;
coinex

بهترین کتاب های 2021 ؛‌ فهرست بهترین رمان های سال

در سال جدید میلادی انتظار بهترین کتاب های 2021 را نیز داریم. در جستار پیش رو قصد داریم گزیده ای از بهترین ها در سال جدید را معرفی کنیم. با ما باشید.

سال 2021 به تازگی از راه رسیده است و همراه با آن مجموعه ای از کتاب های جدید نیز منتشر شده است که برای طرفداران پر و پا قرص کتاب می تواند خبری بسیاری خوبی باشد، ما در این مقاله لیستی از بهترین کتاب های 2021 و بهترین رمان های 2021 به شما معرفی خواهیم کرد.

جهان دارای کتاب های بسیار جالبی برای خواندن است و سالانه نیز بر تعداد این کتاب های اضافه می شود، برای کمک به یافتن مطلبی برای خواندن کتاب های ما مطالب متعددی را تهیه کردیم و ارائه دادیم که می توانید از آن استفاده کنید، اکنون نیز اگر به دنبال یک کتاب خوب و جدید هستید و یا می خواهید کتابی را با دوست یا شریک زندگی خود بخوانید، ما به شما بهترین کتاب های 2021 و بهترین رمان های 2021 را معرفی خواهیم کرد. با ما باشید.

بهترین کتاب های 2021 ؛‌ فهرست بهترین رمان های سال

رمان و کتاب بخش جدایی ناپذیر و جذابی از زندگی امروزی است. اگرچه در جامعه ما فرهنگ کتابخوانی در جایگاه بایسته و شایسته خود قرار ندارد، اما در هر صورت دوستداران کتاب و کتابخوانان کم تعداد نیستند و بدون شک برای به روز بودن دوست دارند تا همواره جدیدترین و بهترین آثار روز را بشناسند. در جستار پیش رو به بهترین کتاب های 2021 میپردازیم.

از زنان و نمک (Of Women and Salt) اثر گابریلا گارسیا

بهترین کتاب های 2021

اولین رمان گابریلا گارسیا از زنان و نمک، زندگی سه نسل از زنان کوبا را از قرن 19 کوبا تا میامی امروزی روایت می کند، گابریلا در کتاب 200 صفحه ای خود بیانیه ای قدرتمند در مورد چگونگی ریشه های خود برای درک جایگاه خود در جهان می دهد و نشان می دهد که هر چقدر که بخواهیم برای فرار از گذشته تلاش کنیم، همیشه این گذشته بر زندگی اکنون ما تاثیر گذار است. ما قویا به شما پیشنهاد می دهیم که یکی از بهترین رمان های 2021 را که این کتاب شامل آن است را مطالعه نمایید.

رفتن سخت ترین کار نیست (Leaving Is n’t the Hardest Thing) اثر لارن هاو

بهترین کتاب های 2021

شاید بتوان به صراحت گفت که نویسنده این کتاب لورن هاو  سختی هایی را در زندگی خود تحمل کرده که هیچکدام از ما حتی نمی توانیم آن ها را تصور نماییم. او همه این تجارب سخت را در کتاب رفتن سخت ترین کار نیست به تصویر کشیده است. ما در این کتاب از تجارب او را از بزرگ شدن در میان یک فرقه بدنام تا حضور در نیروی هوایی ایالات متحده و تا نگهبانی کلوب شبانه می خوانیم. او در این کتاب شجاعانه جستجوی خود برای یک هویت و مسائل پیرامون آن را به تصویر می کشد، این کتاب با توجه به روایت جذاب و خواندیش قطعا جزوه بهترین کتاب های 2021 می توان به شمار آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های جهان

ساعت جادوگر (Hour of the Witch) اثر  کریس بوجالیان

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

این کتاب روایت یک زن جوان پریتانی در بوستون سال 1662 است که با یک مرد قدرتمند که اساسا یک هیولا است، ازدواج کرده است. زمانی که اصرار این زن برای استقلال یافتن شدت می گیرد، اطرافیان این زن از جمله شوهرش به او شک می کنند و از اینجا یک داستان غنی و اما بسیار وحشتناک شروع می شود. این کتاب بسیار برای طرفداران رمان های تاریخی جذاب خواهد بود و می توان آن را در فهرست بهترین رمان های 2021 قرار داد.

سحر خیز (Early Morning Riser) اثر کاترین هاینی

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

کتاب سحر خیز یک رمان جدید، جذاب و خنده دار است که در آن جین یک معلم مدرسه ابتدایی است که داستان هایی با دوست پسر خود دانکن که فردی زیبا دوست داشتنی از سر می گذارند. این مرد جذاب دوست داشتنی تقریبا تمام زنان جوان شهر کوچک را اغوا کرده است. داستان منحصر به فرد این کتاب به همراه روایت شخصیت های دمدمی دارای روحیه ادبی بی نظیر است که کتاب هاینی را تبدیل به یکی از بهترین کتاب های 2021 کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه ایرانی

کودک دیگی (Caul Baby) اثر مورگان جرکینز

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

لایلا آرزو دارد که یک بچه به دنیا بیاورد، بنابراین تلاش می کند از ملانکونز که یک خانواده افسانه ای در هارلم هستند و شایعه شده دارای یک دیگه حاوی آمونیک است که دارای خواص درمانی است، درخواست کمک کند، این روایت اصلی کتاب کودکی دیگی است، کتاب جرکینز داستانی جذاب و لحظه ای درباره برخورد مادرانه، قدرت و جامعه بیان می کند، به همین حساب ما فکر می کنیم می توانیم این کتاب جذاب را در زمره بهترین رمان های 2021 قرار دهیم.

دخترانی با آینده های درخشان (Girls with Bright Futures) اثر تریسی دابمایر

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

دخترانی با آینده های درخشان نگاهی فراواقعی، جالب و سرگرم کننده درمورد پذیرش در دانشگاه دارد. در این کتاب سه مادر سختگیر برای اطمینان از موفقیت دخترانشان که در یک مدرسه خصوصی برای نخبگان در سیاتل تحصیل می کنند، انتظارات غیرواقع بینانه ای را از این دختران طلب می کنند. این مادران به واسطه دخترانشان با یکدیگر رقابت کرده و رفاه و لذت آنها کاملا نادیده می گیرند، این مسئله مهم اجتماعی که شاید بسیاری از خانواده با آن درگیر بوده باشند، سوژه جذابی را بر می سازد که این کتاب را در لیست بهترین کتاب های 2021 و بهترین رمان های 2021 قرار می دهد.

آسیب نرساندن (Do No Harm) اثر کریستینا مک دونالد

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

در این کتاب اما یک پزشک قابل احترام است که عاشق کارش و شوهر کارگاه خود است، اما وقتی فرزند خردسال آنها مبتلا به سرطان می شود، خرج درمان گران قیمت سرطان فرزند این زوج مایه دردسرشان می شود و اما از سر ناامیدی برای پرداخت هزینه درمان شروع به فروش مواد مخدر می کند، کتاب آسیب نرساندن مک دونالد متنی عاطفی و رادیکال است که مسئله مهم اجتماعی را مطرح می سازد، به همین جهت این کتاب در لیست بهترین رمان های 2021 ما نیز قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های فلسفه جهان

یادآر (Remember) اثر لیسا جنوا

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

آیا شما قادر هستید هر دو طرف یک سکه را به طور دقیق توصیف کنید؟ در کتاب یادآر عصب شناس مشهور لیزا جنوا تلاش می کند توضیح دهد که چرا بسیاری از ما قادر به انجام چنین کاری نیستیم، این کاوش جذاب در نحوه عملکرد حافظه نشان می دهد که چرا این نقص کاملا طبیعی است، این کتاب جذاب درمورد یک رویداد متدوال آن را در لیست بهترین کتاب های 2021 قرار داده است.

فرزند چهارم (The Fourth Child) اثر جسیکا وینتر

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

در کتاب فرزند چهارم روایت داستان حول جین یک دانش آموز دبیرستانی می گذرد که در هنگام تحصیل خود باردار شده، ازدواج می کند و در زمانی که اکثر دوستانش درحال اتمام دانشگاه هستند، دارای سه فرزند است. این کتاب خوانندگان را مجبور می کند با سوالات مهم و سرنوشت سازی درباره اینکه اصول متعصبانه چگونه می تواند بر یک خانواده تاثیر بگذارد را مطرح می نماید، به دلیل بحث درباره این موضوع جذاب و مهم و همچنین روایت جذاب آن ما آن را جزوه بهترین کتاب های 2021 و بهترین رمان های 2021 قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های سیاسی ایران و جهان

دروغ مهربانانه (The Kindest Lie) اثر نانسی جانسون

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

این کتاب زندگی روت را روایت می کند که یک مهندس سیاه پوست تحصیل کرده، ساکن شیکاگو در سال 2008 است. اشتیاق شوهر این زن برای آشنایی با خانواده دختر، او را وادار می کند به زادگاهش در ایندیانا بازگرداند تا او با گذشته خود دوباره رو به رو شود. او در شهر صنعتی خود با یک دانشجو سفید پوست آشنا شده و دوستی برقرار می کند، او در این میان به واسطه این دوستی از شکاف های عمیق نژادی که تا پیش از این از آن بی خبر بود، آگاه می گردد. جانسون در این کتاب علاوه بر مطرح کردن بحث مهم اختلاف نژادی نکات مهمی را درباره ارتباط اجتماعی و اجتماعات به صورت کلی بیان می کند که به نظر ما این کتاب را در زمره بهترین کتاب های 2021 قرار می دهد.

سیب خوب (Good Apple) اثر الیزابت پاسارلا

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

الیزابت پاسارلا یک مسیحی اونجلیست (انجیلی) از اهالی ایالت های جنوبی آمریکا است که سه کودک خود را در محله های بالا نشین بسیار لیبرال نیویورک بزرگ کرده است، او در کتاب سیب خوب، با شفافیت خنده داری، برچسب هایی را که در طول زندگی در این منطقه خورده است روایت می کند و نشان می دهد که چگونه رابطه او با دین هویتش را شکل داده و بر عصیان او تاثیر گذاشته است، این روایت جذاب درباره برخورد هویت ها این کتاب را در زمره بهترین رمان های 2021 قرار داده است.

شجاعت (Bravey) اثر الکسی پاپاس

بهترین کتاب های 2021
بهترین رمان های سال 2021

الکسی پاپاس رویکردی بدون محدودیت نسبت به زندگی دارد که او را به انجام کارهای مختلف و گاهی متضاد در زندگیش کشانده است، او در طول زندگی خود از دوندگی حرفه ای در المپیک تا نقش بازی کردن فیلمی که خود ساخته بود را امتحان کرده است. پاپاس در کتاب خود با شجاعت خاطرات صادقانه خود را از زندگی پر و پیچ خم خود روایت می کند که در آن نشان می دهد که چگونه سخت ترین لحظات زندگی از مرگ مادرش به دلیل خودکشی تا افسردگی پس از المپیک به او اتفاقا انگیزه زندگی می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ترجمه کتاب کوری اثر ژوزه ساراماگو

شهری با هزاران دروازه (Gates City of a Thousand) اثر ربکا ساکس

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

اختلافات عمیق بین دو طرف درگیری اسرائیل و فلسطین به شکلی واقعی در کتاب شهری با هزار دروازه روایت می شود. نویسنده کتاب با مطرح کردن شخصیت های گسترده مانند یک پدر جدید با همسر آمریکایی و یک دانشجوی دانشگاه که برای انجام کار غیرقانونی وارد خاک اسرائیل می شود، این اختلافات را به خوبی بازنمایی می کند. او با صمیمیتی صادقانه فاش می کند که زندگی در مرکز یکی از اختلاف برانگیزترین درگیری های جهان چگونه است.

نزدیک به خوب شدن (This Close to Okay) اثر لسا کراس-اسمیت

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

این کتاب روایتگر زندگی مشاور ازدواج و طلاق تالی کلارک است. او در طول داستان متوجه می شود که مردی در آستانه خودکشی قرار دارد، تلاش می کند او را ترغیب به صحبت کند و با هم یک فنجان چای میخورند، درحقیقت کتاب سعی دارد نشان دهد که چگونه کمک در لحظات سخت می تواند افراد از لبه پرتگاه نجات دهد.

بیشتر بخوانید:بهترین کتاب برای هدیه دادن

چهار باد (The Four Winds) اثر کریستین هانا

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

آخرین کتاب هانا، در زمان رکود بزرگ ( در دهه 30) می گذرد که متمرکز بر یک مادر تگزاسی است که مجبور شده است، تصمیم بگیرد که آیا مزرعه خانوادگی خود را که در اثر خشکسالی نابود شده است را ترک کند تا فرصت بیشتری به خارج از غرب برسد. چهار باد حماسه ای پرشکوه در مورد یک آمریکایی است که برای زنده نگه داشتن خانواده اش تلاش می کند. این روایت جذاب قطعا باید در لیست بهترین رمان های 2021 قرار بگیرد.

پیامبران (The Prophets) اثر رابرت جونز جونیور

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

در این رمان قدرتمند، روایت دو برنده سیاه پوست که عاشق یکدیگر می شوند، بیان می شود و عواقب هولناک این خطر بزرگ شرح داده شده است. این رمان درحقیقت روایتی جذابی از رنج در راه عشق و برتری خیر بر شر را روایت می کند.

بیشتر بخوانید: نقد کتاب جز از کل اثر استیو تولتز

پیش از نابودی (Before the Ruins) اثر ویکتوریا گاسلینگ

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

در این کتاب روایت زندگی اندی که دوران کودکی آشفته‌ای داشته روایت می شود، او در این کتاب با دوست خود پیتر وقت می گذارند که گاهی هم برای خوردن نوشیدنی در لندن با هم دیدار می کنند و در این دیدارها درباره تابستان به خصوصی که سال ها قبل در یک حیاط متروکه با هم بازی رازآمیزی انجام می دادند، صحبت می کردند، پس از مدتی پیتر ناپدید می شود و اندی مجبور است آن چیزی را که در کودکی با سختی تلاش کرده فراموش کند، دوباره از یاد ببرد. کتاب پیش از نابودی یک کتاب جذاب و چند لایه است که دوستداران رمز و راز آن را بسیار دوست خواهند داشت.

شاه ریب ( The Rib King) اثر لدی هوبارد

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

کتاب در زمانه دهه 1900 روایت می شود که در آن بارکلی ها، یک خانواده سفیدپوست با کادری از خدمتکاران سیاه پوست هستند که یه دنبال درآوردن پول هستند.  آنها در طول داستان شروع به فروش سس خوشمزه ریبشان کرده و تلاش می کنند سری میان سرها پیدا کنند. این کتاب نمایش جذاب را از استثمار سیاهان ارائه می دهد و پیامی جدید درباره چگونگی استفاده از کلیشه های آمریکایی های آفریقا تبار که برای سودآوری استفاده می شدند را نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های روانشناسی 2020

فشار (The Push) اثر اشلی آدرین

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

این کتاب روایت ماجراهای بلیث کانر است که به تازگی بچه ای را به دنیا آورده است و به خود قول داده که مادری بسیار خوب باشد، اما وقتی در ارتباط برقرار کردن با فرزند خود وایولت دچار مشکل می شود، از ناامید و نگران شده و احساس می کند شاید دختر دارای نقصی عجیب و غریب است، این کتاب پرسش ها و مسائل جالبی را درباره طبیعت تربیت کردن و آنچه باعث می شود شما که والد خوب باشید را مطرح می نماید.

چه چیزی را می توان نجات داد (What Could Be Saved) اثر لیسه شوارتز

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

در کتاب ماجراهای لورا پرستون روایت می شود که علیرغم هشدارهای خواهرش به بانکوک سفر می کند تا با برادرشان که 40 سال پیش برای انجام کار مرموز پدرشان به آنجا رفتند، تحقیق نماید. با پیشروی داستان کم کم اسرار تکان دهنده خانوادگی آنها به آرامی فاش می شود. رمان شوارتز یک رمان غنی و پیچیده است که  از واشنگتن کنونی تا تایلند دهه 1970 را روایت می کند، این کتابی است که دقیقا مناسب شب های طولانی زمستان و سرگرم شدن و غرق شدن و فراموشی زمان است.

بیشتر بخوانید: خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا

همسر طبقه بالا (The Wife Upstairs) اثر ریچل هاوکینز

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

در این کتاب روایت زندگی جین که از بیرمنگام به آلاباما مهاجرت کرده روایت می شود در این کتاب زندگی زنان خانه دار که اغلب حوصله سر بر پنداشته می شوند روایت می شود، اما در طول روایت داستان جین با ادی روچستر آشنا می شود که به تازگی بیوه شده است و مرموز ترین ساکن محله آنها است. این روایت جذاب و خانوادگی حتما برای کسانی که علاقمند به این ژانر هستند، بسیار جذاب خواهد بود.

کتابخانه پاریس (The Paris Library)

بهترین کتاب های 2021
بهترین کتاب های سال 2021

این کتاب روایت زندگی اودیل سوچه در زمانه جنگ جهانی دوم است، او  دختری بسیار زیبا است که با افسر پلیس خوشتیپ دوست است و یک کار رویایی در کتابخانه آمریکایی پاریس دارد اما وقتی نازی ها به پاریس حمله می کنند، اودیل می ایستد تا حتی به قیمت از دست دادن تمام چیزهایی که دوست دارد، با آنها مبارزه کند. او در کنار همکاران کتاب دار خود با مهم ترین سلاح خود یعنی کتاب مقاومت می کنند، اما هنگامی که جنگ سرانجام پایان می پذیرد او با خیانتی تلخ مواجه می شود که او را بسیار سرخورده می کند، این روایت جذاب و هیجان انگیز همزمان با نشان دادن مقاومت در جنگ جهانی دوم روایت عاشقانه تلخی را روایت می کند که در نسبتی مستقیم با جنگ است.

بیشتر بخوانید: بهترین و پرفروش ترین کتاب های ایران در سال 99

امیدواریم که این مقاله درباره بهترین کتاب های 2021 و بهترین رمان های 2021 توانسته باشد، اندکی به خوانندگان اهل کتاب برای پیدا کردن جدیدترین و جذاب ترین عنوان های جدید در جهان شگفت انگیز مطالعه کمکی کرده باشد تا در زمانه که بیش از همیشه همه در خانه هایمان حبس شدیم و ارتباطمان کم شده است، با دوستان بی بدیل شگفت انگیزی آشنا بشویم که بتواند خلا به وجود آمده را جبران نماید.

بیشتر بخوانید:

منبع: realsimple, goodreads

نظر شما درباره مطلب بهترین کتاب های 2021 چیست؟ به نظر شما جای چه عناوینی در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)