;
coinex

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

آپارات یکی از مهمترین سرویس ها و وب سایت های استریم ویدیو با ایده ای مشابه با یوتیوب است. در ادامه به بررسی میزان مصرف اینترنت سایت آپارات میپردازیم.

آپارات به عنوان مهمترین مرجع اشتراک ویدیو در ایران، سرویسی مشابه با یوتیوب است که مزیت آن به احتمال زیاد باید به دسترسی بدون محدودیت آن مربوط باشد.

البته برخی محدودیت های خاص محتوایی، آپارات را نسبت به سرویس های مشابه خارجی از اعتبار می اندازد اما هرچه باشد این سرویس بنابر بر بررسی ها در رتبه بندی الکسا، در رده دوم ایران (بعد از گوگل) قرار دارد که آن را به پربازدیدترین وب سایت ایران بدل کرده است. این وب سایت در رده جهانی در جایگاه چهل و ششم است. این وب گاه توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا راه اندازی شده و مدیریت آن بر عهده محمدجواد شکوری مقدم است.

این ها یعنی آپارات مهمترین مرجع تماشای ویدیوی رایگان و استفاده از کلیپ های سرگرمی یا تماشای فیلم و سریال است. بر این اساس طبیعتا میزان مصرف اینترنت سایت آپارات اهمیت زیادی برای عموم افرادی که از آن استفاده می کنند دارد. در ادامه برای بررسی میزان مصرف اینترنت سایت آپارات با ما باشید تا ببینیم آپارات چقدر نت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

آپارات چقدر نت مصرف می کند ؟

طبیعتا بررسی میزان مصرف اینترنت سایت آپارات یعنی بررسی میزان مصرف استریم ویدیو. دوراقع و در شرایط عادی تفاوتی میان مصرف اینترنت یوتیوب و استریم ویدیو نیست مگر اینکه در ارتباط با یوتیوب و در داخل ایران، به برکت استفاده از ابزار تغییر آی پی، طبیعتا حجم بیشتری استفاده خواهد شد.

اما بنابر قاعده مقدس مصرف محاسبه اینترنت نیم بها، برخی وب سایت های داخلی مشمول تخفیف 50 درصدی در محاسبه حجم مصرفی می شوند. اما چگونه باید بفمهمیم آپارات چقدر نت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

برای بررسی میزان مصرف اینترنت سایت آپارات در درجه اول باید اطلاع دقیق از میزان مصرف اینترنت استریم ویدیو در کیفیت های گوناگون داشته باشیم و بعد بنابر ایده مصرف اینترنت نیم بها مصرف اینترنت آپارات را محاسبه کنیم.

در واقع میزان مصرف اینترنت سایت آپارات در کیفیت های مختلف آن نصف مصرف اینترنت یوتیوب است. در ادامه حجم مصرفی اینترنت در استریم ویدیو برای کیفیت های مختلف را بررسی کرده و شما را با میزان مصرف اینترنت سایت آپارات آشنا می کنیم.|

میزان مصرف اینترنت ویدیوهای 4K

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

تماشای ویدیو با کیفیت UHD یا 4K در هر ساعت چیزی بیش از 7 گیگ از حجم اینترنت شما را به خود اختصاص می دهد. یعنی اگر شما یک فیلم سینمایی با مدت 1.5 ساعت را در کیفیت 4K چیزی بیش از 10 گیگابایت از حجم اینترنت شما کاسته خواهد شد.

البته طبعا شما در آپارات کمتر ویدیوی 4K خواهید دید و ویدیوهای این پلتفرم نهایتا بیش از کیفیت 1080 نیستند. اما در هر صورت اطلاع از میزان مصرف اینترنت ویدیوهای 4K برای پلتفرم های گوناگون برای شما مناسب خواهد بود.

شما برای تماشای یک فیلم با این کیفیت به صورت آنلاین، نیاز به یک سرویس اینترنت با سرعت بیش از 16.3 مگابیت دارید. در نتیجه اینترنت ADSL به درد شما نخواهد خورد و باید به فکر استفاده از اینترنت وایرلس باشید چون حداکثر سرعت این سرویس 16 مگابایت است.

بیشتر بخوانید:

میران مصرف اینترنت اینستاگرام

میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام

مصرف اینترنت ویدیوهای HD : مصرف اینترنت آپارات

پیش از هرچیز باید بدانید که کیفیت اچ دی به 3 سطح متفاوت از رزولوشن اطلاق می شود که عموما ما آن ها را به نام کیفیت های رایج ویدیو یعنی رزولوشن 720p و رزولوشن 1080p می شناسیم. جزئیات هر یک از این کیفیت ها به شرح زیر است:

مصرف اینترنت آپارات رزولوشن 720P: در این سطح از کیفیت، به فرض تماشای یک ویدیو یا فیلم یک ساعته، شما نیاز به 0.9 گیگ حجم اینترنت دارید. سرعت اینترنت در چنین حالتی باید برابر با 2.05 مگابیت بر ثانیه باشد. 

مصرف اینترنت آپارات رزولوشن 1080P: این سطح از کیفیت پرمصرف ترین رزولوشن برای تماشای آنلاین فیلم است و عموم نمایشگرهای موجود از آن پشتیبانی می کنند و همه مهم تر، کیفیت تصویر مناسبی در اختیار کاربر قرار می دهد. 

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

حجم اینترنت مورد نیاز در این سطح از کیفیت برای تماشای آنلاین یک فیلم یک ساعته، برابر با 1.5 گیگابایت است و حداقل سرعت مورد نیاز برای تماشای آنلاین این کیفیت، معادل 3.4 مگابیت است.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت تلوبیون

میزان مصرف اینترنت بیت کوین

مصرف اینترنت آپارات ویدیوهای 2K

برای تماشای یک ساعت فیلم در حالت 2K نیازمند 3 گیگ حجم اینترنت است. به علاوه سرعت اینترنت برای این حالت باید 6.82 مگابیت بر ثانیه باشد.

رزولوشن 480p یا کیفیت SD

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

در رزولوشن 480p هر ساعت تماشای ویدیوی آنلاین، 700 مگابایت اینترنت مصرف می کند. برای تماشای بی وقفه آثار در این کیفیت، شما به سرعت اینترنتی برابر با 1.55 مگابیت نیاز دارید. این سرعت و کیفیت متداول ترین سرعت و کیفیت است.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت

میزان مصرف اینترنت اسکای روم

رزولوشن 320p

در این حالت، هر ساعت تماشای ویدیوی آنلاین، حجمی برابر با 300 مگابایت از اینترنت شما می کاهد. البته این سطح از کیفیت تا حد زیادی پایین است و معمولا کمتر کسی به تماشای محتوای آنلاین در این سطح کیفی رضا می دهد. شما برای تماشای ویدیوی آنلاین در این سطح، به سرعتی برابر با 0.67 مگابیت نیاز دارید که بسیار عادی است. در حال حاضر اطلاعاتی که درباره حجم مصرفی و سرعت اینترنت مورد نیاز به شما ارائه دادیم، بد نیست توجه شما را به دو نکته مهم جلب کنیم:

نکته اول:

توجه کنید که سرعت اعلام شده برای تماشای هر یک از این کیفیت ها مورد نیاز است و اگر حداقل سرعت را برای هریک دارید، حین تماشای آنلاین نباید از اینترنت خود مصرف جانبی داشته باشید. معمولا سرورهای ارائه کننده VOD مانند فیلیمو، نماوا، آیو، آپارات و موارد دیگر در ایران با عادی ترین سرعت و حجم نیز در دسترس خواهد بود.

نکته دوم:

فراموش نکنید که این رقم ها در حالت بدون محدودیت و بدون مشکل در نظر گرفته و ارائه شده است. اما شما برای تماشای آنلاین ویدیو از پلتفرم ها و سرویس های خارجی مانند یوتیوب یا نتفلیکس شما به فیلتر شکن برای دسترسی به محتوا نیاز دارید که به خودی خود میزان مشخصی به مصرف اینترنت شما می افزاید.

در اینجا به شما توصیه می کنیم که اگر برای تماشای فیلم به کیفیت 4K عادت دارید، باید به فکر یک سرویس وایرلس یا فیبر نوری با سرعت بالاتر از 20 مگابیت بر ثانیه باشید. اما در حالت عادی و برای سایر کیفیت ها، یک خط ADSL یا اینترنت همراه برای شما کفایت می کند.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین

هر گیگ چند ساعت فیلم است؟

برای محاسبه این که هر گیگ اینترنت به چند ساعت از فیلم می رسد در درجه اول با تکیه یه اطلاعات این مقاله، در درجه اول کیفیت فیلم را بررسی کنید. اما در حالت کلی با یک گیگ حجم اینترنت می توان 6 دقیقه فیلم در کیفیت 4K، بیست دقیقه فیلم با کیفیت 2K، چهل دقیقه فیلم با کیفیت 1080p و یک ساعت فیلم با کیفیت 720p دانلود یا تماشا کرد.

اما اگر بخواهید که یک فیلم یکساعت و نیمه را با یک گیگ ترافیک دانلود کنید باید کیفیت فیلم مورد نظر خود را روی 480p یا SD تنظیم نمایید. با این کیفیت تقریبا می توانید با یک گیگ اینترنت یک فیلم سینمایی کامل را تماشا کنید اما نمی توانید کیفیت بالایی را از آن توقع داشته باشید.

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چقدر است؟

بنابر اطلاعاتی که وب سایت آپارات منتشر کرده است، ترافیک مصرفی کاربران در آپارات به صورت نیم بها محاسبه می شود، چه حین پخش زنده و چه هنگام تماشای آنلاین. از طرف دیگر در نظر داشته باشید که پخش زنده با کیفیت 720 و نرخ نمایش 30 فریم بر ثانیه با بیت ریت 4000 کیلوبیت بر ثانیه در آپارات با احتساب حجم مصرفی نیم بها کمتر از 2 گیگابایت از حجم اینترنت شما خواهد بود.

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که اینترنت نیم بها چیست و به چه معناست؟ اجازه دهید کمی توضیح دهیم. آنچه که همه ما می دانیم این است که اینترنت یک شبکه جهانی است که سرورهای برخی سایت ها در داخل کشور و برخی دیگر در خارج از کشور قرار دارد.

به این شیوه برای دسترسی به سایت هایی که سرور آن ها در داخل کشور قرار دارد، با وارد کردن آدرس سایت وارد سرورهای داخلی می شوید و سایت های خارحی شما را به سرور خارجی متصل می کند. درواقع برای دسترسی به اطلاعات سایت های خارجی به اینترنت جهانی متصل می شوید و اینجا نوعی دوگانه شکل میگیرد که عبارت است از شبکه داخلی اینترانت و شبکه جهانی اینترنت. در این حالت اگر اینترنت قطع شود و شبکه برقرار باشد، تمام وب سایت هایی با سرور داخلی در دسترس شما خواهد بود و سایت هایی با سرور خارجی از دسترس خارج خواهند بود.

در همین رابطه و در سال 1394، شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه ای، تمامی سایت های داخلی را ملزم کرد که در پرتال سازمان فناوری اطلاعات، IP خود را به ثبت رسانده و وب سایت هایشان را روی سرورهای ایرانی قرار دهند و با ارائه ایده اینترنت نیم بها، امتیازی برای وب سایت ها قائل شد تا مخاطبان بتوانند با هزینه کمتر از شبکه اینترنت استفاده کنند.

وزارت ارتباطات فهرستی از سایت هایی با سرور داخلی تهیه کرده و کاربران ایرانی با ورود به این سایت ها از تخفیف 50 درصدی برخوردار خواهند بود. مثلا اگر شما در یک وب سایت که در لیست وزارت ارتباطات قرار دارد وب گردی کنید، سیستم محاسبه ترافیک برای شما نصف خواهد شد. اما اگر از سایتی با سرور خارجی بازدید کنید یا دانلود داشته باشید، میزان حجم مصرفی شما به حالت عادی محاسبه خواهد شد.

از آنجایی که وب سایت های داخلی، از یک شبکه داخلی به مخاطبان خود سرویس می دهند و از سوی دیگر جامعه هدف نیز مخاطبان ایرانی هستند هم  از طریق شرکت های داخلی اینترنت را دریافت می کنند، این تبادل دیتا به شبکه جهانی ارتباط زیادی ندارد و به همین دلیل قیمت تمام شده ارائه خدمات اینترنی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت سایت آپارات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    سلام کدام سایت داخلی میتوان با کمترین هزینه اینترنت فیلم ببینیم راهنمایی کنید ممنون اپارات با ۲۷۰ مصرفش کم میشود با نت همراه اول با ایرانسل خیلی میشود ب صورت تمام بها من ۲۵ قسمت سریال عثمان دیدم حدود ۲۰گیگ هزینه برده هر کس با هزینه های کمتر سراغ داره راهنمایی کنه تشکر ۰۹۳۶۳۱۸۶۸۹۹

    پاسخ

    جدیدا تمام بهاس و فکر میکنم از اینستام بیشتر مصرف میکنه
    اگ تو ایرانسل من یاهمراه من مدام چک کنید و مقایسه کنید متوجه میشید اپارات خیلی بیشتر نت میبره
    تماشا خیلی خوبه

    پاسخ

    هرکی برسه میتیغه

    پاسخ

    آپارات خیلی بد شده از زمانیکه کاربرهای زیاد شدن و معروف شده به جای خدمات بهتر بدتر شد اول اینکه تمام بهاست نه نیم بها وبدتر از این اینکه فیلم ها سانسور شده هست و فیلم و سریال های خارجی که تو شبکه های فیلیمو و ….که پولی هستند رو میزان برای همکاری با آنها از آپارات حذف میکند دوستان از تماشا استفاده کنید هم نیم بهاست هم بدون سانسور هست فقط تماشا یک عیبی داره کاربرهاش نسبت به آپارات کم هست به طبع آرشیوش ضعیف تر ولی بیایید عضو بشین و فعالیت کنیم نداریم مثل بقیه چیزها اینم انحصاری بشه و هر غلطی بخوان بکنند

    پاسخ

    در سایت آپارات ذکر شده که اینترنت شما تمام بها مصرف می شود بعد شما میگین نیم بهاست

    پاسخ

    خود سایت اپارات گفته تمام بهاس و اصلا حقوق ما مصرف کننده ها و قوانینی ک خودشون تصویب کردن هم تو این امر دخیل نیست انگار. هر جی بنفعشون باشه انجام میدن

    پاسخ

    سلام علیکم باید عرض کنم که
    جدیدا تمام بها شده

    پاسخ

    واقعا تمام بهاست – یا برای زمان مشخصی تمام بها شده برای لایو چطور؟

    پاسخ

    پس چرا آپارات مصرف اینترنتمو تمام بها محاسبه میکنه ؟ . فیلترشکنمم خاموشه

    پاسخ

    این چیز کاملا چرت هستش اپارات کیفیت HD 720 ساعتی 400 مگ میبره به این چرندیات گوش نکنید

    پاسخ

    کیفیت ۳۶۰و۲۴۰چقدر مصرف می‌کنه فیلم یک ساعته

    پاسخ

    سلام اپارات برای لایو یا همان پخش زنده در ثانیه چند مگابیت می خواهد

    پاسخ