;
coinex

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

هوآوی به احتمال زیاد به زودی از جدیدترین پرچمدار سری پی خود رونمایی خواهد کرد. در این جستار به بررسی مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 خواهیم پرداخت.

هوآوی احتمالا به زودی از جدیدترین گوشی سری پی خود یعنی هواوی پی 50 به عنوان یکی از محصولات بالا رده بازار در سال 2021 رونمایی خواهد کرد. این محصول طبیعتا یکی از قدرتمندترین و مهمترین گوشی های هوشمند در سال 2021 خواهد بود که از همین حالا اخبار زیادی را به خود اختصاص داده است.

بنابر اطلاعاتی که برخی رسانه های معتبر حوزه گوشی های هوشمند منتشر کرده اند و به برکت برخی رندرها و افشاگری ها درباره این محصول، حال ما می توانیم به شمایی کلی از این محصول دسترسی داشته باشیم و مشخصات فنی و قیمت حدودی این گوشی را بررسی کنیم. پس با ما در مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 با ما باشید.

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

گوشی جدید هواوی

به نظر می رسد محصول جدید هواوی بع عنوان یکی از بهترین گوشی های 2021 در بخش نرم افزاری اولین محصول این شرکت با سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) به عنوان جایگزین اندروید خواهد بود. پی 50 برای هم اهمیت زیادی دارد، در درجه اول کاربران و دوستداران هوآوی انتظار رونمایی از جدیدترین و بهترین پرچمدار هوآوی را در شرایط تحریمی و خاص این شرکت دارد و نگران این هستند که هوآوی آیا می تواند برتری و کیفیت گذشته خود را تکرار کند یا نه.

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

از سوی دیگر برای خود هوآوی که تحت فشار تحریم ها با مشکلات زیادی مواجه بود و حتی فروش زیربرند خود یعنی آنر را نیز به جان خرید، این مسئله اهمیت زیادی دارد که از این چالش ها سربلند بیرون بیایید و به آینده امیدوار باشد. درواقع باید دید در درجه اول سیستم عامل اختصاصی هوآوی می تواند نظر کاربران را جلب کرده و بر محدودیت های احتمالی فائق آید!

تصاویر و رندرهای منتشر شده از پی 50 به عنوان یکی از بهترین گوشی های هواوی 2021 نشانگر این است که هوآوی پی 50 در نمای جلویی خود، شبیه گوشی های رایج بازار یعنی نمایشگرهای بدون حاشیه و با حفره دوربین سلفی است. اما آنچه در طراحی ظاهری این محصول جلب توجه می کند مربوط به پنل پشتی و ماژول عجیب، بزرگ و برآمده دوربین است که طبیعتا جزئیات آن می تواند به عنوان یکی از بهترین دوربین گوشی 2021 ما را شگفت زده کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 با ما باشید تا ضمن پرداختن به مشخصات گوشی هواوی پی 50 به قیمت گوشی هواوی P50 بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

طبعا در بررسی مشخصات فنی Huawei P50 دوربین این محصول با دو لنز دایره ای بسیار بزرگ بسیار جلب توجه می کند. البته ما هنوز از جزئیات این بخش از گوشی به طور دقیق مطلع نیستیم. دوربین گوشی های هوشمند به طور معمول کوچک است و با توجه به دو لنز بزرگی که در پشت P50 دیده می شود، گویی قرار است شاهد مجموعه دوربین توانمندی باشیم.

هوآوی همواره در بخش دوبین محصولات پرچمدار خود قابلیت های خارق العاده و سطح بالایی ارائه می دهد. در حال حاضر و با گذشت نزدیک به یک سال از عرضه هوآوی میت 40 پرو پلاس، با ماژول دوربین معرکه اش، این تنها می 11 اولترا بوده است که اخیرا توانسته دوربین این محصول را به چالش بکشد و به رده برترین دوربین های گوشی هوشمند برود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

طراحی و ساخت : مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

اجازه دهید بحث خود از مشخصات گوشی هواوی پی 50 را با بخش طراحی و ساخت این محصول آغاز کنیم. پنل پشتی پی 50 ترکیبی از شیشه و فریم فلزی است و برای دستگاهی در این سطح کاملات استاندارد است. بخش بالایی و پایینی گوشی بنابر تصاویر منشر شده تخت به نظر می رسد و به علاوه خبری از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست.

در نمایشگر این محصول حفره اختصاصی دوربین سلفی به چشم می خورد. بر این اساس خبری از برش بیضی شکل برای دو دوربین سلفی نخواهد بود و احتمالا با یک دوربین سلفی مواجهیم. گویی قوی ترین دستگاه خانوده پی که به زودی رونمایی خواهد شد در بخش دوربین از سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX800 استفاده خواهد کرد. اگرچه طراحی این ماژول دوربین اصلی خاص و منحصر به فرد به نظر می رسد، در بقیه بخش های این محصول، مشخصه انقلابی خاصی دیده نمی شود. این محصول احتمالا در ابعاد 158.2 × 72.6 × 9 و با وزنی در حدود 230 گرم عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های ال جی

نمایشگر : مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

از دیگر مشخصات گوشی هواوی پی 50 باید به نمایشگر این محصول و طراحی آن بپردازیم. این محصول از نمایشگری آبشاری با انحنایی بیش از سایر اعضای خانواده خود استفاده می کند. برخی گزارشات حکایت از میل هوآوی برای استفاده از نمایشگرهای سوپرآمولد سامسونگ در بخش مشخصات گوشی هواوی پی 50 حکایت داشتند که کمی بعید به نظر می رسد.

اما بنابر آنچه اخیرا منتشر شده است این محصول دارای نمایشگری 6.1 یا 6.2 اینچی خواهد بود. این نمایشگر با رزولوشن 1200 در 2640 و با تراکم پیکسلی 454 پیکسل بر اینچ ارائه خواهد شد.

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

البته ابعاد نمایشگر برای سایر مدل های این خانواده افزایش می یابد و برای پی 50 پرو ما نمایشگری 6.6 اینچی و برای مدل پرو پلاس، نمایشگری 6.8 اینچی را انتظار داریم. در بخش طراحی به نظر می رسد این نمایشگر در هر چهار جهت با خمیدگی طراحی شده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2021

قیمت بهترین گوشی های موتورولا

سخت افزار: مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

هوآوی چندی پیش مدل بهبود یافته میت 40، پرچمدار موفق سال 2020 را با دوربین بهبود یافته و پردازنده 5 نانومتری کرین 9000 رونمایی کرد. گفته می شود هوآوی با توجه به تحریم های ایالات متحده، هوآوی در تامین میزان پردازنده کرین با مشکلات مهمی مواجه بوده و TSMC تا پیش از این تجریم ها تنها 9 میلیون پردازنده در اختیار هوآوی قرار داده است.

حال و با وجود اینکه زمان زیادی از معرفی گوشی های میت 40 جدید نگذشته است، اطلاعات منتشر شده از مشخصات گوشی هواوی پی 50 حکایت از به کارگیری تراشه کرین 9000 دارد. تحریم های ایالات متحده طبیعتا می تواند لطمات زیادی به تجارت هوآوی وارد کند، اما این شرکت هنوز تولید گوشی پرچمدار را متوقف نکرده است.

بنابر جدیدترین اخبار و اطلاعات منتشر شده از مشخصات گوشی هواوی پی 50 ، سری گوشی های هوآوی پی 50 در سه ماهه اول سال 2021 و ال جی و سامسونگ در حال تهیه و تدارک نمایشگر اولد برای پرچمدار جدید هوآوی هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین باتری گوشی 2021

عرضه پرچمدار جدید هوآوی، با توجه به عرضه سالیانه این گوشی در بازه زمانی مشابه، اتفاق عجیبی به حساب به نظر نمی آید، اما بر اساس این ادعا، اینکه هوآوی پردازنده کرین 9000 را برای این گوشی در نظر گرفته کمی عجیب به نظر می رسد زیرا پیش از این از میت 40 به عنوان آخرین گوشی مجهیز به این پردازنده یاد شده بود.

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

گزارشات از این حکایت دارد که هوآوی برای عرضه پرچمداران نیمه اول سال 2021 به اندازه کافی پردازنده کرین ذخیره کرده است تا مجبور نباشد از پردازنده ضعیف یا پردازنده های فرعی مانند کوالکام یا مدیاتک استفاده کند.

البته تنها مشکل هوآوی در بازار جهانی به استفاده از تراشه کرین 9000 محدود نیست و این شرکت همچنان با تحریم های آمریکا و عدم دسترسی به خدمات گوگل و سرویس های آن مواجه است که می تواند مشکل فروش در بازار جهانی را برای هوآوی به همراه داشته باشد. از دیگر مشخصات گوشی هواوی پی 50 باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از آخرین نسخه وای فای، بلوتوث و موارد دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

دوربین : مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

طبیعتا جالب توجه ترین بخش در مشخصات فنی Huawei P50 به بخش دوربین و طراحی خیره کننده آن مربوط است. بنابر اطلاعات رسما منتشر شده، این گوشی از سنسور IMX800 سونی استفاده می کند که یکی از بهترین های بازار است. به نظر می رسد نخستین حسگر تصویر یک اینچی مخصوص گوشی های هوشمند اولین بار با هوآوی پی 50 ارائه خواهد شد. حسگر مورد بحث همان Sony IMX800 خواهد بود که احتمالا به زودی معرفی خواهد شد.

بنابر گزارشات غیررسمی، سه پیکربندی برای دوربین گوشی های پی 50 در نظر گرفته شده است. مشخصات فنی Huawei P50 در قوی ترین مدل دارای دوربین عریض، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپی است و به همراه حسگر سه بعدی مدت پرواز (3D ToF) ارائه خواهد شد.

دومین نسخه، یعنی مدل پرو، بر اساسا اخبار موجود، چون مدل پرو پلاس از لنز پریسکوپی استفاده می کند اما از لنز تله فوتو معمولی و حسگر سه بعدی مدت پرواز در آن خبری نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 5G در سال 2021

نهایتا مشخصات فنی Huawei P50 نسخه استاندارد به دوربین استاندارد عریض، فوق عریض و تله فوتو مجهز خواهد بود. هواوی اگر در مورد این محصول به اصول خود پایبند باشد، پیش بینی می شود در تمام اعضای این خانواده یک حسگر یک اینچی IMX800 به عنوان دوربین اصلی استفاده شود. چنین اتفاقی در مورد گوشی های سری پی 40 افتاد و همه دستگاه های آن خانواده از دوربین مشترکی یعنی سنسور Sony IMX700ّ استفاده می کردند. در هر صورت انتظار می رود گوشی های سری پی 50 نیز به زودی معرفی شوند.

برخی منابع معتبر اعقاد دارند حسگر جدید سونی یعنی Sony IMX800 بر همان فرمول IMX700 متکی است و از وضوح تصویر 50 مگاپیکسلی با آرایه فیلتر رنگ RYYB بهره مند است. این حسگر بی تردید در نقش رقیبی مهم برای حسگر ایزوسل GN2 سامسونگ ظاهر می شود. حسگر مورد بحث ابعاد 1/1.12 اینچی دارد و از وضوح 50 مگاپیکسلی بهره می برد و به سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

نرم افزار: مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

در حال حاضر تردیدی درباره این نیست که گوشی مورد بحث با سیستم عامل هارمونی ارائه خواهد شد. البته سران هواوی همچنان به نرمش ایالات متحده و امکان فراهم شدن همکاری دوباره با گوگل امیدوار هستند ولی همچنان روی طرح های اختصاصی خود کار می کنند.

علی ایحال سران هوآوی امیدوار هستند که با این حرکت دنیای گوشی های هوشمند از حالت دوقطبی اندروید و iOS خارج شود و سومین رقیب بزرگ نیز وارد عرصه شود. حتی با وجود صدور مجوز استفاده از خدمات گوگل، هوآوی همچنان توسعه هارمونی را در دستور کار خود دارد.

امیدواری هوآوی این است که در سال جدید میلادی بیش از 90 درصد دستگاه های خود را با این پلتفرم جدید ارائه کند و اکوسیستم جدیدی حول ایده هارمونی پدید آورد که به همه محصولات هوآوی تعمیم یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

قیمت گوشی هوآوی P50

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 ؛ گوشی جدید هواوی

اگرچه هنوز اخبار مشخصی در این باره منتشر نشده است، اما قیمت گوشی هوآوی P50 بدون شک بسیار بالا خواهد بود. پرچمدارانی در این سطح و با این مشخصات در سال جدید در بازه قیمتی بیش از 900 و 1000 دلار ارائه شده اند و اعمال چنین برچسب قیمتی از سوی هوآوی برای قیمت گوشی هوآوی P50 اصلا عجیب نخواهد بود.

قیمت گوشی سری P40 نیز بسیار بالا بود و باید دید آیا با قیمتی در همان حدود مواجه هستیم یا نه. اما هرچه باشد بعید است قیمت این محصول کمتر از 1400 دلار باشد.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین گوشی های 2021

ارزان ترین گوشی های 5G دنیا

جمع بندی : مشخصات فنی Huawei P50

در حالت کلی کمپانی چینین پیشرفت های روزافزونی در دنیای فناوری رقم زده است. همکاری این شرکت با کمپانی لایکا یکی از موفق ترین تجارب این برند چینی بوده که به انقلابی در دنیای دوربین های موبایل تبدیل شد. در حال حاضر باید به همکاری های موثر این غول چینی با شرکت صنایع نیمه رسانای تایوان یا TSMC نیز بسیار خوش بین بود و احتمالا در آینده نزدیک تراشه های اختصاصی هوآوی در صدر لیست قدرتمندترین تراشه ها خواهند ایستاد.

علی ایحال اما مهمترین مسئله برای هوآوی، فائق آمدن بر بحران تحریم های ایالات متحده و ارائه پلتفرم و سرویسی در حد و اندازه های اندروید است که بتواند نیازهای کاربران را پوشش بدهد و باید دید آیا هارمونی او اس در این امر موفق خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی و قیمت هواوی P50 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر