;
coinex

سریال رعد و برق ماه رمضان 1400 ؛ زمان بخش، بازیگران و داستان

سریال های ماه رمضان، همواره از جذابیت های این ماه مبارک در سیمای ملی است. این جستار به معرفی سریال رعد و برق ماه رمضان 1400 اختصاص دارد.

در میان سریال های تدارک دیده شده برای ماه رمضان سال پیش رو، نام سریال جدیدی به کارگردانی بهروز افخمی به چشم می خورد. سریال رعد و برق در حال حاضر یکی از پر سروصداترین  سریال های در حال تهیه برای ماه رمضان و با فهرستی پرشمار از بازیگران که ترکیبی از چهره های نام آشنا و کمتر شناخته شده است.

در حال حاضر و بنابر اطلاعات موجود، بیشتر قسمت های این سریال تصویربرداری شده و بدون هیچ مشکلی در کار تهیه، به ماه رمضان پیش رو می رسد. آنطور که مشخص شده این سریال از شبکه تهران پخش می شود و به مسائل و حوادث سیل سال 1398 در استان گلستان اختصاص دارد. در جستار پیش رو ضمن معرفی بازیگران سریال رعد و برق به زمان پخش مجموعه رعد و برق نیز خواهیم پرداخت. با ما باشید.

سریال رعد و برق ماه رمضان 1400

زمان بخش، بازیگران و داستان

رعد و برق افخمی پس از اینکه به دلیل شرایط کرونایی متوقف شد، مراحل تصویربرداری را در روستای ییلاقی درازنو آغاز کرد. درازنو یکی از دهکده های ییلاقی استان گلستان است که در بلندترین ارتفاعات کردکوی قرار گرفته و به حدی مرتفع است که از بلندای آن می توان منظره حیرت انگیز بیش از 10 شهر و ده ها روستا را در گلستان مشاهده کرد.

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

اواخر تیرماه بود که پروژه رعد و برق وارد فاز جدی عملیاتی شد، اما شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری نقاط کشور و به طور خاص در استان های شمالی سبب شد تا کار رعد و برق برای مدتی متوقف شود. داوود هاشمی تهیه کننده این سریال در آن زمان گفته بود که از آنجایی که برای فیلم برداری برخی قسمت ها، تیم تهیه باید به استان خوزستان سفر میکرد و این استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر میبرد، ادامه کار میسر نشد. اما حالا با حضور بازیگران سریال رعد و برق شاهد از سرگیری این پروژه به عنوان یکی از سریال های ماه رمضان 1400 هستیم.

از سرگیری فیلمبرداری در گلستان

چندی پس از این ماجرا بود که مدیر شبکه تهران به همراهی مهدی کریمی، قائم مقام این شبکه به روستای درازنو رفته و خبر از سرگیری مراحل فیلمبرداری سریال را دادند. مدیر شبکه 5 سیما در این بازدید از لوکیشن این سریال تلویزیونی که در محل فرستنده صداوسیمای گلستان و روستای درازنو است راجع به کم و کیف کار توصیه‌هایی داشت و در جریان یکسری موارد هم قرار گرفت.

داود هاشمی تهیه‌کننده و بهروز افخمی کارگردان این مجموعه تلویزیونی نیز درباره پیچیدگی ‌های فنی و اجرایی و به خصوص جلوه ‌های ویژه که در این سریال خیلی پررنگ است، توضیحاتی دادند.

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

در حال حاضر رعد و برق توانسته بیش از دو سوم مراحل فیلمبرداری را به پیش ببرد و می کوشد به ماه رمضان 1400 برسد. در این سریال بازیگران زیادی حضور دارند و تقریبا همه مناطق سیل زده در سال گذشته در آن به نمایش گذاشته می شود.

اخیرا بهروز افخمی از اضافه شدن 2 عضو جدید و البته نام آشنا به پروژه رعد و برق خبر داده است. او در این باره گفت:

مهران رجبی و شهین تسلیمی به تازگی پیوسته اند و در این چند روزه در لاله‌زار تهران فیلمبرداری ادامه دارد. قرار است در روز‌های آینده به گرگان که محور اصلی داستان رعد و برق است برویم و سپس در لرستان و خوزستان فیلمبرداری خواهیم داشت. امیدوارم که تا پایان سال 1399، فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی به پایان برسد.

او همچنین درباره داستان و زمان پخش مجموعه رعد و برق اظهار داشت:

در این کار هیچ‌کسی نقش اصلی نیست و همه به نوعی شخصیتند و نمی‌توان گفت مهدی زمین‌پرداز و دوستانِ دیگر، چه کسی نقش کلیدی دارد. من سعی کردم از آدم‌هایی در این قصه استفاده کنم که کار را باورپذیر کنند و همه بدانند چه کار‌ها و فعالیت‌های جهادی اتفاق افتاده تا ما از سیل و حوادث آن دوره، در امان بمانیم.

او همچنین درباره بازگشت به کار تلویزیونی بعد از مدتها گفته:

می‌خواستم فیلم سینمایی بسازم که با آن اتفاق سیل روبرو شدم و فکر و ذهنم به این سمت رفت. بعد از مدت‌ها که اجرای برنامه سینمایی “هفت” و بعد “نقد سینما” را برعهده داشتم با آماده شدن فیلمنامه و شرایط ساخت، به آن مناطق سیل‌زده رفتیم تا این کار برای ماه رمضان ۱۴۰۰ آماده شود. گروه خیلی در تلاشند تا کار باورپذیری روی آنتن برود و مردم در جریان آن اتفاقات به شکل واقعی‌تری روبرو شوند.

بازیگران سریال رعد و برق

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، سریال رعد و برق یکی از پربازیگرترین سریال هایی است که در حال تهیه است. البته که بسیاری از بازیگران فعال در این پروژه بازیگران محلی و کمتر شناخته شده هستند اما برخی چهره های نام آشنا نیز در این سریال حضور خواهند داشت. در ادامه به معرفی بازیگران سریال رعد و برق خواهیم پرداخت.

مهران رجبی: بازیگران سریال رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون ایران و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاه تربیت مدرس است. اولین حضور رجبی جلو دوربین در سال 1376 و با سریال بچه های مدرسه همت اتفاق افتاد.

در سال 1378 بود که رجبی اولین کار سینمایی خود را ایفای نقش در فیم کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی تجربه کرد. فیلم بعدی میرکریمی یعنی زیر نور ماه در بیشتر دیده شدن مهران رجبی بسیار موثر افتاد. رجبی در این فیلم نقش یک روحانی رئیس حوزه را ایفا میکرد که این نقش بسیار دیده شد و مورد توجه همگان از جمله منتقدان قرار گرفت.

مهران رجبی به عنوان یک بازیگ موفق سینمای ایران تاکنون در سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخته که بسیاری از آنها تا مدت ها در اذهان خواهند ماند.

شهین تسلیمی: بازیگران مجموعه رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق

شهین تسلیمی متولد 19 شهریور 1334 بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او در جوانی هم تئاتر بازی می کرده و هم در تست صدای رادیو قبول می شود اما به علت مخالفت خانواده هر دو را رها می کند. اولین حضور او جلوی دوربین به سریال باغ مظفر به عنوان یکی از بهترین سریال های مهران مدیری که از قضا از موفق ترین سریال های شبکه نمایش خانگی نیز هست باز میگردد.

او در ادامه با حضور در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران در سال 1387  در ادامه با حضور پررنگ در سریال زن بابا به کارگردانی سعید آقاخانی به شهرت بیشتری رسید. در ادامه او در سریال های چهارچرخ و خانه اجاره ای نیز به ایفای نقش پرداخت. حضور در وضعیت سفید و ارمغان تاریکی نیز تجربه جدید و جالب دیگری برای تسلیمی بود. از دیگر فعالیت های حرفه ای او می توان به فیلم های طلا و مس، آوار و مجموعه های دلنوازان، حیرانی، باغ مظفر و مادرانه اشاره کرد.

شهرام قائدی: بازیگران مجموعه رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق

شهرام قائدی با نام اصلی ابراهیم قائدی، زاده 31 مرداد قیر و کارزین بازیگری شناخته شده در سینما و تلویزیون ایران است. اولین کار تلویزیونی تو خودروی پلاک 11 است و پس از آن نیز در سریال بازگشت پرستوها به ایفای نقش پرداخته است.

حسن اسدی: بازیگران مجموعه رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

اسدی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر و متولد 10 شهریور 1341 در شهرستان تربت حیدریه است. از جمله فعالیت های حرفه ای او می توان به هویت اثر ابراهیم حاتمی کیا، در جستجوی قهرمان اثر حمیدرضا آشتیانی پور، تا مرز دیدار حسین قاسمی جامی و ماه مهربان اثر قاسم جعفری اشاره کرد.

محمد فیلی: بازیگران مجموعه رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

محمد فیلی متولد 22 فروردین 1329 در شیراز و بازیگر موفق سینمای ایران است. از مهم ترین نقش های تلویزیونی او می توان به نسیم بیگ و بسیم بیگ در سریال روزی روزگاری، مموش در سریال تفنگ سرپر و شمر بن ذی الجوشن در سریال مختارنامه اشاره کرد.

مهدی زمین پرداز: بازیگران مجموعه رعد و برق

مهدی زمین پرداز متولد 1360 در تهران و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. ضشروع کار او در مستند اخرین روزهای زمستان بود و پس از آن همکاری او محمدحسین مهدویان ادامه دار شد.

او در ادامه در فیلم ماجرای نیمروز نقش مسعود و در لاتاری نقش سامی را ایفا کرد. زمین پرداز برای نخستین بار در فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است در نقش اول یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفت.

محمود جعفری

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

جعفری، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون و متولد 8 مهر 1332 است. او کار بازیگری را در سال 1350 به عنوان یکی از موسسان گروه تئاتر کوچ آغاز کرد و بازیگری در سینما را از سال 1352 با فیلم قیامت به کارگردانی هوشنگ حسامی آغاز کرد.

جعفری در قامت کارگردان، کار خود را با آرزوهای پردردسر به نویسندگی فرهاد توحیدی در سال 1374 آغاز کرد. او لیسانس بازیگری و کارگردانی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال 1357 دریافت کرده است.

مختارسائقی

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق

سائقی بازیگر و طراح صحنه و لباس ، زاده 23 شهریور 1335 در تهران است. از جمله فعالیت های حرفه ای او میتوان به پا تو کفش من نکن (۱۳۹۵)، رسوایی ۲ (۱۳۹۴) ، راز کوچه بن‌بست (۱۳۹۲)، پس کوچه‌های شمرون (۱۳۹۱)، رسوایی (۱۳۹۱)، کباب غاز (۱۳۹۰)، صداست که می‌ماند (۱۳۹۰)، دردسر بزرگ (۱۳۸۹)، چراغ قرمز (۱۳۸۸)، سلام بر عشق (۱۳۸۸) و آقای هفت رنگ (۱۳۸۷) اشاره کرد.

محمد مختاری

محمد باقر مختاری بازیگر سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل رشته تئاتر و متولد 15 مرداد 1345 است. او فعالیت حرفه ای خود در سینما را با فیلم ضربه آخر به کارگردانی داوود موثقی آغاز کرد و در ادامه در شغال (1384) و شب بخیر فرمانده (1384) به ایفای نقش پرداخت.

مختاری در تلویزیون اما پرکارتر ظاهر شده و سابقه بازی در آخر خط، سلام آقای مدیر، هویت مجازی، دریادلان، آسمان من، سیگنال‌های وارونه، سراب، دکان‌های پیامبری، درخت درخت ، هویت و شمار دیگری از مجموعه های تلویزیونی را دارد.

مرتضی کاظمی

مرتضی کاظمی متولد 1342 بازیگر سینما و تلویزیون است. او سابقه ایفای نقش در فیلم هایی چون انتقال آتش (۱۳۹۸)، آدم آهنی (۱۳۹۱)، دلقک‌ها (۱۳۸۸)، زن‌ها فرشته‌اند (۱۳۸۶)، پاپیتال (۱۳۸۵)، گاهی واقعی (۱۳۸۵)، ازدواج به سبک ایرانی (۱۳۸۳) و مجروح جنگی (۱۳۷۷) را دارد.

فعالیت کاظمی در تلویزیون پربارتر است و نام او را در اثاری چون پرگار (١٣۹٩)، بوی باران (۱۳۹۸)، گسل (۱۳۹۶)، تعبیر وارونه یک رویا (١٣٩۴)، سال‌های ابری (۱۳۹۳)، همه چیز آنجاست (۱۳۹۳)، تا ثریا (سیروس مقدم ۱۳۹۰)، توطئه فامیلی (۱۳۹۰)، پرواز در حباب (۱۳۸۵)، نرگس (۱۳۸۵)، با من بمان (۱۳۸۰)، روزهای زندگی (۱۳۷۸–۱۳۷۷) و در قلب من (۱۳۷۷) دیده ایم.

همانطور که باید بدانید سریال رعد و برق بر شمار زیادی بازیگران بومی و کم تر شناخته شده نیز متکی است. در اینجا از آن جهت که اطلاعی از بسیاری از این بازیگران نداریم تنها به ذکر نام آنها اکتفا می کنیم. این بازیگران عبارتند از ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، ویدا موسوی، مریم عبادی، سیما محمدی، سپیده موسوی، مهدیه فراهانی، نگار مسلط، مجید درستی، زهرا سرایلو، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، امیرعباس قاسمی، پدرام شکوری، شهروز ایری، امیررضا برزگر، اسماعیل حبیب لی، داوود عصمتی، حسین قزل باش، نیوشا مدبر و سام کبودوند.

عوامل سریال رعد و برق

زمان پخش مجموعه رعد و برق
زمان پخش مجموعه رعد و برق
  • کارگردان و نویسنده : بهروز افخمی
  • تهیه کننده : داود هاشمی
  • مشاور پروژه : ابراهیم امیرخانی
  • مدیر تصویربرداری : حسنعلی اسدی
  • مدیر صدابرداری : مرتضی اصلان زاده
  • چهره پرداز : زهره سیه پوش
  • مدیر تولید : علیرضا هاشمیان
  • مدیر تدارکات : احمد امیرانی
  • دستیاران کارگردان : سیدمحمود جعفری ، داوود عصمتی و علیرضا اولادیان
  • مدیر برنامه ریزی : محمود جعفری
  • صحنه و لباس : حسین قزل باش
  • منشی صحنه : داود عصمتی
  • عکاس و تصویربردار پشت صحنه : پوریا منجزی
  • طراح بدلکاری : علیرضا فتحی
  • دستیار تهیه کننده : الهام رضایی
  • مشاور فنی پروژه : رایان جعفری
  • جلوه های ویژه میدانی : حسین طلابیگی
  • امور مالی : میترا کرباسیان ، زهره افشاری نیا
  • مدیر روابط عمومی : الهام رضایی

جنجال کرونایی افخمی

بهروز افخمی که حالا در مراحل پایانی ضبط سریال ماه رمضان خود به سر میبرد، در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در صحنه فیلمبرداری سریال و بی اعتقادی به ماسک به میان آورد که بسیار جنجال آفرین شد.

در دو روز گذشته نیز عکس هایی از پشت صحنه این سریال و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی منتشر شد که انتقادهای فراوانی را برانگیخت. این عکس ها که توسط مهران رجبی منتشر شده بود، تصاویری از پشت صحنه را نشان میداد که بزیگران و عوامل به ویژه بهروز افخمی با توجه یا بی توجه به دوربین عکاسی در حال کار هستند و هیچ کدام نیز ماسک ندارند.

سریال رعد و برق ماه رمضان 1400 ؛ زمان بخش، بازیگران و داستان

بهروز افخمی چندی پیش در گفتگویی رادیویی به تشریح وضعیت تولید سریال و عکس های منتشر شده پرداخت و دوباره حاشیه افرین شد. او در این باره اظهار داشت:

در طول بهار آمارهای جهانی را که بررسی کردم دیدم ویروس با نزدیک شدن به فصل گرم ضعیف می‌شود و گفتم اگر قرار است بگیریم در تابستان مبتلا شویم.

او همچنین در این باره افزود:

یک سری کارها مثل غرغره آب نمک را که به تجربه هم ثابت شده جلوگیری می‌کند کنار گذاشتم. اوایل تابستان کرونا گرفتم و سبک هم گرفتم و کاری هم با ریه‌ام نداشت. در طول فیلمبرداری برخی از بچه‌های گروه هم گرفتند چون به آنها هم اطمینان می‌دادم کرونا برای جوان‌ها خطری ندارد و برای زیر پنجاه سال‌ها هم تقریبا خطری ندارد. به این ترتیب در طول تابستان نصف گروه‌مان و در پاییز اغلب گروه کرونا گرفتند. پس نه می‌توانستند کسی را آلوده کنند نه خودشان مبتلا بشوند پس با خیال راحت بدون ماسک و پرهیزهای مربوط به این آنفلوآنزا که از آنفلوآنزا‌های دیگر هم ضعیف‌تر است کارمان را کردیم!

حال باید دید جدیدترین کار بهروز افخمی در نهایت چگونه از آب در می آید. در پایان و در ارتباط با سال 1400 توصیه می کنیم حتما برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 اطلاعات خود از برخی از مهمترین حوزه های سرمایه گذاری را با پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 به روزرسانی کنید.

همچنن در سال جدید و با وضعیت اقتصادی فعلی مملکت بدون شک مسائل مرتبط با حداقل حقوق در سال 1400 از اهمیت وافری برخوردار است که در این رابطه توصیه می کنیم حتما نگاهی به دستمزد روزانه در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و اضافه کاری در سال 1400 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریال رعد و برق رمضان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر