;
coinex

هک کلاب هاوس ؛ داده های بیش از 1 میلیون کاربر لو رفت!

هکرها اخیرا اطلاعات 1.3 میلیون نفر از کاربران کلاب هاوس را به طور رایگان منتشر کرده اند. برای جزئیات بیشتردرباره هک کلاب هاوس با ما باشید.

طی مدت اخیر ظاهرا خانه نشینی بیش از حد هکرها را به فعالیت بیش از پیش تحریک کرده است! طی چند روز اخیر بخش مهمی از اخبار به هک شدن فیسبوک و لو فتن اطلاعات 500 میلیون کاربر آن اختصاص داشت و روز گذشته خبر هک لینکدین و لو رفتن اطلاعات 500 میلیون کاربر این سرویس منتشر شد!

فارغ از این اخیرا شیوه جدید کلاهبرداری در واتساپ رایج شده است که باید حسابی مراقب آن باشید. اما نوبتی هم باشد نوبت به شبکه اجتماعی پرسروصدای این روزها یعنی کلاب هاوس رسیده است و حالا هکرها اولین سرقت جدی اطلاعات از کلاب هاوس را عملی کردند.

بنابر گزارش برخی منابع معتبر خارجی که اخبار مرتبط با هک را منتشر می کنند، حالا اطلاعات بیش از 1.3 میلیون کاربر کلاب هاوس به سرقت رفته است. این اطلاعات می تواند به هکرها اجازه دهد تا با روشهای مختلفی اقدام به کلاه برداری کنند.

از جمله می توانند به روش فیشینگ یا مهندسی معکوس اجتماعی، Brute-forcing با اطلاعات منتشر شده و دیگر تکنیک های هک به اطلاعات مهم و حساس کاربران در حساب های سایر شبکه های اجتماعی یا اطلاعات مالی کاربران دسترسی پیدا کنند.

هک کلاب هاوس ؛ داده های بیش از 1 میلیون کاربر لو رفت!

بنابر اخبار و اطلاعات موجود، آنچه در این جمله به سرقت رفته شامل نام واقعی، نام کاربری، آدرس توییتر، آدرس اینستاگرام، تاریخ ساخت حساب و تصویر 1.3 میلیون نفر کاربر کلاب هاوس است.

حالا در پایگاه داده SQL اطلاعات این افراد به طور رایگان منتشر شده است و این در شرایطی است که مالکان کلاب هاوس هنوز این موضوع را تایید نکرده اند و اظهار نظر رسمی نیز درباره امنیت کلاب هاوس وجود ندارد.

هک کلاب هاوس ؛ داده های بیش از 1 میلیون کاربر لو رفت!
هک شدن کلاب هاوس

این شبکه اجتماعی از ماه مارس 2020 فعالیت خود را آغاز کرده و طی مدت اخیر به محبوبیت زیادی رسیده است، اما در حال حاضر تنها امکان دانلود کلاب هاوس آیفون وجود دارد و عضویت در آن نیز منوط به داشتن دعوتنامه کلاب هاوس است. موضوعی که خرید دعوتنامه کلاب هاوس و کد دعوت رایگان کلاب هاوس را دامن زده است.

کلاب هاوس به کاربران اجازه ساخت اتاق های گفتگو و یا ایجاد کلاب را می دهد و افراد در موضوعات گوناگونی به بحث و تبادل نظر مشغول خواهند شد. البته در این میان رقبای این سرویس بیکار ننشسته اند و توییتر و تلگرام به ترتیب با ارائه توییتر اسپیس و ویس چت تلگرام، قابلیت های مشابهی را عرضه کرده اند. به علاوه ابزار جدید فیسبوک یعنی هاتلاین فیسبوک نیز اخیرا ارائه شده است که بسیاری آن را رقیب مستقیم کلاب هاوس می دانند.

اگر مایلید بدانید که آیا شما نیز در جریان هک کلاب هاوس قربانی شده و اطلاعات تان لو رفته است یا نه باید به این وب سایت مراجعه کنید. در صورتی که نام و اطلاعات خود را در این فهرست دید باید مراقب پیام های دریافتی از سوی افراد ناشناس باشید و پسورد خود را عوض کنید. به علاوه همیشه در حساب های آنلاین خود از سیستم احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

هک کلاب هاوس : اطلاعات لو رفته شامل چه مواردی است!

هک کلاب هاوس ؛ داده های بیش از 1 میلیون کاربر لو رفت!
هک شدن کلاب هاوس

همانطور که گفتیم طی هفته های اخیر هکرها بیش از حد فعال شده اند و هر روز داریم خبر یک هک بزرگ اطلاعاتی یا شیوه ای جدید از سرقت اطلاعات را می شنویم. بعد از فیسبوک و لینکدین و واتساپ نیز حالا نوبت به پرسروصداترین سرویس این روزها یعنی کلاب هاوس رسیده است.

باتوجه به محبوبیتی که کلاب هاوس در ایران کسب کرده است نیز بسیار طبیعی است که حالا این موضوع برای کاربران ایرانی این سرویس نیز نگران کننده باشد.  این موضوع یعنی هک و افشای اطلاعات 1.3 میلیون کاربر کلاب هاوس نشانگر امنیت پایین این سرویس نوظهور است. البته آنچه که در SQL منتشر شده موارد خیلی حساسی نیست.

درواقع با بررسی اطلاعات منتشر شده می توان به این پی برد آنچه منتشر شده اطلاعاتی عمومی و در دسترس بوده که در قالب یک دیتابیش تجمیع شده است. در این اطلاعات با موارد خاصی روبرو نیستیم و بیشتر آن ها در پروفایل افراد این شبکه اجتماعی موجود است. این موارد شامل، آیدی، نام واقعی کاربر، آدرس عکس، نام کاربری، حساب های متصل به کلاب هاوس از قبیل توییتر و اینستاگرام، تعداد فالوور، تعداد فالوورینگ، زمان ساخت حساب کاربری و نام کاربری است که فرد را به این سرویس دعوت کرده.

هک کلاب هاوس ؛ داده های بیش از 1 میلیون کاربر لو رفت!
هک شدن کلاب هاوس

از فهرست بالا به خوبی می توان دید که با موارد حساسی چون شماره تلفن همراه، پسورد یا سایر اطلاعات حساس مواجه نیستیم و این تفاوت چشمگیری با بلایی دارد که هکرها بر سر فیسبوک و کاربران پرشمارش درآورند! به علاوه این نکته را درباره کلاب هاوس در نظر بگیرید که این سرویس هنوز به کاربران خود اجازه خصوصی کردن حساب ها را نمی دهد، در نتیجه حساب های کاربری کلاب هاوس همگی عمومی هستند. در نتیجه آنچه در حال حاضر منتشر شده است، با ورود هر کاربری به پروفایل شما نیز قابل مشاهده است.

البته که همچنان این داده ها قابل سواستفاده هستند، اما نه به اندازه مواردی چون آیدی کامل فیسبوک، شماره تلفن، موقعیت مکانی و حتی اطلاعاتی از بیوگرافی و تاریخ تولد کاربر که دردسرهای زیادی در پی دارد.

اگرچه افشای هرگونه اطلاعاتی از شرکت‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای کاربران سنگین تمام شود، اما با نگاهی به داده‌های لو رفته از کلاب هاوس متوجه می‌شویم که با اطلاعات حساسی روبه‌رو نیستیم. البته باید منتظر اظهار نظر و تایید رسمی ماکلان و توسعه دهندگان کلاب هاوس نیز باشیم.

طی هفته های اخیر در ایران مباحثی در مورد فیلترینگ کلاب هاوس و توسعه کلاب هاوس بومی ایجاد شده و حالا شاید این مسئله یکی از این دو فرایند یا هر دو مورد را تسریع کند. با این حال آنچه در این پلتفرم منتشر شده اطلاعات خیلی مهمی نیست. در پایان هک کلاب هاوس همچنین توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره کلاب هاوس بیشترین فالوور کلاب هاوس، حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس و ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس را ببینید.

به علاوه شما می توانید با دانلود کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید از همه قابلیت های این سرویس نظیر ریپورت کردن در کلاب هاوس، کسب درآمد از کلاب هاوس و ریز هند در کلاب هاوس در گوشی اندرویدی خود بهره مند شوید، اما باید این را بدانید که این یک نسخه غیررسمی از کلاب هاوس است. همچنین حتما نگاهی به کلاب هاوس با شماره ایران ، فالوور فیک رایگان کلاب هاوس و بلاک کردن در کلاب هاوس داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هک کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را درباره هک شدن کلاب هاوس در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر