;
coinex

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار

ماه عسل نامی خاص در میان ویژه برنامه های رمضان است. این جستار به بررسی آخرین اخبار و اطلاعات ماه عسل رمضان 1400 اختصاص دارد. با ما باشید.

در میان ویژه برنامه های رمضانی سیمای ملی، ماه عسل همواره برنامه ای با محبوب و پرطرفدار بوده است. از سال 1386 که اولین بار ماه عسل در رمضان روی آنتن شبکه سه رفت، کسی تصور نمی کرد این برنامه تا بیش از 10 سال، پای ثابت شبکه 3 در رمضان باشد.

ماه عسل همواره از موفق ترین ویژه برنامه های رمضانی بوده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. این برنامه بعد از 10 سال و از سال 98 دیگر ادامه نیافته است. اما حالا شایعاتی مبنی بر احتمال پخش ماه عسل رمضان 1400 وجود دارد. این جستار به زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400 می پردازد. با ما باشید.

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار

پیش از این به در تکراتو به برنامه های نوروز 1400 پرداخته بودیم. اما حالا قصد داریم فارغ از بررسی موردی سریال های ماه رمضان 1400 مانند آنچه درباره دعوت نحس و رعد و برق انجام دادیم؛ به بررسی موردی برنامه های رمضان 1400 بپردازیم و در خان اول به ماه عسل اشاره میکنیم. اما از زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400 چه می دانیم؟

ماه عسل برنامه زنده تلویزیونی بود که از رمضان 1386 به تهیه کنندگی احسان علیخانی روی آنتن شبکه سه رفت. این برنامه با حضور مهمانانی از افراد عادی جامعه و با زمینه ای معنوی جریان پیدا می کرد.

این برنامه معمولا از پیش از افطار آغاز و تا زمان افطار ادامه پیدا می کرد. بنابر اظهارات احسان علیخانی، او پس از تهیه برنامه های مناسبتی جزر و مد در سال های 1384 و 1385 به ایده تهیه برنامه ای مستقل برای ماه رمضان می رسد. بدین ترتیب برنامه ماه عسل از سال 1386 پخش شد. این برنامه پس از 12 فصل در سال 1397 آخرین تجربه خود را سپری کرد. از سال بعد یعنی سال 98 اما زمزمه های مبنی بر پخش دوباره این برنامه مطرح شد.

عموم مهمانان این برنامه افرادی عادی بودند که در زندگی خود یا کار مهمی انجام داده بودند یا در زندگی دیگران موثر بوده اند. بیشتر مهمان‌های دعوت شده به ماه عسل، در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده بودند اما با امید، پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات غلبه کرده و به انسان‌های موفقی در زندگی خود تبدیل شده بودند.

حالا زمزمه هایی مبنی بر قصد احسان علیخانی بر ادامه ویژه برنامه ماه عسل رمضان 1400 در میان است. بر این اساس شایعاتی در برخی خبرگزاری ها جریان دارد که از زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400 می گوید. در همین راستا و در این جستار شایعات ماه عسل رمضان 1400 را بررسی خواهیم کرد و به زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

ماه عسل رمضان 1400 : زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400

در سال 98 و در مصاحبه ای، سرپرست گروه سوژه یابی برنامه ماه عسل از جلساتی برای تعیین تکلیف آینده برنامه ماه عسل خبر داد. او گفت در حال حاضر آینده این برنامه در هاله ای از ابهام است. وی اظهار کرد:

طی جلساتی که خواهیم داشت تصمیم‌گیری برای پخش شدن یا نشدن این برنامه طی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

سرپرست گروه سوژه یابی برنامه ماه عسل در خصوص برنامه ریزی های لازم برای پخش این برنامه گفت:

 مسلما  در صورت تایید پخش برنامه، «ماه عسل» به جذابیت سال‌های قبل خواهد بود.

این در شرایطی بود که احسان علیخانی بارها از برنامه ریزی ها برای تولید و پخش برنامه در سال 98 خبر داده بود. احسان علیخانی مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ماه عسل» که در گفتگو‌ های خود به طور مکرر اعلام کرده بود برای روی آنتن بردن برنامه «ماه عسل» زحمات زیادی کشیده می‌شود و در طول یک سال در تدارک این برنامه پرمخاطب تلویزیونی است.

علیخانی اما در اردیبهشت ماه سال 98 و در یک پست اینستاگرامی خبر داد که با فینالیست های عصر جدید در مناطق سیل زده به سر می برد و با توجه به اینکه یک هفته تا شروع رمضان باقی مانده باید دید پخش دوباره ماه عسل میسر هست یا خیر.

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار
زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400

اما چندی بعد تکلیف این برنامه برای رمضان 98 مشخص شد. در سال 98 برنامه مثل ماه با اجرای رسالت بوذری به عنوان جایگزین ماه عسل روی آنتن رفت. این برنامه به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و مهمانان از شهرهای مختلف حضور پیدا خواهند کرد و از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت می‌کنند.

این برنامه به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و کارگردانی پیام ابراهیم پور ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. گفتنی است دکور برنامه «مثل ماه» را پیمان قانع طراحی کرده است.

ماه عسل رمضان 1400

پس از شایعاتی مبنی بر پخش برنامه ماه عسل رمضان 1400 ، احسان علیخانی صحبت هایی در این رابطه مطرح کرد. او در این مصاحبه اعلام کرده که عوامل تولید برنامه «ماه عسل» به مانند سال های قبل همان گروه قبلی خواهد بود. در ادامه به زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400 خواهیم گفت.

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار

تا پیش از این وضعیت اتاق فکر و تیم تهیه برنامه ماه عسل چندان مشخص نبود. تیم سوژه یابی سال های قبل این برنامه حالا مدتی است که پراکنده شده اند و این احتمال می رود که ماه عسل امسال با تغییرات فراوانی مواجه باشد.

ماجرا زمانی آغاز شد که ماه رمضان مریم نوابی نژاد، مسئول اتاق فکر ماه عسل در مصاحبه ای از داستان پیدا کردن مهمانان برنامه اطلاعاتی را منتشر کرد.

مسئول سوژه یابی ماه عسل، خاطرات جالبی از هر کدام از داستان ها تعریف کرده بود و مثلا گفته بود با خواهر و برادری که مشکل پوستی داشتند، چند سال است که رابطه دوستانه دارد، پسری که خودش و پدرش معتاد بوده اند را از طریق یکی از دوستانش پیدا کرده، با صاحب آسایشگاه پیرمردی که روی آنتن از پیرزنی خواستگاری کرد آشنایی داشته، زوج سرطانی که پنج روز بود بچه دار شده بودند را از قبل می شناخته و … صحبت های نوابی نژاد و تاکیدش روی چگونگی پیدا کردن سوژه ها، نهایتا باعث بروز یکسری سوتفاهم میان او با علیخانی شد.

بعدها از این مصاحبه اینطور استنباط شد که نوابی نژاد، قدرت تیم سازنده «ماه عسل» را نادیده گرفته و صرفا علت اصلی موفقیت برنامه را، تلاتش های خودش معرفی کرده است.

البته فارغ از این مباحث دیگری نیز مطرح بود که بر این اختلافات دامن زد. هرکدام از این سوژه های ماه عسل توسط خبرنگاران مطرح حوزه های اجتماعی به اتاق فکر پیشنهاد می شود و حتی برخی از آنها پیش از این به عنوان گزارش در نشریات به چاپ می رسند. بر اساس توافقات اولیه قرار بود منبع هر سوژه اعلام شود، اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد و حتی اسمی از اعضای اتاق فکر در تیتراژ برنامه نیامد. این ها سبب شد تا پس از چند سال همکاری، نوابی نژاد از تیم ماه هسل خارج شود.

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار
زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400

بعد از قطع هکاری هر یک از طرفین راه خود را پیش گرفتند. علیخانی با چند گروه که همگی از خبرنگاران شناخته شده اجتماعی و حوادث نشریات مختلف بودند وارد مذاکره شد و به طور موازی، کار سوژه یابی را پیش برد. نهایتا نیز توانست چندین سوژه مختلف را برای این برنامه تهیه کند.

در ایام پخش ماه عسل و از سال 87، مجری اصلی برنامه احسان علیخانی بود. در این میان و در سال 87، این برنامه در چند قسمت ابتدایی با اجرای محسن افشانی پخش شد که با عدم موفقیت آن، علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری باز به برنامه آمد. در سال 89 نیز حسن جوهرچی و در سال 91، سید علی ضیا مجریان ماه عسل بودند. اما عموما مجری برنامه شخص احسان علیخانی بوده است.

تیتراژهای ماه عسل : ماه عسل رمضان 1400

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار
زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400

بخش جذابی از ماه عسل همواره مربوط به تیتراژهای ابتدای و انتهایی آن بوده است. این تیتراژها که معمولا توسط خوانندگان سرشناس و محبوب تهیه می شدند همواره به آثار ماندگار و خاطره انگیزی بدل شده اند. در ادامه فهرست تیتراژهای برنامه ماه عسل را با اطلاعات جزئی هر مورد آورده ایم.

سال پخش نام خواننده نام آهنگ نوع تیتراژ توضیحات ویژه
۱۳۹۷ بهنام بانی ماه عسل تیتراژ ابتدایی ترانه : روزبه بمانی | آهنگ و تنظیم : حامد برادران
۱۳۹۷ مسیح و آرش عدل‌پرور ماه عسل تیتراژ پایانی ترانه : روزبه بمانی | تنظیم : مسعود جهانی
۱۳۹۶ محمد علیزاده ماه عسل تیتراژ ابتدایی ترانهٔ روزبه بمانی و آهنگ مهدی دارابی و تنظیم مسعود جهانی
۱۳۹۶ سینا شعبانخانی ماه عسل تیتراژ انتهایی ترانهٔ روزبه بمانی و آهنگ علیرضا افکاری و تنظیم سعید زمانی
۱۳۹۵ محسن یگانه هر چی تو بخوای تیتراژ ابتدایی ترانه : روزبه بمانی | آهنگ : محسن یگانه | تنظیم : مهیار رضوان
۱۳۹۵ مهدی یراحی نگو نگفتی تیتراژ انتهایی این قطعه به گفته احسان علیخانی به دلیل عدم دریافت مجوز پخش نشد
۱۳۹۴ طاها حسنی سبحان الله تیتراژ ابتدایی ابن قطعه در ماه عسل ۱۳۹۴ در تیتراژ ابتدایی توسط طاها حسنی اجرا شد که آهنگسازی این قطعه را علی حسین‌زاده بر عهده داشت
۱۳۹۴ احسان خواجه امیری بغض تیتراژ انتهایی برنده تندیس بهترین تیتراژ تلویزیونی (سه ستاره) در سال ۱۳۹۴
۱۳۹۴ امیرعلی بهادری ماه عسل تیتراژ ابتدایی
۱۳۹۳ مهدی یراحی بغض تو تیتراژ انتهایی آهنگساز: مهدی یراحی | تنظیم کننده: هومن نامداری | پیانو: رضا تاجبخش | عود: میلاد درخشانی | ویلن سل: مهرداد عالمی | ویلن و کمانچه: احسان نی‌زن | ضبط: استودیو راگا | میکس و مستر: آرش پاکزاد
۱۳۹۳ مرتضی پاشایی نگران منی تیتراژ ابتدایی ترانه: مهرزاد امیرخانی آهنگ: مرتضی پاشایی تنظیم:معین راهبرپر بازدیدترین آهنگ سال در وب سایت رادیو جوان

برنده جایزه برترین قطعه سال (بخش مردمی) در جشن موسیقی ما

۱۳۹۲ مهدی یراحی سازش تیتراژ انتهایی برنده تندیس بهترین تیتراژ تلویزیونی (سه ستاره)-جشن بیست سالگی شبکه سه سیما
۱۳۹۲ فرزاد فرزین ماه عسل تیتراژ ابتدایی تنظیم: مهران خلیلی | میکس و مستر: آرش پاکزاد
۱۳۹۱ حامد زمانی دستمو بگیر تیتراژ انتهایی موسیقی: کامران میرزایی، داوود محمدی | میکس و مستر: شاهین منصوری، علی درخشنده
۱۳۹۱ بنیامین بهادری گریه در ماه تیتراژ ابتدایی آهنگساز: بنیامین بهادری | تنظیم: نیما وارسته
۱۳۹۰ مهدی یراحی هر جای دنیایی دلم اونجاست تیتراژ انتهایی ترانه: روزبه بمانی | آهنگ: مهدی یراحی | تنظیم: فرزاد فتاحی | پیانو: رضا تاجبخش
۱۳۹۰ مهدی یغمایی حس می‌کنم تو رو تیتراژ ابتدایی تنظیم: فرزاد فتاحی
۱۳۸۸ مهدی یراحی هوای تو تیتراژ ابتدایی
۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ محسن یگانه خیال تو تیتراژ ابتدایی آهنگ: محسن یگانه | تنظیم: شهاب اکبری

ماه عسل رمضان 1400

ماه عسل از آغاز پخش خود موافق و مخالفانی داشت. اقبال عمومی نسبت به برنامه، تازگی سوژه‌ها، نشان‌دادن افراد و قشرهای دیده‌نشده در تلویزیون، صراحت مجری برنامه و تأثیرگذاری در افکار عمومی از نکاتی است که موافقان به آن اشاره کرده‌اند. مخالفان برنامه از مواردی مانند غم‌انگیز بودن، دور بودن سوژه‌های برنامه از متن جامعه و انداختن مسئولیت مشکلات اجتماعی به گردن مردم به جای مسئولان انتقاد کرده‌اند.

در ارتباط با مسائل تبلیغاتی برنامه، در برنامه 20 تیر 1393، احسان علیخانی، نقش ‌داشتن حامیان مالی در دعوت مهمانان برنامه را تکذیب کرد و توضیح داد که زیرنویس‌ های هم ‌زمان با برنامه مربوط به بخش بازرگانی صدا و سیما است و ارتباطی به این برنامه ندارد.

ماه عسل رمضان 1400 ؛ زمان پخش و آخرین اخبار
زمان پخش برنامه ماه عسل در رمضان 1400

فارغ از این حواشی ماه عسل به این محدود نشد و در سال 94، گمانه زنی هایی راجع به دستمزد پرداختی احسان علیخانی مطرح شد که خبر از دریافت یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای مجری گری یکماهه در ماه عسل حکایت داشت.

فارغ از این برخی خبرها حکایت از دستمزد دویست میلیون تومانی علیخانی به عنوان تهیه کننده داشت. وی در یکی از قسمت‌های این برنامه واکنش تندی به انتقاداتی که دربارهٔ دستمزدش صورت گرفته بود نشان داد و اظهار داشت درآمد فیلم ‌برداری مجالس عروسی از یک تهیه‌کننده با سابقهٔ تلویزیون بیشتر است.

انتشار این اخبار انتقادات زیادی را برانگیخت و عده ای معتقد بودند که چرا باید در شرایطی که بسیاری از مردم عامه ایران با بحران های اقتصادی معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده‌ای رو به رو هستند افرادی این چنین کسب ثروت کنند و حتی در برنامه‌هایی که رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر کرده به دنبال کسب درآمدهای نا متعارف باشند.

احسان علیخانی در نهایت در یکی دیگر از قسمت‌های برنامهٔ ماه عسل در ۱۲ تیر ۱۳۹۴ رقم دستمزد مذکور را رد کرد و ادعا کرد مبلغ دستمزد وی ۴۵ میلیون تومان می‌باشد. او همچنین اظهار داشت این مبلغ برای یک سال تلاشش به منظور آماده‌سازی و تهیهٔ سوژه و بررسی و فیلمبرداری برای ویژه برنامهٔ ماه عسل است.

در پایان بحث از ماه عسل رمضان 1400 و در ارتباط با سال 1400 همچنین توصیه می کنیم اطلاعات خود درباره بهترین سرمایه گذاری 1400 و بهترین مشاغل سال 1400 را به روز نگه دارید. بر همین اساس توصیه می کنیم نگاهی به پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، پیش بینی قیمت گوشی 1400 و پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 داشته باشید. فارغ از این می توانید عرضه اولیه های 1400، سود بانکی در سال 1400 و پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 را هم در نظر بگیرید.

بدون شک در سال چدید فارغ از ماه عسل رمضان 1400 مسائل زیادی مورد سوال عموم افراد است. با وضعیت اقتصادی فعلی کشور بدون شک مسئله عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 از اهمیت زیادی برخوردار است و در ارتباط با این موضوع توصیه می کنیم  حتما اضافه کاری در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 و میزان یارانه در سال 1400 را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ماه عسل رمضان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نظر من باید این برنامه جذاب روی آنتن برود با اجرای احسان علیخانی

    پاسخ