;
coinex

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم

سریال The Nevers از جمله جدیدترین سریال های شبکه HBO است که توسط جاس ویدون کارگردانی شده است. در ادامه به جزئیات این سریال خواهیم پرداخت.

اولین بار این جاس ویدون کارگردان آثاری چون انتقام جویان : عصر اولتران و انتقام جویان بود که از بازگشت به تلویزیون خبر داد و گفت در حال همکاری با شبکه اچ بی او برای ساخت سریال The Nevers (نورز) است. همچنین بنابر اطلاعات موجود، لارا دانلی بازیگر سریال غریبه (Outlander) قرار است نقش اصلی این سریال را ایفا کند.

چندی بعد از این جاس ویدون با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود در توییتر از آغاز فیلمبرداری و تولید سریال The Nevers خبر داد. بر اساس این توییت، فیلمبرداری این سریال از 4 جولای آغاز شد ولی با شیوع گسترده ویروس کرونا، مراحل فیلمبرداری و تولید این سریال نیز مانند بسیاری از آثار سینمایی متوقف شد.

البته ویدون اطلاعات بیشتری درباره سریال به اشتراک نگذاشته است و فقط این را می دانیم که او به عنوان نویسنده فیلمنامه، تهیه کننده اجرایی، کارگردان و شورانر در سریال حضور خواهد داشت.

سریال The Nevers

بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم

بر اساس اطلاعات منتشر شده سریال The Nevers به عنوان یکی از بهترین سریال های HBO در سال 2021 قرار است یک سریال علمی تخیلی در دوره ویکتوریا باشد که داستان یک گروه متشکل از زنان را روایت می کند که دارای توانایی های خاص و ویژه ای هستند که در یک ماموریت می توانند سرنوشت دنیا را تغییر دهند.

فصل اول این سریال به دو بخش 6 قسمتی تقسیم می شود و حالا قسمت اول سریال رسما پخش شده است. در حال حاضر زمان مشخصی برای پخش نیمه دوم فصل اول تعیین نشده است در نتیجه باید منتظر آینده باشیم.

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

در خلاصه رسمی منتشر شده از سریال آمده که این اثر درباره یک واقعه فوق طبیعی که در سال 1986 در لندن رخ داده تمرکز دارد که به زنان قدرت فرابشری داده است. بر این اساس به یک زن بیوه مرموز و یک مخترع جوان نابغه دستور داده می شود که از این زنان محافظت کنند و به هر نحوی که شده برای آن ها سرپناه فراهم کنند، چراکه نیروهای شیطانی در تلاش برای شکار و کشتن هرکسی هستند که توانایی های غیر معمول داشته باشد.

در تریلری که از این سریال منتشر شده بود نیز صحنه های اکشن و جالب توجهی به نمایش درآمده بود که ما را به کیفیت سریال امیدوار می کرد. حالا با پخش قسمت اول شاید بتوان این سریال را ترکیبی از سریال‌ های Penny Dreadful، The League of Extraordinary Gentlemen و X-Men با کمی رنگ و لعاب از سریال Doctor Who فرض کرد که شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک سریال خارق‌العاده را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021

مراحل تولید سریال The Nevers

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

پیش از این نیز گفتیم که جاس ویدون، کارگردان شناخته شده وظیفه نوشتن فیلمامه و کارگرانی سریال The Nevers را بر عهده داشته است. ویدون تجربه ساخت سریال هایی چون Buffy the Vampire Slayer (بافی قاتل خون‌ آشام‌ها)، سریال Firefly (فایرفلای) و سریال Dollhouse (خانه عروسکی) را بر عهده داشته است و حال پس از سال‌ها قرار است به دنیای تلویزیون بازگردد.

نورز به عنوان یکی از بهترین سریال های 2021 توسط دو شرکت HBO و Mutant Enemy Productions و با تهیه کنندگی اجرایی جاس ویدون، فیلیپا گاسلت، داگلاس پتری، جین اسپنسون، لن لندرس و بیرنادت کالفیلد تولید خواهد شد.

ابتدا در 13 جولای 2018 اعلام شد که HBO سفارش  سریال را داده است. چندی بعد در 4 جولای 2019 مشخص شد که فیلمبرداری اصلی در لندن آغاز شده است. در ادامه تصاویری از صحنه های سریال در میدان کلیسای ترینیتی و در منطقه تئاتر ویمبلدون پخش شد که از روند ضبط موفقیت آمیز سریال حکایت داشت.

در اواخر ژانویه 2020 فیلمبرداری در جویس گروو در یک خانه مسکونی روستایی  جریان داشت. اما با شیوع ویروس کرونا مراحل تولید فصل اول سریال که پنج قسمت از 10 قسمت اولیه به پایان رسیده بود، متوقف شد. فیلمبرداری سریال اما از سپتامبر 2020 از سرگرفته شد و تا اکتبر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

اما در نوامبر 2020 و پس از پایان مراحل فیلمبرداری 5 قسمت اول بود که ویدون اعلام کرد که به دلایل مختلف و با تصمیمی شخصی از کار کنار خواهد کشید. در ادامه در ژانویه 2021 فیلیپا گاسلت فیلمنامه نویس بریتانیایی به عنوان سرپرست کار تولید معرفی شد.

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

در فوریه 2021 نیز مدیر ارشد محتوایی شبکه HBO Max یعنی کیسی بلوز تایید کرد که فصل اول شامل 10 قسمت خواهد بود که به دلیل توقف ناشی شیوع کرونا در دو بخش شش و چهار قسمتی پخش خواهد شد. در نهایت اولین قسمت سریال چندی پیش در 11 آپریل 2021 پخش شد. کیسی بلوز همچنین در پاسخ به شایعات مربوط به آزار و اذیت ها توسط ویدون اعلام کرد که ما هیچ شکایت یا گزارشی از رفتار نامناسب نداشته ایم.

سریال The Nevers به عنوان یک درام علمی تخیلی درباره گروهی از زنان ویکتوریایی است که خود را با توانایی های غیرمعمول، دشمنان بی امان و ماموریتی می بینند که می تواند در سرنوشت و آینده دنیا موثر باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بازیگران سریال نورز (The Nevers)

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

لارا دانلی در نقش آمالیا با توانایی آینده بینی خود، از مهمترین شخصیت های سریال، شخصیتی پرجنب و جوش و بی برنامه است. او در آن بازه زمانی قهرمانی مردمی در لندن و خطری برای نخبگان انگلیسی است. او خود را وقف اهداف خود می کند و بسیار خوش مشرب است.

اولیویا ویلیامز در نقش لاوینیا بیدلو یک طرفدار ثروتمند و متمول گروه و اداره کننده یتیم خانه ای است که بسیاری از شخصیت های اصلی در آن زندگی می کنند.

جیمز نورتون در نقش هوگو سوان یک جوان اشرافی و صاحب باشگاهی خصوصی است. او علایق و تمایلات جنسی غیرمتعارفی دارد و از افراد اخاذی می کند.

تام رایلی در نقش آگوستوس بیدلو از شخصیت های اصلی سریال و برادر لاوینیا است.

آن اسکلی در نقش پنسیون آدیر و بهترین دوست آمالیا است که توانایی های خاص و ویژه ای دارد و یک مخترع و مبدع تواناست. او در عین حال که مذهبی است اندیشه های بدعت آمیز و ترقی خواهانه دارد.

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

بن چاپلین در نقش کارآگاده فرانک موندی پلیسی خشن، قوی هیکل و البته اخلاق مدار است. او به خشونت بیش از حد و افراط در مشروب خوری معروف است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

پیت تورنس در نقش لرد ماسن نظامی سابق و از طرفداران سرسخت امپراتوری بریتانیای کبیر است و در مورد افراد با قدرت فراطبیعی بسیار بدبین است.

ایمی منسن در نقش مالادی یکی از اعضای گروه The Touched که در زیرزمین زندگی می کند. مالادی مسئولیت گروه بزرگی از شورشیان را بر عهده دارد.

نیک فراست در نقش دکلان اورون فردی کاریزماتیک و بی رحم و رهبر حنایتکاران سطح پایین لندن است. گاهی او با آمالیا و در خدمت اهداف او کار می کند و گاهی نیز به ایشان خیانت می کند. درواقع او فردی نان به نرخ روز خور است. همچنین در اینجا بهترین سریال های ومپایری جهان را نیز توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید بهترین سریال های نتفلیکس 2020

نقد و بررسی سریال The Nevers

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

امتیاز عمومی که سریال تا این لحظه دریافت کرده 6.8 از 10 می باشد. در پیاگاه معتبر Rotten Tomatoes نیز این سریال بر اساس بررسی 31 منتقد، با میانگین امتیاز 5.64 از 10 دارای رتبه تایید 48% است. در این مرجع در این باره آمده است:

علی رغم نمایش های قدرتمند و طراحی تولید عالی Nevers تلاش می کند تا اجزای جذاب خود را به یک نمایش جامع بدل کند.

لورین از لس آنجلس تایمز اما در یک بررسی مثبت سریال نوشت:

Nevers لذتی برای تماشا و یک هیجان برای دنبال کردن است . واقع گرایی فوق العاده ، داستان سرایی پیچیده ، قدرت های خارق العاده و واقعیت های موضعی در این تولید هوشمندانه ، پر تعلیق و رنگارنگ وجود دارد . انبوهی از شخصیت های ظریف و هوشمندانه پایه و اساس داستان را قوی نگه میدارد. مبارزات پرتحرک و پر از اکشن داستان را به حرکت در می آورد و عموم مناظر و صحنه ها دیدنی و جذاب است.

سریال The Nevers ؛ بازیگران، داستان و هرآنچه باید بدانیم
زمان پخش The Nevers

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

دانیل فاینبرگ از هالیوود ریپورتر نیز درباره سریال اینگونه نوشته:

باید به سریال فرصت بدهیم ولی انتظار می رود با پیشرفت قسمت، شخصیت های جدیدی اضافه شوند و داستان کمی از حالت فعلی خود خارج شود. البته فینبرگ کارگردانی ویدون و طراحی صحنه و لباس را ستود.

همچنین در اینجا به علاقه مندان به جهان سریال ها بهترین سریال های کمدی خارجی و بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان را نیز توصیه می کنیم. به علاوه دوستداران پرشمار ژانر سریال های ترکی باید بهترین سریال های ترکی 2021، بهترین سریال های ترکی 2020 و بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV) را ببینند. به علاوه از از سریال های ایرانی استقبال می کنید، باید بهترین سریال های ایرانی، بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی و بهترین سریال های طنز ایرانی را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال The Nevers چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عالیه خیلی خوبه من عاشق فیلمشم

    پاسخ