;
coinex

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020) ؛ انسانیت به روایت یک اسب

در این نوشتار به بررسی و نقد فیلم Dream Horse به کارگردانی یورو لین میپردازیم. در ادامه با سایت تکراتو و بررسی فیلم اسب رویایی محصول سال 2020 باشید تا در رابطه با این فیلم بیشتر بدانیم.

تونی کولت و دامیان لوئیس نقش اعضای یک سندیکا را دارند که برای پرورش نژادی اصیل در فیلم “اسب رویایی” ساخته شده است، یک درام کمدی در ولز و براساس یک داستان واقعی.

تونی کولت یک پتانسیل مطمئن در فیلم Dream Horse میباشد که نمیشود حضورش را در یک روایت سینمایی انکار کرد، حضوری در یک فیلم ورزشی کاملاً غیرقابل پیش بینی و خوش ساخت که همانطور که اشاره شد بر اساس داستان واقعی از یکی از دهکده های ولزی که سرمایه های خود را برای حمایت از یک اسب مسابقه ای در جریان قرار میدهند.

کارگردان یوروس لین در مورد این فیلم و مفاهیم خوب انسانی بسیار مانور داده است و از این معنا برای پیشبرد روایت خود دراماتیک خود بسیار خوب استفاده کرده، و بهیچ وجه نمیشود احساسات واقعی که فیلم برمیانگیزد را انکار کرد.

برای خواند مطالبی بیشتر در رابطه با فیلم اسب رویایی میتوانید به صفحه نقد فیلم  اسب رویایی 2020 (Dream Horse)؛ قلب ها مسابقه میدهند! در سایت فیگار مراجعه بفرمایید.

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020)

انسانیت به روایت یک اسب

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی

در فیلم اسب رویایی که در جامعه ولزی Cefn Fforest که از نظر اقتصادی افسرده میباشد اتفاق میافتد، کولت در نقش Jan Vokes بازی میکند، که برای تأمین مخارج زندگی خود در یک تعاونی و بار فعالیت میکند.

شوهرش برایان، با بازی اوون تیل، به دلیل آرتروز بیکار است. با بزرگ شدن بچه هایشان، جان (که همیشه حیوانات را دوست داشت) در کنار آمدن به عنوان یک آشیانه خالی مشکل دارد که تا حدی علاقه او به حمایت از اسب مسابقه، که ممکن است یک ثروت مالی باشد و مهمتر از همه، راهی برای افزودن معنی به آنچه او از زندگی اش احساس میکند باشد.

در ادامه برای جمع آوری پول، جان و برایان سندیکا را تاسیس کردند که سایر افراد محلی را نیز شامل میشود. به ویژه یک مشاور مالیاتی به نام هوارد (دامیان لوئیس) که تجربه پرورش اسب های مسابقه را دارد.

اگرچه فیلم در اصل بر روی جان، برایان و هوارد متمرکز شده است، که همگی به علت حضور و هستی اسب خود، رویای اتحاد را در ذهن پرورانده اند، در واقع همه چیز دست به دست هم میدهد تا اسب و جریانی که اطرافش ساخته میشود به عنوان نمادی از امید برای روستا باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

لین (که کارگردانی سریال بلک میرور را در کارنامه خود دارد) داستان را با ریتم بالایی ادامه میدهد و با اشتیاق این ریتم را به همراه تمپوی مورد نظر خود در محدوده انسانیت پیش میبرد. Dream Horse وقتی درگیر سندیکا میشود خیلی دست و پا گیر و خسته کننده میشود، اما حضور Collette باعث میشود همه چیز شکل خوب خودش را حفظ کند.

در ضمن این فیلم را با بازی کولت میتوان یکی از بهترین فیلم های سال 2021 به حساب آورد که جای خودش را بین فیلم های امسال باز خواهد کرد.

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020)

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی

نیل مک کی فیلمنامه نویس ماهرانه کاوش میکند که چگونه جان به این اسب مسابقه ای نه تنها مهر ورزی کند بلکه از جهاتی همانند بچه خودش با او رفتار کند. حالا که بچه هایش بزرگ شده اند، این شانس را پیدا میکند که دوباره مادری را دنبال کند اما این بار با پرورش یک حیوان. پیوند جان با رویای ایجاد یک اتحاد بسیار مهیج و از طرفی تلخ میباشد.

نکته ای بسیار مهم وجود دارد. Dream Horse از مشکلی رنج میبرد که همه فیلم های مربوط به اسب های مسابقه ای را تحت تأثیر قرار میدهد: ورزشکار اصلی داستان واقعاً از آنچه در اطراف او اتفاق میافتد آگاهی ندارد و موفقیت ها یا شکست های او هیچ ارتباطی با مالیخولیای جان ندارد.

یک فیلم اگر بخواهد خود را بالا بکشد و در لیست بهترین فیلمهای جهان قرار دهد باید این واقعیت را بررسی کرده باشد، همانطور که این سندیکا احساس عاطفی خود را به پیروزیهای Dream Alliance متصل کرده است، آنها در کنترل نتیجه نیز ناتوان هستند. با این وجود، Dream Horse چنان احساس خوبی از خود بروز میدهد که اشاره به آن و دیگر نقایص فیلم بسیار کوچک به نظر میرسد. مانند Dream Alliance، فیلم با حالات روانی مهم و تاثیرگذاری که در ساختار خود و مخاطب ایجاد میکند به پایان میرسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

همانطور که آنا هوانگ از طرف Hassle ماه گذشته نیز اشاره کرد، تونی کولت یکی از مهمترین بازیگران زن امروزی ما است که میتواند به طور یکسان در فیلم هایی با ژانرهای مختلف و درام های مستقل جای گیرد. اما شاید معجزه کار کللت این باشد که او به راحتی به شما اجازه میدهد فراموش کنید که Toni Collette را تماشا میکنید.

نقد فیلم Dream Horse (اسب رویایی 2020)

نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی
نقد فیلم Dream Horse ؛ نقد فیلم اسب رویایی

نکته مهمی که در رابطه با فیلم اسب رویایی میشود به آن اشاره کرد این است که سکانس های مسابقه ای، که در آن پر از رقابت، تنش و هیجان است با اینکه من چیزی درباره مسابقه اسب نمیدانم اما مسابقات به گونه ای به تصویر کشیده میشود که حتی یک فردی که هیچ چیز از این نوع مسابقات نداند مانند من به راحتی میتواند همه چیز را درک کند و در جریان لحظات فیلم قرار بگیرد.

بگذارید به شکل خلاصه در رابطه با این فیلم اینطور بگویم:

زندگی روزمره و دلهره آور در یک شهر کوچک ولزی به طور فزاینده Jan Vokes (تونی کولت) را آزار میدهد. آسمان همیشه خاکستری است، خانه ها پراکنده میباشند، مردم هیچ چشم اندازی ندارند. جان آگاه است که زندگی اش به شدت خسته کننده پیش میرود. کار در محلی که برایش مهیا شده است سخت رنج آور شده، چیزی که جان فاقد آن است، هدفی در زندگی میباشد، آرزویی است که باید دنبالش باشد. او به مرحله ای رسیده است که دیگر چیزی باقی نمانده است.

Dream Horse با شخصیت های عجیب و غریب، جناس زیاد و شوخ طبعی معمول انگلیس، داستانی را روایت میکند که آنقدر باورنکردنی است که فقط یک زندگی واقعی میتواند آن را در جریان قرار بدهد. با این حال، فیلم در تمام مدت موفق به حفظ انرژی اولیه نیست. در مکان هایی داستان ساختارش بهم میریزد و به شدت در احساسات جان فرو میرود و میرویم که از طرفی میتواند برای منسجم نگه داشتن ساختار هم استفاده شود. بگذارید اینطور بگویم: پارادوکس عامل اصلی رسیدن به حقیقت آنچیزیست که در دنیای واقعی و زندگی دنبال آن را باید بگیریم.

عوامل فیلم اسب رویایی ؛ نقد فیلم Dream Horse

  • کارگردان: یورو لین (Euros Lyn)
  • نویسنده: نیل مکای (Neil Mckay)
  • بازیگران: تونی کولت (Toni Collette)، دیمین لوئیس (Damian Lewis)، سیان فیلیپ (Siân Phillips)، اوون تیال (Owen Teale)، نیکولاس فارل (Nicholas Farrell)
  • موسیقی: بنجامین وودگیتس (Benjamin Woodgates)
  • کشور: انگلیس و آمریکا
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم (2020) Dream Horse چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر