;
coinex

نقد فیلم American Fighter (مبارز آمریکایی 2020) ؛ با بازی پرویز صیاد

فیلم مبارز آمریکایی فیلمی در ژانر بیوگرافی به کارگردانی شان پل پیچینینو ساخته شده است. با تکراتو همراه باشید تا با هم در این مطلب به بررسی کلی و نقد فیلم American Fighter برویم.

فیلم مبارز آمریکایی در جشنواره بین المللی فیلم FANTASIA 2019 به نمایش در آمد. داستان مبارز آمریکایی زندگی‌نامه‌ی یک مهاجر می‌باشد که در دهه 1970 به آمریکا آمده و از طریق ورزش می‌خواهد راه خود را ادامه دهد. اما او زیست دیگری را تجربه می‌کند.

علی جهانی (جورج کوستوروس) که اکنون دانشجوی سال اول دانشگاه شمال شرقی کالیفرنیاست، به دنبال اثبات خود در یک تیم کشتی جدید می‌باشد. او بیشتر از هم تیمی هایش اضطراب رسیدن به موفقیت و برطرف کردن مشکلات زندگیش را دارد.

او چند سال اخیر را در کالیفرنیا نزد عمویش گذرانده است. پدر و مادرش تازه از ایران خارج می‌شدند که آنها را از هواپیما بیرون آوردند و پدرش را کشتند. اکنون علی باید مادر بیمار خود را به آمریکا برساند. اما هزینه آن 30000 دلار خواهد بود، مبلغی که تهیه آن برایشان غیرممکن به نظر می‌رسد.

در ادامه هم تیمی علی، رایان (برایان کریگ) راهی را به او نشان می‌دهد. رایان مردی را بنام مک کلن (تامی فلانگان) که کلوپ های مبارزه زیرزمینی را اداره می‌کند، به علی معرفی می‌کند.

نقد فیلم American Fighter  (مبارز آمریکایی 2020)

مبارز آمریکایی

فهرست مطالبی که در نقد فیلم مبارز آمریکایی خواهید خواند به شرح زیر می‌باشد:

  • مبارز آمریکایی
  • تکنیک
  • عوامل فیلم
نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی
نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی

بگذارید اینجوری بگویم یک نوجوان ناامید مجبور می‌شود به دنیای خطرناک نبردهای زیرزمینی برود تا پول کافی برای نجات مادر بیمار خود بدست آورد. اما او می‌فهمد که در برابر این رقبای خشن، گرسنه و بی انصاف دنیا از چه چیزی ساخته است.

مبارز آمریکایی داستان دانشجویی از دانش آموزان پارسی را دنبال می‌کند که خود را در معرض خطر نبردهای زیرزمینی می‌بیند که ناشی از تمایل او برای نجات مادرش از بردگی دائمی در ایران می‌باشد.

روایت ساده است زیرا کارگردان تصمیم می‌گیرد به جای تمرکز بر روی یک طرح پیچیده، فیلم را به سکانس‌های اکشن خود، اختصاص دهد. مبارز آمریکایی عنوانی فریبنده است زیرا آن چیزی نیست که ممکن است از روی اسم آن فکر کنید. در واقع این یک داستان دلخراش از جنگیدن یک جوان در سطوح مختلف است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

او در سال 1981 با نژادپرستی مقابله می‌کند. (زمان خوبی برای ایرانی بودن در آمریکا نیست، بحران گروگانگیری ایران) علی برای نجات مادر بیمار خود که در ایران جنگ زده گیر کرده است می جنگد.

در مجموع این یک داستان دلخراش و در نهایت دل گرم کننده است با بازی‌های کاملاً خوب. تامی فلانگان و شان پاتریک فلانری کهنه کاران فیلم واقعاً می‌درخشند.

کوستوروس در نقش یک دانشجوی ایرانی و آمریکایی است که از خاور میانه فرار کرده، تصور می‌شود بی ثبات است و فاقد محیط مناسب برای تربیت می‌باشد. با این حال، در آمریکا، علی در حالی که رویای آمریکایی را مد نظر دارد، دارای یک شخصیت قوی است.

نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی
نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی

شخصیت او نمونه ای از ارزش های میهن پرستی آمریکایی می‌باشد، جایی که از لحاظ آزادی اوضاع بهتر است. به زودی، آمریکا به جام مقدس تبدیل می‌شود که علی در آن تلاش می‌کند مادرش را به آنجا برساند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Together Together (باهم باهم 2021) : عشقی دور از انتظار

نقد فیلم Zola (زولا 2020) ؛ نخراشیده ولی دوست‌داشتنی

در این فیلم تضاد شدیدی را بین آمریکایی که ایمن تصویر شده و خاورمیانه که با فساد و بمب به تصویر کشیده شده، نشان می‌دهد. فرمولی بیش از حد اغراق آمیز که نمی‌تواند یکپارچگی فیلم را حفظ کند.

فیلم به وضوح یادآور سال 1981 است. مبارز آمریکایی وقت کمی را تلف می‌کند تا ما را با سیگنال های دوره زمانی خود غافلگیر کند. لباس دختران دانشگاهی همه چیز را عیان می‌کند. کل فیلم مشخصا الگویی از فیلم های ورزشی منتشر شده در آن دهه گرفته شده است. مونتاژهای آموزشی. وجود یک مربی که در گذشته این کاره بوده و حالا با انگیزه‌ی انتقام به شخصیت اصلی جان دوباره می‌دهد.

آنچه من در فیلم مبارز آمریکایی دیدم یک فیلم جنگی مناسب و معقول بود. اجراها قطعاً قابل تحمل بودند و روند داستان مناسب. حتی اگر در بعضی مواقع کمی قابل پیش بینی باشد.

ریتم کلی فیلم نسبتا به خوبی اتفاق افتاده است و کل فیلم پر از اکشن می‌باشد که باعث می‌شود با فیلم سرگرم کننده‌ای روبرو شویم. این فیلم به نوعی من را یاد فیلم عقب نشینی هرگز (فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن، رزمی، و درام به کارگردانی جف وادلو است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد.) انداخت.

اگر دوستدار مبارزه‌های خیابانی یا فیلم‌های مبارزه‌ای واقعی با ناک اوت های سریع باشید، این فیلم یکی از گزینه های مناسب شما خواهد بود. اما برای بقیه شما، فیلمی چندان دندان‌گیر نخواهد بود.

نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی
نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی

در واقع این فیلم، فیلمی می‌باشد که تمام تلاش خود را می‌کند، تا درگیری های زیرزمینی جذاب و کاملاً واقع گرایانه ای را به تصویر بکشد. اما من شخصا در تمام صحنه های مبارزه، بهیچوجه تمپویی را مشاهده نکردم. حتی سکانس‌هایی که قرار بود بار عاطفی فیلم را برای من به ارمغان بیاورد هم کافی و به اندازه نیست.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمه شیطان کش : قطار بی انتها (2020) ؛ سفر خواب آور

نقد فیلم We Broke Up (ما بهم زدیم 2021) : رنگی اما سیاه و سفید

اساساً این فیلم تجدید لذت بردن همه کسانی است که “به معنای واقعی کلمه” برای دیدن فیلم های مبارزه‌ای خود را تکه پاره می‌کنند. اما باید بگویم که این فیلم، فیلم “راکی” نیست و هیچ چیز جدید و هیجان انگیزی برای لذت بردن در آن وجود ندارد. اما اگر این نوع فیلم‌ها را به هر شکلی که هستند دوست دارید حتی با بودجه بسیار پایین، می‌توان این نوید را به شما بدهم که به اندازه کافی سرگرم کننده باشد.

تکنیک ؛ نقد فیلم American Fighter  (مبارز آمریکایی 2020)

تصاویر فیلم به خوبی نورپردازی شده‌اند. با این حال، من شخصاً از طراحی صدا برای این فیلم راضی نبودم. وقتی دیالوگ ها و جلوه های صوتی از دو جا پخش می‌شوند و این تنظیم صدا، به خصوص هنگامی که به اندازه کافی با هم ترکیب نشده باشد، باعث می‌شود صدا به گونه ای باشد که توسط یک آماتور انجام شده است. این مسئله من را اذیت می‌کرد. به نظر من اگر بیشتر به طراحی صدا فکر می‌کردند ، کیفیت فیلم بهتر می‌شد.

نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی
نقد فیلم American Fighter ؛ نقد فیلم مبارز آمریکایی

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم American Fighter  (مبارز آمریکایی 2020)

  • کارگردان: شان پال پیچینینو
  • نویسنده: شان پال پیچینینو و کارل موریس
  • بازیگران: جورج کستورس، تامی فلانگان، پاتریک فلانری، برایان کریگ، الیسون پیج، پرویز صیاد و علی سام
  • تهیه کننده: علی افشار، فرست لوکاس، کریستینا مور، آوا رتک، آنا زیلینسکی
  • موسیقی، جیمی کریستوفرسن
  • فیلمبردار: ربن اشتینبرگ
  • تدوین: برت هدلوند

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نقد فیلم American Fighter چیست؟ نظرات خود را در رابطه با نقد فیلم مبارز آمریکایی با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر