;
coinex

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

عناوین سبک بتل رویال این روزها از محبوبترین بازی های موبایلی هستند. جستار پیش رو به مصرف اینترنت فورتنایت اختصاص دارد. با ما باشید.

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین همواره یکی از سوالات اساسی گیمرهاست. در این میان و طی مدت اخیر عناوین بتل رویال مانند پابجی، کال آف دیوتی موبایل و صد البته فورتنایت در جلب نظر کاربران و گیمرها موفقیت زیادی کسب کرده اند. بالطبع در چنین شرایطی مصرف اینترنت فورتنایت و سایر عناوین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همان تناسبی که کرونا و محدودیت های تردد، افراد را خانه نشین کرده است، دورکاری و گذراندن اوقات فراغت در خانه به شیوه ها و با ابزارهای گوناگون رواج بسیاری یافته است. گرچه بازی های آنلاین همواره رواج و رونق زیادی داشته و دارند، در وضعیت فعلی شمار بازیکنان و گیمرهای بازی آنلاین نیز بیش از گذشته شده است.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت میزان مصرف اینترنت هر پلتفرمی، مصرف بازی های آنلاین و به طور خاص مصرف اینترنت فورتنایت نیز زیر ذره بین قرار میگیرد. از آنجا که فورتنایت یکی از عناوین محبوب این روزها در جمعه گیمرهاست، در جستار پیش رو ضمن معرفی این بازی قصد داریم به مصرف اینترنت فورتنایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

اگر اهل بازی های آنلاین باشید، بدون شک و در ایام اخیر شناختی از چندین عنوان برجسته بازی های آنلاین در سبک بتل رویال دارید که به خوبی جای خود را در بهترین گوشی های گیمینگ 2021 باز کرده اند. این ها عبارتند از پابی موبایل، کال آف دیوتی موبایل و صد البته فورتنایت! اما از مصرف اینترنت فورتنایت چقدر می دانید؟

تا قبل از این در تکراتو و بنا بر اهمیت مبحث مصرف اینترنت برای عموم افراد، در یک جستار جامع مصرف اینترنت بازی های آنلاین را مورد واکاوی قرار داده بودیم و به طور اختصاصی نیز به میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل و میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی موبایل پرداخته بودیم. حالا نوبتی هم باشد یادی کنیم از وضعیت یکی از شناخته شده ترین عناوین سبک بتل رویال یعنی فورتنایت و البته مصرف اینترنت فورتنایت که کاربران و دوستداران پرشماری دارد. اما واقعا فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می کند ؟

مصرف اینترنت فورتنایت

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟
فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می کند

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، در وضعیت کرونایی فعلی و با رونق گرفتن مشاغل، فعالیت ها و البته سرگرمی های آنلاین، میزان مصرف اینترنت به یک دغدغه مهم عموم کاربران بدل شده است.

در همین رابطه و به طور تخصصی تر سوالاتی درباره مصرف اینترنت بازی های خاص و یا پلتفرم های خاص اولویت می یابد. یکی از مهمترین بازی های آنلاین این روزها، بدون شک فورتنایت است که در اینجا قصد داریم به میزان مصرف اینترنت بازی فورتنایت بپردازیم.

صنعت گیم طی سال های اخیر تحولات زیادی به خود دیده و گسترش و محبوبیت بازی های چندنفره آنلاین یکی از بزرگترین نقش ها را در این تحول داشته است. از جمله دلایل مهم رونق گرفتن این بازی ها بدون شک گسترش دسترسی همه گیر به اینترنت و البته افزایش کیفیت آن است. بر این ها باید پیشرفت فناوری و ابزارهای خاص گیمینگ را نیز بیفزاییم.

امروزه دیگر لن پارتی ها به خاطره بدل شده اند و با وجود دسترسی همگانی و عمومی به اینترنت شاید این سوال برای همه باشد که بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف می کنند. خوشبختانه و برخلاف بسیاری از پلتفرم های رایج درباره بازی های آنلاین، پاسخ این سوال ، «نه چندان» است.

حدودا و به طور میانگین مصرف اینترنت بازی های آنلاین عموما چیزی بین 40 تا بالای 100 مگابایت در ساعت است که قابل مقایسه با فعالیت هایی چون استریم موسیقی است. در این مورد ما پیش از این به میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای پرداخته بودیم. در حالی که این وضعیت برای استریم آنلاین ویدیو در پلتفرم های مختلف می تواند به ازای هر ساعت چیزی بین 1 تا 3 گیگابایت باشد که بدون شک با افزایش کیفیت از اچ دی به کیفیت های بالاتر می تواند بسیار بیشتر نیز باشد. موضوعی که در میزان مصرف اینترنت یوتیوب به آن اشاره کرده بودیم.

از این بایت باید مطمئن باشید که هیچ گاه و هیچ بازی نمی تواند به اندازه استریم ویدیو از حجم اینترنت شما بکاهد. اما بدون شک میزان مصرف داده در هر بازی می تواند متغیر باشد که در اینجا به شماری از شناخته شده ترین و پراستفاده ترین ها اشاره می کنیم.

مصرف داده در ساعت (مگابایت) بازی
80 PUBG
100 Fortnite
250 Counter-Strike: Global Offensive
80 Team Fortress 2
135 Overwatch
70 Rainbow Six Siege
40 Call of Duty Black Ops 4
40 Call of Duty WWII
80 Call of Duty Modern Warfare
100 Battlefield V
40 World of Warcraft
60 Black Desert Online
15 Runescape
50 Guild Wars 2
20 The Elder Scrolls Online
20 Final Fantasy XIV
30 Star Wars: The Old Republic
120 Dota 2
100 League of Legends
30 Heroes of the Storm
100 Smite
30 Monster Hunter: World
300 Destiny 2
115 Warframe
3 Hearthstone
5 Gwent
70 Fall Guys: Ultimate Knockout
60 GTA Online
40 Rocket League
80 Minecraft

البته تمام اعداد مذکور در جدل بالا صرفا تخمینی و میانگین هستند. مصرف دقیق دیتا در هر یک از عناوین مذکور به متغیرهایی چون تعداد بازیکنان حاضر در یک بازی یا به طور دقیق تر، تعداد بازیکنان حاضر در یک مچ یا فلان بخش مپ یک بازی MMO بستگی دارد.

این را نیز باید در نظر بگیرید که هنگام بازی آنلاین آیا برنامه دیگری جز آن بازی نیز وجود دارد که اینترت مصرف کند؟ مثلا اینکه برنامه دیگری در حال برورسانی است یا اصلا اینکه شخص دیگری با اتصال به همان شبکه اینترنت مشغول گشت و گذار در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی است.

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟
فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می کند

همچنین، ما در ایران هستیم و تعدادی از این بازی‌ها ما را تحریم کرده‌اند – به عبارت دیگر، برای دسترسی به سرورهای آن‌ها نیاز به نرم‌افزار تغییر آی ‌پی داریم. استفاده از ابزارهای تغییر آی پی ، جدا از تاثیری که روی پینگ و سایر فاکتورهای اینترنت می‌گذارد، مصرف داده را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

شاید بهترین راه برای درک میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین و همچنین مصرف اینترنت بازی فورتنایت این باشد که خودتان این مسئله را آزمایش کنید. در ساده ترین راه باید میزان حجم اینترنت خود را از برنامه یا وبسایت ارائه دهنده اینترنت خود چک کنید. سپس یک مدت زمان معین را در بازی بگذرانید و پس از آن با مراجعه دوباره به سرویس از حجم کاسته شده از اینترنت خود مطلع شوید. البته از ابزارهای خاص اندازه گیری مصرف اینترنت نیز می توانید استفاده کنید.

مدیریت مصرف اینترنت بازی فورتنایت

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟
فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می کند

آنطور که از اطلاعات جدول بالا نیز می توان متوجه شد اینکه بدون شک مصرف اینترنت بازی فورتنایت به نسبت بسیاری از رقبای خود در دسته بازی های آنلاین کمتر است. البته پابجی بازهم به نسبت بقیه مصرف کمتری دارد. اما باید این را بدانید که متغیرهای متفاوتی می توانند بر مصرف اینترنت بازی فورتنایت موثر باشند.

برای مثال استفاده از بازی در بالاترین کیفیت گرافیکی و یا ابزارهایی چون چت و یا گفتگوی صوتی بدون شک بر مصرف ایترنت موثر است، پس اگر از بازیکنان فورتنایت هستید باید حسابی حواستان به مصرف اینترنت فورتنایت باشد.

شما همواره و در عموم عناوین آنلاین می توانید با تنظیم کردن ارتباط بازی با بسترهای آنلاین، دانلود بازی های جدید، دانلود پچ ها، دانلود برورزسانی ها و مواردی از این دست، مصرف اینترنت بازی را کنترل کنید. البته و اگرچه عموم آپدیت ها بسیار پرمصرف هستند، اما گاها در پکیج های آپدیت، قابلیت هایی نیز ارائه می شود که در کاهش مصرف اینترنت موثر است. در نتیجه باید حواستان به این موضوع نیز باشد.

آنطور که از آمارها و اطلاعات رسمی و بررسی های گیمرها بر می آید، مقدار مصرف اینترنت بازی فورتنایت موبایل به ازاری هر ساعت چیزی بین 100 تا 150 مگابایت است. البته که عوامل زیادی بر میزان مصرف اینترنت بازی فورتنایت موثر است و از جمله آنها میتوان به تنظیمات گرافیکی اشاره کرد.

همچنین نوع سیستم و یا ابزار بازی شما و سایر تنظیمات نیز در مصرف اینترنت فورتنایت موثر است. برای مثال چت صوتی همانطور که گفتیم از ابزارهایی است که تاثیر زیادی در مصرف اینترنت دارد.

به طور کلی و در هر یک از عناوین مطرح بازی های آنلاین که ابزارهایی چون چت صوتی یا ابزارهایی برای افزایش سرعت بازی ارائه میدهد، معمولا، مصرف اینترنت نیز افزوده می شود.

همچنین می باید حواستان به فعالیت های زمینه ای دستگاه و سایر برنامه ها نیز باشد تا مصرف اینترنت سایر برنامه ها را به حساب فورتنایت نگذارید. برای مثال مصرف اینترنت اینستاگرام حتی در مواقعی که درون برنامه نباشید نیز وجود دارد و بعضا رقم قابل توجهی است.

همواره سعی کنید مقدار مصرف اینترنت اپلیکیشن ها را از تنظیمات موبایل خود و حتی از درگاه اینترنتی شرکت ارائه کننده اینترنت تحت نظر داشته باشید تا مبادا تمام شدن بسته اینترنت شگفت زده تان کند. اگر برای مصرف اینترنت محدودیت هایی دارید، می توانید روش های زیر را برای به کار بردن اینترنت کمتر انجام دهید:

  • شاید بهتر باشد به روزرسانی های مختلف را با وای فای یا اینترنت کم هزینه انجام دهید. در همین راستا می توانید بروزرسانی با داده موبایل را غیرفعال کنید.
  • دانلود فایل های بازی را نیز از طریق وای فای انجام دهید.
  • برای هر برنامه محدودیت مصرف اینترنت بگذارید تا اینگونه مصرف اینترنت مدیریت شود.
  • از دیدن ویدیو ها با استفاده از دیتای موبایل پرهیز کنید.

معرفی بازی فورتنایت : میزان مصرف اینترنت فورتنایت

مصرف اینترنت فورتنایت ؛ بازی Fortnite چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟
فورتنایت چقدر اینترنت مصرف می کند

فورتنایت به طرز قابل ملاحظه ای در جلب نظر گیمرها و کاربران عادی آن هم با وجود عناوین محبوبی چون پابجی و کال آف دیوتی موفق عمل کرده و در حال حاضر یکی از محبوبترین عناوین این سبک است. فورتنایت بتل رویال ساخته استودیو بازی اپیک گیمز است و در کوتاه مدتی پس از عرضه برای انواع کنسول ها و پلتفرم های ممکن برای بازی از جمله پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ و iOS عرضه شده است.

اپیک گیمز اما در مدت اخیر و به دلایل گوناگونی با گوگل و اپل به مشکلاتی خورده و در نتیجه ارائه فورتنایت در اپ استورهای گوگل و اپل به مشکل خورده است. در نتیجه برای استفاده از این بازی باید آنرا از سایر پلتفرم ها یا فروشگاه های در دسترس تهیه کنید.

عدم عرضه فورتنایت از طریق فروشگاه گوگل پلی، بدان معنا است که کمپانی سازنده بازی فورتنایت می‌تواند از خرید‌های درون برنامه‌ای بازی مذکور در‌آمد بیشتری داشته باشد؛ زیرا در این صورت در‌آمد حاصل از این بازی مشمول 30 درصد مالیات تعلق گرفته به خرید‌های انجام شده از طریق فروشگاه گوگل پلی نمی‌شود.

از نظر گرافیک هنری، باید پذیرفت که Fortnite موفق به ارائه‌ چشم‌ اندازهای فانتزی خود به مخاطبان شده و گشت‌وگذار و حرکت در نقشه‌اش، از همان ابتدا تا انتهای بازی، به هیچ عنوان تفاوت محسوسی با نسخه‌های کنسولی ندارد. فارغ از این ها، بدون شک بحث مصرف اینترنت فورتنایت از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس در جستاری که از نظر گذشت به میزان مصرف اینترنت فورتنایت پرداختیم.

فارغ از این ها برای اطلاع از میزان مصرف اینترنت در سایر پلتفرم ها نیز توصیه می کنیم به تناسب نیاز و استفاده خود نگاهی به جستارهای مرتبط داشته باشید. برای مثال و درباره ابزارهای آموزش آنلاین و برگزاری وبینار می توانید نگاهی به میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت و میزان مصرف اینترنت اسکای روم داشته باشید.

برای شبکه های اجتماعی محبوب نیز توصیه می کنیم اطلاعات خود از میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام و میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ را افزایش دهید، ابزارهایی پرکاربرد در این روزهای کرونایی. همچنین درباره استریم ویدیو و استخراج بیت کوین به ترتیب نگاهی به میزان مصرف اینترنت تلوبیون و میزان مصرف اینترنت بیت کوین داشته باشید.

فارغ از این می توانید از توصیه های ویژه ما برای مدیریت و کاهش مصرف اینترنت که در 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام آورده ایم نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت Fortnite چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)