;
coinex

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

موضوع این جستار تکراتو را جوان ترین ثروتمندان ایرانی تشکیل داده است. در ادامه قصد داریم این افراد را با جزئیات به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

برخی اطلاعات اگر الزاما کاربردی هم برای ما نداشته باشند جذاب اند. یکی از مهمترین مواردی که عموم افراد دنبال می کنند بی اینکه نفع خاصی برای شان داشته باشد این است که در هر سال و هر بازه زمانی چه کسی ثروتمندترین فرد جهان است؟

عملا اینکه حالا ایلان ماسک یا مارک بزوس ثروتمندترین فرد جهان باشد تفاوتی در وضع حال ما ندارد. اما باز هم این موارد کنجکاوی ما را برمی انگیزد تا بدانیم به واقع ثروتمندترین فرد دنیا کیست.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ثروتمندترین ایرانیان چه کسانی هست، چه مقدار ثروت دارند و راه درآمدزایی شان چیست؟ ثروت خود را از کجا به دست آورده اند؟ در ادامه با ما باشید تا ضمن بحث از جوان ترین ثروتمندان ایرانی ، این سوالات را پاسخ دهیم. با ما باشید.

جوان ترین ثروتمندان ایرانی

فهرست میلیاردهای جوان ایران

معمولا و اگرچه همواره آمار و اطلاعات دقیق و به روزی از ثروتمندترین افراد جهان ارائه می شود، این آمار در موارد ایرانی با این دقت ارائه نمی شود. البته اگر یک جستجوی ساده در اینترت داشته باشید با فهرست های متفاوتی از ایرانیان ثروتمند مواجه می شوید که علت تفاوت شان در معیار گزینش ایرانیان ثروتمند نهفته است.

یک فهرست همه ایرانیان سراسر جهان را در نظر میگیرد، یکی تنها ایرانیانی که از دو طرف یعنی پدر و مادر ایرانی باشند و دیگری نظر به ایرانیان داخل کشور دارد. بر این اساس ابتدا و انتها و نام های هر فهرست با هم متفاوت است. اما ما در جستار پیش رو بدون در نظر گرفتن متر و معیارهای سختگیرانه قصد داریم جوان ترین ثروتمندان ایرانی را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

پیر امیدیار : میلیاردرهای جوان ایرانی

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

معمولا هیچ فهرستی از جوان ترین ثروتمندان ایرانی بدون پیر امیدیار کامل نیست. در نتیجه ما صحبت خود را از ابتدا با اشاره به او آغاز می کنیم. امیدیار متولد 1967 است. شاید بگویید خیلی جوان نیست! اما باید بدانید که جوان تر امیدیار هم سخت پیدا می کنید. اساسا جوان ترین ثروتمندان ایرانی در دهه های سوم و چهارم زندگی خود به این عنوان رسیده اند و به سختی می توانید جوانی بیت و چندساله با ثروت بالا پیدا کنید.

داستان زندگی امیدیار را بسیاری می دانند. او بنبانگذار و رئیس سایت حراج ای بی است و در سال 1998 به عنوان یک میلیاردر شناخته شد. او و همسرش پاملا در امور خیریه نیز ید طولایی دارند.

ای بی اما اولین و معروفترین وب گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی بود که تا پایان سال 1998 1.2 میلیون عضو و 750 میلیون دلار حجم معاملات و البته 8 میلیون دلار سود به دنبال داشت. این شرکت در ادامه 6 هزار کامند، 46 میلیون مشتری ثبت شده و 441 میلیون دلار سود خالص در سال 2005 داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین پاسپورت دنیا 2021

آرش فردوسی : میلیاردرهای جوان ایرانی

شاید جوان ترین در فهرست جوان ترین ثروتمندان ایرانی آرش فردوسی باشد. او متولد 1985 و کارآفرین ایرانی آمریکایی است. او از بنیانگذاران دراپ باکس بوده و از سال 2007 تا 2016 مدیر ارشد فناوری (CTO) بوده است.

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

او دراپ باکس را در سال 2007 و همراه با شریک تجاری خود درو هیوستن در دانشگاه ام آی تی راه اندازی کرد. در سپتامبر 2007 فردوسی شرکتش را به سانفرانسیسکو منتقل کرد و اقدام به جب سرمایه گذاران خطر پذیر از شرکت هایی مانند وای کامبینیتر، اکسل پارتنرز، سکویا کپیتال و تعدادی سرمایه‌ گذار شخصی نمود.

فردوسی از بنیانگذاری شرکت در ژوئن ۲۰۰۷ تا اکتبر ۲۰۱۶ به عنوان مدیر ارشد فناوری دراپ باکس ایفای نقش کرد. او همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره و تیم مدیریتی در دراپ باکس ایفای نقش می‌کند.

امید کردستانی : میلیاردرهای جوان ایرانی

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

در فهرست میلیاردرهای جوان ایرانی کردستانی یک نام خاص و شناخته شده است. او یک تاجر ایرانی آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان عضو هیئت مدیره در توییتر مشغول است و پیش از این نایب رئیس و مدیر ارشد کسب و کار در گوگل و مدیر غیراجرایی وودافون بود.

او بیش از 12 سال است که در شرکت های پیشرو فناوری مانند نت اسکیپ مشغول به کار است. او همچنین نایب رئیس بخش توسعه کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وبگاه نت اسکیپ را در مدت زمان هجده ماه از 88 میلیون دلار به بیش از 200 میلیون دلار در سال برساند.

بیشتر بخوانید: بهترین جت جنگنده 2021

او کارش در نت اسکیپ را در بخش فروش اتی ام آغاز کرد و در طی دوره چهار ساله ای که در این شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت هایی چون ای بی، سیتی بانک؛ آمریکن آنلاین، آمازون، تراولا سیتی، اینتل و اکسایت را بر عهده داشت.

او یازدهمین کارمند و اولین مدیر کسب و کاری بود که گوگل استخدام کرد. اوج فعالیت کردستانی به دوران حضور در گوگل باز می گردد که که در آن دوران به موسس کسب و کار و بانی سرویس ادوردز معروف شده بود. کردستانی در سال 2006 خرید یوتیوب توسط گوگل را رهبری کرد.

کردستانی در سال 2009 گوگل را ترک کرد و در سال 2014 دوباره به این شرکت بازگشت. حقوق، پاداش و مزایای سال او در این بازه زمانی بالغ بر 123 میلیون دلار بود. بازگشت کردستانی به گوگل به طور گسترده در رسانه ها به عنوان یکی از اقدامات مثبت گوگل قلمداد شد. سایت Re/code در همین جریانات کردستانی را روح گوگل نامید. یک سال پس از استخدام دوباره کردستانی، سهام گوگل 30 درصد رشد کرد. در ادامه این روند، جک دورسی مدیرعامل توییتر که با مشکل کسب درآمد مواجه بود، کردستانی را به عنوان عضو هیئت مدیره به استخدام در آورد.

کامران حکیم : میلیاردرهای جوان ایرانی

کامران حکیم، زاده 1941 یک کارآفرین، سرمایه گذار و تاجر ایرانی آمریکایی است. او از سازندگان و اجاره دهندگان عمده ملک در نیویورک و یکی از صاحبان هتل پلازا است. حکیم بیش از 200 ساختمان در نیویورک را تحت مالکیت خود دارد.

بیشتر ساختمان های مذکور در محله های آپر وست ساید در بخش منهتن قرار دارد. کامران و پسرش اسکات حکیم، در سال 2003 ساختمان مسکونی انتم را با سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در میدتاون منهتن افتتاح کردند.

کامران همچنین در سال 2012 با شراکت وکیلی به نام فرهاد اسحاف پور، ساختمان تاریخی ال رویال در لس آنجلس را با مبلغی نزدیک به 29.6 میلیون دلار خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: قوی ترین ارتش های دنیا 2021

اردوان فرهاد مشیری : پولدارترین جوانان ایران

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

فرهاد مشیری را نمی توان چندان جوان قلمداد کرد یا در فهرست جوان ترین ثروتمندان ایرانی قرار داد. اما با توجه به اینکه او از سال ها پیش و در ایام جوانی ثروت اصلی خود را به دست آورد باید او را در این فهرست جا داد.

مشیری سهامدار تعداد معتنابهی از شرکت های فولاد و انرژی در بریتانیا و روسیه است و در حال حاضر سهامدار عمده و مالک باشگاه فوتبال اورتون در سطح اول فوتبال انگلستان است.

او اگرچه در شمار 10 ثروتمند برتر انگلستان نیست اما جزو مهمترین چهره های سرمایه دار انگلستان به حساب می آید. او در سال 2007 به همراه شریک خود بیش از 14 درصد از سهام باشگاه آرسنال را خریداری کرد و چندماه بعد صاحب 23 درصد سهام این باشگاه شد. بعد از این بود که به تدریج سهام مشیری و شریکش از آرسنال به 30 درصد رسید. او در ادامه با فروش سهام خود به علی شیر عثمانف، توانست 49/9 درصد از سهام باشگاه فوتبال اورتون را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: کندترین و سریع ترین اینترنت دنیا 2021

ثریا دارابی : پولدارترین جوانان ایران

ثریا دارابی به عنوان اولین زن در فهرست ما یکی از جوان ترین ثروتمندان ایرانی محسوب می شود که بیشتر درآمد خود را از فضای اینترنت و فعالیت آنلاین کسب کرده است. آخرین ابتکار او راه اندازی سرویس Zady بوده است که درآمد بالایی برایش به همراه داشته است.

او پیش از این با راه انداختن وب سایت Foodspotting مشهور شده و ثروت زیادی به دست آورد و به یکی از پولدارترین جوانان ایران بدل شد. در این سایت کاربران می توانند عکس‌ ها غذاهای جالب و خوشمزه‌ ای را که هر روز می‌ خورند، به اشتراک بگذارند. این سایت شاید برای خیلی‌ ها حکم وقت‌ گذرانی را داشته باشد اما برای پایه‌ گذار آن، سود بالایی به همراه داشته است.

پریسا تبریز : پولدارترین جوانان ایران

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

تبریز دیگر بانوی فهرست جوان ترین ثروتمندان ایرانی محسوب می شود و از جمله مهندسان تیم امنیتی گوگل است. مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات گوگل وظایف گوناگونی از جمله بهبود امنیت ابزارهای گوگل از جمله مرورگر کروم را بر عهده دارد. یک تیم از هکرها زیر نظر تبریز برای پیدا کردن باگ ها و مشکلات امنیتی گوگل فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020

رکسانا ورزا : پولدارترین جوانان ایران

ورزا نیز از دیگر افراد در فهرست جوان ترین ثروتمندان ایرانی است که از جمله چهره های مهم مایکروسافت شناخته می شود. او مسئولیت برخی از مهمترین پروژه های این شرکت در اروپا را بر عهده دارد و از جمله افراد ثروتمند دنیاست.

در اینجا فهرست پولدارترین جوانان ایران به پایان می رسد. ما ادامه این فهرست را به افراد ثروتمند ایرانی با رده سنی متفاوت اختصاص داده ایم. در ادامه با ما باشید.

مهدی جاریانی : ثروتمندترین افراد ایرانی

جاریانی غول تولیدات بهداشتی و مواد شوینده است. او متولد تهران است و در حال حاضر بیش از 60 سال سن دارد. جاریانی مدیرعامل شرکت هایی چون پاکسان، انتباه، تولی پرس، پخش عظیم، کالا مصرفی، تولید مواد اولیه داروپخش و غیره بوده است.

علینقی خاموشی : ثروتمندترین افراد ایرانی

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

خاموشی متولد تهران اما با اصالتی مشهدی است. دوران زیادی سابقه همکاری در اتاق های بازرگانی بین المللی را داشته و از غول های صنعت پوشاک کشور محسوب می شود و سابقه فعالیت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری ایران، هیات مدیره شرکت های ریسندگی و بافندگی مطهری و پوشاک جامعه را در کارنامه دارد. به علاوه او مدیرکل شرکت های ریسندگی و بافندگی مقدم و تیم، مدیر تولید نساجی ممتاز و عضو شورای عالی پول و اعتبار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با پرفروش ترین و بهترین برندهای سیگار

اسحاق لاریان : ثروتمندترین افراد ایرانی

او متولد 1333 کاشان و از ثروتمندان دورگه ایرانی آمریکایی (یهودی) است. لاریان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی ام جی ای اینترتیمنت است. او دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگه ایالتی کالیفرنیا است.

اسدالله عسگر اولادی : ثروتمندترین افراد ایرانی

عسگر اولادی اهل تهران است و نامی شناخته شده محسوب می شود. او رئیس اتاق مشترک تجاری ایران و چین، مالک شرکت حساس که در عرصه صادرات خشکبار به خصوص پسته ایران فعال است و سهامدار شمار زیادی از بانک های چینی است.

محمد مهدی رئیس زاده : ثروتمندترین افراد ایرانی

شاید همانطور که از نامش مشخص است برای ریاست به دنیا آمده باشد. او اصالتا مشهدی است و در سابقه فعالیت هایش عضویت در هیات مدیره گروه صنایع سیمان کرمان، مدیر عاملی شرکت تسهیلات بازرگانی صنعتی، مدیرعاملی شرکت بازرگانی صنایع ملی ایران، ریاست هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سیمان کرمان، عضو هیئت مدیره شرکت سیمان ممتازان، عضو هیات مدیره گروه تولیدی لاستیک بارز، نایب رئیس هیات مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندان و موارد دیگری به چشم می خورد. طبیعتا با این کارنامه تردیدی در اینکه او جزو جوان ترین ثروتمندان ایرانی است وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده

پدرام سلطانی: ثروتمندترین افراد ایرانی

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

او از مهمترین چهره های فعال در صنعت پتروشیمی کشور محسوب می شود. سلطانی در دهه چهارم زندگی خود به سر می برد که او را به یکی از جوان ترین ثروتمندان ایرانی بدل کرده است. او رئیس هیئت مدیره گروه شرکت های پرسال، عضو هیات مدیره و دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایرانف موسس، عضو هیات مدیره و مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی ایران است.

محسن بهرامی ارض اقدس : ثروتمندترین افراد ایرانی

او بیشتر سمت های دولتی داشته است، مواردی مانند معاونت وزیر بازرگانی و مشاور وزارت نفت. البته او در همین حین ممدیره ده ها شرکت بزرگ صنعتی و هولدینگ تجاری نیز هست.

بیشتر بخوانید: بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی

مهدی پورقاضی: ثروتمندترین افراد ایرانی

او که در نزدیکی 60 سال به سر میبرد را نباید جزو جوان ترین ثروتمندان ایرانی به شما آورد ولی او با مدیرعاملی شرکت نیرومند پلیمر و شرکت فرافن گاز تهران از جمله ثروتمندترین ایرانیان است.

مانی مشعوف : ثروتمندترین افراد ایرانی

جوان ترین ثروتمندان ایرانی ؛ فهرست میلیاردهای جوان ایران

مشعوف یک تاجر ایرانی آمریکایی و فارع التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در سال 1966 است. او همچنین بنیانگذار و رئیس فروشگاه های زنجیره ای بی بی استورس است. در سال 2006 ماهنامه فوربس او را با ثروتی در حدود 1.5 میلیارد دلار سومین ایرانی ثروتمند اعلام کرد.

احمد ترک نژاد : ثروتمندترین افراد ایرانی

او از موسسان بانک پارسیان بوده و سابقه ریاست هیات مدیره شرکت تجاری بین المللی راهبرد پارسیان، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سیستم های حمل و نقل راه ابریشم، نایب رئیس هیات مدیره شرکت پارسیان اینترنشنال، عضو هیات مدیره شرکت گشترش هتل های لوتوس پارسیان را در کارنامه دارد و از ثروتمندترین ایرانیان است.

ناصر داوود خلیلی : ثروتمندترین افراد ایرانی

داوود خلیلی زاده 1324 در اسفها و یک یهودی ایرانی تبار است که حالا ساکن اصفهان است. او بنابر فهرست ساندی تایمز در سال 2007 پنجمین ایرانی ثروتمند دانسته شده است. او بیش از هرچیز به دلیل مجموعه آثار هنری اش شناخته می شود. بخش عمده دارایی او مجموعه ای از آثار هنری ایرانی و اسلامی است که بالغ بر 35 هزار شی هنری و عتیقه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پولدارترین جوانان ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    سلام
    نویسنده محترم اینکه گفتی دانستن اینکه چه کسانی ثروتمند هستند
    برای ذهن انسان منطقی میشود که اگر یکی توانسته هست به ثروت برسد
    دیگرانسانها هم میتوانند برسند به شرطی که باورهای ثروت ساز ان فرد را داشته باشد
    وتنها راه رسیدن به ثروت داشتن باورهای ثروت ساز هست که متعسفانه ۹۹درصد مردم جهان ازاین باورهاچیزی نمیدانند

    پاسخ

    درود بر شما ❤️

    بیشتر کسانی که بعنوان
    میلیاردرهای ایرانی معرفی کردید ، دورگه و خارج از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران بودند ( بماند که معلوم نیست آیا خودشون را ، ایرانی میدونند یا نه !؟ ) اما ، این‌ها نمی‌توانند الگو و چراغ راه خوبی برای منه _ جوان ایرانی _ باشند

    پاسخ

    سلام‌بنده‌بیش‌از۳۰سال‌هست‌که‌کارقالیبافی‌میکنم‌‌‌‌درزمینه‌فرش‌صادراتی‌متخصص‌واستادم‌ولی‌به‌علت‌مشکل‌مالی‌‌کار‌گاه‌ندارم‌اگه‌میشه‌کمک‌کنید‌تا‌گارگاه‌بزنم‌ویه‌سری‌بیکارارومشعول‌به‌کارکنم‌ممنونم‌۰۹۱۴۵۳۱۱۶۴۹

    پاسخ

    سلام بنده یه زن 30ساله هستم با یه دختر هشت ماهه که همسرم فوت کرده و از جایی درآمدی ندارم که نمی خواهم از راه حرام پول دربیارم فامیل ها هم اجازه نمیدن برم کارکنم دستم خیلی خالیه خیلی فقیر و تنگدستم توروخدا به خاطر خدا واین بچه کمکم کنید 09928129965

    پاسخ

    سلام
    نویسنده محترم اینکه گفتی دانستن اینکه چه کسانی ثروتمند هستند
    برای ذهن انسان منطقی میشود که اگر یکی توانسته هست به ثروت برسد
    دیگرانسانها هم میتوانند برسند به شرطی که باورهای ثروت ساز ان فرد را داشته باشد
    وتنها راه رسیدن به ثروت داشتن باورهای ثروت ساز هست که متعسفانه ۹۹درصد مردم جهان ازاین باورهاچیزی نمیدانند

    پاسخ

    سلام خدمت محترم ثروتمند آنان عرض ادب دارم من خیلی فقیر تنگدست خرجم خیلی سنگینه گرانی به اوج خود رسیده من مریض هستم قلب دارم چشمانم ضعیف هستند من پول ندارم بخدا من تنگدست وفقیر هستم از شما تقاضای عاجزانه دار م در این مورد خیری کنید منو نجات دهید خواهش تمنا میکنم خیلی دستم تنگه من شرمنده شما برادران هستم باران تمام خونه ام شکسته خراب شده سقفش افتاده ضرر جانی نداشتیم ولی ضرر مالی دارم من لطفا کمکم کنید تا مشکل من حل بشه خداوند شمارا با خانواده محترم محفوظ نگهدارد جزاک الله الخیر من الله شما ره حساب منه ۰۱۱۲۱۱۳۸۹۰۰۲ این شماره ت ۰۰۹۸۹۱۵۰۳۷۷۷۵۴ من منطقه محروم استان سیستان بلوچستان شهرستان سرباز روستای دز پیام میدهم

    پاسخ

    سلام خسته نباشید خواهش میکنم من۹۷ سکته کردم کل بدنم بی حس هست نوار عصب عضله رفتم ۴بار بیمارستان بستری شدم برای اعصاب روان بستری شدم بیماری صعبل علاج دارم اتروز اسم دیابت زید مفاصل کم کاری غده تریدقضوف پایم باید عمل شود ۴۰ روز فیزترابی رفتم ۷ دکتر متخصص من را کار افتاده کلی زدند ۵ بار مغز اعصاب رفتم ولی خوب نشدم از. خیرین. محترم خواهش میکنم کمکم کنید فقیر نیازمند هستم کمک ما لی برایم کمک کنید شماره کارت 6037997502127492 تلفن ۰۹۱۲۶۵۱۲۲۳۲. خواهش میکنم

    پاسخ

    باسلام واحترام اینجانب ورشکسته و متضرر فعال اقتصادی در بخش مسکن سه سال محکوم مالی در زندان بودم و تمام دارایی های های خودم را از دست دادم و الان نزدیک به یک میلیارد ونیم بدهکارم ودرجهت ادامه فعالیت اقتصادی در صددفعالیت در بخش آهن و فلزات و نجات از این گرفتاری هستم خواهشمندم به نوعی اینجانب را در قالب کمک بلاعوض ویا شراکتی و هر گونه مساعدت لازم یاری فرمایید متشکر شماره تماس 09142517439 شماره حساب 5892101052441512 بانک سپه

    پاسخ

    سلام ، چرا این مطلب رو به روز نمیکنید؟
    ما جوان های خیلی موفقی داریم که سنشون خیلی پایینه ، مثل علی حسنی ، لطفا مطلب رو به روز کنید مرسی

    پاسخ