;
coinex

اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟

اینستاگرام را همواره به آپدیت های مفید و کاربردی آن می شناسیم. در ادامه جستار پیش رو به این میپردازیم که اینستاگرام کودکان چیست و چه کارکردی دارد؟

اینستاگرام از زمان عرضه رسمی خود و پس از زمانی که توسط غول دنیای شبکه های اجتماعی یعنی فیسبوک خریداری شد، همواره پیشرفت های چشمیگری به خود دیده و به مرور و در بروزرسانی های منظم، ابزارها و قابلیت جدیدی به آن افزوده شده است.

اما همواره یک نگرانی عمده برای افراد و به طور خاص والدین وجود داشته است. طبیعتا در دنیای امروزی کمتر جوان، نوجوان و حتی کودکی را می توان از دسترسی به ابزارهای نوین دنیای تکنولوژی مانند گوشی و تبلت منع کرد.

استفاده از این ابزارهای نوین نیز یعنی دسترسی به دنیای وسیع اینترنت و ابزارهای آنلاین از قبیل یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و غیره. در چنین شرایطی و هنگامی که ابزارهای کنترل گر وجود نداشته باشد و البته با درنظرگرفتن محتوای رایج در شبکه های اجتماعی طبیعی است اگر والدین از بابت فرزندان خود نگران باشند. در ادامه به این موضوع میپردازیم که اینستاگرام کودکان چیست و چه کارکردی دارد!

اینستاگرام کودکان چیست‌ (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟

عموم شبکه های اجتماعی شناخته شده نظارت خاصی بر محتوایی که در این سرویس های ارائه می شود ندارند و اگر هم معیارهای نظارتی وجود داشته باشد چندان فراگیر نیست. خب در این شرایط آیا والدین می توانند از بابت دسترسی فرزندان خود به دنیای آنلاین آسوده خیال باشند؟

اخیرا اینستاگرام با رویکردی این چنینی نسبت به ارائه قابلیتی تحت عنوان محدودیت سنی اقدام کرده است. اما محدودیت سنی اینستاگرام یا اینستاگرم کودکان چیست ؟

اخیرا فیسبوک با هدف اضافه کردن تعداد کاربران خود در رده های سنی گوناگون به ساخت سرویسی تحت عنوان اینستاگرام کودکان می اندیشد. آدام  موسری رئیس اینستاگرام این موضوع را حدود یک ماه قبل تایید کرده بود و گفته بود:

هنوز برنامه دقیقی برای ساخت این برنامه وجود ندارد، اما ما می‌دانیم که بسیاری از کودکان دوست دارند تا از برنامه اینستاگرام استفاده کنند. بخشی از برنامه ما، ساخت برنامه‌ای برای کودکان است که والدین به فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری تیک آبی اینستاگرام

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام کودکان چیست ؟

اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟
اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids)

هدف از ارائه این سروی جدید، فراهم کردن شرایط دسترسی به اینستاگرام برای افراد زیر 13 سال است که با قانون محدودیت سنی اینستاگرام از استفاده از آن محروم شده اند. جو آزبورن سخنگوی فیسبوک در همین رابطه می گوید:

روزانه شمار بیشتری از کودکان از والدین خود اجازه می‌گیرند تا در این برنامه عضو شوند و با دوستان خود در ارتباط باشند. فعلا گزینه‌های زیادی در این رابطه وجود ندارد پس ما در حال توسعه محصولات جدیدی هستیم که مناسب بچه‌ها بوده و والدین بتوانند بر روی آن‌ها نظارت کنند.

اما حالا که فهمیدیم اینستاگرام کودکان چیست شاید دانستن این نیز بد نباشد که بدانید گروهی متشکل از 35 سازمان و 64 کارشناس حوزه بهداشت عمومی کودک، در نامه ای به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک از خطرات جسمی و روحی ارائه چنین سرویسی گفته اند.

بیشتر بخوانید:  نحوه ارسال پیام ناپدید شونده در اینستاگرام 

در بخشی از این نامه گفته شده که تحقیقات نشانگر این است که استفاده زیاد از وسایل دیجیتال و شبکه های اجتماعی برای کودکان مضر است. حال اینکه این ضرر در اینستاگرام به دلیل ترغیب کودکان به انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر و حضور دائم در آن نیز بشتر خواهد بود.

همچنین در این نامه سرگشاده، به توانایی کم کودکان در مواجه با چالش های شبکه های اجتماعی تاکید شده و گفته شده که کودکان با به اشتراک گذاری تصاویر خود بر ظاهر و نحوه معرفی شان به یکدیگر متمرکز شده و این مسئله چالش هایی جدی برای حریم خصوصی و سلامت آن ها ایجاد می کند.

در این نامه گفته شده که بعید است کودکان و نوجوانانی که تاریخ تولد تقلبی به اینستاگرام داده اند تا به آن وارد شوند، تصمیم به استفاده از سرویس مختص کودکان بگیرند و این با هدف این سرویس در تضاد است. اما ایده ارائه اینستاگرام کودکان چیست ؟

بیشتر بخوانید:

5 روش دانلود هایلایت اینستاگرام 

 دیدن استوری اینستاگرام به صورت ناشناس

محدودیت سنی و اینستاگرام کودکان چیست ؟

اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟
اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids)

آپشن محدودیت سنی اینستاگرام به تقلید از برخی دیگر از شبکه های اجتماعی نظیر تیک تاک و یوتیوب ارائه شده است. 13 سال عددی است که اینستاگرام برای حضور کاربران در سرویس خود مناسب تشخیص داده است. البته بحثی بر سر اینکه آیا 13 سال مناسب است یا نه نداریم. این آپشن همچنین به کنترل مسیج ها نیز ختم می شود و میتوانید انتخاب کنید که چه افرادی می توانند به شما مسیج بدهد. فیسبوک درباره محدودیت سنی اینستاگرام گفته است:

این شرایط، مانع استفاده کودکان از اینستاگرام می‌شود. این شرایط به ما کمک می‌کند تا کودکان مان امن‌تر زندگی کنند و تجربیات مناسب با سن خودشان را داشته باشند.

کاربران اینستاگرام می توانند اکانتخود را به اکانت فیسبوک خود مرتبط کنند. از این طریق اینستاگرام اطلاعات مورد نیاز خود را از پروفایل فیسبوک شما بر می دارد و اگر شما تاریخ تولد را در فیسبوک عوض کنید، در قسمت اطلاعات اینستاگرام نیز تغییر می کند. فیسبوک همچنین درباره محدودیت سنی اینستاگرام اعلام کرده است:

قرار نیست تاریخ تولد کاربران در اکانت آنها قابل رویت باشد و این اطلاعات فقط برای تایید اکانت مورد نیاز اینستاگرام است و فقط در قسمت اطلاعات اکانت، برای شخص صاحب اکانت قابل رویت است

گزینه و قابلیت چک کردن شماره تلفن همراه و اکانت ایمیل در قسمت اطلاعات اینستاگرام نیز به همین منظور بود تا افراد زیر سن قانونی نتوانند عضو این سرویس شوند. اما بنابر برخی آمارها رسمی، حدود 2 میلیون نوجوان زیر 13 سال با تاریخ تولد غیرواقعی در اینستاگرام عضویت دارند. در اینجا همچنین برای اطلاع از رکوردهای اینستاگرام بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020، رکورد لایو اینستاگرام، رکورد کامنت اینستاگرام و بیشترین لایک در اینستاگرام را ببینید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دسته بندی پست ها در اینستاگرام

 آموزش آپلود فیلم افقی در IGTV اینستاگرام

نکاتی برای مدیریت فعالیت فرزندان در اینستاگرام

اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟
اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids)

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، اینستاگرام ابزارهای اختصاصی برای کنترل فعالیت کودک و نوجوان را به والدین ارائه نمی دهد. با این وجود شما باید با بهره گیری از برخی آموزش ها و توصیه ها و بعضا کنترل شخصی شبکه های اجتماعی، مانع از در معرض سواستفاده قرار گرفتن فرزندان خود شوید. در ادامه مواردی را در این حوزه به شما معرفی خواهیم کرد.

پروفایل نوجوان خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید

وقتی یک پروفایل خصوصی است، فقط فالوور ها می توانند پست ها و استوری های پروفایل را مشاهده کنند. کاربران جدیدی که تصمیم می گیرند پروفایل نوجوانان شما را دنبال کنند، ابتدا باید تأیید شوند و شما در اینجا با ارائه توصیه های لازم می توانید مانع از دسترسی افراد ناشناس به صفحه فرزند خود شوید.

فالوور های ناشناخته را حذف کنید

حذف فالوورها به سادگی سبب می شود تا پروفایل نوجوان شما توسط کاربرانی که نمی خواهید، ناشناس هستند یا به نظر خطرناک می رسند دیده نشود.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

 میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام

از درج اطلاعات شخصی در بیوگرافی پروفایل خودداری کنید

به عنوان یک توصیه از فرزند خود بخواهید که در حساب خصوصی اینستاگرام خود، از درج اطلاعات و محتوایی که اطلاعات خصوصی را نشان می دهد خودداری کنند. برای مثال بیو اینستاگرام فضایی است که درج اطلاعات خصوصی در آن حقیقتا اشتباه است. در اینجا ورود آدرس، شماره تلفن و یا مواردی از این دست اشتباه است.

اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟

کنترل نظرات در صفحه شخصی

به بخش تنظیمات کامنت فرزند خود از مسیر Profile > Menu > Settings > Privacy > Comments دسترسی خواهید داشت. در اینجا می توانید نظرات توهین آمیز را مخفی کنید یا از تنظیمات Manual Filter برای وارد کردن کلمات کلیدی که نمی خواهید ببینید استفاده کنید. هر نوع کامنت توهین آمیز توسط هر فردی که سعی در ارسال آن داشته باشد را از اینجا می توان فیلتر کرد.

در اینجا همچنین با انتخاب Block Comments From می توانید افراد خاص را برای این لیست جستجو کنید. با این کار افراد مورد نظر قادر به درج کامنت خواهند بود، اما کامنت ها را جز فرد کامنت گزار دیگری نمی بیند. چه صاحب حساب و چه دیگر دنبال کنندگان پیج.

اخیرا اینستاگرام از فابلیت های جدید و متنوع دیگری نیز رونمایی کرده که تجربه کاربری کاربران را بهبود می بخشد. از جمله این موارد می توان به ریمیکس اینستاگرام، نحوه غیرفعال کردن لایک اینستاگرام و  مسنجر رومز اینستاگرام اشاره کرد.

همچنین برای آشنایی با برخی از جدیدترین ابزارها و آموزش های اینستاگرامی حتما  قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟   ،  لایو روم اینستاگرام،  بازیابی پست های حذف شده اینستاگرام و آموزش دانلود و ذخیره ویس دایرکت اینستاگرام در اندروید و آیفون را ببنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینستاگرام کودکان چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر