;
coinex

گلکسی A82 سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

فهرست گوشی های سری A سامسونگ در سال 2021 هنوز انتظار یک عنوان مهم و جذاب را می کشد و آن بدون تردید گلکسی A82 سامسونگ است. با ما باشید.

شایعات پیرامون جایگزین گلکسی A80 با طراحی دوربین عجیبش از بیش از یکسال پیش آغاز شد. اما برخلاف انتظارات، سری A8 در سال 2020 خالی ماند و خبری از گلکسی A81 نبود. کاری به علت این موضوع نداریم، اما حالا مشخص شده که با گلکسی A82 سامسونگ به عنوان یک گوشی هیجان انگیز و با کیفیت روبرو خواهیم بود.

حال یکی دوماهی هست که شایعات پیرامون جانشین گلکسی A80 با نام گلکسی A82 سامسونگ و مشخصات فنی گلکسی آ 82 سامسونگ قوت گرفته است. بر این اساس در جستار پیش رو با تکیه بر اخبار و شایعات موجود به بررسی و جمع بندی اطلاعات موجود درباره مشخصات سامسونگ گلکسی A82 پرداخته و شمایی کلی از این محصول مورد انتظار را ترسیم کنیم. با ما باشید.

گلکسی A82 سامسونگ

مشخصات فنی و قیمت

اگرچه ایده نمایشگری بدون هیچ گونه برش ایده جذابی بود، اما به نظر در نهایت یک ایده شکست خورده بیش نبود. سال گذشته و در حالی که جانشینان گوشی های A70 و A50 روانه بازار شدند، خبری از جانشین A80 نبود. حالا مشخص شده که گلکسی A82 سامسونگ با طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود، عرضه خواهد شد. برخی اخبار حکایت از این دارد که محصول مورد بحث، در برخی بازارها با نام کوانتوم 2 به فروش خواهد رسید. در ادامه و با بررسی مشخصات فنی گلکسی آ 82 سامسونگ با ما باشید.

تا قبل از انتشار رندرها و اطلاعات جدید، به نظر می رسید A82 تکراری بر طراحی خاص A80 باشد. اما حالا متوجه شدیم که در این محصول از همان دوربین سلفی حفره ای در نمایشگر استفاده می شود و ماژول دوربین اصلی نیز متحرک نخواهد بود.

سامسونگ با معرفی گلکسی A82 گامی دیگر در جهت تکمیل شدن اعضای خانواده A در سال 2021 بر می دارد و بعد از عرضه A52 و گلکسی A32 به عنوان ارزان ترین گوشی های 5G دنیا، سری A باید تنها منتظر A22 باشد تا منوی رقابتی سامسونگ در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021  تکمیل شود. البته که بهترین گوشی های سری M سامسونگ را نیز بر این منو باید بیفزایید.

البته سامسونگ بسیار پیش از این نمایندگان خود در شمار بهترین گوشی های 2021 یعنی گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا را معرفی کرده است و حالا انتظار می رود تنها معرفی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 به عنوان شماری از بهترین گوشی های تاشو باقی مانده باشد. اما از بحث خود منحرف نشویم، از گلکسی A82 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 چه میدانیم. در بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A82 با ما باشید.

گلکسی A82 سامسونگ : مشخصات سامسونگ گلکسی A82

گلکسی A82 سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ هنوز نه رسما چیزی درباره A82 اعلام کرده و نه اطلاعات خاصی در این باره منتشر شده است. برخی اخبار به ما می گوید که A82 همان گلکسی کوانتوم 1 خواهد بود که مدتی پیش در بازار کره عرضه شد. علی ایحال شایعات و اخبار پیرامونی این محصول بسیار است و بر همین اساس قصد داریم در ادامه به بررسی مشخصات فنی گلکسی آ 82 سامسونگ و البته قیمت گلکسی آ 82 بپردازیم. با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

طراحی و ساخت : گلکسی A82 سامسونگ

این محصول بنابر آنچه که مشخص شده است این محصول از پنل پشتی و فریم پلاستیکی بهره مند است. چیدمان ماژول دوربین A82 بی شباهت به گلکسی A72 نیست و سه لنز به صورت عمودی زیرهم طراحی شده است.

دوربین سلفی هم با حالت هول پانچ کمترین میزان فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. سنسور اثرانگشت نیز به صورت اپتیکال زیر نمایشگر قرار گرفته است و خبر خوب برای علاقه مندان به موسیقی، حفظ جک 3.5 میلیمتری هدفون است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

نمایشگر : گلکسی A82 سامسونگ

به مانند همیشه، سامسونگ در مورد نمایشگر کم نخواهد گذاشت و دراین مورد نیز با یک پنل 6.7 اینچی سوپرامولد مواجهیم که با رزولوشن فول اچ دی پلاس (1080 در 2400) عرضه خواهد شد. اما قسمت تحسین برانگیز ماجرا به نرخ رفرش 120 هرتزی این نمایشگر بر می گردد، آن هم در شرایطی که برخی برندها، پرچمداران خود را با نرخ رفرش 90 هرتز روانه بازار کرده اند!

مشخصات نمایشگر این گوشی حقیقتا امیدوارکننده به نظر می رسد. بر این ها مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد غبار را که به لطف گواهینامه IP67 میسر شده است را نیز باید افزود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های ال جی

دوربین : مشخصات فنی گلکسی آ 82 سامسونگ

گلکسی A82 سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

گلکسی A82 سامسونگ با دوربینی سه گانه وارد رقابت می شود. در مورد جزئیات این دوربین هنوز گمانه زنی هایی در میان است. برخی از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و برخی از سنسور 48 مگاپیکسلی می گویند. علی ایحال برای تایید یکی از این دو ایده باید فعلا منتظر سامسونگ باشیم.

در کنار دوربین اصلی اما طبیعتا یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی، ماژول دوربین A82 را کامل می کند. در بخش دوربین سلفی نیز یک سنسور 48 مگاپیکسلی همراه با سنسور تشخیص عمق 10 مگاپیکسلی ارائه خواهد شد که این محصول را به یکی از بهترین دوربین سلفی گوشی 2021 بدل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

سخت افزار : قیمت گلکسی آ 82 سامسونگ

به نظر می رسد در مورد پردازنده، سامسونگ احتمالا در راستای کاهش قیمت از اسنپدراگون 730 استفاده کرده است. البته این بدان معنا نیست که این پردازنده انتخاب خوبی نیست، اما می شد از مواردی جدیدتر و بهتر استفاده کرد. علی ایحال اسنپدراگون 730 نیز در بازار گوشی های میان رده پردازنده قابل قبولی است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 1.8 گیگاهرتز  بهره مند است. آدرنو 618 به عنوان پردازنده گرافیکی در برآورده کردن نیازهای گرافیکی شما یا اجرای انواع بازی ها کفایت خواهد کرد.

به نظر می رسد این گوشی دارای 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی باشد و با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا یک ترابایت قابل ارتقا باشد. البته چندی پیش اخباری مبنی بر استفاده از اسنپدراگون 855 پلاس در این دستگاه مطرح شده بود که به نظر منتفی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های سونی 2021

باتری و قیمت گلکسی آ 82 سامسونگ

گلکسی A82 سامسونگ ؛ مشخصات فنی و قیمت

انتظار می رود باتری این محصول یک منبع 3700 میلی آمپر ساعتی باشد. به نظر می آید باید از بابت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع آسوده خیال باشیم. البته شاید ظرفیت باتری کم به نظر برسد اما نمایشگر و تراشه با کیفیت سبب مصرف بهینه تر باتری و در نتیجه عمر بیشتر آن خواهد شد.

در حال حاضر از قیمت گلکسی آ 82 سامسونگ چیز خاصی نمی دانیم اما ب نظر می رسد قیمت گلکسی A82 سامسونگ چیزی حدود 550 تا 650 یورو باشد.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک گوشی میان رده با کیفیت را داشته باشید، طبیعتا نباید بیخیال این محصول شوید. گوشی سامسونگ گلکسی A82 جدیدترین عضو این خانواده خواهد بود که با مشخصات خوبی ارائه می شود. اما اگر همچنان قصد خرید موارد ارزان تری را دارید، توصیه می کنیم گلکسی M02 و گلکسی A12  را به عنوان شماری از ارزان ترین گوشی های 2021 بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گلکسی A82 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر