;
coinex

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت

سری فن ادیشن پرچمداران سامسونگ از گوشی های پرطرفدار این کمپانی است. در ادامه با بررسی اطلاعات منتشر شده از گلکسی اس 21 فن ادیشن با ما باشید.

سری اس 20 سامسونگ، از کاملترین و بهترین گوشی های هوشمند سال 2020 بودند اما در عین حال از گران قیمت ترین ها محسوب می شدند. موضوعی که با وجود برتری سخت افزاری و کیفیت خوب این محصولات، سبب شد تا فروش و استقبال از این محصولات تا حد قابل توجهی پایین بیاید.

البته طبیعتا کمپانی شناخته شده و موفقی چون سامسونگ، برای این موضوع تدبیری اندیشیده بود و بی گدار به آب نزده بود. سری محصولات فن ادیشن و به طور خاص نسخه فن ادیشن اس 20 که سال گذشته رونمایی شد از محصولات پرفروش و در عین حال موفق شرکت کره ای بود.

طبیعتا موفقیت و فروش خوب اس 20 فن ادیشن که طرفداران زیادی هم داشت، سبب شد تا سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 21 نیز عضو کوچکی به نام فن ادیشن در نظر داشته باشد. اگرچه این محصول هنوز رسما ارائه نشده است، اما با عنایت به برخی اخبار و شایعات موجود در این باره امکان ارائه جستاری جامع و نگاهی کلی به این محصول فراهم است. بر همین اساس دعوت می کنیم تا پایان با بررسی گلکسی اس 21 فن ادیشن با ما باشید.

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE)

مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ اندکی پس از آغاز سال جدید میلادی، رسما به انتظارات پایان داد و فهرست بهترین گوشی های 2021 را به جدیدترین خانواده گوشی های کهکشانی یعنی گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا مزین ساخت. گوشی هایی که اگرچه واقعا جذاب و خوش ساخت به نظر می رسند، اما اگر به نظر شخصی من باشد، اصلا به جذابیت و گیرایی سری اس 20 نیستند!

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت

اما اگر از این مباحث بگذریم باید بدانید که خانواده اس 21 فراتر از سه عنوان اصلی معرفی شده است و سامسونگ قصد دارد تا در ادامه سال جدید میلادی، گلکسی اس 21 فن ادیشن را نیز روانه بازارها کند. بر همین اساس قصد داریم در ادامه این جستار، به مشخصات اس 21 فن ادیشن بپردازیم. اما از گلکسی اس 21 فن ادیشن چه می دانیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

بهترین نمایشگر گوشی 2021

مشخصات اس 21 فن ادیشن

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت

مطابق انتظار مشخصات اس 21 فن ادیشن نباید تفاوت های خیلی زیادی با اس 21 استاندارد داشته باشد و قیمت آن نیز طبیعتا چیزی در حدود 100 الی 200 دلار متغیر خواهد بود. اما هرچه باشد کاربران از سری فن ادیشن استقبال کرده و انتظار می رود سامسونگ در سال جدید نیز گلکسی اس 21 فن ادیشن را ارائه کند.

در ادامه گلکسی اس 21 فن ادیشن را در چند فاکتور اساسی آن بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است آنچه در این جستار می خوانید نوعی گمانه زنی و بر اساس شایعات مطرح شده در این باره است. از جمله مهمترین تفاوت های این گوشی های مقرون به صرفه که تقریبا در شمار محصولات اقتصادی جای می گیرد، کاهش کیفیت دوربین در این محصولات است.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین گوشی 2021

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

سخت افزار : مشخصات S21 FE

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت

مدل 4 جی گلکسی اس 20 فن ادیشن با چیپست اگزینوس 990 روانه بازارها شد، اما نسخه فایوجی این محصول در همه بازارها با اسنپدراگون 865 به دست کاربران رسید. البته برای گلکسی اس 21 فن ادیشن انتظار استفاده از اسنپدراگون 888 را نداریم و استفاده از اسنپدراگون 875 محتمل تر به نظر می رسد. البته استفاده از نمونه ضعیف تر غیرممکن نیست، اما این کار سبب می شود تا محصول سامسونگ بیش از حد ساده شود.

احتمال می رود در بخش رنگ بندی مشخصات اس 21 فن ادیشن آنچنان تنوع خاصی در کار نباشد و این محصول تنها در رنگ های مشکی، سفید و خاکستری ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین مادربردهای 2021

بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت

دوربین: مشخصات S21 FE

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت
مشخصات S21 FE

پرچم‌داران معمولا از دوربین اصلی، اولترا واید و نوعی تله‌ فوتو بهره می‌ برند. از طرف دیگر، در بسیاری از گوشی‌ها دوربین تله‌ فوتو کنار گذاشته می‌شود و به جای آن دوربین ماکرو، سنسور تشخیص عمق یا دیگر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلکسی اس 20 فن ادیشن با سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو عرضه شد و امیدواریم این رویکرد برای گلکسی اس 21 فن ادیشن نیز ادامه پیدا کنید. البته برای پایین آمدن قیمت، طبیعتا کاهشی در برخی موارد دیگر انجام میگیرد.

در تصاویر منتشر شده از این محصول تفاوت های محسوسی نسبت به ماژول دوربین اس 21 استاندارد دیده می شود و این احتمالا به این معناست که کاهش کیفیت مهمی در توان دوربین این محصول رخ داده است.

بر همین اساس و بنابر گزارش های منتشر شده، سامسونگ دستگاه جدید را به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مشابه با دوربین Galaxy A71 مجهز خواهد کرد. این در حالی است که گلکسی اس 21 از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی استفاده می کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

نمایشگر : مشخصات S21 FE

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت

طبیعتا بخش مهمی از گوشی های سامسونگ همواره مربوط به بحث نمایشگر است. سامسونگ معمولا در محصولات مهم خود از پنل سوپرآمولد با رفرش ریت بالا استفاده می کند و این موضوع احتمالا در مورد مشخصات اس 21 فن ادیشن نیز تکرار می شود و با نمایشگری از نوع سوپرآمولد با وضوح 1080p و رفرش ریت 120 هرتز مواجه خواهیم بود که ابعاد 6.4 اینچی دارد.

البته برخی اخبار حکایت از کاهش وضوح تصویر این نمایشگر به بهای پایین آمدن قیمت تمام شده دارند که صادقانه امیدواریم در این مورد واقعیت نداشته باشد چراکه تحمل نمایشگر بی کیفیت را هیچکس ندارد. سامسونگ طبعا می تواند با راهکارهای مختلفی هزینه تمام شده بخش نمایشگر را پایین آورد. مثلا می توان از قید استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس صرف نظر کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین باتری گوشی 2021

بهترین گوشی های چینی 2021

قیمت گلکسی اس 21 فن ادیشن

گلکسی اس 21 فن ادیشن (S21 FE) ؛ مشخصات فنی و قیمت
مشخصات S21 FE

پایین آمدن بیش از حد مشخصات اس 21 فن ادیشن نسبت به مدل استاندارد اس 21، می تواند سبب شود تا این محصول تفاوت چندانی با گوشی های سری A نداشته باشد و حتی شاید خرید یکی از گوشی های سری A عاقلانه تر به نظر برسد.

در نتیجه این محصول تا حد زیادی شبیه به اس 21 استاندارد خواهد بود. در حال حاضر اس 21 با قیمت حدود 800 دلار تنها صد دلار از نسخه فن ادیشن اس 20 گران تر است. با این شرایط باید گفت اگر اس 21 فن ادیشن با قیمتی بیش از 700 دلار معرفی شود، شکست تجاری آن حتمی خواهد بود چراکه کاربر با صرف هزینه ای تا حدی بیشتر می تواند نسخه اصلی اس 21 را در دست داشته باشد.

همچنین اخباری از ارائه این محصول در 4 رنگ خاکستری، نقره ای، صورتی و بنفش منتشر شده است. به علاوه به نظر می رسد این محصول در دو مدل به حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی روانه بازارها شده و از اندروید 11 بهره مند باشد.

در حال حاضر نمی توانیم از نسخه One UI این گوشی خیلی مطمئن باشیم. این به این دلیل است که سامسونگ در حال حاضر جدیدترین One UI 3.1 را ارائه کرده است و انتظار می رود در آینده ای نزدیک نسخه One UI 3.5 را معرفی و عرضه کند که شاید گلکسی S21 FE نیز از آن بهره مند شود.

اما اینکه سامسونگ چگونه می‌تواند در عین حفظ ویژگی‌های مهم و اساسی چنین کاری را انجام دهد، چالش بزرگی برای این شرکت خواهد بود. در هر صورت امیدواریم سامسونگ طرفداران پروپاقرص خود را ناامید نکند.

سامسونگ تا اینجای سال میلادی عمده اقدامات مهم خود در دنیای تکنولوژی را انجام داده و شماری از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را برای رقابت با بهترین گوشی های وان پلاس، بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 رونمایی کرده است.

فارغ از این ها سری A سامسونگ نیز با گلکسی A52، گلکسی A72 و گلکسی A32 به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا به روزرسانی شده است تا سامسونگ در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 هم نمایندگان خوبی داشته باشد.

علاوه بر این ها طبیعتا به زودی بهترین گوشی های سری M سامسونگ نیز تکمیل می شود و وضعیت رقابت با قیمت بهترین گوشی های موتورولا، بهترین گوشی های ال جی و بهترین گوشی های سونی 2021 جذاب تر خواهد شد.

بر این ها گلکسی A12  و گلکسی M02 را نیز بیفزاییم که در شمار ارزان ترین گوشی های 2021 قرار دارند. همچنین سامسونگ در رقابت بهترین گوشی های تاشو نیز نمایندگان مهمی نظیر گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 را در دست تولید و عرضه دارد.

فراموش نکنیم که سامسونگ چندی پیش گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 را نیز برای رقابت در بازار بهترین لپ تاپ های 2021 عرضه کرد. گلکسی بوک ادیسه نیز به عنوان نماینده سامسونگ در بازار بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 ارائه شده است تا فهرست محصولات 2021 سامسونگ کامل باشد. البته همچنان انتظار نمایندگان سامسونگ در بهترین تبلت های 2021، بهترین ساعت های هوشمند 2021 و بهترین تلویزیون های 2021 را داریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات اس 21 فن ادیشن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من گلکسی از بیست فن ادیشن و اس ده پلاس دارم بنظرتون تعویض اس بیست اف ای با اس بیست و یک فن ادیشن عاقلانه است یا خیر؟

    پاسخ