;
coinex

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند

به مانند سایر پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی، کلاهبرداری در کلاب هاوس نیز رایج شده است. ما از شیوه جدید کلاه برداری چه می دانیم؟ با ما باشید.

بستر سواستفاده و کلاهبرداری در همه شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی باز است و طبیعتا جدیدترن و پرسر و صداترین اپلیکیشن این روزهای دنیای فناوری یعنی کلاب هاوس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از قضا شاید بتوان مدعی شد که محدودیت های کلاب هاوس فضای مناسبی برای ایده پردازی احتمالی کلاه برداران فراهم آورده است و به شیوه های مختلفی می توان در این شبکه اجتماعی دست به سرقت اطلاعات زد یا به بهانه دعوتنامه کلاب هاوس از افراد اخاذی کرد.

حال و در شرایطی که میل برای عضویت در کلاب هاوس بسیار بالاست و شمار کاربران این سرویس با طور روزافزون در حال افزایش است، کلاهبرداری و سرقت اطلاعات کاربران نیز در این سرویس متداول می شود. در جستار پیش رو اما قصد داریم شیوه های کلاهبرداری در کلاب هاوس را به شما معرفی کرده و مواردی که باید در استفاده از این شبکه اجتماعی رعایت کنید را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند

کلاب هاوس سرویس اجتماعی و پیامرسان صوتی نوظهوری است که حواشی متعدد و محدودیت های زیادی داشته است. ما در نقد کلاب هاوس کوشیدیم برخی از این موارد را بررسی کرده و به شما معرفی کنیم.

اما تقریبا هرکسی که این روزها این پلتفرم جدید و اخبار آن را بررسی کرده باشد، باید بدانید که از جمله مهمترین محدودیت های این شبکه اجتماعی، انحصار فعلی آن به پلتفرم iOS است که امکان دانلود کلاب هاوس برای آیفون را میسر کرده و دیگری مربوط به دعوتنامه کلاب هاوس و محدودیت های آن است که جو خاصی برای خرید دعوتنامه کلاب هاوس و کد دعوت رایگان کلاب هاوس را ایجاد کرده است.

اما فارع از این به نظر میرسد باگ های امنیتی کلاب هاوس نیز چندان کم تعداد نیستند، موضوعی که کار هکرها برای هک کلاب هاوس و سرقت اطلاعات کاربران را بسیار ساده کرده است. بر این اساس در جستار پیش رو به بررسی وضعیت امنیت کلاب هاوس و البته برخی کلاهبرداری های اخیرا رایج شده در این شبکه اجتماعی بپردازیم و برخی توصیه های امنیتی را به شما ارائه کنیم. در کلاهبرداری در کلاب هاوس با ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس

کلاهبرداری در کلاب هاوس

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند
کلاهبرداری دعوتنامه کلاب هاوس

اخیرا برخی گزارشات درباره احتمال مسدودشدن کلاب هاوس در ایران نیز مطرح شده است. موضوعی که سبب مطرح شدن انگیزه ساخت کلاب هاوس بومی نیز شد. اما علیرغم محدودیت های کلاب هاوس که در کلاب هاوس در ایران به آن پرداختیم و البته احتمالات مسدود شدن این شبکه اجتماعی، شمار کاربران آن در حال افزایش است و حتی نسخه اندروید آن یعنی کلاب هاوز نیز ارائه شده است که البته یک نسخه غیررسمی است.

همه این موارد سبب شده تا فضای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات در این سرویس باز باشد و هکرها و کلاهبرداران در فضای کلاب هاوس و یا به نام کلاب هاوس به سادگی دست به اعمال مجرمانه بزنند.

اولین موردی که به سادگی برای کلاهبرداری رایج شده، مربوط به بحث محدودیت عضویت کلاب هاوس است که ضرورت دریافت دعوتنامه را الزامی کرده است. این موضوع انگیزه ای شده برای کلاهبرداران تا به بهانه فروش دعوت نامه کلاب هاوس، آگهی هایی در پلتفرم های آگهی آنلاین ثبت کنند و با دریافت وجه افراد را گول بزنند! اما برای فرار از این کلاهبرداری در کلاب هاوس چه باید کرد؟

بیشتر بخوانید: بیشترین فالوور کلاب هاوس

کلاهبرداری در کلاب هاوس

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند
کلاهبرداری دعوتنامه کلاب هاوس

این سرویس اجتماعی نیز در شرایطی به ایران وارد شد که بسترهای لازم برای آن وجود نداشت و کاربران بدون آشنایی کامل با شبکه اجتماعی کلاب هاوس و موارد مثبت و منفی آن از آن استفاده کردند.

اولین موضوعی که کاربران باید توجه داشته باشند، محدودیت و انحصار کلاب هاوس به پلفترم iOS و گوشی های آیفون است. در نتیجه از نسخه های جعلی این سرویس، و یا حتی نسخه های غیررسمی منتشر شده از اندروید باید با احتیاط استفاده کرد. درواقع با اینکه هنوز نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید و سایر پلتفرم ها ارائه نشده است، با برنامه هایی که این شرکت برای توسعه نرم افزار خود دارد، باید به زودی انتظار فراهم شدن امکان دانلود کلاب هاوس اندروید و دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر را داشته باشیم. پس در این شرایط استفاده از نسخه های غیررسمی چندان درست به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید: بلاک کردن در کلاب هاوس

در این شرایط توصیه اصلی این است که از نصب نسخه های غیررسمی و حتی جلی این سرویس خودداری کنید و از ثبت نام یا درج اطلاعات خود در وب سایت ها یا پلفترم هایی که وعده عضویت در کلاب هاوس یا دعوتنامه آن را می دهند نیز پرهیز کنید، چراکه امکان سواستفاده از این اطلاعات به انحا گوناگون وجود دارد.

با وجود اینکه گفته می شود به علت محدودیت و ضعف زیرساخت های برنامه است که در حال حاضر این انحصارها و محدودیت ها لحاظ شده است، امید این است که در آینده این محدودبت ها رفع شده و نسخه های عمومی و بدون محدودیت آن ارائه شود.

اما هرچه باشد در حال حاضر مهمترین انگیزه کلاهبرداری در کلاب هاوس از همین محدودیت ها آب می خورد و فضای مناسبی برای کلاهبرداری پدید آورده است. حتی پیش آمده که برخی کاربران از رایگان بودن دعوتنامه کلاب هاوس مطلع نیستند و گمان می کنند در هر شرایط باید بابت آن پول بدهند. پس اگر با چنین افرادی مواجهه شدند توجه داشته باشند که یا ممکن است دچار فیشینگ شده یا مبلغی هرچند اندک از آنان گرفته شده و دعوتنامه برایشان ارسال نشود.

بیشتر بخوانید: حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس

دعوتنامه کلاب هاوس پولی نیست!

باید به این مسئله توجه داشته باشد که دعوتنامه کلاب هاوس چیز خاصی جز یک تاییدیه و مجوز ورود نیست و در نتیجه دعوت نامه های کلاب هاوس که حالا انگیزه ای برای کلاهبرداری در کلاب هاوس شده است، همگی با هم یکسان هستند و چیزی به نام دعوت نامه ویژه، طلایی یا وی آی پی وجود ندارد! این گونه موارد که در برخی وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی به چشم می خورد اساسا کذب بوده و توسط افراد سودجو برای سواستفاده مطرح ی شوند.

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند
کلاهبرداری دعوتنامه کلاب هاوس

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حریم خصوصی افراد در کلاب هاوس به سادگی نقض می شود. به محض ورود به کلاب هاوس، حریم خصوصی شما نقش می شود و درواقع اگر فردی وارد یک اتاق گفتگو شود، تمام افرادی که او را دنبال می کنند رد او را می یابند.

برخی کارشناسان امنیت سایبری با تاکید بر امکان اتصال اکانت اینستاگرام و توییتر به کلاب هاوس تاکید دارند که کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که به هیچ وجه رمز ورود توییتر یا اینستاگرام خود را در این سرویس وارد نکنند. علاوه بر این موضوعی که بعد از هک کلاب هاوس مطرح شد، نگرانی از بابت از لو رفتن اطلاعات حساب های اینستاگرام و توییتر بود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس

احتیاط شرط عقل است!

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند
کلاهبرداری دعوتنامه کلاب هاوس

بنابر قاعده گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد، هیچ سرویس اجتماعی و شبکه اجتماعی رایگانی نیز محض رضا خدا قابلیت ها و امکانات را به طور رایگان در اختیار افراد قرار نمی دهد. طبیعتا دیتابیسی از آنچه در این فضا ها مبادله می شود وجود دارد و کلاب هاوس نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس کاربران باید مواطب باشند که در چه محیطی چه کلماتی به زبان می آورند. بحث های خصوصی و مواردی شبیه به آن می تواند منجر به سواستفاده های بسیاری شود.

اخیرا مسدود شدن این سرویس نیز در تحریک افراد به تلاش برای عضویت در آن بی اثر نبوده و شمار زیادی از افراد حالا بعد میکوشند با وجود همه محدودیت ها به آن دسترسی پیدا کنند. با این اوضاف به نظر می رسد فیلترینگ راهکاری شکست خورده باشد!

بیشتر بخوانید: آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس

نسخه عمومی و بدون محدودیت در راه است

در شرایط فعلی این سرویس تنها برای کاربران محصولات آیفون و به طور خاص گوشی های آیفون در دسترس است. اما در اواخر ژانویه بود که مالکان کلاب هاوس از تلاش برای عرضه نسخه عمومی و بدون محدودیت خبر دادند. چندی پیش، پاول دیویدسون بنیانگذار کلاب هاوس یک بازه زمانی برای ارائه نسخه اندروید مشخص کرد. دیویدسون گفت که کلاب هاوس می کوشد هرچه سریعتر به اندروید بیاید، ولی این ممکن است چندماهی طول بکشد.

افراد سودجو با فریت کاربران اندرویدی برای دانلود برنامه های مخرب، از محبوبیت این روزهای کلاب هاوس سواستفاده می کنند. نبود نسخه اندرویدی این برنامه بستری برای سودجویان فراهم کرده تا بد افزار BlackRock را توسعه دهند که می تواند اطلاعات ورود کاربران را برای بیش از 450 سرویس آنلاین من جمله توییتر، فیسبوک و آمازون ارسال کند.

کلاهبرداری در کلاب هاوس ؛ هر آنچه کاربران باید جدی بگیرند
کلاهبرداری دعوتنامه کلاب هاوس

اگر نسخه اندروید کلاب هاوس را جستجو کنید، برنامه هایی با تغییرات جزئی در نام یا آیکون نسخه اصلی نمایش داده خواهد شد. افراد سودجو می کوشند با اینکار از کسانی که آشنایی چندانی با این سرویس ندارند درآمد کسب کنند.

دیویدسون به همه هشدار داد که برنامه های جعلی کلاب هاوس را روی اندروید نصب نکنند و گفت برنامه های می توانند مضر باشند. او همچنین افزود که مطمئنا کلاب هاوس واقعی، این موارد نیستند و هیچ برنامه ای برای کامپیوتری از کلاب هاوس وجود ندارد. بنابر اظهارات دیویدسون در حال حاضر توسعه نسخه اندروید در دستور کار نیست!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کلاهبرداری در کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر