;
coinex

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی

بدون شک با دروغ آپریل یا آنطور که بیشتر رایج است دروغ 13 آشنایی دارید. این جستار به بررسی و معرفی دروغ سیزده 1400 اختصاص دارد. با ما باشید.

اگرچه همواره سیزده به در برای ما به طبیعت و گشت و گذار در کوه و بیابان اختصاص داشت، حالا چند سالی هست که شاهد پدیده جدید و اقتباسی هستیم به نام دروغ سیزده.

درواقع دروغ سیزده پیش از این یک رسم رایج برای روزهای اول ماه آپریل در کشورهای غربی است که حالا چندسالی هست تب و تاب آن به ایران نیز رسیده است. بر همین اساس حالا برخی سلبریتی ها و شخصیت های شناخته شده و فراتر از آن برخی رسانه های رسمی نسبت به انتشار دروغ سیزده اقدام می کنند.

حالا دیگر کسی در ایران این مسئله را به نام دروف آپریل نمی شناسد و عموما با نام دروغ سیزده از آن یاد می شود. در جستار پیش رو به بررسی دروغ سیزده 1400 میپردازیم.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی

اولین روز آپریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه برای گفتن دروغ هایی در قالب شوخی گرامی داشته می شود و در بسیاری از کشورها از بریتانیا و اتریش گرفته تا زیمباوه در آفریقا و حتی نیوزیلند، دروغ گفتن از صبح تا ظهر ادامه پیدا می کند و شخصی که پس از ظهر دروغ بگوید، احمق آپریل لقب میگیرد. البته در برخی کشورها این رسم برای کل روز ادامه دارد.

بحث در باب اینکه دروغ آوریل از کی و کجا ناشی شده است زیاد است و نظرات گوناگونی در این باره وجود دارد. برخی تاریخچه دروغ آوریل را به دوران پادشاهی کار نهم، پادشاه فرانسه برمیگردانند و می گویند او کسی است که به طور ناخواسته باعث به وجود آمدن این رسم شده است.

کارل نهم در سال 1564 به هنگام تغییر و اصلاح تقویم گریگوری جشن های سال نو را که تا آن زمان هرساله در روزهای انتهایی مارس تا اول آپریل برگزار می شود به روز اول ژانویه منتقل کرد. آن هایی که این اقدام پادشاه را نپسندیدند، همچنان در سال های بعد روز اول آپریل را به عنوان روز اول سال و جشن های آن گرامی داشته و به دیدار دوستان و نزدیکان رفتند. اما به تدریج و در آینده افراد این قاعده جدید را پذیرفته و افرادی که سعی میکردند به سنت قبلی پایبند باشند را احمق های آوریل نام نهادند. در ادامه ضمن معرفی دروغ سیزه 1400 قصد داریم شماری از خبرسازترین و معروف ترین دروغ های سال اخیر را با شما در میان بگذاریم.

ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال : این داستان ادامه دارد!

ایلان ماسک این روزها با توییت کردن نام کسب و کارهای نوپا و ارزهای دیجیتال، از تاثیر نام خودش لذت می برد. به واقع هم که نام مرد اول تسلا خود یک برند واقعی است. همانطور که پیش از این در پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 و پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 گفته بودیم، توییت ها و اظهارنظرهای ایلان ماسک درباره ارزهای دیجیتال، روند رو به رشد این ارزهای جدید را در سال 2020 بسیار تسریع بخشید.

حالا بار دیگر ایلان ماسک در توییتی مدعی شده که اسپیس ایکس قصد دارد تا یک دوج کوین را به ماه ببرد. این موضوع سبب شده تا در عرضچند دقیقه ارزش دوج کوین با رشد 40 درصدی مواجه شود. بسیاری معتقدند این دروغ سیزده 1400 ایلان ماسک است.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی
دروغ آوریل 2021

اما برخی دیگر می گویند ماسک اساسا به این ارز دیجیتالی علاقه مند است و پیش از این نیز متوجه این علاقه او که دوج کوین را یکی از بهترین می دانست در رشد قیمت آن بی اثر نبود. حالا او اعلام کرده که اسپیس ایکس قصد دارد دوج کویتی واقعی روی ماه قرار دهد.

با انتشار این توییت قیمت دوج کوین روندی صعودی گرفت و به حداکثر 0/07 دلار رسید. دوج کوین سال 2021 را با ارزش 0/004 آغاز کرد و حالا آمارها نشان میدهد در سال جاری میلادی بیش از 1500 درصد رشد داشته است.

ایلان ماسک تاکنون با انتشار توییت بارها باعث تغییر قیمت رمزارزها شده است؛ با این ‌حال، همین توییت‌ ها دردسرهایی برای مدیر عامل تسلا ایجاد کرده ‌اند. اقای ماسک آپریل سال گذشته نیز در رشته توییت هایی مدعی ورشکستگی کامل تسلا شده بود که در نهایت مشخص شد دروغ آپریل بوده است.

دروغ سیزده 1400 : مرگ شاعر فوتبال!

معمولا رسانه های ورزشی نیز درگیر این روز خاص و دروغ خاص می شوند. معمولا دروغ های آپریل به یک انتقال خیره کننده تعجب آور، خداحافظی یک ستاره از فوتبال و یا حتی خبر مرگ برخی چهره هاست. حالا برخی رسانه های مطرح کشور برزیل و البته مارکا اسپانیای یک سوژه عجیب را برای دروغ سیزده 1400 انتخاب کرده اند.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی
دروغ آوریل 2021

از شب گذشته خبر فوت ستاره محبوب فوتبال برزیل، یعنی رونالدینیو یا شاعر فوتبال در برخی رسانه های رسمی ورزشی منتشر شده که در نهایت مشخص شد این دروغ سیزده 1400 است.

ماجرا از این قرار است که برخی رسانه های برزیلی از شب گذشته به مخابره این خبر پرداختند که رونالدینیو به دلیل مصرف زیاد مشروبات الکلی به طور ناگهانی فوت کرده است و حالا باید منتظر خبر رسمی آن باشیم.

از همان ابتدا در عین اینکه بسیاری از افراد و دوستداران ستاره برزیلی شوکه شده بودند، اما برخی از ارتباط چنین خبری با اوایل آپریل متعجب شده و آنرا دروغ سیزده 1400 می دانستند. تا اینکه در ادامه مارکا بابت منتشر کردن این خبر عذرخواهی کرد و آن را دروغ سیزده 1400 نامید.

خداد عزیزی و علاقه اش به سال 99!

خدادا عزیزی پیشکسوت و ستاره سالیان دور تیم ملی ایران که با گل سرنوشت ساز خود زمینه ساز صعود تیم ملی ایران به جام جهانی شد در گفتگویی به چند سوال مرتبط با نوروز و سال 1400 پاسخ داده است. او ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران و همه خانواده های ایرانی به برخی سوالات درباره سال 99 پاسخ داد.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی
دروغ آوریل 2021

چندی پیش از این نیز در فضای مجازی شاهد انتشار ویدیویی از عزیزی بودیم که به معنای واقعی کلمه و به طور جامع دقیق ترین توصیف ممکن را از سال 99 ابراز داشت. او در این مصاحبه نیز نارضایتی خود از سال 99 را به اشکال گوناگونی بیان داشت و در پاسخ به این سوال که از او خواسته شد یک دروغ سیزده 1400 بگوید به طنز گفت:

سال 99 سال خوبی بود.

او همچنین از فوت علی انصاریان و مهرداد میناوند را در سال 99 به عنوان یکی از بدترین اتفاقات سال 99 برای جامعه ایران و ورزش کشور یاد کرد. در ادامه به شماری از معروف ترین دروغ های سیزده که در سال های اخیر خبرساز شدند می پردازیم.

کج شدن برج میلاد

یکی از جنجالی‌ ترین شوخی های سیزده در ایران خبر کج شدن و احتمال سقوط برج میلاد بود که روزنامه شرق در آخرین شماره خود در سال 1383 منتشر ساخت. این شوخی توسط رسانه‌ ها جدی گرفته شد و به تحلیل آن پرداختند.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی
دروغ آوریل 2021

برخی دیگر نیز آن را به برنامه اتمی ایران نسبت دادند. همچنین قیمت ملک در مناطق اطراف برج نیز برای مدتی کاهش یافت. در نهایت مشخص شد که این دروغ سیزده بود است.

تحویل الماس کوه نور به ایران

الماس کوه نور در کنار جواهر دریای نور دو مورد از مهمترین و بزرگترین دارایی های ملی ایران است که توسط نادرشاه افشار به غنیمت از نبرد کرنال در هندوستان به ایران اورده شد. بعدها و در دوران قاجار بود که الماس کوه نور به دست نمایندگان انگلیس در ایران به نوعی غارت شد و به این کشور منتقل شد و نهایتا در تاج پادشاهی بریتانیا نصب شد.

دروغ سیزده 1400 ؛ از ایلان ماسک تا خداد عزیزی
دروغ آوریل 2021

در سال های اخیر بخش مهمی از تلاش وزارت میراث فرهنگی برای بازگرداندن بخشی از دارایی های ملی به کشور بوده است و بر همین اساس خبرگزاری میراث فرهنگی در یک خبر ناگهانی در روز 13 فروردین 1394 از قول دفتر ملکه بریتانیا اعلام کرد که الماس کوه نور به ایران بازخواهد گشت. این خبرگزاری در ادامه و در یادداشتی جداگانه این خبر را شوخی سیزده این رسانه اعلام کرد.

انتقال مسی به رئال مادرید

در سال 95 که برخی رسانه های مطرح اسپانیایی برای دروغ آپریل مدعی شدند لیونل مسی در انتقالی به مبلغ 500 میلیون یورو به رئال مادرید رفته است، خبری که در آن زمان بسیاری آن را باور کرده و حتی بر برخی از رسانه های مطرح نیز بازنشر شد.

همبرگری مخصوص چپ دست ها

برگر کینگ نیز چند باری وارد این حوزه شده و به انتشار دروغ آوریل اقدام کرده است. برگر کینگ در یکی از تجربه های جالبش مدعی شد که از این پس همبرگرهایی مخصوص چپ دست ها آماده می کند. در این ساندویچ ها همه مواد غذایی در سمت چپ قرار خواهند گرفت. به زودی صدها درخواست با عنوان همبرگر مخصوص چپ دست ها و همبرگر قدیمی راست دست ها ثبت شد.

رنگی شدن تلویزیون با نایلون

در سال 1962 یک کانال تلویزیونی در سوئد برای دروغ آوریل اعلام کرد که فناوری های جدیدی به امواج اضافه شده و مردم با کشیدن یک کیسه نایلون می توانند تصاویر را رنگی ببیننند. تلویزیون رنگی 8 سال بعد از این جریانات واد بازار شد.

پیش از این در تکراتو متن تبریک سیزده به در 1400 را منتشر کرده بودیم. همچنین برای سال 1400 توصیه می کنیم نگاهی به نرخ دیه سال 1400، عفو و مرخصی زندانیان ماه رمضان 1400 و ایران سال 1400 داشته باشید. بدون شک پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 و کمبود معلم در سال 1400 نیز در سال جدید از دغدغه های هر فردی است.

همچنین ساعت کار متروی تهران 1400، بازگشایی مدارس بعد از عید نوروز 1400 و بازگشایی دانشگاه ها بعد از عید نوروز 1400 نیز می تواند جالب توجه باشد. به علاوه اگر به دنبال اینترنت رایگان هستید اینترنت رایگان رمضان 1400 و اینترنت رایگان نیمه شعبان 1400 را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دروغ سیزده 1400 چیست؟ شما به چه وارد عجیبی برخورده اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر