;
coinex

گفتگوی صوتی روبیکا چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

حال که کلاب هاوس و گفتگوی صوتی بسیار محبوب شده است، خبر از فراهم شدن امکان گفتگوی صوتی روبیکا می رسد. برای آموزش کار این قابلیت با ما باشید.

به نظر می رسد ایده کلاب هاوس بومی در حال عملی شدن است، البته نه در قالب سرویسی جدید، بلکه در قالب ابزاری جدید در دل سرویس روبیکا به نام گفتگوی صوتی.

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، اتاق های گفتگوی صوتی روبیکا می توانند تا چندین هزار شرکت کننده فعال داشته باشند و میزبان جمع های بزرگ و کوچک باشند. برای آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا با ما باشید.

گفتگوی صوتی روبیکا چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

ویس چت در روبیکا

بالاخره و بعد جنجال های مربوط به اختلال کلاب هاوس در ایران، سوپر اپلیکیشن روبیکا به عنوان اولین سرویس و پلتفرم ایرانی برای ارائه قابلیت گفتگوی صوتی مشابه با قابلیت های روبیکا و ویس چت تلگرام دست به کار شد.

حال مدتی هست که جو راه انداختن امکان چت و گفتگوی صوتی در بسیاری از شبکه های اجتماعی خارجی راه افتاده است و حال روبیکا اولین سرویس ایرانی است که قابلیت گفتگوی صوتی روبیکا را رسما ارائه می کند.

گفتگوی صوتی روبیکا چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا

همراه اول، به عنوان سهام دار عمده روبیکا می گوید با قابلیت گفتگوی صوتی روبیکا، هر گروه یا کانالی در روبیکا می تواند به اتاقی برای گفتگو تبدیل شده و فرصت ایده آلی در اختیار چهره های سرشناس برای گفتگوی مستقیم مخاطبین ارائه دهد.

همراه اول همچنین به کاربران پیشنهاد داده که اگر می‌ خواهند از همه سرویس‌ های ارتباطی مد نظرشان به‌صورت یکجا بهره‌مند شوند یا اگر در سر ایده‌ های بزرگ تجاری می‌پرورانند، به خانواده بزرگ روبیکا بپیوندند و از امکان گفتگوی صوتی روبیکا استفاده کنند.

ناگفته نماند همراه اول در راستای بومی سازی سرویس‌های حوزه تکنولوژی، اواخر سال گذشته از موتور جستجوی جدیدی به نام «ذره‌بین» نیز رونمایی کرده بود.

جایگزین های کلاب هاوس

حال که از ویس چت در روبیکا به عنوان یک جایگزین بومی کلاب هاوس ابزار گفتگوی صوتی یاد کردیم. شاید بی مناسبت نباشد اگر از سایر جایگزین های چت صوتی کلاب هاوس نیز یاد کنیم. ابزارهایی که مانند کلاب هاوس محدود به پلتفرم iOS نیستند و در دسترس همه کاربران قرار دارند.

چت صوتی توییتر یا توییتر اسپیس

آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا
آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا

توییتر از اولین شرکت هایی بود که با قابلیت توییتر اسپیس کار بر روی ایده مشابه با کلاب هاوس را به عنوان قابلیتی برای گفتگوی صوتی و در قالب درون برنامه ای آغاز کرد. این شرکت با هدف ایجاد ابزاری مشابه با کلاب هاوس، امکان چت صوتی را در کوتاه مدت طراحی و عرضه کرد و در دسترس همه کاربران خود قرار داد.

این قابلیت به واقع می تواند به رقیبی جدی برای کلاب هاوس بدل شود. اما طبیعتا مشکلات دسترسی به توییتر در ایران می تواند امتیاز مهمی برای ابزار ویس چت در روبیکا باشد و سبب شود افراد استفاده بدون محدودیت از آن را ترجیح بدهند.

چت صوتی فیسبوک

فیسبوک اخیرا ابزار هاتلاین را رسما ارائه کرد که خود به تنهایی می تواند رقیب مهمی برای کلاب هاوس محسوب شود. اما کارشناسان دنیای فناوری می گویند که این تنها برنامه فیسبوک برای رقابت با کلاب هاوس نیست و این شرکت احتمالا ابزار اختصاصی گفتگوی صوتی را نیز ارائه خواهد کرد.

گفتگوی صوتی روبیکا چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟
آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا

اخیرا زاکربرگ در یکی از اتاق های گفتگوی کلاب هاوس از فضای این شبکه اجتماعی تمجید کرده و به نظر می رسد ارائه ابزاری مشابه با این سرویس را در اندیشه دارد.

یا وجود اینکه گفته می شود این محصول در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است، اما به نظر به زودی به عنوان رقیبی قدرتمند برای کلاب هاوس ارائه می شود. هنوز جزئیات خاصی از این ابزار منتشر نشده است. اما بعید است که این امکان به کاربران یک پلتفرم خاص محدود باشد.

چت صوتی تیک تاک

از دیگر شبکه های اجتماعی که به احتمال زیاد به زودی به ارائه ابزاری مشابه اقدام خواهد کرد، باید تیک تاک باشد. شرکت بایت دنس مالک تیک تاک گویی در حال کار روی چنین قابلیتی است و برخی منابع آگاه این امر را تایید کرده و گفته اند که ابزار گفتگوی صوتی این سرویس در حال توسعه است. البته ویس چت در روبیکا نیز به عنوان یک ابزار داخلی و بدون محدودیت در دسترس ماست.

کلاب هاوس مدت کوتاهی پس از انتشار رسمی در چین مسدود شد. علت این امر، استقبال شدید کاربران چینی و رواج یافتن گفتگوهای سیاسی خطرناک در این پلتفرم بود که واکنش دولت چین را در پی داشت. حتی اخباری مبنی بر توسعه چنین ابزای به دستور دولت چین نیز در میان است تا علاقه مندان به این ابزار بتوانند از آن استفاده کنند.

از آنجا که سیستم عامل اندروید تعداد قابل ملاحظه ای کاربر در سراسر جهان دارد، به نظر می رسد هر شرکتی که بتواند زودتر محصولی جذاب در زمینه چت صوتی برای کاربران اندرویدی ارائه دهد، بتواند آینده خوبی در دسته شبکه های اجتماعی چت صوتی داشته باشد.

ویس چت تلگرام

گفتگوی صوتی روبیکا چیست و آموزش کار با آن چگونه است؟

در ابتدای این بحث نیز اشاره کردیم که یکی از اولین قابلیت های گفتگوی صوتی و مشابه با ویس چت در روبیکا ، ویس چت تلگرام بود که شبیه به ویژگی کانال های صوتی دیسکورد است.

با استفاده از این ابزار کاربران تلگرام به سادگی می توانند نسبت به تشکیل اتاق های گفتگوی چندنفره اقدام کنند. این قابلیت حین باز بودن اپ در دسترس است و به علاوه می توان در اندروید با ایجاد ویجت شناور، حین استفاده از اپ های دیگر نیز آن را فعال نگه داشت. به علاوه قابلیت چت صوتی در نسخه های ویندوز و macOS نیز در دسترس و قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش کار با اتاق گفتگوی صوتی روبیکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من تو وییس کال ک نیرم صدا قطع وصل میشه صدا خودمم نمیره چ کنم

    پاسخ

    روبیکا وپیامرسان داخلی افتضاح ترین پیام رسان ،،یک تماس صوتی نمیشه گرفت بامخاطب بدون باز بودن پیوی شما براش،🙃🙃🙃🙃🙃🙃

    پاسخ