;
coinex

نقد فیلم زنی پشت پنجره (The Woman In The Window) : فیلمی که بهیچوجه هیچکاکی نمیباشد

در این نوشتار به نقد فیلم زنی پشت پنجره ساخته جو رایت میپردازیم. با ما و سایت تکراتو همراه باشید تا بیشتر در رابطه با فیلم the woman in the winow بدانیم.

یک زن آگورافوبیک که به تنهایی در نیویورک زندگی میکند شروع به جاسوسی از همسایگان جدیدش میکند تا شاهد یک اقدام خشونت آمیز باشد.
از آنجا که رمان را نخوانده ام، نمیتوانم از فیلم به عنوان اقتباس صحبت کنم، اما به عنوان یک فیلم اعتراف میکنم که باعث تعجب من برای بهتر شدن شد. این فیلم با مزایا و معایب خود شما را میتواند درگیر کند ولی نه به آن شکل که باید. و با پایان آن میتوان حالت رضایت نسبتا قابل قبولی را در خود حس کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با آخرین فیلم جو رایت میتوانید به صفحه نقد فیلم (The Woman In The Window)2021 در سایت فیگار مراجعه بفرمایید و با نقدی متفاوت اطلاعات خود را راجع به این فیلم بیشتر کنید.

نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ آگورافوبیا

فیلمی که بهیچوجه هیچکاکی نمیباشد

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم The woman in the Window خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • فیلمی که بهیچوجه هیچکاکی نمیباشد
  • بازیگری
  • کلاستروفوبیک نبود
  • پنجره عقبی و زنی پشت پنجره
  • تحلیل روانشناختی
  • عوامل تولید
نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window
نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window

ما در فیلم زنی پشت پنجره با شخصی بنام  آنا فاکس رو به رو میشویم، زنی که به دلیل آگورافوبیا (آگورافوبیا نوعی اختلال اضطرابی است. افراد مبتلا به آگورافوبیا احساس ترس شدید می کنند، که باعث می شود از حضور در مکان ها یا موقعیت هایی که باعث احساس خجالت ، درماندگی یا تهدید در آن ها میشوند، خودداری کنند.) در خانه خود را به انزوا کشیده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

او تمام عمر خود را از پنجره به تماشای زندگی خود و دیگران سپری میکند. در ادامه یک خانواده موجه در خانه مقابل مستقر میشوند و آنا در طول این روایت نسبتا خوش ساختار وسواس زیادی را نسبت به آن خانواده به خرج میدهد و فضاسازی فیلم هم به خوبی این وسواس را به ما منتقل میکند. یک شب او قتلی را می بیند و از آن لحظه حتی خودش نمیداند چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست.

من قصد ندارم بیش از آنچه در تریلر دیده میشود، بگویم، زیرا این کل داستان را خراب میکند، که ارزش آن را دارد خودتان با چشمان خودتان این وسواس و این بیماری را که توسط این فیلمساز یعنی جو رایت ساخته شده است ببینید.

“زنی در پنجره” یک محصول کاملاً نمایشی است. چیزی که من دوست داشتم، اول از همه صحنه ای بود که همه شخصیت های فیلم در کنار هم ظاهر میشوند، که به نظر من عالی است، گویی که ما یک صحنه تئاتر را تماشا میکردیم و آنها در آن حضور داشتند.

نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window
نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window

بازیگری ؛ نقد فیلم زنی پشت پنجره

بازیگران مشهوری در فیلم حضور دارند که به درستی و با تناسب خوبی از آن ها کار کشیده نشده و برجسته نیستند اما بازی های قابل قبولی از خود به جای میگذارند. امی آدامز که تقریباً تمام وزن فیلم را به دوش میکشد و لحظات بسیار به یاد ماندنی ای دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

گری اولدمن فوق العاده، که خیلی هم مشکل خاصی در حوزه بازی در این فیلم ندارد، اما جولیان مور بیش از هر چیز، یک نقش کوتاه اما شدید با تمپوی نسبتا خوب به تصویر میکشد.

در بقیه بازیگران، چهره های آشنا مانند ویات راسل را پیدا میکنیم، که به آرامی وارد هالیوود شده اند، فرد هچینگر، برایان تیری هنری، آنتونی مکی و جنیفر جیسون لی.

نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window
نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window

کلاستروفوبیک نبود ؛ نقد فیلم زنی پشت پنجره

آخرین چیزی که دوست داشتم این بود که فکر می کردم قرار است یک فیلم کلاستروفوبیک را در تصویر سازی هایی که جو رایت مد نظر داشته ببینم، زیرا که انا با بازی امی ادامز بالاخره تمام روز را در خانه است و این تصور کاملا برای یک فیلم روانشناختی میتواند طبیعی باشد.

اما این مکان واقعا روشن و نسبتاً بزرگ به تصویر کشیده میشود. همچنین این درست است که ممکن است آنها بخواهند خانه خود را از این طریق به ما نشان دهند در حالی که او وضعیت مخالف مانند آگورافوبیا را داشته است.

رنگ غالب زرد، ترکیب آبی و قرمز میباشد، در سراسر خانه قابل مشاهده است و واقعیت این میباشد که آنها توجه زیادی را به خود جلب میکنند، همانطور که قبلاً گفتم، آنها میتوانند خانه را به چنین مکان دنج و نه چندان غریب تبدیل کنند، که شاید همان چیزی باشد که میتوانید از یک فیلم انتظار داشته باشید.

نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window
نقد فیلم زنی پشت پنجره ؛ نقد فیلم The Woman In The Window

پنجره عقبی و زنی پشت پنجره

تاکنون هیچ نقدی بر WOMAN IN WINDOW نتوانسته است مقایسه این فیلم را با فضاسازی های استاد هیچکاک و اشاره به سرنوشت قهرمانی که در فیلم های هیچکاک بس عجیب و بدون رو دروایسی همه گیر یش شما را در منجلاب تنش و اضطراب قرار میدهد نادیده بگیرد.

در این مرحله نمیتواند تفاوتی داشته باشد، زیرا نکته اول به معنای واقعی کلمه این فیلم این فضا سازی هیچکاکی را میطلبد و نکته دوم یاوه گویی کامل است و باید یک بار گفته شود. نکته دوم قبلاً مورد بررسی قرار گرفت و نکته اول به سادگی باید بگوید که اشاره به کلاسیک هیچکاک نسبتا بد نبوده.

با این حال، همان طور که در نقدهای مختلف رمان اصلی خوانده ام، رمان زنی پشت پنجره توسط A.J. فین بسیار پیچیده تر و چندلایه تر از متن جان مایکل هیز برای فیلم Rear Window (1954) به کارگردانی آلفرد هیچکاک میباشد.

در ابتدای امر، وقتی دوباره فیلم پنجره عقبی هیچکاک را مرور کنید متوجه میشوید که باید اتهام سرقت ادبی فیلم زنی پشت پنجره ساخته جو رایت را از حیز انتفا ساقط بدانیم. درواقع بگذارید اینطور بگویم که یاوه گویی بیش نمیباشد. اشتباه نکنید طرفداری از رایت را نمیکنم و نمیخواهم بکنم و نخواهم کرد. بلکه هیچ فیلمی را با این نوع فضاسازی ها نمیتوانم با فیلمهای استاد هیچکاک قابل قیاس بدانم.

جو رایت را به این دلیل مبرا از این سرقت هنری میدانم چون تلویزیون دومین سرگرمی مورد علاقه آنا فاکسی است که به دلیل اختلال اضطراب نمیتواند خانه را ترک کند. با این حال، سرگرمی مورد علاقه او درمان دارویی است که با شراب زیادی خود را کمتر نشان میدهد.

تحلیل روانشناختی ؛ نقد فیلم زنی پشت پنجره

اما آنا آن زن میانسال مرعوب نیست که با ترس و عدم تأیید زندگی اش را پشت سر بگذارد. او مراقب است، بله، اما در مورد افراد دیگر نیز اینطور نیست.

او فقط نمیتواند از درب ورودی بیرون برود. وقتی او از پنجره محله خود را تماشا میکند، از بیان او میتوان فهمید که کنجکاو نیست و جاسوسی نمیکند.

او به دنیای آنجا حسادت میکند. او همچنین آنچه را که علیرغم همه داروها و مراجعه منظم به روانپزشک از وی محروم شده است، میخواهد.

برای مدت زمان طولانی WOMAN IN WINDOW کمتر از یک روانگردان هیجان انگیز میباشد. و به نظر می رسد که ایمی آدامز نقش سفارشی شده ای را قبول کرده باشد که مشخصا برای او نوشته شده است.

همچنین تصور شخص دیگری در آن نقش دشوار میباشد. حداقل در لحظه ای که آدامز مشاهده می کند که چگونه دنیای خود را درک میکند، چگونه با امکانات خود بر سرنوشت خود تسلط پیدا میکند.

و سپس اولین ناسازگاری ها در برنامه روزمره شما بوجود میآیند. او واقعاً چه چیزی را دیده است؟ آیا پسر همسایه واقعاً میخواهد چیزی را پنهان کند؟

نکته این است که وقتی آنا شروع به زیر سوال بردن برداشت خود میکند، بیننده سعی میکند بلافاصله خود را با آن مسائل قاطی کند. و سپس در بیننده جستجوگری شکل میگیرد.

وقتی آنا اعتقاد دارد که او یک قتل را مشاهده کرده است، نه تنها دنیایی که توسط چهار دیواری او محافظت میشود، فرو می ریزد، بلکه فیلم نیز خود را روی سر خود خراب میکند.

اینهمه پیچ و تابهای ضمنی به جایی نمیرسند. علاوه بر این، اختلالات شناختی ناشی از الکل نیز وجود دارد. و جو رایت کارگردان سعی میکند باهوش باشد و نه تنها با برداشت آنا بازی کند بلکه به همان میزان با بیننده نیز بازی کند.

عقب و جلو رفتن واقعیت ها و فریب ها به خودی خود هدف میشود. هوشیاری بیشتر وضوح تصویر میباشد که به سختی علاقه را برمی انگیزد. بگذریم.

برونو دلبونل با تصاویر خود جهانی مستقل را ایجاد میکند که در آنا فاکس زندگی خود را تثبیت کرده است. اتاق های بزرگ هرگز جذابیت خود را از دست نمیدهند زیرا دلبونل به سختی در نگرش ها و دیدگاه ها تکرار میشود.

دو صحنه وجود دارد که در آن دوربین آپارتمان را ترک می کند و این کمی جو و فیلمش را از آن چیزی که هدفش بوده جدا میکند. اما برخی از تصاویر نیز وجود دارد که از فیلم پنجره عقبی مدل سازی شده است و کشف آنها دوباره کار را آسان می کند.

عوامل تولید فیلم زنی پشت پنجره 2021

  • کارگردان: جو رایت
  • نویسنده: تریسی لتس
  • تهیه کنندگان: الی بوش، آنتونی کاتاگاس، اسکات رودین
  • بازیگران: ایمی آدامز، گری اولدمن، آنتونی مکی، تریسی لتس، جولین مور، جنیفر جیسون لی
  • فیلمبردار: برونو دلبونل
  • تدوین: والریو بونلی
  • آهنگساز: دنی الفمن
  • کارگردان هنری: دبورا جنسن
  • طراح صحنه: رینا دآنجلو

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم The Woman in the Window 2021 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر