;
coinex

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

جدا از همه بحث ها، آموزش ها و نکات اساسی درباره اپلیکیشن پرسروصدای کلاب هاوس، در جستار پیش رو قصد داریم به شبکه اجتماعی کلاب هاوس بپردازیم.

بدون شک این ایام اگر سری به خبرهای حوزه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی زده باشید، نام شبکه اجتماعی کلاب هاوس را شنیده اید. اما چقدر از کلاب هاوس شناخت دارید. اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و چگونه می توان به عضویت آن درآمد؟ چگونه باید با کلاب هاوس کار کرد؟ چرا کلاب هاوس اینقدر محبوب شده است؟

ما در تکراتو طی مدت اخیر به طول جامع به شبکه اجتماعی کلاب هاوس پرداخته ایم و سعی کرده ایم آموزش های جزئی و بخش های گوناگون کلاب هاوس را به شما معرفی کنیم. اما حالا فارغ از تمام بحث های جزئی و آموزش ها قصد داریم شما را شبکه اجتماعی کلاب هاوس، تاریخچه و علل محبوبیتش آشنا کنیم. با ما باشید.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

نقطه اوج همه مباحث اخیر پیرامون شبکه اجتماعی کلاب هاوس به مانند بسیاری از اتفاقات اینچنینی دنیای فناوری با نام ایلان ماسک پیوند خورده است. البته این شاید تنها باری باشد که نام ایلان ماسک در کنار بیل گیتس و زاکربرگ و تنی چند از بزرگان دنیای فناوری در یک شبکه اجتماعی و باهم دیده شد. این افراد همگی از کلاب هاوس برای گفتگو استفاده کرده اند و این موضوع خود به تنهایی عاملی شد در محبوبیت انفجاری این سرویس.

البته همانطور که باید بدانید شبکه اجتماعی کلاب هاوس در حال حاضر با محدودیت هایی مواجه است که شاید به نوعی همین محدودیت ها آنرا جذاب تر کرده باشید. در ادامه به تمام این مسائل خواهیم پرداخت. با ما باشید.

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست؟

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

ایده اولیه کلاب هاوس بسیار ساده به نظر می رسد. تصور کنید در یک کنفرانس بین المللی هستید، از میان راهروها رد می شوید و به درون هر اتاقی که نگاه کنید افراد را در حال بحث در موضوعات گوناگون میبینید. شما این اجازه را دارید تا وارد هر یک از اتاق ها شده و به بحث گوش کنید یا به بحث وارد شوید.

البته با توجه به اینکه در کلاب هاوس هر اتاق یک اداره کننده گفتگو و مدیر دارد، این مدیر است که به دیگران اجازه صحبت را می دهد. با این شرایط با یک کنفرانس مجازی در کلاب هاوس آشنا شوید.

نخستین کسانی که در کلاب هاوس عضو شده اند با ایجاد اتاق ها یا کلاب های متنوع در حوزه مختلف نشان داده اند که بحث های جذاب و آموزشی مختلفی را می توان برای علاقه مندان در این سرویس ترتیب داد. یک ویژگی کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت و گو ها ضبط نمی‌شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

تاریخچه و مالکان کلاب هاوس

شبکه اجتماعی کلاب هاوس از بهار 2020 برای سرمایه گذاران خطرپذیر و مالکان بزرگ راه اندازی شد و در ابتدا افراد زیادی از آن استفاده نمی کردند. اما با سرمایه گذاری اندرسن هورویتز به سرعت بین استارتاپها و فعالان تکنولوژی محبوب شد.  به نظر می رسد این سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری اندرسن هورویتز در کنار دیگر سرمایه گذاری ها سرعت این استارتاپ را به 100 میلیون دلار رساند. از مالکان کلاب هاوس پیش از این گفته بودیم.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

در کلاب هاوس فقط گفت و گوی صوتی کاربران شنیده می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه یک اتاق را انتخاب کنید و در آن حضور داشته باشید و به گفت وگوی شرکت کنندگان در بحث گوش دهید و یا درخواست مشارکت در بحث را بدهید و مدیر اتاق به شما اجازه صحبت می‌دهد و میکروفن شما برای بقیه باز می‌شود. در این شبکه هیچ تصویر یا ویدیویی ردو بدل نمی‌شود.

هیچ کدام از محتواهای اتاق‌ها ضبط و نگهداری نمی‌شوند و تنها می‌توان از بخش تقویم رویدادهای آینده را برنامه‌ریزی و یا به اشتراک گذاشت. بر اساس قوانین کلاب هاوس در صورت ضبط شدن محتوای یک اتاق توسط کاربران آن کاربر و شخص دعوت کننده آن از اپلیکیشن اخراج می‌شوند.

در حال حاضر شبکه اجتماعی کلاب هاوس تنها بر روی iOS فعال است و کاربران ایفون قادر به دانلود کلاب هاوس آیفون و نصب این اپلیکیشن هستند. اما این هیچ الزامی برای عضویت فرد به دنبال ندارد، چراکه در حال حاضر عضویت در این سرویس با محدودیت هایی مواجه است.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

با این وجود و در شرایطی که هنوز نسخه اندروید این سرویس ارائه نشده است، کلاب هاوس در مدت کوتاهی توانسته رشد چشمگیری داشته باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای معتبر، اپلیکیشن کلاب هاوس در مدت کوتاهی توانسته 3 میلیون بار دانلود بگیرد و این در نوع خود رشد چشمگیری است. حدود 2 میلیون و 300 بار از این دانلود ها تنها در ژانویه 2021 اتفاق افتاده است. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به بیشترین فالوور کلاب هاوس، حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس و ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس داشته باشید.

دعوتنامه کلاب هاوس چیست؟

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

در حال حاضر و با شرایط فعلی مهمترین راه ورود به این سرویس دعوتنامه کلاب هاوس است. موضوعی که افراد را به فکر کد دعوت رایگان کلاب هاوس و خرید دعوتنامه کلاب هاوس انداخته است و تب و تاب زیادی به دنبال داشته است.

هر کاربر هنگام ورود به اپلیکیشن امکان ارسال دو دعوتنامه را دارد و البته به مرور با فعالیت بیشتر می تواند دعوتنامه های بیشتری را نیز برای ارسال دریافت کند. اما در صورتی که دعوتنامه ندارید می توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه رزرو کنید و بعدها اگر کسی از مخاطبین شما نام شما را دید به این سرویس دعوت کند.

بحث دعوتنامه حالا آنقدر داغ شده که گزارش فروش دعوتنامه این سرویس در پلتفرم های مختلفی مانند Reddit، eBay و CRaigslist حالا به گوش میرسد و همانطور که پیش از این در کلاب هاوس در ایران گفته بودیم در ایران نیز وضعیت مشابهی در فروش دعوتنامه رخ داده است و در پلتفرم های آگهی آنلاین دعوتنامه کلاب هاوس در حدود 300 الی 400 هزارتومان به فروش گذاشته شده است.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

در صورتی که شخصی را نمی شناسید که بتواند به صورت مستقیم برای شما دعوت نامه بفرسیتد، می توانید در لیست انتظار دریافت خودکار دعوت نامه ثبت نام کنید. اما زمان پردازش و یپشرفت این لیست مشخص نیست.

سازندگان کلاب هاوس اخیرا در یک پست وبلاگی اعلام کرده اند که در سال 2021 با نهایی کردن نسخه بتا، دسترسی عمومی به اپلیکیشن کلاب هاوس برای برای همه آزاد خواهند کرد. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به رفع مشکل کلاب هاوس، فیلترینگ کلاب هاوس در عمان و آموزش ساخت روم در کلاب هاوس داشته باشید.

ارسال دعوت نامه کلاب هاوس

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، هر کاربر به هنگام عضویت در کلاب هاوس می تواند دعوت نامه هایی را برای دیگران ارسال کند. البته در درجه اول تعداد این دعوت نامه ها محدود است ولی به مرور و با فعالیت های بیشتر، تعداد این دعوت نامه ها بیشتر می شود. اما اگر عضو کلاب هاوس هستید، چگونه باید برای دیگران دعوت نامه ارسال کنید؟

گام اول: در قسمت بالای صفحه اصلی کلاب هاوس، بر روی آیکون پاکت نامه بزنید.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

گام دوم: در صورتی که دسترسی به لیست مخاطبان خود را به کلاب هاوس داده باشید، فهرست مخاطبانی که قابل دعوت به این اپ هستند مشاهده می شود. با زدن دکمه دعوت (invite) در کنار نام هر فرد، دعوت نامه برای آن فرد ارسال می شود. با هر بار زدن بر روی دکمه دعوت، یکی از دعوت نامه های قابل ارسال شما کم می شود.

گام سوم: پس از زدن دکمه Invite، به imessage  هدایت شده و پیام آماده ای در بخش چت شما با آن فرد درج می شود. با زدن دکمه ارسال، دعوت نامه برای آن فرد ارسال خواهد شد. یپش از ارسال می توانید پیام دعوت نامه را ویرایش کنید. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به امنیت و هک کلاب هاوس، تنظیمات کلاب هاوس و بلاک کردن در کلاب هاوس داشته باشید.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

مشکلات دعوتنامه کلاب هاوس

در حال حاضر در ایران پیامک احراز هویت شماره تلفن برای کلاب هاوس با اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی شود، ولی با یک تمهید می توان از این اپراتور شماره ثبت نام دریافت کرد. البته پیش از این مشکلات عضویت در کلاب هاوس با شماره ایران را به خوبی بررسی کرده بودیم. اما برای رفع این مشکل به طریق زیر می توانید اقدام کنید.

برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید ( با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست ) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می‌شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی (‌صوتی ) برای شما گفته می‌شود. همچنین در پایان نگاهی به کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس، افزایش فالوور کلاب هاوس و بیو کلاب هاوس داشته باشید.

توسعه نسخه اندروید شبکه اجتماعی کلاب هاوس

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

همانطور که باید بدانید در حال حاضر امکان دانلود کلاب هاوس اندروید و دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر وجود ندارد. اما آنطور که به نظر می رسد مسئولان کلاب هاوس که انتظار چنین استقبالی را نداشته اند حالا در اندیشه توسعه نسخه اندروید این سرویس هستند.

البته بعید است خیلی عجله ای برای انتشار نسخه اندروید داشته باشند چون آنطور که از ظواهر امر برمی آید، معتقدند که سرورهای کلاب هاوس برای که برای iOS توسعه یافته است، توان استقبال از حجم عظیم کاربران اندروید را ندارد.

علاوه بر این دلیل دیگری که برای تاخیر در توسعه و ارائه نسخه اندروید توسط توسعه دهندگان به آن اشاره شده است اینکه تیم طراحی این سرویس با تکیه بر زیرساخت های فنی آمازون نسبت به توسعه نسخه آیفون اقدام کرده اند و حالا برای توسعه نسخه اندروید به زمان بیشتری نیاز دارند. در معنای دیگر نسخه اندروید در راه است اما از آنجا که پیش بینی چنین استقبالی نمی شد، شرکت یک برنامه نویس برای نسخه اندروید هم استخدام کرده است.

این مهندس نرم افزاری که برای توسعه نسخه اندروید به تیم طراحی کلاب هاوس اضافه شده است، Mopewa Ogundipe نام دارد و در فوریه 2021 به این تیم اضافه شده است و خودش این خبر را رسما در توییتی اعلام کرده است. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس، آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس و دانلود کلاب هاوس برای مک و لینوکس داشته باشید.

نسخه غیررسمی کلاب هاوس با نام کلاب هاوز

با وجود اینکه مالکان کلاب هاوس در حال حاضر در حال کار بر روی نسخه اندروید هستند، برنامه نویسان مستقل توانسته اند با استفاده از سرورهای این شبکه اجتماعی، یک نسخه غیررسمی اندرویدی برای کلاب هاوس ارائه کنند.

کمی پیش از این یک برنامه نویس روس برنامه هایی برای توسعه کلاب هاوس اندرویدی داشت و نهایتا یک نسخه اندروید غیررسمی از کلاب هاوس را ارائه داد. البته این نسخه غیررسمی قابلیت ساخت روم را نداشت. حالا اما یک برنامه نویس ایرانی نسخه غیررسمی کامل تری برای پلتفرم اندروید ارائه داده است. این اپلیکیشن کلاب هاوز نام دارد و امکانات و ابزارهای زیر را دارد:

  • ساختن اتاق گفتگوی جدید
  • جستجوی کاربران
  • دعوت کاربران حاضر به عنوان سخنران
  • انتخاب کاربران به عنوان مدیر اتاق گفتگو
  • بررسی و تایید یا رد درخواست پیوستن سخنران جدید
  • حذف سخنران
  • نمایش کاربران تازه پیوسته به هر اتاق
  • بلاک/ آنبلاک هر کاربر
  • مشاهده دنبال کنندگان مشترک هر کاربر
  • ارسال دعوت نامه اپلیکیشن برای دوستان
  • امکان اشتراک گذاری لینک اتاق گفتگو
  • امکان استراک گذاری لینک پروفایل
  • دریافت کد فعال سازی از طریق تماس
  • بازگشت به اتاق گفتگوی فعال
  • امکان بزرگنمایی عکس پروفایل
  • بهبود رابط کاربری
  • رفع اشکال صفحه اعلان

وبسایت کلاب هاوس

در حال حاضر حاضر تنها راه ارتباطی با کلاب هاوس آدرس رسمی وبسایت کلاب هاوس joinclubhouse.com است که آن هم کاربران را به لینک دانلود شبکه اجتماعی کلاب هاوس برای iOS می رساند. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس ؛ هرآنچه باید بدانیم!

برای ثبت نام در کلاب هاوس کافیست تنها یک شماره تلفن و یک نام به اپلیکیشن بدهید. اگر دعوتنامه ندارید به همان طریقی که گفته بودیم می توانید نام کاربری خود را در این سرویس رزرو کنید.  در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود. در ادامه نیز توصیه می کنیم نگاهی به دیلیت اکانت کلاب هاوس، آموزش کار با کلاب هاوس و عکس پروفایل کلاب هاوس داشته باشید.

گفتگوی ایلان ماسک و ولادیمیر پوتین در کلاب هاوس

چندی پی سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به دعوت ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از ولادیمیر پوتین برای گفتگو در شبکه اجتماعی کلاب هاوس ، این پیشنهاد را «بسیار جالب» توصیف کرد. ایلان ماسک، شخصیت بلندپرواز دنیای فناوری و علوم فضایی چندی پیش خطاب به ولادیمیر پوتین ، حساب کاربری کاخ کرملین را تگ کرد و نوشت: آیا تمایل دارید در کلاب هاوس با من گفتگو کنید؟

ماسک که در حال حاضر، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را یدک می‌کشد، در توییت بعدی خطاب به پوتین نوشت: صحبت کردن با شما در کلاب هاوس ، افتخار بزرگی برای من است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: به طور کلی، این یک پیشنهاد بسیار جالب است، اما باید بدانیم که هدف از این درخواست چیست و چه چیزی پیشنهاد شده است. ابتدا باید آن را بررسی کرده و بعد از آن، در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شبکه اجتماعی کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر