;
coinex

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

دنیای ارزهای دیجیتال همواره رو به گسترش دارد و توکن ها و ارزهای جدید عرضه می شود. در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی ارز دیجیتال نانو بپردازیم.

ارز دیجیتال Nano که در ابتدای امر با نام RalBlocks شناخته می شد، از سال 2018 به نانو تغییر نام داد. امروزه ارزهای دیجیتال متعددی وجود دارند که هر یک به نوبه خود سهمی کم یا زیاد از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده اند.

در این میان و با رکورد شکنی های بیت کوین، افراد زیادی به حضور در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه مشتاق هستند. اما آیا همه ارزهای دیجیتال پتانسیل بیت کوین یا اتریوم شدن دارند؟ برخی ارزها و توکن های جدید که در ایام اخیر عرضه شده اند، مدعای برتری بر بیت کوین و به چالش کشیدن آن را دارند. اما ایا این مدعاها درست است؟ هیچ چیز بدون مطالعه عمیق و دقیق ممکن نخواهد بود!

در ادامه قصد داریم به یکی از موارد پر سروصدای دنیای ارزهای دیجیتال یعنی ارز دیجیتال Nano بپردازیم که در مدت اخیر محبوبیت زیادی یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما باشید.

ارز دیجیتال نانو چیست؟

ارز دیجیتال Nano از جمله رمز ارزهایی می باشد که برای تسهیل پرداخت های ایمن و فوری بدون کارمزد طراحی شده است. این ارز دیجیتال برخی از عمده ترین محدودیت های مالی قدیمی و بسیاری از از ارزهای رمزپایه مدرن را برطرف می کند.

به بیان دیگر باید گفت که رمزارز نانو یک پلتفرم نظیر به نظیر است که بر یک ساختار داده و شبکه بلوک منحصر به فرد متمرکز است و به کاربران اجازه می دهد بدون اتکا به واسطه های متمرکز به راحتی عملیات مالی را انجام دهند.

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

رمزارز نانو از الگوریتم DAG یا گراف جهت دار غیر مدور استفاده می کند. از جمله مزایای این الگوریتم باید به مقیاس پذیری شبکه به همراه کارمزد پایین آن اشاره کرد.

DAG نوع متفاونی از ساختار داده می باشد که مانند یک پایگاه داده ، اطلاعات مختلفی را به هم وصل می کند. در یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر DAG هر راس در ساختار نشانگر یک معامله است. در اینجا مفهومی از بلوک وجود ندارد و البته برای گسترش پایگاه داده، نیازی به استخراج نیست!

DAG که مخفف عبارت Directed Acyclic Graph و به معنای گراف جهت دار غیر مدور است ، سیستمی شبیه یک زنجیره نیست اما همانطور که از نامش پیداست بیشتر شبیه به یک گراف است. این امکان وجود دارد که مدل DAG به لطف ساختار موثری که برای ذخیره سازی اطلاعات و پردازش دیتا دارد جایگزین مناسب تری برای بلاکچین باشد.

در واقع و در این الگوریتم دیگر شاهد ساختار داده بلاکچینی نیستید، تراکنش ها به طور غیرهمزمان انجام می شود. به بیان دیگر باید گفت از این سیستم برای تایید تراکنش های نانو استفاده می شود. در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند

تاریخچه ارز دیجیتال Nano

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

رمزارز نانو در ابتدای امر در سل 2015 توسط شخصی به نام Colin LeMuhieu که یک مهندس نرم افزار با سال ها تجربه در زمینه رایانه و آی تی بود با نام  RainBlocks راه اندازی شد. اما پس از چند سال تیم بنیانگذار این ارز دیجیتال تصمیم به تغییر نام آن گرفت.

دلیل این تغییر نام بسیار ساده بود! گویا نام اول با سلیقه مخاطبان اصلی این رمزارز مطابقت نداشت. در نهایت و با تغییر نام این رمز ارز، معاملات آن نیز افزایش یافت. به همین دلیل ممکن است اغلب با کوین نانو به عنوان کوین XRB روبرو شوید.

بنیانگذار این ارز دیجیتال دارای علایق زیادی است و نامی شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود. او از سال 2017 که کار به روی نانو را آغاز کرد، همچنان مدیرعامل بنیاد نانو است.  اما توکن نانو چیست و چه عملکردی دارد؟

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

عملکرد ارز دیجیتال نانو

به بیان کوتاهی باید گفت که رمز ارز نانو به سادگی داده های تراکنش ورودی و خروجی را در بلوک های تعیین شده و جداگانه در بلاک چین شخصی ذخیره سازی می کند. به همین دلیل، کیف پول شما همیشه به روز و ایمن خواهد بود و در عین حال زنجیره بلوک به راحتی کار می کند. درواقع هدف و ایده کلی رمزارز نانو به طوری است که ساختار آن تنها برای مقیاس پذیری می کوشد.

تیم ارائه دهنده رمزارز نانو ، سریع ترین تراکنش های ممکن را در زمینه ارزهای دیجیتال متمرکز ارائه می دهد و در هنگام استفاده از ارز دیجیتال نانو در تراکنش ها و معاملات هیچ کارمزدی وجود ندارد .

ویژگی های ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

همانطور که کمی پیش از این نیز گفتیم، توکن نانو با ویژگی های خاصی ارائه شده است. با تکیه به معماری منحصر به فرد این رمزارز که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، مشخصا پروژه نانو بسیار متفاوت از آلت کوین های معمولی جلوه می کند.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

تراکنش سریع با توکن نانو

انجام معاملات توکن نانو بسیار ساده و سریع صورت می گیرد به طوری که می توان گفت معاملات نانو در کمتر از یک ثانیه به نتیجه نهایی می رسد. این سرعت انجام تراکنش ها سبب می شود تا ارز دیجیتال نانو برای معاملات تجاری مناسب باشد چراکه افراد دیگر نباید نگران تاخیر انجام تراکنش ها باشند.

عدم دریافت کارمزد : توکن نانو 

علاوه بر ویژگی هایی که درباره تراکنش سریع گفتیم، معاملات در نانو فاقد کارمزد است! معاملات رایگان ایده جذاب یاست و دیگر نیاز به پرداخت کارمزد معاملات نیست. این مسئله سبب می شود تا رمز ارز نانو یک راه حل ایده آل برای پردازش تراکنش ها تبدیل می شود. زیرا کاربران هنگام پرداخت های ناچیز دیگر نگران پیش پرداخت هزینه های بالقوه گران نیستند.

ساختار منحصر به فرد توکن نانو

این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم DAG یا گراف جهت دار غیرمدور استفاده می کند. این ساختار بسیار قابل اعتماد است و به نانو امکان می دهد تا 1000 معامله در ثانیه را پردازش کند. اما حال و پس از پرداختن به ویژگی های توکن نانو، قصد داریم شما را با قیمت رمز ارز نانو آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

روند قیمت رمز ارز نانو

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

قیمت رمز ارز نانو در هنگام نگارش این مقاله با قیمت 11.27 دلار معادل 262.862 تومان است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود 1.5 میلیارد دلار، در رتبه 83 بازار قرار داشته و سهم 0.06 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن 559.11 میلیون دلار است. اما بعد از اطلاع از قیمت رمز ارز نانو بد نیست به نحوه خرید ارز Nano نیز بپردازیم.

نحوه خرید ارز Nano

همانطور که بحث از قیمت رمز ارز نانو داشتیم، باید به نحوه خرید ارز Nano نیز بپردازیم. برای خرید این رمزارز نیز به مانند همه ارزهای دیجیتالی دیگر باید به یک صرافی مراجعه کنید. در ابتدا یک صرافی را انتخاب کنید که رمزارز مورد نظر را پشتیبانی کند.

اگر نگاهی به لیست صرافی های پشتیبان ارز دیجیتال نانو داشته باشید می بینید که نحوه خرید ارز Nano چندان پیچیده نیست و گزینه های معتبر و مطمئنی برای خرید این ارز دیجیتال وجود دارد. صرافی هایی که ارز دیجیتالی نانو را پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • صرافی Binance
  • صرافی OKEx
  • صرافی HitBTC
  • صرافی DigiFinex
  • صرافی Huobi Global

بیشتر بخوانید:

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

صرافی غیرمتمرکز چیست

پس از اینکه شما با این صرافی ها آشنا شدید می توانید ارز دیجیتال نانو را در این صرافی ها خرید نمایید و یا به فروش برسانید . به علاوه شما می توانید لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده رمز ارز نانو را در سایت CoinMarketCap مشاهده نمایید. اما همانطور که باید بدانید در نحوه خرید ارز Nano نیز به مانند سایر رمزارز ها، فارغ از صرافی مطمئن شما به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارد. اما کدام کیف پول ها از نانو پشتیبانی می کنند؟

بهترین کیف پول برای رمزارز نانو

ارز دیجیتال نانو ؛ استخراج، نحوه خرید و قیمت ارز دیجیتال Nano

بعد از خرید نانو شما به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید که رمز ارز نانو در آن ذخیره شود. درواقع کیف پول ها مانند حساب بانکی شما در دنیای واقعی هستند. شما می توانید با آدرس کیف پول خود ارزها را در آن ذخیره کنید.

Ledger Nano S : همیشه بهترین و امن ترین انتخاب باید کیف پول های سخت افزاری لجر باشد. این کیف پول طرفداران زیادی را به خود حلب کرده است و شما با خرید آن می توانید با خیالی آسوده ارزهای خود را ذخیره سازی کنید.

Natrium : بعد از لجر اما نوبت به کیف پول های نرم افزاری می رسد. این کیف پول برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس است و با آن می توانید با امنیت بالا و خیال آسوده ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

Nano Android Wallet : از دیگر کیف پول هایی که ذخیره ارز دیجیتالی نانو در آن میسر است همین مورد می باشد که البته تنها برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است.

Nano IOS Wallet :اما کیف پول اختصاصی iOS برای ارز دیجیتالی نانو نیز وجود دارد و با آن می توانید رمزارز نانو را ذخیره کنید.

Canoe Wallet : از جمله کیف پول های Open Source است که برای مدیریت ارز دیجیتال نانو شما از روشی مطمئن و ایمن استفاده می کند . بهترین نکته ای که در ارتباط با این کیف پول وجود دارد این است که تراکنش ها سریع و بدون کارمزد انجام می گیرد . شما می توانید پس از بارگیری این کیف پول به راحتی آن را بر روی دسکتاپ خود اجرا کنید .

Guarda Wallet : این کیف پول ، ویژگی هایی همچون حریم خصوصی و امنیت را در اختیار کاربران قرار می دهد و به کاربران این امکان را می د هد تراکنش ها را با دو یا چند امضا تایید کنند . همچنین توجه نمایید که این کیف پول هیچ کدام از اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره نمی کند .

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارز دیجیتال نانو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر