;
coinex

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد

اتریوم دومین توکن بازار ارزهای دیجیتال به لحاظ ارزش کل بازار است. موضوع جستار پیش رو، پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 و سال های بعد از آن است.

با وجود ثبات تقریبی بازارهای مختلف در نقاط مختلف دنیا و نوسانات اندکی که بیت کوین داشته، قیمت ارز دیجیتال اتریوم در مدت اخیر روند صعودی خوبی داشته است در مدت زمان نسبتا کوتاهی از حدود 2700 دلار در 8 اردیبهشت ماه جاری به 3446 دلار در 16 اردیبهشت ماه رسیده است.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم که به عنوان ارز شماره 2 دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود، در مدت اخیر روند صعودی خوبی داشته است. رشد قیمت ارز دیجیتال اتریوم بالای 20 درصد بوده است. البته این نکته را باید در نظر داشت که روند افزایشی قیمت ارز دیجیتال اتریوم از ابتدای سال جدید آغاز شده است.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم از آغاز سال 2021 تاکنون رشدی سه برابری داشته است. افزایش توجهات به امور مالی غیرمتمرکز و تب و تاب توکن های غیرمثلی از جمله علل عمده جهش قیمت اتریوم در این مدت عنوان شده است و در حال حاضر آینده ETH بسیار روشن به نظر می رسد. برای مقایسه باید گفت که قیمت بیت کوین در مدت مشابه 89 درصد بیشتر شده است.

این مسئله سبب شده تا قیمت احتمالی اتریوم 2021 برای علاقه مندان دنیای ارزهای دیجیتال حائز اهمیت باشد. بر همین اساس در جستار پیش رو ضمن پرداختن به آینده ارز دیجیتال اتریوم به بررسی قیمت احتمالی اتریوم 2021 بپردازیم و قیمت رمزارز اتریوم در آینده پسا 2021 نیز بررسی کنیم.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد

همانطور که گفتیم اتریوم دومین توکن با ارزش بازار به لحاظ ارزش بازار است که پلتفرم آن ابزارهای گسترده ای در اختیار کاربران قرار می دهد. برخلاف بیت کوین که هدف اصلی و تعریف شده آن، صرفا انجام تراکنش های مالی است، بلک چین اتریوم کارکردی فراتر از این ها دارد و آینده ETH جالب توجه به نظر می رسد.

این بلاک چین نسبت به بلاک چین اتریوم پیچیدگی های بیشتری دارد و به توسعه دهندگان این امکان را م یدهد تا توکن ها و پلتفرم های فرعی خود را در این بلاک چین ایجاد کنند. این امر باعث افزایش چشمگیر محبوبیت اتریوم شده است و آینده ETH همواره روشن تصور می شود.

این امر باعث افزایش چشمگیر محبوبیت اتریوم شده است، اما با این حال این بلاکچین برای توسعه‌دهندگانی که قصد سرمایه‌گذاری در ایجاد پلتفرم‌های جدید را داشتند، مشکلاتی را ایجاد کرده است، به این معنی که پیش بینی دقیق قیمت اتریوم مستلزم یک رویکرد جامع است و قیمت رمزارز اتریوم در آینده یک مسئله مبهم به نظر می رسد. اما در جستار پیش رو با تکیه بر نظرات کارشناسی قصد داریم ضمن پرداختن به آینده ارز دیجیتال اتریوم به پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

خلاصه ای از عملکرد اتریوم و آینده ارز دیجیتال اتریوم

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد
پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

اتر با نشان ETH توکن اصلی بلاک چین اتریوم است. با وجود اینکه بیت کوین به گونه ای طراحی شده که بتوان از آن به عنوان پول استفاده کرد، ام اتریوم طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه را مورد هدف قرار داده است. توکن های اتریوم باعث می شود که اثربخشی و کارکرد کل این بلاک چین بهتر باشد.

اتریوم برای تایید معاملات و حفظ بلاک چین از یک سیستم اثبات کار (PoW) مشابه با بیت کوین استفاده می کند. این موضوع ممکن است طی سالیان آینده با پیدایش اتریوم 2.0 تغییر کند. گرچه طرح پیاده سازی سیستم جدید اثبات سهام (PoS) هنوز به قطعیت نرسیده است.

طراحی توکن اتریوم یا اتر فقط به عنوان استفاده ارزی از آن نبوده است، اما از آن به عنوان ابزار مالی محبوب برای پس انداز و پرداخت استفاده می شود. اتریوم یک اکوسیستم قوی و یکپارچه است که در حال حاضر توسعه دهندگان امور مالی غیرمتمرکز از آن بهره می برند و آینده ارز دیجیتال اتریوم برای عموم سرمایه گذاران حائز اهمیت است. در ادامه پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

روند قیمت رمزارز اتریوم در آینده

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد
پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

بررسی قیمت قیمت اتریوم در گدشته و روند قیمت رمزارز اتریوم در آینده را باید از نقطه مبدا آن در سال 2015 آغاز کنیم که در بازار آزاد با قیمتی کمتر از 1.00 معامله می شد. تا ژانویه 2017 قیمت این رمزارز به آرامی در محدوده 10.00 دلار بالا رفت و آن موقع بود که اتفاقات جالب توجه حول محور این بلاک چین و رمزارز آن صورت گرفت. در سال 2018 قیمت هر توکن اتریوم با یک صعود صریع به 1400 دلار رسید. اما با ورود به بازار خرسی ،قیمت آن تا انتهای سال 2018 به 87 دلار کاهش یافت.

از اینجا تا بیش از 18 ماه، قیمت این رمز با نوسانات کم معامله می شد. به نظر می رسید قیمت این توکن در این مدت تا 250 دلار نیز رسید اما خریداران آن در محدود 100 دلار خرید می کردند. در جولای 2020، قیمت اتر با نرخ 250 دلار در حجم بالایی معامله شده و بر این سطح غلبه کند.

در سپتامبر 2020 اتریوم تا 475 دلار رسید ولی در مدت کوتاهی مجددا تا 320 دلار سقوط کرد. دراواخر سال 2020 دوباره با صعود خوبی تا 600 دلار بالا آمد. سال 2020 اما سال صعود جدی اتریوم بوده است و حالا آینده ارز دیجیتال اتریوم نویدبخش روزهای جذابی است. با ما در پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 همراه باشید. اما پیش از آن عوامل موثر بر قیمت احتمالی اتریوم 2021 را بشناسید!

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

عوامل موثر بر قیمت احتمالی اتریوم 2021

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد
پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

به عنوان یک پلتفرم پیچیده، اتریوم از عوامل مختلفی اثر می پذیرد. از آنجا که بلاکچین اتریوم برای پشتیبانی و کمک به توسعه شخص ثالث و توسعه دهندگان ساخته شده است، پلتفرم های جدیدی که در شبکه پیاده می شوند، می توانند تاثیر زیادی بر قیمت توکن های اتریوم و هزینه معاملات داشته باشند.

از جمله مهمترین مواردی که ممکن است اتریوم را از محدوده معاملات خود خارج کند، توسعه دیفای (DeFi) خواهد بود. اگرچه لزوما اتر در همه پلتفرم های جدید دیفای به عنوان ابزاری برای تراکنش ها استفاده نمی شود، اما بسیاری از پلتفرم های جدید دیفای بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده اند و این بدان معناست که مقداری اتر برای توکن های دیفای یا پلتفرم ها مورد نیاز است.

از آنجا که اتریوم به عنوان مبنای برنامه های دیفای استفاده می شود، این امر منجر به تقاضای خالص این توکن شد که به وضوح بر قیمت احتمالی اتریوم 2021 موثر بود.

جالب است بدانید که با سقوط دیفای در پاییز 2020، قیمت توکن های اتریوم همچنان بالا بود و حجم معاملات آن بیشتر از اوایل سال بود. همه اینها به سایر منابع تقاضای این توکن و همچنین ارتباط محدود بین قیمت توکن دیفای و قیمت اتر بر می‌گردد.

در سال 2020 یکی از مهمتری سرمایه گذاری ها مربوط به دنیای کریپتوکارنسی بود و به نظر می رسد بسیاری از سرمایه گذاران به اتریوم به عنوان دومین توکن بازار متمایل شدند. همچنین سرمایه گذاران نهادی نیز به اتریوم تمایل نشان داده اند. طبیعتا این مسائل تاثیر مستقیمی بر پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 و سال های بعد آن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

 قیمت اتریوم در سال‌های 2021-2025

در حال حاضر ایده کلی درباره قیمت عموم ارزهای دیجتال در 4 سال آینده مثبت است و اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. اتریوم با عبور از سطح 280 دلار در اواسط سال 2020، از محدوده معاملات بازار پساخرسی خارج شد و احتمالا طی چند سال آینده به سطوح بسیار بالاتری خواهد رفت.

به سادگی می توان متوجه شد که قیمت اتریوم روند طولانی مدت رشد خود را از اواخر سال 218 آغاز کرده و هنوز هم ادامه دارد. حجم معاملات گسترده اتریوم با قیمت بالای 300 دلار از یک بازار از یک بازار گاوی خبر می داد. با توجه به پشت صحنه برنامه های پول بانک های مرکزی و هزینه های دولتی بعید نیست قیمت اتریوم رشد حیرت انگیزی داشته باشد.

از جمله مهمترین عواملی که باعث تغییر در فاز بازارهای کریپتو می شود، پذیرش آن به عنوان سرمایه گذاری مستقل است. موضوعی که به نوبه خود بر پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 نیز موثر خواهد بود. با اینکه بیت کوین از گذشته مورد علاقه سرمایه گذاران بوده است، اما سرمایه گذاران بزرگ بازارهای موجود در مورد عدم تمرکز هم نظر نیستند.

از سوی دیگر به احتمال زیاد سرمایه گذاران مدل رشد را مدنظر قرار میدهند و همچنین به پلتفرم هایی که قابلیت نوآوری دارند توجه می کنند. به طور خلاصه، پلتفرم اتریوم برای سرمایه‌ گذارانی مناسب است که هم‌ می‌ خواهند یک توکن را به عنوان پول نگهداری کنند و هم می‌ خواهند از افزایش استفاده از این پلتفرم توسط توسعه‌ دهندگان شخص ثالث با ایده‌های جدید بهره‌مند شوند.

با در نظر گرفتن این موارد و علاقه شرکت های توسعه دهنده و سرمایه گذاران به بلاک چین اتریوم، پیش بینی سناریویی که در آن اتریوم طی 4 سال آینده بین 0100 تا 10000 دلار قرار میگیرد، کار سختی نیست. یکی از مهمترین مجهولات موثر بر پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2021 مربوط به سیاست های بانک های مرکزی است که پیش ببنی آن همواره کار پیچیده ای است.

از سوی دیگر اتریوم در حال بدل شدن به یک دارایی ذخیره مانند پول نقد برای سرمایه گذاران است. به احتمال زیاد پول تازه که به ست سهام یا بدهی روانه می شود، اکنون می تواند جایی در سرمایه گذاری های بلند مدت اتریوم پیدا کند.

با وجود اینکه ارزش اتریوم روز به روز در حال افزایش است، اما ارزش کل سرمایه آن حدود 200 میلیارد دلار است و ارزش آن 80 درصد اما از بیت کوین است. با توجه به حرکت قیمت اتریوم در بازار، قیمت 6000 دلار به معنای سرمایه‌ ای در حدود 650 میلیارد دلار است، که در مقایسه با شرکت‌هایی مانند اپل یا Alphabet باز هم رقم پایینی است. البته، استفاده بالقوه از بلاک چین اتریوم، بسیار بیشتر از محصولات یا خدمات این دو شرکت است.

در حال حاضر و با توجه به سرمایه نسبتا اندک اتریوم، احتمال افزایش قابل توجه آن در هر زمانی امکان پذیر است. پلتفرم های اصلی پرداخت، دری به سمت استفاده از کریپتو باز کرده و فناروی استفاده از توکن هایی مانند اتریوم در سطح خرده فروشی موجود است. پیش بینی قیمت اتریوم در سل 2021 و سال های بعد آن بسیار دشوار است، اما احتمال افزایش بیش از کاهش می رود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 و سوددهی اتر در کوتاه مدت

به همان میزان که توسعه دهندگان دیفای از توکن اتریوم به عنوان پول استفاده نمی کنند، سرمایه گذاران نهادی از اتریوم به عنوان طلای دیجیتال استفاده می کنند و این توکن را برای مدتی طولانی نگه می داند.

یکی از شرکت های پیشرو در زمینه کریپتوکارنسی، شرکت سرمایه گذاری گری اسکیل است که در سال 2020 سرمایه گذاری خود را به شدت افزایش داد که بیشتر آن برای نگهداری بلند مدت اتر برنامه ریزی شده است.

مدل سرمایه گذری اسکیل چندان پیچیده نیست. این شرکت به خرید و نگهداری وجوه مشتریان می پردازد که اساسا به این معنی است که اتریوم را توسط سرمایه گذاران بزرگ به صورت ذخیره سازی سرد نگهداری می کنند. در شرایط فعلی این توکن به عنوان مبنای دیفای، بخش حیاتی از یک اکوسیستم در حال ظهور قلمداد می شود که در سراسر دنیا فعالیت خواهد داشت.

صحبت از نقشی که دیفای می تواند در فضای مالی این قرن داشته باشد و اینکه بلاک چین اتریوم بخشی از توسعه دیفای محسوب می شود، بسیار دشوار است. اگرچه محبوبیت این پلتفرم در برخی از برنامه ها که برای کارکرد خود به هزینه های کم شبکه متکی بودند تاثیر گذار بود، اما بسیاری از پلتفرم های دیفای تحت تاثیر هزینه های بالای تراکنش قرار نمی گیرند.

با افزایش قیمت ها در اواخر سال 2020، کاهش قیمت توکن های دیفای به معنای تقاضای کمتر اتر نیست. زیرا توکن اتریوم که به عنوان یک دارایی جدید برای ذخیره ارزش است، از پشتیبانی تعداد زیادی از سرمایه گذارانش برخوردار است که بسیاری از پلتفرم های دیفای فاقد آن هستند.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال پیمان

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

افزایش محبوبیت NFT ها

علاوه بر دیفای از اتریوم به عنوان مبنایی برای بازی های کریپتویی و توکن غیرمثلی (NFT) نیز استفاده می شود. توکن هایی مانند بیت کوین و اتریوم مثلی هستن و همیشه یکسان خواهند بود. با این حال بلاکچین اتریوم از NFT پشتیبانی می کند. ما پیش از این به بهترین توکن های NFT پرداخته بودیم.

بازار NFT ها بازاری گسترده است و این توکن ها در حال حاضر به دنیای بازی و هنرهای دیجیتال نیز راه پیدا کرده است. در دنیای بازی می توان از این توکن ها برای ایجاد موارد منحصر به فرد نیز استفاده کرد. مواردی که مختص یک گیمر باشد. این مدل بازی ها از بازی های متمرکز سنتی که مالک پلتفرم همه موارد بازی را کنترل می کند کاملا متفاوت است.

در راستای اینکه بسیاری از توکن های غیرمثلی با پروتکل ERC-721 ایجاد می شوند به راحتی می توان آن ها را با سایر توکن ها مانند اتریوم یا بیت کوین معامله کرد. به این معنا که در حال حاضر بازاری برای این آیتم ها وجود دارد که می تواند بسیار جذاب باشد.

در دنیای هنر نیز ان اف تی ها به مورد توجه قرار گرفتن مفاهیم جدیدی چون کریپتوآرت منجر شده اند. در دنیای هنر برای نمایش آثار هنری و نگهداری از آثار منحصر به فرد مبتنی بر توکن از NFT استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

دیگر عوامل موثر بر پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد
پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

بلاکچین اتریوم در شرف ایجاد برخی تغییرات عمده است. پروژه اتریوم 2.0 اکنون کاملا تامین اعتبار شده است و کار خود را برای تغییر از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) آغاز کرده است.

سیستم اثبات کار اشکالات عمده ای دارد و به همین دلیل ایده اثبات سهام برای حل آن مطرح شده است. هیچکس واقعا نمی داند با ارائه این بروزرسانی ها چه اتفاقاتی می افتد و سود خالص اتریوم در بازار چقدر است. بنابر برآوردهای صورت گرفته، میزان اتریومی که اضافه خواهد شد حداقل 4 میلیون توکن است. در بدترین حالت این ارتقا به اتریوم 2.0 یک قمار محسوب می شود که اگر با موفقیت همراه شود قادرترین و قابل ترین بلاک چین عمومی خواهد بود.

از جمله مهمترین مسائلی که با سیستم اثبات سهام برطرف خواهد شد باید به کاهش احتمال حمله به 51 درصد و همچنین کاهش مقدار انرژی زیادی است که در کار با بلاک چین مورد نیاز است. موارد دیگری نیز وجود دارد اما با توجه به نوپا بودن نسبی این برنامه ها، تقریبا غیرممکن است که نحوه پیاده سازی آن ها یا تاثیرات آن ها را بفهمیم.

از دید یک سرمایه‌گذار، اثبات سهام، سیستم بسیار بهتری محسوب می‌شود. این سیستم فرصت های خوبی برای درآمد بیشتر ایجاد می کند زیرا داشتن یک توکن ذاتا ارزشمند است. سرمایه گذاری کردن در یک پلتفرم اثبات سهام را می توان سپرده ای همراه با سود دانست. زیرا سهامداران بزرگ می توانند از طریق استیکینگ این توکن ها پاداش دریافت کنند. کسانی که مستقیما در فرایند اعتبارسنجی شرکت نمی کنند نیز می توانند با انعقاد قراردادهای هوشمند با یک اعتبارسنج نیز درآمد کسب کنند. این می تواند یک روند کم و بیش خودکار برای هر دارنده اتریوم باشد. به طور کلی ETH 2.0 می تواند یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

آیا اتریوم در سال 2021 سرمایه‌گذاری خوبی تلقی می‌شود؟

روند صعودی بیت کوین می تواند سال خوبی برای دارندگان اتریوم خبر خوبی باشد. بازارهای کریپتو مانند همیشه بی ثبات هستند. اگرچه پیش بینی قیمت اتریوم برای یک سال آینده مثبت به نظر می رسد، اما مسیر رسیدن به قیمت های بالاتر احتمالا پرفراز و نشیب خواهد بود.

بازارهای صعودی اصلاحات سریعی دارند و چون اتریوم به احتمال زیاد وارد یک بازار گاوی دیگر خواهد شد، افت شدیدی را نیز در بازار تجربه خواهد کرد. اتریوم یکی از توکن های پیشرو در سطح جهان است و شکی نیست که سرمایه گذارن نهادی آن را سرمایه ای مشابه با بیت کوین می بینند.

با توجه به این واقعیت که تعداد زیادی از سرمایه گذاران در حال ورود به فضای دارایی های دیجیتال هستند، به نظر می رسد که اتریوم هم طی سال های آیده از پشتیبانی خرید برخوردار باشد.

طبیعتا خرید اتریوم حتی همین الان هم اقدام مثبتی قلمداد می شود و طبعا شما باید از یک استراتژی انباشتی استفاده کرده و سرمایه خود را طی مدت زمان معینی افزایش دهید.

به لحاظ تکنیکال، اتریوم یک خرید خوب محسوب می شود. این توکن یک مسیر طولانی در پیش دارد که به نظر در آن موفق است. اتریوم با حدود قیمت خود به در حال حاضر، رو به سوی قیمت های بالاتر دارد. البته خرید مرحله ای منطقی تر خواهد بود.

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 ، 2022 و سال های بعد
پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021

رونمایی از ETH 2.0 می تواند تاثیر مثبت مهمی بر اتریوم داشته باشد. برخلاف بیت کوین، اتریوم می تواند به برکت برخورداری از مدل اثبات سهام، به دارایی با نرخ بازگشت سرمایه بدل شد. این امر باعث جلب توجه بیشتر سرمایه گذارانی می شود که خواهان درآمد منفعلانه بدون ریسک هستند.

بزرگترین نگرانی که در مورد اتریوم وجود دارد این است که قیمت آن ممکن است به طور ناگهانی سقوط کند، که این امر باعث می‌ شود کسانی که به دنبال معادل پول نقد خود هستند، از آن اجتناب کنند.

اگر قصد دارید مبلعی از سرمایه خود را به صورت توکن نگهداری کنید، بهتر است هرچه نیاز دارید را برای خود نگه دارید و بقیه را توکن بخرید تا حرکت های کوتاه مدت نزولی سبب ضرر شما نشود. اما اگر به سایر ارزهای دیجیتال فکر می کنید، باید مطالعات بیشتری در تکراتو داشته باشید!

بیشتر بخوانی:

نظر شما در خصوص پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2021 و سال های بعد از آن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر