;
coinex

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟

نیروی انتظامی برای اولین بار در نوروز 1400 به استفاده از پهپاد برای کنترل جاده ها کشور اقدام کرد. اما جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟ با ما همراه باشید.

پلیس پهپادی از راهکارهای اساسی و مهم برای ارتقا و حفاظت از امنیت داخلی و برقراری انضباط و انسجام در جامعه است. از سویی در رایطی که دغدغه منابع انسانی از مهمترین چالش های پیش رو سازمان هاست، این موضوع می تواند کمک مهمی به نهاد ناجا باشد.

طی سالیان اخیر همواره بحث استفاده از فناوری های نوین و به طور خاص پهپاد در شاخه های گوناگون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است. اما حالا مشخص شده که پلیس برای اولین بار در سال 1400 نسبت به جریمه خودرو با پهپاد اقدام کرده است.

اما از زمان اعلام این خبر و انتشار تصاویر مربوط در رسانه های رسمی، سوالات مهمی برای عموم افراد شکل گرفته است از جمله اینکه جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟ در جستار پیش رو به آخرین اخبار مربوط به این موضوع خواهیم پرداخت. با ما در جریمه خودرو با پهپاد همراه باشید.

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟

همانطور که گفتیم با وجود چالش کمبود منابع انسانی در وضعیت فعلی، استفاده از پلیس هوایی و خصوصا پهپاد هوایی می تواند در مدیریت هزینه های ناجا و صرفه جویی در این زمینه موثر واقع شود.

با استفاده از پلیس هوایی و با توجه به وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی منطقه، می توان کنترل بهتری بر بزرگراه ها و محوراهای مواصلاتی عمده داشت. می توان ترافیک موجود را به طور منظم کنترل کرده و در برخورد با متخلفان سرعت عمل بیشتر و کارایی بالاتری را حاصل کرد.

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟
جریمه خودرو با پهپاد

امروز پهپادها به طور گسترده ای در کاربردهای نظامی مورد توجه قرار گرفته اند، پهپاد فناوری امروز و فرداست که منجر به اشراف عملیاتی پلیس در ماموریت ها و کیفی سازی آن ها می شود. در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان با توجه به هزینه پایین تر طراحی و ساخت پهپاد نسبت به دیگر پرنده ها و خطرات جانی کمتر آن، به استفاده نظامی از پهپاد روی آورده اند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای پایش های ترافیکی، رصد محیط شهری، مدیریت بحران و ناآرامی ها، کنترل و نظارت بر عملیات در محیط های آلوده پهپادهای مسلح با با قابلیت درگیری، کمک به تامین نظم و امنیت مراسم و غیره، اقداماتی را در زمینه استفاده از فناوری پهپادی انجام داده است.  در این جستار به بررسی چگونگی استفاده از این ابزار و جریمه خودرو با پهپاد خواهیم پرداخت. با ما باشید.

استفاده از پهپاد توسط نیروی انتظامی

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟
جریمه خودرو با پهپاد

اولین بار سردار حسین اشتری فرماندهی ناجا در حاشیه مراسم افتتاح مانیتورینگ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اطلاعاتی در این باره را با عموم مردم در میان گذاشت. او بعد از پاسخ به پرسشی درباره احضار برخی از هنرمندان و ورزشکاران به ناجا، در رابطه با رونمایی از تجهیزات جدید ناجا گفت:

اسفندماه سال گذشته تفاهمنامه‌ای بین وزیر دفاع و فرمانده ناجا به امضا رسید که طی سال جاری تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی تحویل داده شود، البته لازم بود در برنامه اعتبارات لازم دیده شود که برخی از آن اعتبارات داده شد و ما نیز موضوع را به وزارت دفاع منعکس کردیم که خوشبختانه با توصیه‌های ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع به‌نسبت اعتبار دراختیار قرارگرفته همکاری خوبی با ناجا داشتند.

سردار اشتری همچنین تصریح کرد:

یک فروند بالگرد به ناوگان هوایی ناجا اضافه شد که البته 4 بالگرد جدید است و 2 بالگرد اورهال شده است، 12 فروند پهپاد از نوع جدید در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت که پهپادها قابلیت استفاده در مرز برای شناسایی افرادی که ورود غیرمجاز دارند، اشرار و قاچاقچیان مرزی و کنترل ترافیک را دارند، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در شهرها برای یگان ویژه لازم داشتیم بعضی از آنها را تحویل گرفته و امیدواریم با امکانات خوب واردشده به نیروی انتظامی و تحول صورت‌گرفته در زیرساخت ها، نتایج خوبی برای آرامش مردم داشته باشد.

از این جا بود که زمزمه هایی مبنی بر استفاده از پهپاد برای جریمه خودروها و یا کنترل وضعیت ترافیک به میان آمد. برخی معتقد بودند پلیس از این پهپادها در مراسم راهپیمایی اربعین استفاده خواهد کرد. اما نهایتا این کار به نوروز 1400 موکول شد.

استفاده از پهپاد در نوروز 1400

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟
جریمه خودرو با پهپاد

در پایان تعطیلات نوروزی بود که سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در روز طبیعت از تفرجگاه ها، تفریحگاه ها و پارک های استان تهران بازدید هوایی کرد. او در این پایش هوایی به رصد محورهای مواصلاتی منتهی به پایتخت و ترددهای جاده ای پرداخت و گفت:

خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و اکثر مردم طبق پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده اند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین با اشاره به اینکه مردم فهیم جامعه اسلامی ایران همواره با پلیس در هر زمینه ای کمال همکاری را داشته اند افزود:

بحمدالله مردم عزیز چون سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی نسبت به پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت پایبند بوده و سعی کرده اند تا حد ممکن از منازل خود خارج نشوند.

رضایی با دیگر با تشکر از همراهی مردم با پلیس به ویژه در روز سیزده به در تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با نابودی ویروس کرونا، مردم ایران در نوروزهای آتی سنت های سال نو را در آرامش و سلامت انجام دهند.

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟

او در ادامه بازدیدهای سیزده به دری خود به مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا رفت و تمام محورهای مواصلاتی کشور را رصد کرد. در این بازدید رضایی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین در رصد جاده ها و محورهای مواصلاتی کشور گفت:

امسال برای اولین بار در نیروی انتظامی از پهپادها برای کنترل محورهای مواصلاتی در سطح کشور استفاده شد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم توسعه و استفاده بیشتر از فناوری های نوین و هوشمند در انجام ماموریت های محوله اعلام کرد امسال در ایام نوروز بیش از 100 خودرو با استفاده از پهپادها اعمال قانون شدند.

افزایش پنج درصدی نرخ جریمه های رانندگی در سال 1400

در اینجا پرداختن به بحث افزایش جریمه ها در سال جدید بی مناسبت نخواهد بود. کمی پیش از این در تکراتو به بحث طرح ترافیک در ماه رمضان 1400 پرداخته بودیم و حالا از مصوبات مجلس برای نرخ جریمه ها در سال 1400 برایتان خواهیم گفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اواخر سال 99 و در آخرین جلسات مجلس پیش از نوروز 1400 در رسیدگی به جزئیات لایجه بودجه 1400 با بند ج تبصره 10 لایحه بودجه موافقت کردند. بر اساس این بند، تعرفه جریمه های رانندگی 5 درصد افزایش می یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی 150101 نزد خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد.

جریمه خودرو با پهپاد چگونه است؟

همچنین بند الحاقی جز ج تبصره 10 که به تصویب نمایندگان رسید، کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جریام ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال 1399 به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جزیمه افزوده گردیده شده، در صورتی که اصل جریمه تا دی ماه 1400 پرداخت شود را بخشوده می شود.

جدول کد تخلفات و نرخ جریمه‌های رانندگی از نرخ جریمه عبور از چراغ قرمز گرفته تا نرخ جریمه سرعت غیر مجاز ارائه منتشر شده است. با استفاده از این جدول می‌توانید تمامی نرخ‌های جریمه رانندگی در سال ۹۹ را به طور کامل دریافت نمایید.

همچنین رئیس پلیس راهور ناجا از حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی در نیمه اول سال 1400 خبر داد و گفت:

جریمه و کروکی‌های کاغذی در راستای تحول سیستمی پلیس، الکترونیکی می‌شود

سردار سیدکمال هادیانفر درباره اجرایی شدن حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی که قرار بود اسفند سال 1398 انجام شود، اظهار داشت:

یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی در پلیس راهور علاوه بر برنامه‌هایی از جمله کاهش تصادفات، مدیریت صحیح ترافیک و ارائه خدمات مطلوب، انجام می‌شود؛ تحول سیستمی در حوزه هوشمند سازی پلیس در این بخش است که البته اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

او همچنین ادامه داد حذف جریمه ها و کروکی های کاغذی منجر به کاهش هزینه های دولت و عموم مردم می شود و این از اهداف مهم پلیس است.

در اینجا برای پیگیری جدیدترین اخبار و اطلاعات سال 1400 توصیه می کنیم حتما نگاهی به حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400 و عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 داشته باشید. همچنین در نظر داشتن اضافه کاری در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 و همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400 نیز برای به روز بودن حائز اهمیت است.

فارغ از این ها  هرکز نباید ساعت کاری ماه رمضان 1400، سهام عدالت در سال 1400، مالیات در سال 1400 و استخدامی های سال 1400 را از دست بدهید. به علاوه نگاهی به آینده ایران در سال 1400 و عرضه اولیه های 1400 را توصیه می کنیم.

اما اگر قصد ورود جدی به حوزه سرمایه گذاری و پول سازی در سال 1400 را دارید و می خواهید بهترین سرمایه گذاری 1400 را بشناسید حتما نگاهی به پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400 و بهترین مشاغل سال 1400 داشته باشید. به علاوه در نظر داشتن پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 و بهترین سهام برای خرید در سال 1400 نیز مفید خواهد بود. همچنین پیش بینی قیمت گوشی 1400 و پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 را هرگز از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جریمه خودرو با پهپاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |