;
coinex

سایبر بتل سیم چیست (CyberBattleSim) و شبیه سازی حمله سایبری چگونه است؟

مایکروسافت اخیرا از شبیه سازی حمله سایبری خود برای متخصصان امنیتی را منتشر کرده است. اما سایبر بتل سیم چیست و چگونه عملکردی دارد؟

این شبیه ساز حمله سایبری، امکان مطالعه اثرات حملات سایبری روی شبکه را فراهم می آورد. این ابزار جدید که در گیت هاب منتشر شده است، یک نرم افزار متن باز با نام CyberBattleSim است و متخصصان حوزه امنیت با تکیه بر آن می توانند از آن برای مطالعه نحوه اثر گذاری حملات سایبری روی شبکه استفاده کنند.

 CyberBattleSim به ما کمک می‌کند روی جنبه‌های مشخصی از امنیت تمرکز کنیم که در تلاش برای مطالعه‌ی آن‌ها هستیم و در زمانی سریع مشغول آزمایش الگوریتم‌های جدید یادگیری ماشین و هوش مصنوعی شویم.

هدف از ارائه سایبر بتل سیم چیست ؟

سایبر بتل سیم چیست (CyberBattleSim) و شبیه سازی حمله سایبری چگونه است؟

در حال حاضر مایکروسافت امیداور است متخصصان و محققان امنیتی با ابزار جدید روی این موضوع کار کنند که هوش مصنوعی چطور می تواند به دفاع در برابر حملات سایبری کمک کند. البته آنچه مایکروسافت ارائه داده بسیار تخصصی است و برای ایمن کردن کامپیوترهای شخصی کاربران عادی به کار نخواهد آمد.

شما اگر به دنبال افزایش امنیت کامپیوتر شخصی خود هستید، می توانید از ابزارهای چون Windows Security یا بهترین آنتی ویروس های 2020 استفاده کنید.

این شبیه ساز حملات سایبری با استفاده از رابط Open AI Gym مبتنی بر پایتون تهیه شده و توسعه یافته است. تیم تحقیقاتی Microsoft 365 Defender Research شبیه ساز CyberBattleSim را توسعه داده است تا بررسی کند که چگونه یک تهدید بالقوه پس از ورود به سیستم به طور جانبی در شبکه گسترش پیدا خواهد کرد.

بر اساس توضیحات این تیم، هدف مهاجمان سایبری همواره مالکیت بخشی از شبکه با بهره برداری از آسیب پذیری های موجود است. در حالی که مهاجم شبیه سازی شده در شبکه به دنبال آسیب پذیری هاست یا از آن ها سواستفاده می کند، سایبر بتل سیم فعالیت شبکه را رصد کرده و حضور مهاجم را مهار خواهد کرد.

سایبر بتل سیم چیست (CyberBattleSim) و شبیه سازی حمله سایبری چگونه است؟

برای ایجاد یک محیط شبیه سازی شده، محققان گره های مختلفی را در شبکه توسعه می دهند و مشخص می کند که سرویس ها در میان عملکرد هر گره چه آسیب پذیری های مربوطه ای دارند و راه های حفاظت از آن ها چیست. در نهایت، عوامل تهدید آمیز خودکار در محیط معرفی خواهند شد. جایی که آن ها اقدامات را به صورت تصادفی انتخاب کرده و برای غلبه بر آن ها برخلاف گره های مختلف عمل خواهند کرد.

با وجود اینکه این فعالیت ها می تواند مشکلاتی نیز در پی داشته باشد، اما اعتقاد مایکروسافت بر این است که جامعه محققان حوزه امنیت شبکه با تکیه بر ابزار جدید و با استفاده از شبیه ساز حملات سایبری می تواند درک بهتری از چگونگی تفسیر هوش مصنوعی از فعالیت های پس از نقش محافظت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سایبر بتل سیم چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر