;
coinex

قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران اعلام شد

وزیر نیرو قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران را به همراه دستورالعمل آن ابلاغ کرد. در ادامه قصد داریم به جزئیات این این دستورالعمل بپردازیم. با ما باشید.

وزیر نیرو اخیرا قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران را ابلاغ کرد. چندی پیش از این استخراج و مبادله همه رمز ارزها در ایران ممنوع اعلام شده بود. در این دستورالعمل جدید، اوقات سال به سه دسته یک (اوج بحرانی) دو (محدودیت دار) و سه (عادی) تقسیم شده است و هریک تعرفه خاص خود را دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی جزئیات این دستورالعمل و شیوه های تامین برق فرایند ماینینگ بپردازیم.

قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران اعلام شد

بر اساس ابلاغیه جدید، چهار روش کلی برای تامین برق مراکز ماینین ارز دیجیتال تعیین شده است. تامین برق برای این فرایند از 4 طریق زیر ممکن است:

  1. سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق
  2. تامین برق از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر (اعم از موجود و جدید)
  3. اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق
  4. با نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی

این 4 روشی است که برای تامین برق فرایند ماینینگ تعریف شده و متقاضیان می توانند برای تامین برق مراکز خود یکی از آن ها را انتخاب کنند. در اینجا توصیه می کنیم حتما نگاهی به بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 داشته باشید. به علاوه تبصره های دیگری در این ابلاغیه وجود دارد که برای علاقه مندان به دنیای رمزارزها باید از آن مطلع باشند.

تقسیم بندی اوقات سال در قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران

قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران اعلام شد

در همین باره مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفته در دستورالعمل جدید که با اصلاحاتی ابلاغ شده است، اوقات سال به سه دسته اوج بحرانی، محدودیت دار و عادی تقسیم بندی شده است که هر یک تعرفه خاص خود را دارد. او در خصوص اوقات نوع یک یا اوج بجرانی اظهار داشته است:

این دوره به زمان هایی اطلاق می شود که به دلیل عدم کفایت ظرفیت تولید در مقایسه با اوج بار درخواستی، احتمال بروز خاموشی وجود دارد. حداقل میزان اوقات بحرانی برابر با ۳۰۰ ساعت است و مطابق با تبصره «۲» ماده «۴» مصوبه شماره ۵۸۱۴۴ مورخ ۱۳ مرداد ۹۸ هیات وزیران فروش برق از طریق شبکه در این ایام به مشترکین استخراج رمزارزها ممنوع است.

او در خصصوص شرایط نوع 2 یا محدودیت دار نیز توضیح داده که این اوقات خارج از اوقات نوع یک است و حداکثر 2700 ساعت را شامل می شود که توسط شرکت توانیر و بر اساس محدودیت های تامین سوخت نیروگاه ها، عرضه برق و سایر قوانین و مقررات کشور تعیین و اعلام می شود. رجبی مشهدی همچنین درباره شرایط عادی نیز گفته که این زمان ها، شامل کلیه اوقات سال به جز اوقات نوع یک و دو است.

به علاوه اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه مند باشید حتما باید شناخت دقیق از قیمت آینده رمزارزهای محبوب داشته باشید. بر همین اساس حتما پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 و پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021  را ببینید.

تعرفه برق استخراج رمزارزها و بیت کوین

همچنین اطلاعاتی درباره تعرفه برق استخراج رمزارز نیز اعلام شده است. براساس ابلاغیه جدید، بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مارکز استخراج رمزارزها برابر با 16 هزار و 574 ریال تعیین شده است که این میزان در زمان های نوع 3 یا عادی با ضریب نیم و در زمان های نوع دو یا محدودیت دار با ضریب 2 محاسبه خواهد شد. او همچنین افزود:

تعرفه تعیین شده براساس متوسط بهای صادراتی برق و نرخ تسعیر سامانه نیما، هر سه ماه یک بار توسط شرکت توانیر اصلاح و به روزرسانی شده و گزارش آن برای وزارت نیرو ارسال می شود.

قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران اعلام شد

سخنگوی صنعت برق در عین حال درباره برخی طرح های تخفیف درنظرگرفته شده برای این مراکز گفت:

بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با تخفیف ۲۰ درصدی و از سطوح ولتاژی ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ با تخفیف ۱۲ درصدی محاسبه خواهد شد. همچنین برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها که بر اساس تائید مراجع ذیصلاح به استخرهای استخراج داخل کشور متصل می شوند علاوه بر تخفیف های ولتاژ اتصال مذکور، مشمول ۱۵ درصد تخفیف دیگر نیز خواهند شد.

رجبی مشهدی همچنین افزود که کلیه واحدهای استخراج رمزارزها که دوره ساخت آن ها به پایان رسیده است و اقدام به راه اندازی واحد خود کرده اند و فعالیت شان را آغاز کرده اند، موظف به تبدیل جواز تاسیس به پروانه بهره برداری با درخواست از وزارت صمت هستند. در غیر این صورت قدرت مجاز آن ها برابر با توان مصرفی دوره ساخت در نظر گرفته شده و هزینه تجاوز از قدرت برق دوره احداث از مشترک اخذ خواهد شد.

در اینجا برای آشنایی با بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 توصیه می شود حتما نگاهی به پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021، پیش بینی قیمت تتر در سال 2021 و پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021 داشته باشید. به علاوه پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021، پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 و پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 را نیز زیر نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قانون جدید استخراج ارز دیجیتال در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر