;
coinex

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

توییچ از سرویس های محبوب در میان گیمرهاست. در جستار پیش رو قصد بررسی میزان مصرف اینترنت توییچ را داریم. با ما برای بررسی جزئیات همراه باشید.

با وجود اینکه به علل گوناگونی سرویس های استریم ویدیو و بازی در ایران آنطور که باید و شاید شناخته شده نیستند و مورد استفاده قرار نمیگیرند، اما این گونه سرویس ها همچنان در شمار پرطرفدارترین و پراستفاده ترین رسانه های مجازی و آنلاین هستند.

اگر از سرویس های استریم ویدیو مانند یوتیوب بگذریم، شاید بیشترین استفاده برای لایو استریم به بازی های ویدیویی و سرویس های مرتبط با آن مانند توییچ و دیسکورد مربوط باشد.

همانطور که باید بدانید یکی از محبوبترین پلتفرم های استریم بازی در دنیا در حال حاضر سرویس توییچ است. این شبکه زنده که متعلق به آمازون است از سال 2011 میلادی راه اندازی شده و هم اکنون از جمله پربازدیدترین سایت های دنیا است و بسیاری از گیمرها را به طور جدی به خود مشغول کرده است.

در این میان طبیعتا آنچه برای شمار زیادی از گیمرها اهمیت والایی دارد میزان مصرف اینترنت توییچ است.  اما به واقع استریمینگ Twitch چقدر نت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

محبوبیت توییچ از اکتبر 2013 در مسیر پیشرفت قرار گرفت تا حدی که در فوریه 2014 رکورد چهارمین میزان ترافیک اینترنت ایالات متحده آمریکا را شکست. بنابر آخرین اطلاعات ارائه شده، توییچ از سال 2015 تاکنون به طور متوسط 100 میلیون بازدید کننده مستقل ماهیانه و 1.5 میلیون نفر استریم کننده داشته است.

این آمار نشانگر این است که برخی گیمرها عموم زمان خود را به استریم کردن محتوا برای دیگران اختصاص داده اند و به عبارتی ساعات گذران زندگی شان تماما در این سرویس صرف می شود. پیش از این ما آموزش کار با توییچ را ارائه داده بودیم، اما حالا نوبت به میزان مصرف اینترنت توییچ رسیده است و باید دید حقیقتا استریمینگ Twitch چقدر اینترنت مصرف می کند ؟

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت کال آف دیوتی

میزان مصرف اینترنت فورتنایت

میزان مصرف اینترنت توییچ : استریمینگ Twitch چقدر اینترنت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

توییچ یک سرویس آنلاین برای ویدیوهای پخش زنده است. توییچ کاربران مختلفی از سراسر دنیا را قادر می سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مدنظر خود بپردازند. عموم این محتوا به مسائل گیمینگ و استریم بازی به طور زنده یا گفتگوی کاربران و استریمرها اختصاص دارد.

با نزدیک به 4 میلیون استریمر از سراسر دنیا و میانگین 15 میلیون بازدید روزانه، پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده دنیا در حال حاضر توییچ است. این سرویس علاوه بر ایجاد امکان تولید محتوا برای کاربران، فرصت کسب درآمد خوبی نیز ممکن کرده است. این ابزار به به مخاطبان و بینندگان اجازه می دهد از قریب به چهار میلیون تولید کننده محتوا، اقدام به جستجو، انتخاب و تماشای محتوای مورد علاقه خود به صورت رایگان کنند. در بررسی میزان مصرف اینترنت توییچ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

کد اینترنت رایگان واقعی

میزان مصرف اینترنت توییچ : استریمینگ Twitch چقدر نت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

از اساس، استریم محتوای تصویری در پلتفرم های گوناگون مصرف اینترنت نسبتا یکسانی دارد و بر این اساس میزان مصرف اینترنت توییچ چیزی چندان فراتر از حد و انتظار معقول و معمول نیست.

مشخص است که پخش آنلاین محتویات ویدیویی، چیزی بیش از استریم محتوای صوتی یا کاربرد روزانه اینترنت مصرف می کند و بر این اساس میزان مصرف اینترنت توییچ چیزی است برابر با استریم زنده ویدیو. البته میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین آن قدر چشمگیر نیست، ولی اشتراک گذاری ویدیو در این سرویس یا تماشای ویدیوهای با کیفیت استریم مصرف اینترنت بالایی دارد.

در قالب پخش آنلاین ویدئو، داده‌ های بیشتری مبادله شده و از همین رو وضعیت شبکه اینترنت شما نقش مهم‌ تری در کیفیت خروجی ایفا خواهد کرد زیرا مطمئنا شما هم بافرینگ را هنگام پخش ویدئویی دوست ندارید.

البته در حال حاضر اپلیکیشن های روز به برخی ابزارهای هوشمند مجهز شده اند تا بسته به کیفیت و سرعت اینترنت شما، امکان پخش محتویات ویدیویی را به نحوی متناسب سازی کنند. در عموم موارد این قابلیت مخفی بر تنظیمت انجام شده توسط شما متفاوت است و کیفیت پخش و استریم را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این وجود، اگر شما قصد پخش ویدیوها با کیفیت اچ دی یا 4K را داشته باشید و وضعیت اینترنت شما نیز پاسخگوی این مقصود باشد، طبیعتا خروجی دلخواه خود را تجربه خواهید کرد. در پخش زنده ویدیو و استریم بازی در توییچ مصرف اینترنت بسته به کیفیت های گوناگون می تواند متفاوت باشد. ما در ادامه میزان مصرف اینترنت توییچ را در وضعیت های مختلف بنابر کیفیت محتوا بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

9 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اندروید

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت Low quality

این پایین ترین حالت پخش ویدیو است که به کیفیت های 240p و یا 320p اطلاق می شود. این گزینه اگرچه مصرف پایینی برابر با 300 مگابایت در هر ساعت را به همراه دارد، اما طبیعتا کمتر استریمر حرفه ای ویدیو در این کیفیت باگذاری میکند و کمتر تماشاگری نیز ویدیو را در این کیفیت بررسی میکند.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت SD quality

این استاندارد، پخش با رزولوشن 480p را عملی می‌کند و مصرف اینترنت استریم در توییچ با این کیفیت به ازای هر ساعت چیزی حدود 700 مگابایت است.

 مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت HD quality

این استاندارد نیز پخش با رزولوشن 720 تا 2K را میسر می کند. در نظر داشته باشید که اپلیکیشن استفاده شده توسط شما، تا حدی در کیفیت استریم در این حالت موثر است. در حالت معمول و در سطح کیفی HD quality، هر ساعت استریم ویدیو چیزی برابر یا 900 مگابایت برای کیفیت 720 ، 1.5 گیگابایت برای کیفیت 1080 و 3 گیگابایت برای کیفیت 2K اینترنت صرف می کند.

مصرف اینترنت استریم در توییچ در کیفیت UHD quality

انتخاب این گزینه به مصرف فوق العاده بالای اینترنت منجر می شود. اگرچه که کیفیت بالایی را ارائه می دهد اما طبعا استریم ویدیو در این کیفیت که به رزولوشن 4K اطلاق می شود مصرف اینترنت بالایی خواهد داشت. در این حالت به ازاری هر ساعت استریم ویدیو، شما باید انتظار مصرف اینترنتی برابر با 7.2 گیگابایت را داشته باشید.

البته توجه کنید که مقادیر مذکور اولا تقریبی هستند و دوما بستگی زیادی به شرایط اینترنت و اپلیکیشن شما دارد. به علاوه ما این مقادیر را برای حالت استفاده معمول از توییچ یعنی کاربری استریمینگ آن ذکر می کنیم. در نتیجه استفاده های جانبی و عادی از این سرویس طبیعتا مصرف اینترنت بالایی ندارد.

بیشر بخوانید:

آموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای

اینترنت استارلینک در غرب ایران

 استریمینگ Twitch چقدر نت مصرف می کند ؟

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

خب شاید بخوانید بدانید هر گیگ اینترنت چند ساعت برای استریمینگ در توییچ پاسخگو است. اگر فرض کنیم که طرح اینترنتی ما طرح 5 یا 10 گیگابایتی خواهد بود در این حالت محدودیت استریم محتوا در توییچ به شرح زیر است:

طرح پنج گیگابایتی

  •  16.25 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت پایین
  • 7 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 480
  • 5.5 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 720p
  • 3.25 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 1080p
  •  1.5 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 2K
  • 40 دقیقه پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 4K

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن شاد

میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس

طرح ده گیگابایتی

  • 32.5 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت پایین
  • 14 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 480
  • 11 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 720p
  • 6.5 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 1080p
  • 3 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 2K
  • 1 ساعت پخش آنلاین ویدئو با کیفیت 4K

توجه داشته باشید که ما در محاسبه خود، استاندارد رایج یعنی یک گیگابایت برابر با 1000 مگابایت را لحاظ کردیم. در حالیکه مقدار واقعی یک گیگابایت 1024 مگابایت است. با این وجود و از آنجایی که نحوه فشرده سازی داده ها و تغییر بیت ریت بر اساس وضعیت شبکه می تواند در خروجی نهایی موثر باشد، این تقریب تقریبا درست است.

با توجه به این وضعیت به نظر می رسد شبکه وای فای گزینه بهتری برای پخش آنلاین محتوای ویدیویی باشد چراکه سیگنال وای فای معمولا پوشش بهتر و در نتیجه فشرده سازی کمتری را هنگام پخش ویدیو به همراه دارد.

علاوه بر این می توانید از سرویس هایی که امکان دانلود و ثبت محتویات چندرسانه ای را برای دانلود یا پخش به محض دسترسی به وای فای فراهم می کنند استفاده کنید تا باز هم گزینه های بهینه تری برای پخش آنلاین محتوای چندرسانه ای داشته باشید.

در نظر داشته باشید که در صورت تماشای 8 ساعت ویدیو با کیفیت HD در هر روز، به طرحی با 300 گیگ اینترنت نیاز دارید. با این تفاسیر، در صورتی که شما از فعالان جدی استریم بازی باشید، به طرح نامحدود نیاز دارید. البته طرح شما نباید محدودیت و سقف مصرف یا بازه زمانی مشخص برای مصرف داشته باشد. خب تسلیت می گوییم چون چنین طرحی از سوی هیچ یک از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در کشور ما ارائه نمی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین آنتی ویروس اندروید 2021 

کندترین و سریع ترین اینترنت دنیا 2021

سرعت آپلود و دانلود چیست؟

میزان مصرف اینترنت توییچ (Twitch) چقدر است؟

مقصود از سرعت دانلود، تعداد بیت های داده است که سیستم شما در هر ثانیه می تواند از اینترنت دریافت کند. این نرخ معمولا میلیون ها بیت یا مگابایت در ثانیه است. در مقابل منظور از آپلود تعداد بیت هایی است که سیستم در هر ثانیه در فضای اینترنت بارگذاری می کند.

در هر حالت، استریم زنده پهنای باند زیادی اشغال می کند. از سویی بیان دقیق یک رنج برای همه سرویس های استریم میسر نیست. با این حال نرخ پیشنهادی برای استریم باکیفیت، 720p روی توییچ 2500 تا 4000 کیلوبایت بر ثانیه برای تصویر و بالای 160 کیلوبایت برای صداست.

برای مثال برای استریم با رزولوشن 720p و 30 فریم بر ثانیه شما حدودا به سرعت آپلود 4160 کیلوبایت بر ثانیه نیاز دارید. البته این نکته را باید در نظر داشت که این اعداد نیز تقریب و تخمین هستند و نرخ آپلود در طول استریم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

با این وجود و برای به حداقل رساندن بافر طی استریم، سرعت آپلود حدود 5700 کیلوبیت بر ثانیه یا 5.7 مگابایت بر ثانیه پیشنهاد ماست. هرچند سرعت آپلود تنها مورد قابل توجه برای استریم نیست. علاوه بر سرعت آپلود مناسب شما نیاز به اینترنت استیبل و ثابتی دارید تا از اختلالات احتمالی حین استریم پیشگیری کنید.

در نهایت اما نرخ آپلود به عوامل بسیاری بستگی دارد. مثلا اگر قصد شما تنها به اشتراک گذاشتن ویدیویی از خوتان در رزولوشن 720p داشته باشید، احتمالا نرخ 4160 کیلوبایت بر ثانیه برای شما زیاد هم خواهد بود. اگر قصد به اشتراک گذاری بازی خود و یک یا چندین عامل ویژال را در صفحه استریم دارید، این نرخ برای شما کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت سایت آپارات

میزان مصرف اینترنت کلش آو کلنز

جمع بندی نهایی : استریمینگ Twitch چقدر اینترنت مصرف می کند ؟

به طور کلی نمی توان یک نرخ ثابت برا استریم در توییچ تعیین کرد و این نرخ به عوامل زیادی از جمل پلتفرم گیمینگ، تعداد المان های تصویری صفحه، میزان استیبل بودن اینترنت و مواردی دیگر بستگی دارد. با ایم حال به طور تخمینی مقادیر زیر پیشنهاد می شود:

  • در مورد استریم ویدیو با رزولوشن 720p و سرعت 30 فریم بر ثانیه، بیت ریت بین 2500 تا 4000 کیلوبیت بر ثانیه است. این یعنی به سرعت آپلود بین 3.2 مگابیت در ثانیه تا حدود 5 مگابیت نیاز است.
  • برای استریم ویدیو با رزولوشن 720p و سرعت 60 فریم برثانیه، بیت ریت بین 3500 تا 5000 کیلوبیت بر ثانیه است. این یعنی به سرعت آپلودی بین 4.4 مگابیت بر ثانیه تا 6.2 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.
  • برای استریم ویدیو با رزولوشن 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه، بیت ریت بین 3500 تا 5000 کیلوبیت بر ثانیه است. این یعنی نیاز به سرعت آپلود بین 4.4 تا 6.2 مگابیت نیاز دارید. درست مانند فیلم 720 با سرعت 60 فریم بر ثانیه.
  • برای استریم ویدیو با رزولوشن 1080 و سرعت 60 فریم بر ثانیه، بیت ریت بین 4500 تا 6000 کیلوبیت بر ثانیه است. این یعنی به سرعت آپلود بین 5.6 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان مصرف اینترنت توییچ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر