;
coinex

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

مصرف اینترنت بازی های آنلاین پرطرفدار از دغدغه های اساسی همه ماست. اما از میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر می دانید؟ با ما همراه باشید.

گیمرهای علاقه مند به بازی های استراتژیک بدون شک نام کلش آو کلنز را به عنوان یکی از بهترین بازی های آنلاین چندنفره می شناسند. این بازی محوبیت زیادی بین عموم مردم دارد و در رده های سنی متفاوتی کاربران را به خود جلب کرده است.

گیمرهای کلش آو کلنز الزاما گیمرهایی حرفه ای نیستند و افرادی با تجارب متفاوت از آن استفاده می کنند. اما اعتیاد بالا به این بازی و سرگرم شدن طولانی مدت به آن سبب شده تا گیمرها و فعالان آن ساعات زیاد و البته حجم اینترنت زیادی را در آن صرف کنند. اما شاید کم کم هزینه های اینترنت بالا شما را به این اندیشه برساند که میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟ شاید حقیقتا میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز آنقدر زیاد است که باید برای آن چاره ای اندیشید. اما کلش آف کلنز چقدر دیتا مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

طبیعتا هرچه بیشتر از بازی استفاده کنید، مصرف اینترنت نیز بالاتر است و به عنوان مثال 40 دقیقه بازی در روز بین 100 تا 120 مگابایت اینترنت مصرف می کند. باری پی بردن به اینکه روزانه میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس راه هایی وجود دارد. توجه کنید که میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز بسته به منبع تغذیه اینترنت شما نیز می تواند متفاوت باشد. اما کلش آف کلنز چقدر دیتا مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز : اندروید

برای مشاهده و بررسی میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز در سیستم عامل اندروید باید به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود رفته و گزینه Data Usage را انتخاب کنید و در اینجا دیتا یا وای فای را انتخاب کنید و از نمودار ارائه شده که چیزی مشابه تصویر زیر است متوجه میزان مصرف اینترنت Clash of Clans خواهید شد. اما در آیفون کلش آف کلنز چقدر دیتا مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

بیشتر بخوانید:

میران مصرف اینترنت اینستاگرام

میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز : iOS

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

برای مشاهده میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز در سیستم عامل iOS باید به مانند اندروید به تنظیمات آیفون خود رفته و در اینجا گزینه Cellular را انتخاب کرده و سپس با مراجعه به پایین صفحه میزان مصرف اینترنت Clash of Clans و سایر برنامه ها را بررسی کنید.

عوامل موثر بر میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

کلش آو کلنز به عنوان یک بازی ویدیویی آنلاین و چن نفره طبیعتا مصرف اینترنت زیادی دارد. اگر می خواهید مصرف اینترنت Clash of Clans را بدانید، می توانید علاوه بر ابزارهای اندازه گیری دستگاه خود، از برخی اپلیکیشن های جانبی نیز استفاده کنید و قبل و بعد از ورود به بازی مصرف اینترنت Clash of Clans را بسنجید. اما برای مدیریت مصرف اینترنت Clash of Clans باید برخی موارد که بر این موضوع به طور مستقیم موثر است را بشناسید. این عوامل عبارتند از:

  1. در درجه اول باید در نظر داشته باشید که قدرت گرافیکی و طراحی بازی به طور مستقیم بر مصرف اینترنت موثر است. طبیعی است که یک بازی ویدیویی مانند کلش آو کلنز با گرافیک خوب آن، برای لود شدن و دریافت اطلاعات از سرور، مصرف اینترنت بالا می رود.
  2. دومین مسئله نیز میزان استفاده از بازی توسط شماست. تقریبا می توان گفت که اگر شما روزانه 4 ساعت بازی کنید ماهانه چیزی بیش از 2 گیگابایت ایترنت نیاز دارید. اما اگر بتوانید مدت زمان استفاده از بازی را مدیریت کنید، میزان مصرف اینترنت به طور ماهانه تا 50 درصد قابل کاهش است.

حالا اگر دوست دارید دقیقا بدانید بازی کلش آو کلنز چقدر اینترنت مصرف می کند، می توانید از ابزارهایی که به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید. برای تلفن های اندرویدی، گزینه ای برای کنترل استفاده از داده پس زمینه از طریق ویژگی داخلی کنترل و استفاده از داده وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این ابزار، میزان استفاده از داده را کنترل کنید و نتیجه را به صورت یک نمودار مشاهده کنید.

اما چرا این برنامه به صورت پس زمینه نیز اینترنت مصرف میکند؟ هر زمان که وضعیت جدیدی از صندوقچه ها، زمان درخواست کارت از قبیله و حتی زمانی که جنگ آغاز شده پایان یافته باشد با ارسال یک اعلان، کلش آو کلنز شما را مطلع می کند. در نتیجه به طور پس زمینه نیز مصرف اینترنت جریان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت بیت کوین

میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت

مصرف اینترنت بازی های آنلاین

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین همواره یکی از دغدغه های اساسی گیمرها محسوب می شود و ما بر همین اساس در تکراتو علاوه بر پرداخت جامع به این موضوع، بررسی موارد خاص و متفاوت مانند میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل، میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی و میزان مصرف اینترنت فورتنایت را نیز بررسی کرده بودیم.  شاید بعضا از گوشه و کنار بشنوید یا بخوانید که مصرف اینترنت این بازی ها بسیار بالا و خطری برای پهنای باند محسوب می شود. اما چرا این تصور اشتباه است؟

مصرف اینترنت بازی های آنلاین بسیار کم است

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چقدر است؟

این روزها عموم عناوین بازی های آنلاین بسیار محبوب هستند. کمپانی موفق سوپرسل حتی با وجود عناوین موفقی چون کلش آو کلنز و کلش رویال، اخیرا در اندیشه عرضه جهانی سه عنوان جدید از دنیای کلش با نام های کلش کوئست، کلش هیروز و کلش مینی است تا طرفداران دنیای کلش را بیش از پیش به هیجان آورد.

آیا مسئله خاصی در رابطه با بازی کردن آنلاین وجود دارد؟ این روزها سرویس های بازی نیز بسیار محبوب شده اند، سرویس استیم مثلا رکوردهای تعداد گیمر خود را جابجا کرده است و این اصلا موضوع عجیبی نیست چراکه سرویس های مشابه نیز وضعیت یکسانی دارند.

اما آیا تصور می کنید بازی های آنلاین پهنای باند اینترنت شما را با محدودیت مواجه می کند؟ خب پاسخ این سوال به نوع بازی بستگی دارد. مثلا و بنابر گزارش ها، فورتنایت و ماینکرافت هر دو در مدت زمان یک ساعت بازی چیزی حدود 80 مگابایت اینترنت مصرف می کنند و این ارقام چندان عجیب نیست. کافیست این ارقام را با استریم موسیقی و یا ویدیو مقایسه کنید.

 بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت اسکای روم

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

برخی بازی های آنلاین حتی در این بازه زمانی مصرف اینترنت کمتری دارند و اگر بخواهیم یک میانیگن کلی از بازی های محبوب آنلاین به شما بدهیم باید بگوییم، چیزی میان 40 الی 150 مگابایت مصرف اینترنت وجود دارد که در نهایی ترین حد یعنی 150 مگابایت نیز چندان بالا نیست.

این در شرایطی است که استریم یک ساعته ویدیو که در میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میزان مصرف اینترنت تلوبیون و میزان مصرف اینترنت سایت آپارات به آن اشاره کرده بودیم در مورد فیلم های اچ دی می تواند تا 3 گیگابایت اینترنت مصرف کند. حال اگر وضوح را بالاتر ببرید، وضعیت بسیار بدتر است. به عبارتی دیگر، مصرف اینترنت بازی آنلاین نسبت به دیگر فعالیت های آنلاین اصلا زیاد نیست.

اما ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که برخی بازی ها دانلودهای داخلی زیادی دارند. برای مثال Red Dead Redemption 2 حجمی بالغ بر 105 گیگابایت دارند! بازی های امروزی عموما از گرافیک بالا و فایل های صوتی با کیفیت بهره می برند که طبیعتا بر میزان مصرف اینترنت موثر است. تمامی بازی ها حجم زیادی ندارد، مثلا حجم فورتنایت چیزی بین 30 تا 35 گیگابایت است.

بازی های مورد اشاره در بالا می توانند ادعای ما را ثابت کنند. البته همه بازی ها به اندازه بازی های تک نفره صحنه های سینمایی نیست. حتی بازی هایی هم که ساعت ها می توانند شما را سرگرم کنند آنچنان حجمی ندارند. در کل دانلود بازی های 100 ساعتی که معمولا حجمی 100 گیگابایتی نیز دارند، نسبت به مشاهده 100 ساعت فیلم اچ دی، پهنای باند کمتری اشغال می کند. در ادامه فهرستی از مصرف اینترنت بازی های محبوب را در هر ساعت به شما ارائه داده ایم:

  • مصرف اینترنت بازی پابجی موبایل – 40 تا 120 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پابجی موبایل لایت – 20 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فورتنایت موبایل – 50 تا 160 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی Among us موبایل – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فری‌فایر موبایل – 30 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کال آو دیوتی موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی ماینکرفت موبایل – 30 تا 50 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کلش او کلنز – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کلش رویال – 30 تا 70 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی رایز او سیویلیشن – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پرسیتی – 10 تا 30 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی کوییز او کینگز – 5 تا 20 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی فیفا موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت
  • مصرف اینترنت بازی پیس موبایل – 50 تا 100 مگابایت در ساعت

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من ماهانه تقریبا 7 گیگ و خورده ای از بازی کلش آو کلنز مصرف میکنم
    البته من روزی تقریبا 8 ساعت بکوب بازی میکنم

    پاسخ