتظر آینده بمانید. برای اینکار باید اپلیکیشن کلاب هاوس را برای آیفون از دانلود کلاب هاوس آیفون دانلود کنید.

بعد از آن اپلیکیشن را باز کرده و نسبت به ایجاد حساب کاربری و رزرو نام کاربری اقدام کنید. در اینجا درخواست شما ثبت می شود و این نام کاربری برای شما رزرو می شود تا زمانی که عضو اپلیکیشن شدید نیازی به طی کردن دوباره این مراحل نباشد. بعد از عضویت موفقیت آمیز در اپلیکیشن شما نیز دو دعوت نامه برای ارسال خواهید داشت. البته تعداد این دعوتنامه ها به مروز و در پی فعالیت کاربر می تواند بیشتر نیز باشد.

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟
بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse

به تدریج با فضای اپلیکیشن آشنا خواهید شد. میتوانید در همان قدم اول با راهنمایی های خود اپلیکیشن اقدام کنید. به هنگام ورود اولیه، از میان دسته بندی هایی که اپلیکیشن به شما ارائه می دهد میتوانید علایق خود را به کلاب هاوس معرفی کنید. بر این اساس کلاب هاوس به شما برخی اتاق های مرتبط با علایقتان را پیشنهاد می کند.

اتاق ها فضایی برای گفتگوهای چند نفره و با تعداد اعضای زیاد هستند. میتوانید وارد این اتقا ها شده و در قالب یک شنونده عادی به صحبت ها گوش دهید و یا هرجا که احساس نیاز به صحبت کردن داشتید، با بالا بردن دست این درخواست را به مدیر گفتگو اعلام کنید. در صورت تمایل این فرد، شما اجازه صحبت کردن خواهید یافت.

بلاک کردن در کلاب هاوس ؛ چگونه در Clubhouse بلاک و آنبلاک کنیم؟
بلاک و آنبلاک کردن در Clubhouse

البته خود شما نیز میتوانید اتاق بسازید و از دوستان و افراد گوناگون برای عضویت و گفتگو درخواست کنید. اتاق میتواند عمومی یا خصوصی باشد. در صورتی که خصوصی باشد تنها افرادی که دنبالشان می کنید اجازه ورود خواهند داشت.

اگر هم خودتان اتاق را درست کرده باشید، می‌توانید اجازه گفتگوی دیگران را مدیریت کنید یا اصلا اجازه بدهید هر کسی در اتاق بتواند صحبت کند. پس با توجه به چیزی که برایتان نوشتم، با کارکرد اصلی کلاب هاوس آشنا شدید.

همچنین برای آموزش های بیشتر درباره کلاب هاوس می توانید نگاهی به آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر، دانلود کلاب هاوس اندروید، کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس، افزایش فالوور کلاب هاوس، کد دعوت رایگان کلاب هاوس، دیلیت اکانت کلاب هاوس، عکس پروفایل کلاب هاوس، رفع مشکل کلاب هاوس، فیلترینگ کلاب هاوس در عمان و امنیت و هک کلاب هاوس داشته باشید.

برای اطلاعاتی جدیدتر و البته آشنایی با برخی از کاربردی ترین و بهترین اپلیکیشن های حال حاضر توصیه میکنیم نگاهی به آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت، دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)، آموزش کار با اپلیکیشن بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM) و آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot) داشته باشید.

همچنین میتوانید برای برخی ترفندها و اطلاعات درباره گوشی های آیفون، مقالاتی درباره 11 نکته و ترفند مهم در مورد ایرپاد های اپل، نحوه صحیح شارژ باتری آیفون، آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10، آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون و آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص بلاک کردن در کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    چگونه انفالو کنیم بلاک نشویم فالووان

    پاسخ

    سلام اگر نخواهیم یک عده مارا در کلاب هاوس شناسایی کنند و به خصوص عکس ما را ببینند باید چه کنیم .من نمیخوام همه ی اونهایی ک تو کانتکت لیست من هستن عکسمو ببین

    پاسخ

    اره منم همین رو میخوام بدونم

    پاسخ