;
coinex

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد

با شیوع پاندمی کرونا و آغاز فرایند آموزش آنلاین، اپلیکیشن شاد به عنوان ابزار آموزشی اصلی ارائه شد. این جستار به بسته اینترنت رایگان شاد اختصاص دارد.

با به روزرسانی هایی که در ادامه سال تحصیلی کرونایی برای اپلیکیشن شاد ارائه شد، اگرچه بسیاری از ایرادات و مشکلات این سرویس برطرف شد و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شد، ولی مصرف اینترنت آن نیز به طرز چشمگیری افزایش یافت. بر این اساس مدیریت میزان مصرف اینترنت شاد و استفاده از بسته اینترنت رایگان شاد اهمیت بیشتری یافته است.

شبکه آموزشی دانش آموزان یا آنطور که به اختصار می شناسیم، شاد، در ابتدا صرفا بک پیام رسان امن برای ارتباط دانش آموزان و معلمان در زمان تعطیلی مدارس بود. این اپلیکیشن اما با بروزرسانی های بعدی به امکانات و ابزارهای بیشتر از جمله امکان بارگذاری محتوای آموزشی و فایل های ویدیویی را نیز مجهز شد تا برای پاسخگویی به نیاز آموزش آنلاین در دوران کرونا موفق باشد.

همانطور که گفتیم اما تمام این امکانات و ابزارها، مسائلی در مورد میزان مصرف اینترنت شاد پدید آورد که سبب نگرانی والدین و دانش آموزان شد. از همان ابتدا مسئولان وزارت آموزش و پرورش در همکاری با وزارت ارتباطات سعی در کمک به عموم مردم در کنترل هزینه ها داشتند، اما حالا با گذشت بیش از یک سال از شیوع پاندمی و تعطیلی مدارس، افراد همچنان به دنبال بسته اینترنت رایگان شاد هستند.

در جستار پیش رو ضمن پرداختن به این موضوع، انواع استراتژی های وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مدیریت این موضوع را نیز به شما ارائه خواهیم داد. برای مثال مسئله بسته اینترنت رایگان برنامه شاد موضوعی است که همواره مورد تقاضا بوده است.

بسته اینترنت رایگان شاد

کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد

شبکه آموزشی دانش آموزان یا به طور مخفف اپلیکیشن شاد یک پیام رسان ایمن است که به دستور وزارت آموزش و پرورش و برای دوران کرونایی و تعطیلی مدارس طراحی شده است.

این اپ در اسفند 99 و همزمان با شیوع گسترده پاندمی در عموم کشورهای جهان منتشر شد و با شعار هر خانه یک مدرسه رونمایی شد. دانش آموزان در این سرویس در ارتباط مستقیم با مدرسه و معلمان هستند و با تشکیل یک کلاس مجازی غیرحضوری، آن ها از کمک مدرسه در به پایان رساندن سال تحصیلی بهره مند بودند.

در شاد همه چیز برای یک آموزش مجازی مناسب از جمله فایل های آموزشی، کلاس های اختصاصی و برخی ابزارهای ویژه تحصیلی پیش بینی و طراحی شده بود و با استفاده از آن امکان تدریس کامل دروس و پیگیری آموزش وجود داشت.

البته شاد در ابتدا با محدودیت ها و حواشی مختلفی مواجه بود. از امنیت اپلیکیشن شاد تا مشکلات خاص آن که در رفع مشکل اپلیکیشن شاد به آن پرداخته بودیم. همچنین اپلیکیشن شاد برای ویندوز نیز مدتی بعد ارائه شد. در شاد همانطور که ابزارهای خوبی ارائه شده، مصرف اینترنت نیز بالاست و بر همین اساس بسته اینترنت رایگان برنامه شاد یک نیاز اساسی محسوب می شود.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد
کد بسته اینترنتی رایگان اپلیکیشن شاد

در شاد همه در نقش قبلی خود اما در فضایی آنلاین و در حالت مجازی قرار میگیرند. نه فقط معلم و دانش آموز، که شاد برای مدیران نیز ابزارهایی را پیش بینی کرده بود. شاد با الگوریتمی هوشمند نقش تمام این افراد را طی فرایند اجراز هویت تشخیص می دهد. در واقع با گذراندن مراحل احراز هویت و البته با تایید مدیر، افراد در نقش های خود قرار خواهند گرفت.

از مزایای استفاده از شاد بدون شک باید به تسریع فرایند هوشمندسازی آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد که اگر مسئله کرونا در میان نبود مشخص نبود تا چه زمانی به طول می انجامد. البته مشکلی که با این موضوع بروز کرد، مصرف بالای اینترنت برای معلمان و دانش آموزان بود که باید فایل هایی در حجم بالا را در شاد آپلود و یا دانلود می کردند. اینجا بود که مسئله اینترنت و ضرورت اختصاص بسته اینترنت رایگان برنامه شاد مطرح شد.

به واقع در قبال مصرف اینترنت شاد چه باید کرد؟ چه تدابیری در این باره اندیشیده شده است؟ از زمان ارائه شاد با راهکارهای چون توزیع سیمکارت دانش آموزی یا طرح اینترنت رایگان شاد و با ارائه بسته اینترنت رایگان شاد ، تلاش در راستای کمک به همه فعالان در این سرویس برای کاهش هزینه های اینترنت صورت گرفته است. با ما باشید تا به بسته اینترنت رایگان برنامه شاد بپردازیم.

بسته اینترنت رایگان شاد

 یکی از مهمترین دغدغه هایی که طی فرایند آموزش آنلاین در دوران کرونا برای تمام اقشار درگیر چه دانش آموز چه دانشجو و چه استاد و چه معلم مورد سوال بود، مسئله هزینه های اینترنت بود که حالا با قیمت بالاتر اینترنت که به لطف اپراتورها لحاظ شده بود، بسیار بالاتر از میزان معمول می رفت. اینجا مسئله بسته اینترنت رایگان برنامه شاد قوت گرفت.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد
کد بسته اینترنتی رایگان اپلیکیشن شاد

البته که در ابتدا مسئولان تمهید و تدبیر خاصی برای این موضوع نداشتند، اما به تدریج و در کوتاه زمانی راهکارهایی برای این مسئله از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات اندیشیده شد و به مرحله اجرا درآمد.  بالطبع آپلود فایل های آموزشی با حجم بالا و دانلود آنها توسط دانش آموزان اینترنت زیادی مصرف می کرد و این مسئله نیاز به یک چاره اندیشی جدی داشت

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی فضای مجازی مذاکراتی را آغاز کرده تا بتواند در مرحله اول، اینترنت برنامه شاد رایگان شود. در ادامه وزارت آموزش و پرورش در راستا رایگان سازی اینترنت شاد، نسبت به توزیع سیم کارت رایگان شاد اقدام کرد. در ادامه این راهکارهای وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهیم کرد.

بسته اینترنت رایگان شاد

با توجه به تداوم فعالیت های آموزش مجازی در سال تحصیلی پیش رو برای دانش آموزان مدارس، امکاناتی مانند ارتباط زنده بین معلم و دانش آموز، آزمون ساز و شاد تی وی در به روزرسانی شاد ارائه شد. این امکانات فارغ از ارائه تنوع در راه های دسترسی به انواع محتوا، در بهبود تجربه کاربری این سرویس تاثیر شایانی دارد و امر آموزش مجازی را بهبود می بخشد.

با اعلام وزارت آموزش  پرورش، گزینه های مختلفی از جمله بسته اینترنت رایگان شاد در شمار راهکارها برای مدیریت میزان مصرف اینترنت شاد ارائه شده است. بر همین اساس و برای ارائه بسته اینترنت رایگان شاد بود که برنامه توزیع سیم کارت های دانش آموزی مطرح شد. این موضوع نه فقط برای دانش آموزان که برای معلمان و سایر کاربران شبکه شاد نیز اجرایی می شود.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد

اما در ادامه همین روند بود که با اعلام وزیر آموزش و پرورش توزیع سیمکارت های دانش آموزشی منتفی شد و استراتژی بسته اینترنت رایگان شاد جایگزین شد. وزیر آموزش و پرورش در این باره و منتفی شدن طرح توزیع سیمکارت دانش آموزی شاد اظهار کرد.

قرار نبود ما این کار را انجام دهیم. برخی اپراتورها مدعی بودند می توانند سیم کارت شاد را تولید کنند و گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبروست و نمی توانند این کار را انجام دهند .

همچنین جناب وزیر عنوان کرد که برای ارائه سرویس های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده که دانش آموزان بتوانند در قالب بسته هایی از اینترنت ایمن استفاده کنند و در واقع بحث سیم کارت منتفی شده است. در نهایت اما چندی پس از این ماجراها بود که با اعلام رسمی رییس جمهور و وزیر ارتباطات، اینترنت اپلیکیشن شاد برای همه مصارف رایگان اعلام شد. اما نحوه فعال سازی اینترنت رایگان شاد چگونه است؟ در ادامه با ما باشید.

فعالسازی اینترنت رایگان شاد : بسته اینترنت رایگان شاد

بر اساس حکمی که در اوایل سال تحصیلی جدید ابلاغ شد، تمام اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت خصوصی و غیره موظف هستند شبکه شاد را به عنوان اپلیکیشن جامع دانش آموزی به رسمیت شناخته و اینترنت مربوط به آن را رایگان کنند.

برای بهره مند شدن از این خدمت، پس از نصب اپلیکیشن و فرایند احراز هویت، می توانید از شاد استفاده کنید. درواقع تنها با تایید نقش فرد به عنوان مدیر، معلم یا دانش آموز است که اینترنت رایگان به فرد اختصاص می یابد.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد

این موضوع گرچه مسئله مدیریت هزینه ها را مرتفع می کند برای برخی والدین نگرانی هایی درباره نوع استفاده فرزندشان از اینترنت رایگان پدید آورد. اما در توضیح باید به دو نکته اساسی اشاره کرد. اول اینکه در اندروید، والدین می توانند با استفاده از برخی ابزارهای اختصاصی گوگل دسترسی فرزندان به بسیاری از سایت ها را محدود کنند. فارغ از این باید بدانید این اینترنت رایگان تنها به سرورهای شاد اختصاص داد و از آن نمیتوان در مواردی غیر از این استفاده کرد. در نتیجه جای نگرانی درباره بسته اینترنت رایگان شاد وجود ندارد.

دانش آموزان و معلمان کشور حالا بدون هیچ محدودیتی می توانند از بسته اینترنت رایگان شاد بهره مند شوند. دو اپراتور اصلی کشور یعنی ایرانسل و همراه اول در حال حاضر شرایط فعالسازی و غیر فعالسازی بسته اینترنت رایگان شاد را اعلام کرده اند. در ادامه با کد بسته اینترنتی رایگان اپلیکیشن شاد ما را همراهی کنید.

همراه اول

اپراتور اول کشور، یعنی همراه اول شرایط فعالسازی اینترنت رایگان شاد را فراهم آورده و بر این اساس کاربران قادر هستند در صورت ضرورت اینترنت رایگان این سرویس را روی سیمکارت همراه اول فعال کنند. همانطور که گفتیم این بسته های اینترنتی رایگان صرفا به استفاده از شاد محدود شده اند و در سایر کاربردها عمل نخواهند کرد.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد
کد بسته اینترنتی رایگان اپلیکیشن شاد

تفاوت بسته اینترنتی ایرانسل با همراه اول در این است که الزامی به استفاده از سیمکارت نیست. از این بسته والدین، معلمان، مدیران و دانش آموزان استفاده خواهند کرد. برای فعالسازی بسته اینترنت رایگان همراه اول شاد می توانید هم از اپلیکیشن همراه من اقدام کنید و هم با شماره گیری کد *100*131# (ستاره 100 ستاره 131 مربع) اقدام کنید.  برای غیرفعالسازی این طرح نیز و یا زمانی که قصد ورود به سایر سایت ها را داشتید از کد *100*139# (ستاره 100 ستاره 139 مربع) استفاده کنید.

ایرانسل

ایرانسل نیز برای کمک به دانش آموزان برای تحصیل در شرایط کرونایی، استفاده از شاد با سیم کارت ایرانسل را رایگان و بدون نیاز به تهیه بسته اعلام کرد. بر این اساس ورود و استفاده از شاد و امکانات آن با استفاده از سیمکارت ایرانسل کاملا رایگان خواهد بود. البته به شرطی که از سیمکارت ایرانسل فعال استفاده کنید. در صورتی که سیمکارت ایرانسل فعال ندارید می توانید به نام یکی از والدین خود سیمکارت رایگان دریافت کنید. این سیمکارت ها دارای 4 هزارتومان شارژ اولیه، 100 دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان، 4 گیگابایت اینترنت یک هفته ای و 1.5 اینترنت 20 روزه است.

در ایرانسل برای استفاده از بسته رایگان شاد باید با شماره گیری کد *555*3*3# اقدام کنید و سپس در دستور بعدی عدد 1 را وارد کنید و سپس منتظر پیامک تایید عملیات باشید.

بسته اینترنت رایگان شاد ؛ کد بسته‌های اینترنت اپلیکیشن شاد
کد بسته اینترنتی رایگان اپلیکیشن شاد

البته دقت داشته باشید که با این عملیات، با وجود رایگان شدن اینترنت شاد، دسترسی به بقیه سایت ها مسدود می شود و فرزند شما قادر نیست از سایت های دیگر استفاده کند. همچنین در اپلیکیشن ایرانسل من نیز می توانید نسبت به فعالسازی بسته اینترنت اقدام کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن ایرانسل من شده و گزینه تغییر طرح تعرفه را انتخاب کنید. در پایان از طریق گزینه اطلاعات حساب می توانید به فعالسازی اینترنت رایگان شاد اقدام کنید.

البته این وضعیت دائمی نیست و در پایان استفاده از شاد و هنگامی که قصد دسترسی به اینترنت و سایر سایت ها را داشتید، با شماره گیری کد *555*3*4# می توانید اینترنت شاد روی سیم کارت ایرانسل را غیرفعال کنید. در اینجا با شمار گیری این کد و ارسال 1 لاتین در پاسخ دستور بعدی، طرح برای شما غیر فعال می شود.

در پایان و پس از دریافت پیامک تایید غیرفعالسازی طرح، امکان ورود به سایت های مختلف در دسترس شما خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز قادر به تغییر طرح اینترنت رایگان به استفاده از بسته عادی خواهید بود. برای اینکار نیز همان مسیری که برای فعالسازی باید طی شود را طی کنید.

اگر پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 را بخوانید بدون شک متوجه می شوید که با وضعیتی که سرگرمی های متداول آنلاین دارند و با میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت تلوبیون و میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ مدیریت مصرف اینترنت اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس ابتدا توصیه می کنیم به شناخت دقیقی از میزان مصرف اینترنت سرگرمی های مختلف نظیر میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام و میزان مصرف اینترنت بیت کوین برسید و در نهایت از پیشنهادهای ما در 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام برای مدیریت مصرف استفاده کنید.

همچنین پیش از این در تکراتو و در ذیل موضوع میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین به طور اختصاصی به میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی و میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل پرداخته بودیم.

همچنین بدون شک باید بدانید که در دانشگاه ها عموما از ادوبی کانکت برای آموزش آنلاین استفاده می شود. بر همین اساس توصیه می کنیم نگاهی به میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت و میزان مصرف اینترنت اسکای روم داشته باشید.

برخی سوالات متداول

آیا اینترنت برنامه شاد رایگان است ؟

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، بنا به دستور رئیس جمهور ، اینترنت برنامه شاد کاملا رایگان می باشد.

تعرفه اینترنت برنامه شاد برای چه کسانی فعال خواهد شد ؟

همانطور که گفتیم این امکان برای همه دانش آموزان، مدیران مدارس و معلمان در دسترس است و به شیوه هایی که ذکر کردیم می توان از اینترنت رایگان شاد استفاده کرد.

آیا در صورت فعال کردن اینترنت رایگان شاد، بسته به صورت دائمی فعال شده و امکان تغییر وجود ندارد؟

خیر. همانطور که در این‌ مقاله گفته شد، بسته های رایگان شاد‌ با استفاده از یک کد USSD فعال و با کدی دیگر غیر فعال می شوند.

برای استفاده از اینترنت رایگان شاد ایرانسل حتما باید یک سیم کارت جدید خریداری کرد؟

خیر. از همان سیم کارت قبلی می توانید استفاده کنید اما سیم کارت جدید دارای مکالمه، اینترنت و شارژ اولیه می باشد که با دریافت آن می توانید از این امکانات نیز برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر