;
coinex

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!

از نوزدهم فروردین ماه دسترسی مشترکان ایرانسل، همراه اول و مخابرات به کلاب هاوس با مشکلاتی مواجه شده است. اما ماجرای اختلال کلاب هاوس در ایران چیست؟

عدم دسترسی و مشکلات و اختلال های اخیر کلاب هاوس که چند روزی ادامه داشته و هنوز رفع نشده به طرز عجیبی در مورد دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول جریان دارد.

حالا گمانه زنی های زیادی درباره اختلال عامدانه در دسترسی به سرورهای کلاب هاوس از سوی اپراتورها مطرح شده است. موضوعی که فارغ از فضای مجازی با واکنش وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و حتی تصویب ابلاغیه در هیئت وزیران همراه شد.

اما ماجرای اختلال کلاب هاوس در ایران چقدر جدی است و چرا تا به این حد گسترده شده و واکنش های متعدد در پی داشته است؟ در ادامه با ما باشید تا آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با اختلال کلاب هاوس در ایران را بررسی کنیم.

اختلال کلاب هاوس در ایران

مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!

در درجه اول و بعد از تقویت این گمانه که اپراتورها به طور تعمدانه اختلال کلاب هاوس در ایران را سبب شده اند، سازمان تنظیم مقررات رادیویی طی نامه ای هشدار آمیز به سه اپراتور کشور، مهر تاییدی بر این گمانه زد و خواستار رفع اختلال کلاب هاوس در ایران از سوی اپراتورها شد.

البته اپراتورهای مذکور همواره ایجاد اختلال تعمدی در کلاب هاوس را رد کرده و اظهار داشتند که هیچگونه حکم قضایی جهت ایجاد اختلال تعمدی در کلاب هاوس دریافت نکرده اند. با این حال همچنان اختلال کلاب هاوس در ایران ادامه دارد.

در ادامه این روند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سه اپراتور اصلی کشور اولتیماتومی 24 ساعته برای رفع اختلال کلاب هاوس در ایران ارائه داد. این بیانیه امکان ایجاد اختلال تعمدی در کلاب هاوس را تقویت کرد ولی هنوز انگیزه یا علت آن از سوی اپراتورها مشخص نیست! به واقع علت اختلال تعمدی در کلاب هاوس چیست؟

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!
اختلال عمدی در کلاب هاوس

بیشتر بخوانید:

تنظیمات کلاب هاوس

خرید دعوتنامه کلاب هاوس

اختلال کلاب هاوس در ایران

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!
اختلال عمدی در کلاب هاوس

رئییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یعنی حسی فلاح جوشقانی در این نامه نوشته که مستندات فنی نشان می دهد اختلال در دسترسی به کلاب هاوس توسط سه اپراتور مشاهده شده و همچنان استمرار دارد. او با یادآوری ماده ای قانونی نوشته:

با توجه به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، (ایجاد) اختلال عمدی (در ارتباطات) جرم‌انگاری شده و برای مرتکبین آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

ماده مذکور بر این تاکید دارد که هرکس به طور غیرمجاز با اعمالی از قبیل وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دست‌کاری یا تخریب داده‌ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آن‌ها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اما ماجرای اختلال تعمدی در کلاب هاوس چیست؟

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

بلاک کردن در کلاب هاوس

اختلال تعمدی در کلاب هاوس

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!
اختلال عمدی در کلاب هاوس

وزارت ارتباطات در این باره خاطرنشان کرده که بند ف ماده 3 قانون وظایف و اختیارات این وزارتخانه نیز آن ها را طبق قانون مسئولیت حراست از تبادل اطلاعات در شبکه های اطلاع رسانی را دارد.

در این نامه همچنین بر این موضوع تاکید شده که در صورت وجود دستور قضایی برای ایجاد اختلال تعمدی در کلاب هاوس ، اپراتورها ملزم به ارائه رونوشتی از حکم برای سازمان تنظیم مقررات هستند و در صورت فقدان چنین دستور قضایی، باید ظرف 24 ساعت نسبت به رفع اختلال کلاب هاوس در ایران و گزارش مکتوب آن را ارسال کنند.

وزارت ارتباطات همچنین در انتها اضافه کرده که در صورت استمرار این اختلال تعمدی در کلاب هاوس و با توجه به جمع آوری ادله فنی، گزارش جرم برای پیگیری قضایی به دادسرا ارائه شده و درخواست پیگرد قضایی آمران و عاملان این اختلال تعمدی در کلاب هاوس ثبت و پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس

دانلود کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید

شکایت سازمان تنظیم مقررات : اختلال تعمدی در کلاب هاوس

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!
اختلال عمدی در کلاب هاوس

با پیگیری های انجام شده به نظر می رسد که هنوز اختلال در دسترسی به کلاب هاوس برقرار است. با پایان اولتیماتوم 24 ساعته وزارت ارتباطات به اپراتورهای کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای رفع اختلال در دسترسی به کلاب هاوس ، بنابر وعده پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسما از اپراتورها شکایت کرد.

شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صبح روز 26 فروردین با موضوع اختلال در دسترسی به کلاب هاوس به صورت تعمدی توسط اپراتورهای کشور و با استناد به ماده 737 قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم شد. بر اساس ماده 737 قانون مجازات اسلامی ، ایجاد هرگونه اختلال در ارتباطات کشور از جمله اختلال در دسترسی به کلاب هاوس ، جرم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس

بیشترین فالوور کلاب هاوس

جریمه اپراتورها از بابت اختلال در دسترسی به کلاب هاوس

نهایتا امروز و با پیگیری های انجام شده درباره این شکایت و البته با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت دولت ، همراه اول و ایرانسل و مخابرات در صورت عدم رفع اختلال در دسترسی به کلاب هاوس در مدت تعیین شده، روزانه به مبلغ 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

همانطور که گفتیم دسترسی به کلاب هاوس از نوزدهم فروردین ماه در سه اپراتور همراه اول و ایرانسل و شرکت مخابرات کشور با مشکلاتی مواجه شده است. اپراتورهای مذکور در واکنش به این موضوع، در درجه اول ایجاد اختلال عمدی کلاب هاوس را رد کردند.

این موضوع نهایتا سبب واکنش جدی وزارت ارتباطات درباره اختلال عمدی کلاب هاوس شد و شکایت از سه اپراتور را در پی داشت. حالا با درخواست وزیر ارتباطات از هیئت دولت و به دلیل ایجاد اختلال عمدی کلاب هاوس ، جرایم سنگینی برای سه اپراتور در نظر گرفته شده است. علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ساعاتی پیش درباره این موضوع در توییتر نوشت:

اختلال کلاب هاوس در ایران ؛ مشکل شبکه یا محدودیت عامدانه!
اختلال عمدی در کلاب هاوس

بیشتر بخوانید:

حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس

ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس

بنابر اظهارات وزیر ارتباطات، در صورتی که اختلال عمدی کلاب هاوس تا یک هفته دیگر برطرف نشود، اپراتورهای متخلف روزانه 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد. همچنین در صورت ادامه اختلال عمدی کلاب هاوس ، دو سال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه نیز برای شان در نظر گرفته خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی در این باره توضیح داد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با جمع آوری مستندات کافی ، در گام اول اختلال ایجاد شده را به اپراتورها اطلاع رسانی خواهد کرد و در گام دوم این سازمان به جریمه اپراتورهای متخلف موظف خواهد بود و در گام سوم نیز تعلیق و کاهش مدت پروانه برای شان در نظر گرفته خواهد شد.

در پایان برای کسب اطلاعاتی بیشتر درباره کلاب هاوس توصیه می کنیم حتما نگاهی به دعوتنامه کلاب هاوس چیست، افزایش فالوور کلاب هاوس و کد دعوت رایگان کلاب هاوس داشته باشید. همچنین می توانید دیلیت اکانت کلاب هاوس، آموزش کار با کلاب هاوس و مالک کلاب هاوس کیست را نیز در نظر داشته باشید. فارغ از این ها عکس پروفایل کلاب هاوس، بیو کلاب هاوس و رفع مشکل کلاب هاوس نیز جالب توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اختلال عمدی کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر