;
coinex

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

بنابر قانون تجارت، بعد از ثبت شرکت شما باید برای پلمپ دفاتر قانونی اقدام کنید. در ادامه شرایط درخواست دفاتر قانونی 1400 را بررسی خواهیم کرد.

بر این اساس در جستار پیش رو بعد از بررسی چیستی پلمپ دفاتر قانونی به بررسی چگونگی و مراحل ثبت درخواست دفاتر قانونی 1400 خواهیم پرداخت. تمام تلاش ما در این جستار این است که تمام نکات لازم برای دفاتر پلمپ را به طور دقیق بررسی کرده و شما را با موارد کاربرد دفاتر پلمپ آشنا کنیم.

تمام سعی ما این است که تمام نکات لازم برای دفاتر پلمپ را به طور دقیق ذکر کرده و شما را با موارد کاربرد دفاتر پلمپ و دلایل رد دفاتر آشنا کنیم. به این ترتیب شما می توانید دفاتر پلمپ خود را بی هیچ مشکلی انجام دهید. اما پیش از هرچیز، پلمپ دفاتر چیست؟

درخواست دفاتر قانونی 1400

درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

پلمپ دفاتر تجاری یکی از مهم ترین بخش مالی مالیاتی یک شرکت می باشد. حتما تا به حال عبارت پلمپ دفاتر به گوش تان خورده است و در صورتی که در قالب شرکت، موسسه یا جای دیگری فعالیت می کنید حتما با پلمپ دفاتر سر و کار داشته اید.

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

دلیل اینکه این دفاتر به عنوان دفاتر پلمپ ، نام گذاری شده این است که تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شوند. در ادامه شما را با تعریف پلمپ دفاتر، مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر قانونی 1400 و مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در سامانه اداره ثبت شرکت ها به صورت تصویری آشنا کنیم. اما پیش از آن آشنایی با برخی مفاهیم پایه ای این حوزه نظیر انواع دفاتر پلمپ و کارکرد هر یک ضروری است. انواع دفاتر پلمپ که در ادامه به طور دقیق به آن خواهیم پرداخت عبارتند از:

  1. دفتر روزنامه
  2. دفتر کل
  3. دفتر دارایی
  4. دفتر کپیه یا اندیکس

بیشتر بخوانید:

وام فوری در سال 1400

وام بازنشستگان 1400

دفتر روزنامه : درخواست دفاتر قانونی 1400

دفتری است که شرکت باید روزانه تمام عملیات های خود شامل مطالبات، دیون، داد و ستد تجاری، معاملات راجع به اوراق تجاری و به طور کلی تمام فعالیت های مالی خود و حتی وجوهی که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند را در آن ثبت کنند.

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

به بیان دیگر، دفتر روزنامه دفتری است که روزانه ریز هزینه ها و سود و زیان در آن وارد می شود و با توجه به آن مشخث می شود که شرکت در طول روز چقدر درآمد دارد.

 دفتر کل : درخواست دفاتر قانونی 1400

دفتر کل دفتری است که شرکت باید همه معاملات خود را حداقل هفته ای یک بار از دفتر روزنامه استخراج کرده و انواع مختلف آن را تفکیک و هر نوع آن را در صفحه مخصوصی در آن دفتر به طور خلاصه ثبت کنند.

به بیان دیگر، دفتر کل مانند دفتر روزنامه است به این معنا که ریز هزینه ها و سود و زیان در آن وادر می شود. با این تفاوت که مقادیر به جای آن که روزانه ثبت شود، به طور هفتگی ثبت می شود.

بیشتر بخوانید:

وام دانشجویی 1400

کمبود معلم در سال 1400

دفتر دارایی : درخواست دفاتر قانونی 1400

دفتری است که شرکت باید به طور سالانه لیست کاملی ار همه دارایی های منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال قبل خود را با جرئیات کامل مشخص کرده و در آن دفتر ثبت و امضا می نماید و این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام می شود.

دفتر کپیه : درخواست دفاتر قانونی 1400

این دفتری است که شرکت باید تمام نامه های ارسالی و دریافتی، تلفکس و فاکتورهای خود را در آن ثبت کنند. دفاتر تجاری، بر اساس ماده 11 و 12 قانون تجارت باید از طرف اداره ثبت، شماره گذاری و امضا و پلمپ شود.

دفاتر دیگری از جمله دفاتر ضمانت نامه ها، دفتر صندوق و مواردی از این دست نیز مورد استفاده قرار می گیرند که اختیاری است و از نظر قانونی الزامی برای استفاده از آن ها وجود ندارد، بلکه برای تسهیل اداره امور شرکت ها از آن ها استفاده می شود.

بنابراین همه شرکت ها در صورتی که کارکرد داشته باشند، برای مشخص شدن عملکرد مالی خود، بایستی این دفاتر را تکمیل کرده و ارائه کنند. همچنین در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد، برای اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، بایستی دفاتر پلمپ شده خود را سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تحویل دهند.

بیشتر بخوانید:

کاندیداهای ریاست جمهوری 1400

پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400

اشخاص مشمول عملیات پلمپ دفاتر قانونی سال 1400

درخواست دفاتر قانونی 1400 و انجام عملیات پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 به شرح زیر است:

  • کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده اند .
  • کلیه اشخاص حقیقی دارنده کسب و کار (گروه اول موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م)
  • اشخاصی که مجموع فروش آنها و یا ۱۰برابر درآمد آنها طبق برگ قطعی مالیات از سال ۹۱ به بعد بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است. (در مورد اشخاص حقیقی دارای کسب و کار که خدماتی ارایه می دهند مثل وکلا ، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان ۱.۵ میلیارد تومان بیشتر می باشد.
  • تشکل های قانونی مثل (انجمن ها ، احزاب ، اتحادیه های صنفی)

بیشتر بخوانید:

نرخ دیه سال 1400

عفو و مرخصی زندانیان ماه رمضان 1400

نکته: اشخاص زیر بدون در نظر گرفتن حجم فعالیتشان جز مودیان گروه اول آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م به حساب می آیند:

  • دارندگان کارت بازرگانی (واردکنندگان و صادرکنندگان)
  • صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تأسیس و پروانه
  • بهره برداری از وزارتخانه ذیربط
  • صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر
  • صاحبان بیمارستان ها، زایشگاه ها، کلینیک های تخصصی
  • صاحبان مشاغل صرافی
  • فروشگاه های زنجیره ایی دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط

طبق ماده ۶ قانون تجارت کلیه تجار مکلفند رویدادهای مالی عملیات تجاری خود را در دفاتر قانونی روزنامه و کل ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

ساعت کار متروی تهران 1400

ایران سال 1400

مدارک لازم جهت درخواست دفاتر قانونی 1400

درخواست پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 چگونه است؟

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

  • اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت
  • تصویر کارت ملی متقاضی پلمپ دفاتر
  • تصویر پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسب

مدارک مورد نیاز جهت ارائه درخواست پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 :

مدارک مورد نیاز جهت پلمپ دفاتر تجاری برای اشخاص حقوقی متفاوت است. بنابراین شرکت هایی که قصد دارند کار درخواست دفاتر قانونی 1400 را انجام دهند باید مدارک بیشتری را نسبت به اشخاص حقیقی تهیه نمایند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی
  • تصویر کارت ملی مدیر عامل
  • اصل یا تصویر وکالتنامه و یا معرفی نامه در خصوص اشخاص دولتی

بیشتر بخوانید:

سود بانکی در سال 1400

بهترین مشاغل سال 1400

مهلت ارائه درخواست دفاتر قانونی 1400

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

اما بازه زمانی درخواست دفاتر قانونی 1400 چه زمانی است. اگر در زمان مقرر درخواست دفاتر قانونی 1400 یا مراحل پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 را انجام ندهید از طرف حوزه دارایی مشمول جریمه خواهید بود.

در نتیجه باید زمان اقدام برای اخذ دفاتر پلمپ شده را بدانید. در نتیجه الزامی است تا با مطالعه بخش مراحل درخواست پلمپ دفاتر 1400 از جزئیات و نکات مهم این موضوع باخبر شوید. برای اخذ دفاتر پلمپ شده سال، همواره باید سال قبل از آن، یعنی پیش از شروع سال مالی جدید اقدام به پلمپ کنید. برای مثال برای دریافت پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 تا پایان اسفندماه 99 اقدام کنید.

مگر اینکه همه صفحات دفاتر قبل از پایان سال مالی تمام شده باشد و نیاز به دفاتر جدید باشد که در این صورت می توانید دفاتر جدیدی دریافت کنید. لازم به ذکر است که بهتر است ابدا دفتر روزنامه و دفترکل با صفحات بالا انتخاب کنید تا هزینه پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 شما زیاد نشود.

بیشتر بخوانید:

استخدامی های سال 1400

پیش بینی قیمت یورو در سال 1400

شرایط پلمپ دفاتر روزانه و کل چگونه است؟

صفحات دفتر روزنامه و دفتر کل باید دارای شماره ترتیب اعم از ردیف یا مترادف بوده و نخ کشی شده باشد. متصدی امر کلیه صفحات را شمارش و به مهر اختصاصی ممهور می کند.

سپس تعداد صفحات را در ابتدا و انتهای آن با تصریح به اسم و مشخصات تاجر صاحب دفتر، قید و اعداد را با تمام حروف نوشته و دو طرف آن را با مهر سربی وزارت دادگستری پلمپ می کند.

البته دفتر کپیه نیازی به پلمپ و ثبت ندارد. به موجب ماده 10 قانون تجارت دفتر کپیه دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات، مخابرات و صورت حساب های صادره خود را به ترتیب تاریخ ثبت کند. شرکت مکلف است تا معاملات خود را در دفاتر یاد شده به ترتیب ثبت کند. هرگونه تراشیدگی، مخدوش نمودن و گذاشتن صفحات سفید بیش از اندازه به موجب ماده 13 قانون تجارت ممنوع است. شرکت باید این دفاتر را حداقل تا 10 سال نزد خود نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

عرضه اولیه های 1400

 

درخواست پلمپ دفاتر 1400 چه ضرورتی دارد؟

قانونگذار در این باره برای دفاتر تجاری اهمیت خاصی قائل شده است و این دفاتر بین تجار از سندیت برخوردار است. برای جلوگیری از انواع تقلب یا وارد کردن برخی از اقلام به تاریخ های بعد پیش بینی هایی صورت گرفته که تا جای ممکن شرکت نتواند بعدا ارقامی به دفاتر خود اضافه کند.

بنابر ماده 11 قانون تجارت، دفاتر مذکور در ماده 6 به استثنای دفتر کپیه پیش از اینکه در آن چیزی ثبت شده باشد، توسط نماینده اداره ثبت امضا خواهد شد. برای دفتر کپیه، امضای نماینده اداره ثبت لازم نیست ولی باید اوراق آن داری نمره ترتیبی باشد.

حق امضا برای هر صد صفحه با کشور آن دو ریال و به علاوه بر آن مشمول ماده 135 قانون ثبت اسناد است. بنابراین دفاتر روزنامه، کل و دارایی و همچنین هر دفتری که داشتن آن را وزارت دادگستری الزامی دانسته، باید قبل از نوشتن هر چیزی در آن به وسیله نمایندگان اداره کل ثبت، مهر و پلمپ شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

آینده ایران در سال 1400

مواردی که نیاز به پلمپ کردن دفاتر دارند : درخواست دفاتر قانونی 1400

ممکن است برای شما سوال پیش آید که درخواست پلمپ دفاتر 1400 چه کاربرد و کارایی برای شرکت های مربوط دارد؟

  1. ارایه اظهارنامه مالیاتی : یکی از مواردی که لازم است دفاتر، پلمپ شوند ارائه اظهارنامه مالیاتی است. شرکت های بزرگی که دفاتر پلمپ شده خود را ارائه ندهند در آینده با جریمه های سنگینی از سوی دارایی روبه رو می شوند.
  2. اخذ کارت بازرگانی : دومین کاربرد دفاتر پلمپ مربوط به دریافت کارت بازرگانی برای صادرات و واردات است.

این موضوع برای شرکت های فعال در حوزه صادرات و واردات بسیار اساسی است. به همین دلیل لازم است این شرکت ها حتما نسبت به درخواست دفاتر قانونی 1400 اقدام کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط هم دفاتر پلمپ خود را ثبت نمی کنند و این موضوع خطر جدی برای آن ها به شمار می رود و حتی گاهی خطر ورزشکستگی را به دنبال دارد.

این موضوع به طور خاص برای سازمان هایی که از این قضیه برای سال ها غافل بوده اند و سال های مالی پلمپ این دفاتر روی هم انباشه شده است اسف بار تر است. همین موضوع می تواند بعد از گذشت چند سال به جریمه های سنگینی برای آن ها منجر شود که شاید شرکت را حتی با خطر ورشکستگی مواجه کند.

در نتیجه اگر نمی خواهید چنین اتفاق ناخوشایندی برای شما و مجموعه شما رخ دهد، باید همه قواعد و قوانین مربوط به دارایی و ادراه ثبت شرکت ها را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400

بهترین منابع کنکور 1401

عدم ارائه درخواست دفاتر قانونی 1400 چه عواقبی در پی دارد؟

بنابر قانون، اگر از ارائه دفاتر پلمپ خودداری کنید، مشمول جریمه ای معادل 20 درصد مالیات خواهید بود. اگر دفاتر پلمپ شده شرکت، به هر دلیلی توسط ممیزان اداره دارایی رد شود جریمه ای معادل 10 درصد مالیات در نظرگرفته خواهد شد و این رقم می تواند برای هر سال متفات باشد.

راهنمای درخواست پلمپ دفاتر 1400

با کمک اینترنت اموره ثبت درخواست پلمپ دفاتر 1400 کار ساده ای است که از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها درخواست خود را نسبت به پلمپ دفاتر قانونی اعلام می کنند. در ادامه قصد داریم شما را با مراحل ثبت درخواست پلمپ دفاتر 1400 آشنا کنیم.

اولین قدم برای این کار، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و قسمت پلمپ دفاتر تجاری در آن است. (به تصویر دقت کنید)

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

در صورتی که متقاضی ، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت باشد، می باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ بخش به تناسب وضعیت خود، بخش مربوط به شخص حقوقی را انتخاب کند. سپس تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد کند.

لازم به ذکر است که تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد. در ادامه باید بخش شروع سال مالی و شروع ماه مالی را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید:

وام ازدواج 1400

مالیات در سال 1400

مقصود از شروع سال، ماه و روز مالی بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت شده است. تاریخ پایان سال مالی نیز توسط سامانه محاسبه می شود. بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نیست.

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

پس از این مرحله، گزینه های دیگری برای پر شدن اضافه می شود که مربوط به آدرس محل دریافت دفاتر است. لازم است تا اطلاعات لازم برای این گزینه را نیز کامل کنید. متقاضیان توجه داشته باشند که دفاتر پس از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان فرستاده می شود.

دفاتر صرفا پس از پلمپ با توجه به استان، شهر، مقصد و نشانی مربوط به کد پستی درج شده در ذیل برای درخواست کننده ارسال می شود. چنانچه شهر مورد نظر شما در اطلاعات وجود نداشته باشد، آن شهر هنوز به سامانه مکانیزه پلمپ دفاتر جاری ملحق نشده است. بنابراین برای درخواست دفاتر پلمپ خود به روش مرسوم و پیشین عمل کنید.

درخواست دفاتر قانونی 1400 ؛ درخواست پلمپ دفاتر امسال چگونه است؟

در مرحله بعد، باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی کنید و در صورت صحت اطلاعات، بر روی گزینه تایید اطلاعات شخص حقوقی کلیک کنید. در غیر اینصورت باید به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت گوشی 1400

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 

 

پیگیری دفاتر قانونی

در مراحل بعدی درخواست پلمپ دفاتر 1400 بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود. برای پیگیری مراحل مختلف درخواست پلمپ دفاتر 1400 گزینه اظهار نامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضای هیات مدیره را در سامانه قید کنید.

در گام بعد، اسامی بقیه اعضای هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و موارد دیگر را وارد کنید و در پایان با انتخاب گزینه مربوط به مرحله بعد بروید. در مرجله بعد با مشخص شدن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات  مدیره، مدت تصدی محدود / نامحدود و تاریخ شروع سمت را در قسمت مربوط وارد کنید.

فرم دیگری نیز وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضا که در آن باید نوع دفتر مورد تقاضای شخص، دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کرده و ذخیره کنید. پس از طی مراحل ذکر شده، وارد صفحه صفحه تایید صحت اطلاعات شوید و در این مرحله باید گزینه تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400

همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400

بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه و امجام صحیح مراحل درخواست پلمپ دفاتر و کلیک روی گزینه پذیرش نهایی، باید اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال کنید تا اداره پست، دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید کرده اید، ارسال کند.

پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه پلمپ دفاتر کلیک کنید. شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نموده و در انتها بر روی گزینه پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید.

بعد از ارسال مدارک، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی کرده و بعد از بررسی، چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار بگیرد، اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ صادر می شود. در این صورت متقاضیان می بایست با ورود به سامانه وجه تعیین شده را اینترنتی پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص درخواست دفاتر قانونی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر