;
coinex

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟

ماه محرم یکی از ایام خاص در تقویم کاری رسانه ملی است. جستار پیش رو به معرفی سریال های محرم 1400 و بررسی موفق ترین های این دسته بندی اختصاص دارد.

ماه محرم، از آن دسته مناسبت های مذهبی ملی ویژه برای عموم ایرانیان است که همواره با شکوه خاصی برگزار می شود. به همین تناسب، رسانه ملی نیز همواره در مناسبت های خاص اینچنینی، برنامه های ویژه ای از جمله سریال های مرتبط با موضوع را ترتیب می دهد.

همانطور که در ماه رمضان یا به مناسبت نوروز با برنامه های خاص مواجهیم، در دهه محرم نیز همواره تلویزیون برنامه های زیادی را ترتیب می دهد. بر همین اساس در جستار پیش رو تصمیم گرفتیم تا به معرفی سریال های محرم 1400 بپردازیم.

سریال های محرم 1400

موفق ترین سریال های محرم کدامند؟

رسانه ملی به مانند سایر مناسبت ها، در ایام محرم نیز می کوشید با ارائه برخی سریال های مناسبتی، حضور پررنگ تری در کنار مردم داشته باشد. مانند سال های گذشته، شبکه های مختلف سیما برنامه های ویژه ای برای محرم در نظر گرفته اند که با فرارسیدن این ماه روی آنتن خواهند رفت.

در حال حاضر از برخی از پروژه ها و سریال های محرم 1400 اطلاعاتی داریم که در این جستار قصد پرداختن به آنها را داریم. از جمله سریال های مناسبتی امسال نیز میتوان به سریال های چون عقیق، پرواز در ارتفاع صفر، هاتف و پروانه ها اشاره کرد. در ادامه ضمن پرداختن به فهرست سریال های محرم 1400 ، زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400 را نیز به اطلاع شما خواهیم رساند.

سریال مختارنامه

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟

مختارنامه به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین سریال های عاشورایی در ژانر تاریخی که در سال 89 پخش اولیه آن آغاز شد، حالا و بیش از 11 سال بعد از اولین پخش، هنوز در شمار محبوب ترین سریال های محرم قرار دارد. این سریال هرساله و در ایام ماه محرم به طور ویژه از برخی شبکه های سیمای ملی چون آی فیلم بازپخش می شده است.

برای سال 1400 با وجود اینکه اخباری مبنی بر عدم پخش مختارنامه منتشر شد، اما نهایتا مشخص شد که پخش این سریال در دستور کار سیمای ملی است. مختارنامه امسال از 18 مرداد هرشب ساعت 23 روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 1400

سریال پروانه ها: سریال های ماه محرم در سال 1400

بهروز مفید درگیر ساخت مجموعه ای تلویزیونی برای ماه محرم 1400 است. او که تا پیش از این قرار بود سریال عیار را بسازد، چندی پیش سریال بیگانه ای با من است را روی آنتن شبکه دو داشت و قرار بود در ابتدای سال 1400، سریال عیار را در فضای عصر صفویه آغاز کند.

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

او درباره یکی از سریال های محرم 1400 که قرار است در اوایل سال کلید بخورد در یک مصاحبه گفته است:

 سریال پروانه‌ها برای محرم 1400 شبکه دو در مرحله پیش‌تولید قرار گرفت و داریوش یاری این سریال را کارگردانی خواهد کرد.

او درباره جزئیات دیگر و انتخاب بازیگران پروانه ها نیز گفت:

 این سریال 30 قسمتی است و این روزها درصددیم هرچه زودتر مقدمات تولید را فراهم کنیم. از بازیگرانی که تاکنون قطعی شده‌اند می‌توانم به نام‌ خانم پروانه معصومی و نگار عابدی اشاره کنم.

مفید همچنین در خصوص زمان شروع تولید و لوکیشن‌ و داستان سریال توضیح داد:

درصددیم در نیمه اول فروردین کار را در تهران کلید بزنیم. بخشی از کار در تهران و بخش اعظم آن در شمال کشور است. موضوع “پروانه‌ها” درباره جوانی است که در مسیر مشکلات زندگی، تصور می‌کند خدا او را فراموش کرده و عناد می‌ورزد. در مسیر داستان برای او اتفاقاتی می‌افتد که قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های تابستان 1400

سریال عقیق : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال عقیق به عنوان یکی از سریال های محرم 1400 در سال پیش رو تولید و از تلویزیون پخش خواهد شد. فیلمنامه این اثر را سعید نعمت الله به رشته تحریر در آورده است. از قرار معلوم داستان این سریال 13 قسمتی در فضای تاریخ معاصر و در سال های 1315 تا 1320 جریان دارد. نعمت الله پیش از این سریال فیلمنامه سریال زیرپای مادر را نوشته بود.

سریال عقیق، عاشقانه ای در دل تاریخ است که نعمت الله، آن را در 10 قسمت برای پخش در ماه محرم به نگازش در آورده است. بعد از پشت بام تهران و زیرپای مادر، عقیق سومین همکاری سعید نعمت الله با بهرنگ توفیقی خواهد بود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: به عَجز مهمونم می کنی؟ به تسلیم ؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می خوای

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

در فهرست بازیگران این سریال با نام هایی چون شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه حسینی، مجید رحمتی و البته هدایت هاشمی و نادر فلاح مواجه هستیم. از دیگر آثار بهرنگ توفیقی می توان به انقلاب زیبا، پشت بام تهران و زیر پای مادر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

سریال پرواز در ارتفاع صفر : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال پرواز در ارتفاع صفر به کارگردانی عبدالحسین برزیده و تهیه کنندگی محمدنشاط در 7 قسمت و هرشب از حدود ساعت 22:15 و از 12 محرم پخش خواهد شد.

مصادف شدن روزهای ابتدایی ماه محرم، از جمله دلایل پخش این سریال است. پرواز در ارتفاع صفر داستان زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

شاهرخ استخری، علی عمرانی، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان و رضا مسعودی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

سریال هاتف : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
زمان پخش سریال های ماه محرم در سال 1400

از هاتف هم باید به عنوان یکی از موفق ترین سریال های محرم 1400 یاد کرد. این سریال در شبکه یک سیما و در دهه دوم محرم روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

سریال هاتف به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی نعمت چگینی در 10 قسمت 50 دقیقه ای برای پخش در ماه محرم تولید می شود. حمید گودرزی، مهرداد ضیایی، محمد حاتمی، کمند امیرسلیمانی ، کاظم بلوچی و دیگران بازیگران سریال هاتف هستند.

عوامل سریال هاتف عبارتند از: نعمت چگینی (تهیه کننده)، داریوش یاری (کارگردان)، فروغ فروهیده (نویسنده)، طاهر امانی (مدیرتولید)، علی لقمانی (مدیر تصویربرداری)، فرشید کیوانمهر (مدیر صدابرداری)، سیدجلال موسوی (مدیرچهره پردازی) ، مجتبی احمدی (مشاور رسانه ای)، حسین اسدی (طراح صحنه)، شیده محمودزاده (طراح لباس)، امین پیرحیاتی (مدیر برنامه ریزی)، داود باقری (دستیاراول کارگردان)، مرتضی کریمی (مدیر تدارکات)، علیرضا کمال پور (تدوینگر)، سیدمحمود موسوی نژاد (صداگذاری و ترکیب صدا)، احسان فانیان (جلوه های ویژه)، نازلی هروی (عکاس).

بیشتر بخوانید:  بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سریال شکوه یک زندگی : سریال های ماه محرم در سال 1400

سریال های محرم 1400 ؛ موفق ترین سریال های محرم کدامند؟
سریال های محرم 1400

سریال شکوه یک زندگی سریالی است که سه قسمت از آن از شبکه دو سیما پخش شده است. این سریال با محوریت تکریم همسران شهدا و جاویدالاثرهایی است که با استقامت و امیدواری برای رسیدن خبر و نشانه ای از عزیزان شان ، سال ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندان شان را به دوش کشیدند و شکوه یک زندگی را به نمایش گذاشتند.

این سریال حالا قرار است در ماه محرم نیز از شبکه دو سیما به عنوان یکی از سریال های محرم 1400 پخش شود. بیتاسحرخیز در نقش نارگل نقش اصلی سریال را ایفا می کند. این سریال روایتگر دهه ۶۰ هجری شمسی در یکی از روستا های استان مازندران است و حدود ۸۰ درصد از فضای داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به ویژه مقارن با عملیات خیبر طراحی و پایه ریزی شده است.

در پایان توصیه می کنیم حتما نگاهی به سریال های نوروز 1400 و  سریال های ماه رمضان 1400 داشته باشید. فارغ از اینها علاقه مندان به سریال های ایرانی میتوانند بهترین سریال های ایرانی و بهترین سریال های طنز ایرانی را نیز مدنظر داشته باشند.

همچنین در سال پیش رو اگر به سریال های خارجی علاقه مند باشید، میتوانید اخبار بهترین سریال های 2021 را در دسته بندی هایی چون بهترین سریال های ترکی 2021، بهترین سریال های کره ای 2021 و بهترین سریال های عاشقانه 2021 دنبال کنید. به علاوه هرگز بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 را از دست ندهید.

در پایان در ارتباط با سال 1400 بدون شک مسائل مختلفی می تواند در نظر افراد با اهمیت باشد. بر همین اساس توصیه می کنیم نگاهی به کاندیداهای ریاست جمهوری 1400، میزان یارانه در سال 1400 و دستمزد روزانه در سال 1400 داشته باشید. به علاوه برای اطلاعات بیشتر درباره حقوق و دستمزد می توانید حداقل حقوق در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و اضافه کاری در سال 1400 را ببینید.

همچنین با وضعیت اقتصادی حال حاضر بدون شک هرکسی باید برای هرگونه سرمایه گذاری با مطالعه و شناخت کافی اقدام کند. بر همین اساس برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 توصیه می کنیم حتما نگاهی به پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 داشته باشید. فارغ از این برای اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری های مناسب 1400 به پیش بینی قیمت گوشی 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 نیز سری بزنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال های محرم 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام سریال مختارنامه کی پخش می‌شود؟؟؟

    پاسخ