;
coinex

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟

ریز هند در کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند، اگر این سوال شما نیز هست، بنابراین این مطلب را تا پایان دنبال کنید تا پاسخ آن را دریافت نمایید.

بعید است این روزها نام کلاب هاوس را نشنیده باشید. یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت که به خوبی محبوبیت یافته و توانسته به رقابت با اینستاگرام و سایرین بپردازد.

این شبکه اجتماعی صوتی با قابلیت های متنوع و بدیعی که ارائه داده است، عاملی شده در محبوبیت روز افزون آن و تمایل کاربران به استفاده از سرویسی با این قابلیت ها. ارتباطاتی بر مبنای صوت، روم ها و گفتگوی دوستانه و تشکیل کلاب از جمله جذابیت های سرویس جدید است.

البته که در این شکی نداریم که در درجه اول این ایلان ماسک بود که عاملی شد در محبوبیت انفجاری این سرویس و توجه به آن، اما هرچه باشد کلاب هاوس حامل ایده جدیدی است که به خودی خود و به تدریج نیز می توانست محبوب شود. امروز در ادامه سلسله مقالات آموزشی تکراتو با محوریت کلاب هاوس قصد داریم به ریز هند در کلاب هاوس بپردازیم. با ما باشید.

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟

اگر شما به تازگی در کلاب هاوس وارد شده باشید و  چت روم جالبی نظر شما به خود جلب کرده باشد، بیشتر اوقات متوجه خواهید شد که این چت روم ها کاملا تحت نظارت قرار گرفته اند و کسانی که می توانند صحبت کنند توسط مدیر و میزبان از قبل تعیین شده است.

بنابراین این پرسش به میان می آید که چگونه می توان در چنین چت روم هایی صحبت کرد. ریز هند در کلاب هاوس ویژگی که در این پلتفرم است که به مدیر اطلاع می دهد که شما می خواهید صحبت کنید.

بعد زدن گزینه ریز هند ناظر می تواند این درخواست شما را تایید کرده و شما تبدیل به سخنران چت روم شوید. اکنون بیاید نگاهی دقیقتر بیاندازیم که چگونه می توانید ریز هند در کلاب هاوس را فعال کنید.  البته اگر با کلاب هاوس آشنا نیستید، ابتدا نگاهی به اپلیکیشن کلاب هاوس چیست، دعوتنامه کلاب هاوس چیست و مالک کلاب هاوس کیست داشته باشید.

ریز هند در کلاب هاوس چیست و چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم ؟

ابتدا مطابق معمول به این چت روم بپیوندید و سپس روی آیکون hand در پایین صفحه بزنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کلاب هاوس

ریز هند در کلاب هاوس
ریز هند در کلاب هاوس

اکنون این درخواست به صورت خودکار به ناظر ارسال می شود و شما نیز همزمان در بالای صفحه خود از این موضوع مطلع می شوید.

ریز هند در کلاب هاوس
ریز هند در کلاب هاوس

پس از تایید درخواست شما، اکنون شما به وضعیت سخنگو ارتقا می یابید و اعلانی به شکل زیر دریافت می کنید. سپس می توانید بر روی گزینه Join as speaker برای شرکت فعال در مکالمه بزنید. درخواست شما برای حفظ حریم خصوصیتان به طور خودکار تایید نمی شود.

ریز هند در کلاب هاوس
ریز هند در کلاب هاوس

همین دیگر کار تمام است اکنون باید ریز هند در کلاب هاوس در چت روم مربوطه انتخاب کنید.

پس از ریز هند در کلاب هاوس چه باید کرد؟ چه زمانی درخواست ما تایید می شود؟

این مسئله همیشه به مجری و محتوای چت روم شما بستگی دارد. اگر ناظر و یا به طورکلی چت رومی که در آن قرار دارید به طور فعال به دنبال سخنرانان جالب است، احتمال تایید شما بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این، این نکته را فراموش نکنید که ممکن است درخواست شما پس از پایان گفتگوها در طول جلسه پرسش و پاسخ یا بازخورد تایید شود. برای اینکار نیاز است نگاهی به دستورالعمل چت روم بیاندازید تا ببینید چه زمانی درخواست ریز هند شما تایید می شود.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت کلاب هاوس

چگونه گزینه ریز هند در کلاب هاوس را غیرفعال کنیم؟

اشتباهات همواره اتفاق می افتند، اگر ریزهند را اشتباه انتحاب کردید، نگران نباشید چراکه به راحتی می توانید آن را غیر فعال کنید. هنگامی که ریز هند را می زنید، آیکونی در پایین صفحه شما رنگی می شود که درحقیقت نشانگر این است که دست خود را بالا آورده اید. کافی است دوباره همین آیکون را انتخاب کنید تا ریز هند غیرفعال شود.

ریز هند در کلاب هاوس
چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم

اکنون آیکون باید به رنگ خاکستری اصلی خود برگردد که نشانگر غیرفعال بودن گزینه ریز هند است.

ریز هند در کلاب هاوس
چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم

اکنون، ناظر قادر نخواهد بود که درخواست شما برای سخنران تایید کند.

نبودن گزینه ریز هند به چه معنا است؟

اگر آیکون ریز هند را مشاهده نمی کنید، این احتمال وجود دارد که شما در آن چت روم به عنوان سخنران یا مجری فعال باشید. گزینه ریز هند فقط در اختیار اعضایی است که دارای وضعیت مخاطب هستند.

ریز هند در کلاب هاوس
چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم

آیکون میکروفن که در هنگام مکالمه در کلاب هاوس برای بی صدا کردن یا با صدا کردن استفاده می شود برای اعضای دارای امتیازات بالاتر جایگزین آیکون ریز هند می شود. بنابراین اگر گزینه ریز هند را نمی بینید، از قبل شما دارای این امتیاز هستید که بخشی از مکالمه درحال انجام باشید. بنابراین تنها کاری که برای حرف زدن نیاز دارید آن میوت کردن خودتان است.

امیدواریم که این راهنما به شما کمک کرده باشد که به راحتی گزینه ریز هند را در چت روم های کلاب هاوس فعال کنید، اگر با مشکلی یا سوالات بیشتری مواجه شدید خوشحال می شویم آنها را با در میان بگذارید.

تاریخچه کلاب هاوس

کلاب هاوس از مارس 2020 راه اندازی شد و برای مدت مدیدی برای سرمایه گذاران خطر پذیر و مدیران شرکت ها استفاده می شد. اما پس از سرمایه گذاری اندرسن هورویتز که یک شرکت معروف در مورد سرمایه گذاری روی استارتاپ هاست، به سرعت بین استارتاپها و فعالان دنیای تکنولوژی معروف شد.

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم

سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری اندرسون هورویتز در کنار سایر جذب سرمایه ها سبب شد تا ارزش این استارتاپ به 100 میلیون دلار برسد. این اواخر حضور افرادی چون ایلان ماسک، بیل گیتس و مارک زاکربرگ بسیار خبرساز شده و عاملی در جلب توجه عموم افراد به این سرویس شد.

در کلاب هاوس شما می توانید شنونده یا شرکت کننده در یک بحث صوتی در اتاق های گفتگو باشید که حول موضوعات گوناگون دایر شده اند. همچنین خو د فرد می تواند نسبت به دایر کردن اتاق اقدام کند که در آموزش ساخت روم در کلاب هاوس به آن پرداخته بودیم.

هیچ کدام از محتواهای اتاق‌ها ضبط و نگهداری نمی‌شوند و تنها می‌توان از بخش تقویم رویدادهای آینده را برنامه‌ریزی و یا به اشتراک گذاشت. بر اساس قوانین کلاب هاوس در صورت ضبط شدن محتوای یک اتاق توسط کاربران آن کاربر و شخص دعوت کننده آن از اپلیکیشن اخراج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: افزایش فالوور کلاب هاوس

در حال حاضر و در شرایطی که هنوز نسخه اندروید کلاب هاس راه اندازی نشده است، تحت تاثیر جریانات فعلی کلاب هاوس در مدت کوتاهی تعداد زیادی کاربر جذب کرده است. این اپلیکیشن در این مدت بیش از 3 میلیون بار دانلود ثبت کرده است و این در نوع خود رشد قابل توجهی محسوب می شود. بیش از دو میلیون و 300 باز این دانلود ها تنها در ژانویه صورت گرفته است. همچنین برای اطلاعاتی جدید درباره کلاب هاوس نگاهی به بیشترین فالوور کلاب هاوس، ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس و سرورهای کلاب هاوس از کار افتاد داشته باشید.

دعوتنامه کلاب هاوس

در حال حاضر مهمترین سد عضویت در کلاب هاوس حتی برای کاربران iOS به الزام داشتن دعوتنامه عضویت برمی گردد. در حال حاضر برای عضویت در این شبکه نیاز دارید تا از سوی دیگر کاربران دعوتنامه داشته باشید. هر کاربر در این سرویس در ابتدا می تواند تنها 2 دعوتنامه برای دیگران ارسال کند. البته این میزان در ادامه و در صورت فعالیت مداوم کاربر افزایش پیدا می کند.

بحث دعوتنامه برای عضویت مسائل زیادی را دامن زد و تلاش برای کد دعوت رایگان کلاب هاوس و خرید دعوتنامه کلاب هاوس را به انگیزه جذابی برای کاربران بدل کرد.

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
قابلیت Raise Hand کلاب هاوس

البته در شرایطی که دعوت نامه نداشته باشید می توانید نام کاربری خود را در این سرویس رزرو کنید تا در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد میتواند با انتخاب نام شما میتواند شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز بازار سیاه گرفتن دعوتنامه برای پیوستن به کلاب هاوس به حدی داغ است که در پلتفرم هایی چون Reddit، eBay و CRaigslist دعوتنامه و کد دعوت کلاب هاوس به فروش گذاشته می شود. گفته می شود در چین نیز در پلتفرم غلی بابا، فروش دعوتنامه رواج دارد.

فارغ از این در ایران نیز در پلتفرم های آگهی آنلاین، آگهی فروش دعوتنامه کلاب هاوس دیده شده که در کلاب هاوس در ایران به آن پرداخته بودیم. همچنین اگر دعوتنامه دارید اما در عضویت در کلابهاوس به مشکل خورده اید، می توانید نگاهی حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس به داشته باشید.

عرضه نسخه اندروید کلاب هاوس

مسئولان کلاب هاوس بعد از استقبال خوبی که از کلاب هاوس شد، از برنامه هایشان برای توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس گفته اند. همانطور که میدانید در حال حاضر تنها امکان دانلود کلاب هاوس آیفون وجود دارد. البته شما امکان دانلود کلاب هاوس اندروید را نیز دارید، اما نه به طور رسمی، همان طور که در دانلود کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید گفته بودیم، با استفاده از این نسخه غیررسمی که توسط یک ایرانی توسعه پیدا کرده است شما از ابزارهای گوناگونی استفاده خواهید کرد. همچنین نگاهی به دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر و دانلود کلاب هاوس برای مک و لینوکس داشته باشید.

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
قابلیت Raise Hand کلاب هاوس

البته نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید نیز در راه است. مسئولان کلاب هاوس در حال حاضر یک توسعه دهنده اندروید را استخدام کرده اند. البته به نظر می رسد آنها عجله ای برای انتشار نسخه اندروید نداشته باشند. یک دلیل عمده این است که تعداد کاربران اندرویدی به مراتب بیشتر از تعداد کاربران آی او اس در دنیاست و به همین دلیل حضور اندرویدی‌ها می‌تواند سرورهای این شبکه اجتماعی را زیر فشار تقاضا خرد کند.

اما دلیل اصلی دیگری که بنیانگذاران این سرویس در اتاق گفتگوی مخصوص خود به آن اشاره کرده اند تازه کاری و جوانی تیم توسعه این اپلیکیشن است که با استفاده از زیرساخت های فنی آمازون نسخه iOS را بسیار سریع تر آماده کرده اند و انتظار چنین استقبالی را نداشته اند. برخی شنیده‌ها حاکی است که شرکت یک برنامه‌نویس اندروید برای توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس هم استخدام کرده است. پس احتمالا دیر یا زود شاهد نسخه اندروید کلاب هاوس خواهیم بود. همچنین برای آموزش هایی درباره کلاب هاوس توصیه می کنیم نگاهی به تنظیمات کلاب هاوس، بلاک کردن در کلاب هاوس، آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس و آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس داشته باشید.

نسخه های غیررسمی کلاب هاوس برای اندروید

در شرایطی که هنوز نسخه اندروید این سرویس ارائه نشده است، برخی برنامه نویسان با اتکا به سرورهای این اپلیکیشن، نسخه اندرویدی غیررسمی را برای کلاب هاوس طراحی کرده اند. این نسخه های غیررسمی دسترسی به امکانات پایه ای کلاب هاوس را فراهم کرده است.

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
چگونه در Clubhouse ریزهند کنیم

کمی پیش از این یک برنامه نویس روس، نسخه غیررسمی ای برای کلاب هاوس ارائه کرده بود که قابلیت ایجاد روم جدید را نداشت. حالا اما یکی از برنامه نویسان ایرانی نسخه اندرویدی کامل تری را ارائه کرده است که در حال حاضر در برخی اپ استورهای ایرانی در دسترس است. این اپلیکیشن غیررسمی که کلاب هاوز نام دارد با امکانات زیر عرضه شده است:

  • ساختن اتاق گفتگوی جدید
  • جستجوی کاربران
  • دعوت کاربران حاضر به عنوان سخنران
  • انتخاب کاربران به عنوان مدیر اتاق گفتگو
  • بررسی و تایید یا رد درخواست پیوستن سخنران جدید
  • حذف سخنران
  • نمایش کاربران تازه پیوسته به هر اتاق
  • بلاک/ آنبلاک هر کاربر
  • مشاهده دنبال کنندگان مشترک هر کاربر
  • ارسال دعوت نامه اپلیکیشن برای دوستان
  • امکان اشتراک گذاری لینک اتاق گفتگو
  • امکان استراک گذاری لینک پروفایل
  • دریافت کد فعال سازی از طریق تماس
  • بازگشت به اتاق گفتگوی فعال
  • امکان بزرگنمایی عکس پروفایل
  • بهبود رابط کاربری
  • رفع اشکال صفحه اعلان

بیشتر بخوانید: کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس

رقبای کلاب هاوس : شرکت های رقیب در چه اندیشه ای هستند؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر و در شرایطی که مالکان کلاب هاوس در ارائه نسخه اندروید، دو به شک هستند، برنامه نویسان پیش دستی کرده و نسخه های غیررسمی را ارائه کرده اند. رقبای کلاب هاوس نیز بدون شک منتظر ارائه این نسخه اندروید نخواهند ماند

در حال حاضر برخی شرکت ها می کوشد سرویس هایی با قابلیت های مشابه را به طور فراگیر در پلتفرم های گوناگون ارائه کنند. در ادامه قصد داریم به این سرویس های رقیب بپردازیم.

چت صوتی توییتر – Spaces

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
قابلیت Raise Hand کلاب هاوس

در همان ابتدای امر بود که توییتر، گام جدی را برای ارائه سرویسی مشابه کلاب هاوس برداشت. این شرکت با هدف ارائه فضایی مشابه با کلاب هاوس، ابتدا اسپیس را به صورت آزمایشی ارائه داد و در ادامه خبر ارائه فراگیر قابلیت چت صوتی توییتر اعلام شد. در حال حاضر این قابلیت که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS ارائه شده است، رقیبی جدی برای کلاب هاوس به نظر می رسد.

قابلیت چت صوتی در فیسبوک

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
قابلیت Raise Hand کلاب هاوس

به نظر می رسد زاکربرگ نیز بعد از استفاده از کلاب هاوس به فکر راه اندازی سرویسی مشابه کلاب هاوس است. البته این قابلیت در مورد فیسبوک در حال حاضر در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار داد، ولی بعید نیست به زودی به رقیبی جدی برای کلاب هاوس بدل شود. تجربه کاری فیسبوک نشان می دهد، این شرکت در انتخاب و توسعه سرویس های کارآمد بسیار خوب عمل کرده است.

هنوز جزییات زیادی از محصول جدید فیسبوک برای فراهم کردن امکان چت صوتی میان کاربران منتشر نشده، اما بعید است که این امکان محدود به کاربران iOS باشد. شاید فیسبوک به پشتوانه قدرتی که در سیلیکون ولی دارد، بتواند به سرعت محصولی قابل اجرا بر روی هر دو سیستم عامل iOS و اندروید ارائه دهد و بتواند گوی سبقت را از کلاب هاوس برباید.

بیشتر بخوانید: عکس پروفایل کلاب هاوس

چت صوتی در تیک تاک

ریز هند در کلاب هاوس چیست (Raise Hand) و چگونه کار می‌کند؟
قابلیت Raise Hand کلاب هاوس

از اولین کشورهایی که کلاب هاوس را مسدود کرد، چین بود. کلاب هاوس در مدت کوتاهی در چین به محبوبیت بالایی دست یافته بود و کاربران چینی زیادی به استفاده از آن مایل شده بودند. اپلیکشن کلاب هاوس مدتی است که در چین مسدود شده است. دلیل اصلی مسدود شدن دسترسی کاربران چینی به این اپ چت صوتی، موضوعات سیاسی ای بوده است که در برخی روم های این اپ مطرح می شده است. با توجه به آنکه دولت چین امکان نظارت و کنترل کامل بر گفتگوهای سیاسی داخل روم ها را نداشته، کلاب هاوس در این کشور مسدود شده است.

مسدودسازی کلاب هاوس در چین اما مصادف شد با خبر توسعه سرویسی مشابه کلاب هاوس توسط شیائومی. حالا اما گفته می شود که شرکت بایت دنس، مالک تیک تاک در حال کار بر روی سرویسی مشابه کلاب هاوس است. البته تیک تاک رسما چیزی اعلام نکرده است، ولی برخی منابع آگاه تایید کرده اند که این محصول جدید در مراحل اولیه است و بعید است که به زودی به بازار عرضه شود.

از آنجا که سیستم عامل اندروید تعداد قابل ملاحظه ای کاربر در سراسر جهان دارد، به نظر می رسد هر شرکتی که بتواند زودتر محصولی جذاب در زمینه چت صوتی برای کاربران اندرویدی ارائه دهد، بتواند آینده خوبی در دسته شبکه های اجتماعی چت صوتی داشته باشد. حالا خبر از فیلترینگ کلاب هاوس در عمان نیز می رسد.

در ادامه توصیه می کنیم برای اطلاعاتی بیشتر درباره کلاب هاوس حتما نگاهی به بیو کلاب هاوس، رفع مشکل کلاب هاوس و امنیت و هک کلاب هاوس داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: nerdschalk

نظر شما درباره قابلیت ریز هند در کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر