;
coinex

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها

فاصله چندانی با زمان موعود کنکور نداریم و حالا اخبار و شایعاتی درباره تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 منتشر شده که احتمال لغو کنکور را دامن می زند.

معمولا عده ای از دانشجویان مقطع کارشناسی بعد از اتمام دوران تحصیل خود به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر متمایل هستند. در این مرحله نیز داوطلبان مانند دوره‌ی کارشناسی باید در آزمون کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و در صورت قبولی در این آزمون، انتخاب رشته کنند و وارد دوره‌ی کارشناسی ارشد یا همان فوق‌لیسانس رشته‌ی خود شوند.

فوق‌لیسانس دوره‌ای از آموزش عالی است که پیش‌نیاز ورود به آن، داشتن مدرک کارشناسی است. گذراندن دوره کارشناسی ارشد در ایران به دو شیوه پیوسته و ناپیوسته ممکن است. ورود به دانشگاه برای ادامه تحصیل در این مقطع در ایران نیازمند شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است. البته دانشجویان استعداد درخشان برای ادامه تحصیل بدون حضور در کنکور می توانند به مقطع ارشد وارد شوند. در ادامه قصد داریم اخبار تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 را بررسی کنیم.

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400

آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها

با وجود اینکه عموما کنکور کارشناسی ارشد و آزمون سراسری همه رشته ها  مقاطع در بازه های زمانی نسبتا مشخصی برگزار می شود. البته در مواردی ممکن است به دلیل شرایط ویژه، زمان برگزاری آزمون سراسری با تغییراتی مواجه شود.

همانطور که در سال 99 به دلیل شرایط ویژه کرونایی، تاریخ برگزاری کنکور با تعویق و تاخیر مواجه شد، حالا نگرانی هایی از بابت تعویق و یا تاخیر در کنکور پیش رو در سال 1400 به دلیل تداوم وضعیت کرونایی در میان است. حالا نگرانی بر سر لغو کنکور ارشد 1400 دوباره در میان است و بر همین اساس در جستاری که پیش رو دارید بحث  بحث تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 را به بحث خواهیم گذاشت.

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
تاریخ برگزاری کنکور ارشد در سال 1400

اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که در مناطقی از کشور ویروس کرونا با قدرت زیادی شیوع یافت و به دنبال آن بسیاری از مراکز آموزشی در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی به تعطیلی کشانیده شد. فراتر از آسیب های فیزیکی که این ویروس برای عموم افراد به همراه داشت، مشکلات روحی روانی فراوانی ناشی از شیوع این ویروس برای بسیاری از افراد خصوصا اقشار تحصیلکرده پدید آمد.

به طور مستقیم و در نتیجه شیوع همین ویروس بود که وزارت بهداشت عاملانه وارد کار شده و به جهت جلوگیریاز شیوع گسترده ویروس و حفاظت از سلامتی داوطلبان، دستورالعمل تعویق زمان کنکورهای دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی را ارائه داد و در ادامه نیز سازمان سنجش موافقت خود را با دستورالعمل خاص وزارت بهداشت اعلام کرد. حال و با تداوم وضعیت پاندمی آن هم با گونه های جدید و خطرناک تر ویروس، بار دیگر بحث تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 مطرح شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
تاریخ برگزاری کنکور ارشد در سال 1400

در حال حاضر و با شرایط جدیدی که در اثر شیوع گونه های جدید ویروس کرونا در بسیاری از استان های کشور پیش آمده است، سوال اساسی بسیاری از داوطلبان این است که آیا با توجه به عدم دسترسی عمومی به واکسن و شیوع گسترده ویروس، آیا بازهم با تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 مواجه خواهیم بود؟ ایا احتمال تعویق یا لغو کنکور ارشد 1400 وجود دارد؟

البته با توجه به اینکه عموما آزمون سراسری در تیرماه برگزار می شود، انتظار می رود تا آن زمان پیشرفت های در نحوه مقابله با ویروس کرونا رخ دهد. بنابر آخرین اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور تغییر پیدا کرده و در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیرماه برگزار خواهد شد.

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
تاریخ برگزاری کنکور ارشد در سال 1400

سخنگوی سازمان چندی پیش از این تغییر زمان برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد در سال 1400 خبر داد. او درباره تغییر تاریخ کنکور ارشد سال 1400 گفت:

به منظور پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و سراسری سال ۱۴۰۰ برای کاهش هر گونه مخاطرات تغییر کرد.

او همچنین افزود:

داوطلبان با توجه به تاریخ‌های اعلام شده و همچنین مندرجات اطلاعیه‌هایی که متعاقبا برای هر آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، اقدامات لازم را بعمل آورند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد:

همچنین مقرر بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شود. بر اساس برنامه ریزی جدید این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (۵ لغایت ۷ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

زرین آمیزی اضافه کرد:

داوطلبان کارشناسی ارشد باید از روز دوشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۰  با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان برای تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

ما چندی پیش از این نیز گفته بودیم که شیوع ویروس کرونا سبب شده تا زمان برگزاری کنکور سراسری در بازه زمانی 13 و 14 تیر به تاریخ دیگری موکول شد. بر این اساس آزمون به جای دو روز در 4 روز در سراسر کشور برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه هنوز پیشرفتی در مهار کرونا رخ نداده و از قضا وضعیت این ویروس در ایران بدتر نیز شده، حالا به نظر میرسد سازمان سنجش تمهیداتی برای کنکور پیش رو نیز درنظر دارد.

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
تاریخ برگزاری کنکور ارشد در سال 1400

در حال حاضر آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور تغییر پیدا کرده است. البته هرگونه تغییرات دیگری نیز در این گفتار به روز رسانی خوهد شد. در حال حاضر سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر این که ستاد ملی مبارزه کرونا مرجع اصلی تصمیم گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری آزون سراسری و تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 است، اعلام کرد که حتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که در این صورت تاریخ جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

فارغ از این ها برای اطلاعات بیشتری درباره کنکور سال 14001 توصیه می کنیم نگاهی به بهترین منابع کنکور 1401، بهترین اساتید کنکور 1401 و حذف کنکور 1401 داشته باشید. همچنین تاریخ برگزاری آزمون ها در سال آینده را در تاریخ برگزاری کنکورهای 1401 زیر نظر داشته باشید.

روزهای برگزاری کنکور 1400

بر همین اساس، تاریخ برگزاری کنکور ارشد در سال 1400 به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در 3 روز برگزار خواهد شد. کنکور کارشناسی ارشد در روزهای پنجم، ششم و هفتم خرداد ماه پیش رو برگزار خواهد شد. همچنین آزمون سراسری نیز به جای دو روز در 4 روز برگزار خواهد شد.

اطلاعاتی درباره آزمون کارشناسی ارشد

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
کاندیداهای ریاست جمهوری 1400

در ادامه به ارائه اطلاعاتی تکمیلی درباره انواع آزمون های کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت که بدون شک برای داوطلبان جالب توجه خواهد بود.

کارشناسی ارشد ناپیوسته

این معمول ترین شیوه ورود به دوره کارشناسی ارشد است و آن از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی انجام می شود. افرادی که قبول می شوند با توجه به رشته خود باید 28 تا 32 واحد درسی که 4 تا 10 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد را بگذرانند تا بتوانند مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته را اخذ کنند. مدت زمان تحصیل در این دوره نیز دو سال است.

کارشناسی ارشد پیوسته

یکی از راه های تحصیل در مقطع ارشد، شرکت در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته است. کنکور کارشناسی ارشد پیوسته مخصوص افرادی است که قصد دارند به طور مستقیم مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کنند.

افراد علاقه‌مند به این روش تحصیلی پس از اتمام مقطع پیش‌دانشگاهی، در کنکور کارشناسی ارشد پیوسته شرکت می‌کنند. این دوره 6 ساله است و بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای در تحصیل انجام می‌شود. امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در بعضی از رشته‌ها و دانشگاه‌های خاص وجود دارد. مدت‌زمان مجاز برای تحصیل در این مقطع در نهایت 7 سال است.

نکات مهمی درباره کنکور سال 1400

تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها
کاندیداهای ریاست جمهوری 1400

در آزمون ارشد شما می‌توانید وارد گرایش خاصی از رشته‌ی خود شوید به همین علت این انتخاب بسیار مهم و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود. اگر شما این دوره را برای افزایش احتمال استخدام در هر سازمان یا شرکتی بگذرانید یا برای داشتن مدارک علمی بالاتر قصد تحصیل در آن را داشته باشید، شما باید علایق خود را در اولویت قرار دهید و انتخاب صحیح و منطقی انجام دهید تا این مدرک در آینده به درد شما  بخورد.

در دفترچه‌ انتخاب رشته‌ این دوره بهتر است اولویت ‌بندی خود را مثل همیشه روی علایق خود تنظیم کنید. اگر در آزمون ارشد، هم در رشته‌ اصلی و هم در رشته‌ی شناور شرکت کرده‌اید باید بین انتخاب‌های هر دو رشته با توجه به علاقه و رتبه‌ خود توازن ایجاد کنید.

سعی کنید عواملی همچون شهریه، دوری و نزدیکی جغرافیایی، شیوه‌ تحصیل، نوع دوره‌ی مورد تحصیل در کارشناسی ارشد، شرایط خوابگاه و وام را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب رشته‌ی کارشناسی ارشد را بدون پشیمانی برای خود رقم بزنید. در کارشناسی ارشد نیز شما می‌توانید در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی مشغول به ادامه‌ی تحصیل شوید.

میزان شهریه‌ها، امکانات آموزشی و رفاهی، خوابگاه و تمام مسائل این‌ چنینی را باید در دفترچه‌های انتخاب رشته‌ی مخصوص هر دانشگاه مطالعه کنید. شیوه‌ی آموزشی یکی دیگر از سؤالات مهم داوطلبان در زمان انتخاب رشته‌ی کنکور کارشناسی ارشد است. بهتر است بدانید در دوره‌ی کارشناسی ارشد سه نوع آموزش وجود دارد: دوره‌ی آموزشی -پژوهشی، آموزش محور و پژوهش محور.

دوره‌ی آموزشی پژوهشی

در دوره‌ی آموزشی پژوهشی، هم واحدهای عملی و هم نظری و هم پایان‌ نامه وجود دارد و کامل ‌ترین و معتبرترین شیوه‌ آموزشی این نوع آموزش است. اگر قصد دارید در مقطع دکترا نیز ادامه‌ی تحصیل دهید باید بدانید این روش برای شما بهتر خواهد بود. در دوره‌هایی که نیازمند پرداخت شهریه هستند بالاترین میزان شهریه، مربوط به این شیوه‌ تحصیلی و شیوه‌ تحصیلی پژوهش محور است.

 دوره‌ی آموزش محور

در دوره‌ی آموزش محور دوره‌ های پایان ‌نامه و واحدهای عملی وجود ندارد و بجای آن واحدهای ارائه‌ی سمینار که شامل 2 الی 4 واحد تحقیقات عملی و تئوری است، وجود خواهد داشت. این نکته قابل ذکر است که شانس قبولی افرادی که در این نوع شیوه تحصیل می ‌کنند در مقطع دکترا به نسبت روش اول کمتر است. شهریه‌ این شیوه‌ی تحصیلی در دوره‌های پولی کارشناسی ارشد، از بقیه‌ شیوه‌های تحصیلی پایین‌تر است.

دوره‌ی پژوهش محور

این نوع دوره دارای واحدهای عملی بیشتری است و تنها 6 تا 10 واحد درسی تئوری دارد و اهمیت پایان‌نامه در این شیوه بسیار زیاد است. این گروه نیز با توجه به نوع مقالات و پایان‌نامه‌ی پژوهشی-عملیاتی خود، شانس کمتری برای دکترا خواهند داشت. شهریه‌ی این شیوه با توجه به زیاد بودن واحدهای عملی بیشتر است.

در اینجا به داوطلبان توصیه می شود نگاهی به وام دانشجویی 1400 و بازگشایی دانشگاه ها بعد از عید نوروز 1400 داشته باشید. همچنین دانش آموزان باید بازگشایی مدارس بعد از عید نوروز 1400 را نیز در نظر داشته باشید.

به علاوه در سال 1400 حتما مواردی نظیر کمبود معلم در سال 1400، مالیات در سال 1400 و وام فوری در سال 1400 نیز می تواند برای هر فردی حائز اهمیت باشد. بر همین اساس توصیه می کنیم ایران سال 1400، سهام عدالت در سال 1400 و کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 را نیز زیر نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تغییر تاریخ کنکور ارشد 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر