;
coinex

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟

شاد این روزها پراستفاده ترین پیامرسان و شبکه اجتماعی دانش آموزی در ایران است. در ادامه قصد داریم به بررسی میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد بپردازیم.

مدتی بعد از شیوع گسترده پاندمی در ایران، شاد به عنوان اصلی ترین پلتفرم آموزشی در کشور ارائه شد. این سرویس که ابتدا به صورت یک سامانه تحت وب ارائه شد، به تدریج به عنوان یک اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید و آیفون نیز در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

این سامانه در ابتدا با نقایص، کاستی ها و مشکلات زیادی مواجه بود و دانش آموزان و معلمان در استفاده از آن با سردرگمی و دشواری های زیادی دست و پنجه نرم می کردند. اما به تدریج و در هر بروزرسانی جدید، مشکلات این پلتفرم تا حد زیادی رفع شد.

شاد همچنان به عنوان پلتفرم اصلی آموزش آنلاین در آموزش و پرورش استفاده می شود و استفاده از آن مصرف اینترنت دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد بپردازیم. به واقع شاد چقدر دیتا مصرف می کند ؟ در بررسی مصرف اینترنت شاد با ما باشید.

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد یکی از دغدغه های مهم کاربران آن خصوصا معلمان و دانش آموزان است. علت مصرف اینترنت شاد در واقع به نوع محتوای استفاده شده در این سرویس و مراحل استفاده از آن ارتباط و پیوستگی خاصی دارد.

معلمان باید ویدیوهای آموزشی پرحجمی را تهیه و آپلود کنند و دانش آموزان باید همان ویدیوها و محتواها را دانلود کنند. این موضوع طبیعتا بر مصرف اینترنت شاد موثر است. اما به عنوان یک پیامرسان ارتباطی، به نظر شما میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟ شاد چقدر دیتا مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟

شبکه آموزشی دانش آموزان یا آنطور که به اختصار می شناسیم اپلیکیشن شاد، ابتدائا تنها یک پیامرسان امن برای دانش آموزان و معلمان در هنگام تعطیل مدارس بود. این سرویس با بروزرسانی های مکرر اما، به ابزارها و قابلیت های بیشتری از جمله امکان بارگذاری محتوای آموزشی و فایل های ویدیویی نیز مجهز شد تا برای پاسخگویی به نیاز آموزش آنلاین و از راه دور در دوران شیوع پاندمی مناسب باشد.

بالطبع و همانطور که باید بدانید، این امکانات و ابزارها به تدریج نگرانی هایی در پی داشت. فارغ از مسئله امنیت اپلیکیشن شاد، بسیاری از دانش آموزان با مشکلات عدیده ای در استفاده از این پلتفرم مواجه بودند که به رفع مشکل اپلیکیشن شاد پرداخته بودیم. همچنین برای استفاده از اپلیکیشن شاد برای ویندوز نیز راهکارهایی وجود دارد.

اما مسئله مصرف اینترنت شاد همواره از دغدغه های همه کاربران این سرویس یعنی دانش آموزان و والدین آن ها بوده است، چراکه هزینه های اینترنت در این دوران از دغدغه های اساسی همه ما است. برای رفع این مشکل طرح های گوناگونی از طرح اینترنت رایگان شاد تا سیمکارت دانش آموزی مطرح شد و نهایتا نیز به بسته اینترنت رایگان شاد ختم شد.

اما همچنان به نظر می رسد بحث مصرف اینترنت شاد همچنان بحثی مبهم است. برخی از رایگان بودن اینترنت شاد میگویند و برخی منکر این موضوع هستند و به نظر میرسد هرچه که هست، نوعی ناهماهنگی میان وزارت های آموزش پرورش، ارتباطات و البته اپراتورهای کشور وجود دارد که این دردسرها را پدید آورده است. از آنجایی که هنوز بحث اینترنت شاد مبهم است، در ادامه قصد داریم به میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد بپردایم. برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان همراه باشید.

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟

بحث میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد و دیگر پلتفرم های آموزشی از دغدغه های عمومی همه کاربران است. بر این اساس و غیر از شاد ما پیش از این به میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت و میزان مصرف اینترنت اسکای روم به عنوان دو پلتفرم اصلی آموزش از راه دور پرداخته بودیم و حالا نوبت شاد است.

در حال حاضر و با وجود تاکید چندباره مسئولین مبنی بر رایگان بودن اینترنت شاد، بسیاری از کاربران این خبر را تکذیب کرده و می گویند شاد از بسته اینترنت عادی شان می کاهد. فارغ از این مسئله، موضوع مهم شاید این باشد که شاد به ازای هر نوع از محتوا و کاربری چقدر اینترنت مصرف می کند.

میزان مصرف اینترنت شبکه آموزش دانش آموزان آموزش و پرورش، بسته به نوع کاربری شما می تواند متفاوت باشد. برای مثال طبیعتا میزان مصرف این سرویس برای مدیران و معاونان که حضور پررنگی در این سرویس ندارند یا نقشی در تبادل محتوای آموزشی ندارند، بسیار پایین تر است و شاید در مصرف مداوم روزانه تا بیش از 100 مگابایت هم نرود.

اما برای سایر دانش آموزان و معلمان بدون شک میزان مصرف اینترنت به ازای هر دقیقه بیش از 3 مگابایت است. البته توجه کنید که محاسبه حجم اینترنت مصرفی شاد کار ساده ای است. به طور معمول در نظر داشته باشید که باز بودن شاد در حالت عادی چیزی حدود 300 کیلوبایت اینترنت در دقیقه مصرف می کند.

اما طبعا باز بودن شاد کار کسی را راه نمی اندازد و فعالیت اساسی در شاد، جابجایی و تبادل اطلاعات آموزشی است. اطلاعاتی که در شاد جابجا می شود نیز حجم مشخصی دارند. برای مثال معلمان باید از حجم فایل هایی که بارگذاری می کنند مطلع باشند و این حجم را به میزان اینترنت مصرفی خود اضافه کنند. دانش آموزان نیز به ازای هر میزان دانلود باید شاهد استفاده حجم بیشتری از اینترنت باشند.

به عنوان یک توصیه به همه کاربران شاد، غیرفعال کردن دانلود خودکار شاد سبب می شود تا مصرف اینترنت این سرویس کنترل شود و محتوای بیهوده دانلود نشود.

شبکه آموزشی دانش آموزان یا به اختصاد شاد، یک پیام رسان ایمن برای دانش آموزان و معلمان است و به دستور وزارت آموزش و پرورش برای استفاده ارائه ارائه شده است.

این اپلیکیشن اولین بار در اسفند ماه 99 و همزمان با شیوع پاندمی در عموم کشورهای جهان، در ایران طراحی شده و با شعار هر خانه یک مدرسه رونمایی شد. دانش آموزان در این سرویس در ارتباط مستقیم با مدرسه و معلمان هستند و یک کلاس مجازی غیرحضوری تشکیل می دهند.

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چقدر است؟

در شاد همه چیز برای استفاده آموزشی در دسترس است و علاوه بر فایل های ویدیویی آموزشی، ارتباط مستمر میان معلم و دانش آموزان به بهبود تجربه کاربری شاد کمک می کند. به علاوه برخی ابزارهای اختصاصی نیز در شاد طراحی شده که امکان استفاده آموزشی بهتر از آن را میسر می کند.

در این سرویس همه در نقش های قبلی خود قرار خواهند گرفت. نه فقط معلم و دانش آموز  که شاید برای مدیران مدارس نیز ابزارهایی اختصاصی پیش بینی کرده است. شاد با الگوریتمی هوشمند نقش همه این افراد را طی فرایند احراز هویت تشخیص می دهد. بعد از نصب این سرویس و البته با تایید مدیر، افراد در نقش های خود قرار میگیرد.

از مزایای شاد با وجود همه مشکلاتی که دارد بی تردید باید به بومی بودن و کمک آن به تسریع فرایند هوشمندسازی آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. البته طبیعتا اگر مسئله کرونا و شرایط همه گیری این ضرورت را به وجود نمی آورد مشخص نبود که چه زمانی قرار بود این قابلیت ها ارائه شود.

همچنین در راستای اهمیت مسئله مصرف اینترنت در پلتفرم های گوناگون و پرکاربرد، ما پیش از این در تکراتو به ، و پرداخته بودیم. بر این اساس توصیه می کنیم برای اطلاعاتی در این باره نگاهی به میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میران مصرف اینترنت اینستاگرام و میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام داشته باشید.

به علاوه در جهت کنترل میزان مصرف اینترنت در بسترهای گوناگون مطالعه 9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید و 5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام را نیز به شما توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا برنامه شاد جدیدا اینترنتی شده و تا در گوشی اینترنت نباشه کار نمیکنه.لطفا این مشکل رو حل کنید ما درس داریم

    پاسخ