;
coinex

حجم مبادلات رمزارزها در ایران ؛ ایرانی ها چقدر بیت کوین دارند؟

تردیدی در محبوبیت رمزارزها در ایران نداریم. اما آیا هیچگاه آمار دقیقی از حجم مبادلات رمزارزها در ایران داشته اید؟ در ادامه برای بررسی جزئیات این موضوع با ما باشید.

بنابر یکی از جدیدترین مطالعات انجام شده، حج مبادله رمزارز ها در اواخر اسفندماه در ایران به طور روزانه چیزی برابر با 10 هزار میلیارد تومان بوده است. به علاوه لازم به ذکر از است که این مطالعه، 12 میلیون ایرانی را در شمار دارندگان رمزاز ذکر کرده است.

در نشست دو کمیسیون بازار پول و سرمایه و اقتصاد نواوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور بررسی و بر لزوم قانون گذاری ارزهای دیجیتال به دلیل گرایش گسترده مردم به سرمایه گذاری در آن و کنار گذاشتن رفتارهای سلبی حاکمیت تاکید شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال تهران در این باره می گوید بنابر اعلام شاپرک به پرداخت یارها مبنی بر بستن درگاه های تبادل رمزارز در 90 ساعت ابتدایی کوچ 50 میلیون دلار سرمایه از پلتفرم های داخلی را شاهد بودیم. فرزین فردیس افزود طبق بررسی های انجام شده، دو میلیون و 500 هزار حساب کاربری رمزارز در صرافی های داخلی وجود دارد که با احتساب کارکرد چهار یا پنج به یک حدودا 12 میلیون نفر در ایران رمزارز دارند.

حجم مبادلات رمزارزها در ایران ؛ ایرانی ها چقدر بیت کوین دارند؟

او همچنین به پژوهش دیگری در مورد 5600 نفر از جمعیت 18 تا 65 ساله کشور اشاره کرد که بنابر آن 31 درصد از پرسش شوندگان مدعی شده اند که در حال حاضر صاحب رمزارز هستند و 6 درصد نیز اعلام کرده اند پیش از این رمزارز داشته اند. وی افزود:

انگیزه ورود ۷۷ درصد از دارندگان رمزارز سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول، ۱۵ درصد داشتن حرفه در این حوزه، ۳ درصد حمایت از تکنولوژی، ۳ درصد کنجکاوی و سرگرمی، ۱ درصد جابه‌جایی بین‌المللی پول و ۱ درصد پرداخت و خرید بوده است. همچنین، ۸۸ درصد کسب‌وکارها گفته‌اند که رمزارزشان را ازطریق پلتفرم‌های خرید‌و‌فروش آنلاین، ۵ درصد ازطریق صرافی فیزیکی، ۴ درصد ازطریق استخراج، ۱ درصد در ازای فروش محصولات و خدمات و ۲ درصد از‌طریق دریافت از دوستان و اقوام به‌دست آورده‌اند.

نایب رییس کمیسیون تحول دیجیتال اتاق تهران افزود که بنابر این گزارش 62 درصد خریداران رمزارز در 6 ماه اخیر وارد این بازار شده اند و حجم مبادله روزانه رمزارزها در پایان اسفندماه 99 بین 5 تا 10 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

بزرگترین دغدغه مردم و کسب و کارها در حوزه رمزارزها را بلاتکلیفی مسائل قانونی، نوسانات شدید ارزش، عدم امنیت و کلاهبرداری ها، نداشتن پشتوانه شفاف و مواردی از این دست باید عنوان کرد. او گفت بازار رمزارزها اکنون از شفافیت بازار سرمایه نیز برخوردار نیست و کمی از کنترل خارج شده است؛ همچنانکه پیش‌تر هم مردم برای حفظ ارزش پولشان به‌سراغ شرکت‌های هرمی،‌ مؤسسه‌های مالی غیر‌مجاز، بازار سکه و ارز و بورس رفتند. افزون‌ بر این، گفته شد مردم به‌ دلیل تحریم‌ های داخلی و خارجی، از انجام سرمایه‌گذاری‌ های بلندمدت واهمه دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حجم مبادلات رمزارزها در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر