;
coinex

جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها ؛ زمان بندی قطع برق چگونه است؟

جدول قطعی برق 1400 همزمان با شروع خاموشی ها اهمیت پیدا کرده است. زمان بندی قطع برق در استان ها و شهرها مختلف چگونه است؟ در ادامه این نوشتار تکراتو با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

قطع گسترده برق در شهرهای ایران خبرساز شد و تعداد زیادی از کاربران فضای مجاری به آن واکنش نشان دادند. سخنگوی صنعت برق پیشتر گفته بود که ایراد فنی ایجاد شده است و در حال رفع این ایراد هستیم. گزارش‌ها از قطع و اختلال توزیع برق از صبح روز سه شنبه در برخی شهرها مانند تهران، گیلان، کرج، اراک، اصفهان، خوزستان، سمنان، قم و اردبیل حکایت داشت. علت‌های مختلفی نیز از منابع خبری مختلف در خصوص قطعی برق عنوان شده است،؛ از استخراج گسترده بیت کوین تا کمبود سوخت نیروگاه‌ها و استفاده زیاد مردم از برق!

همزمان با گرم شدن هوا، برخی شهرهای ایران برای چندمین روز متوالی با قطع برق مواجه شده‌اند. گفته شده که این قطع برق بدون اطلاع قبلی بوده است. شرکت توزیع نیروی برق تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علت اختلال در توزیع برق، مصرف بیش از حد گاز در هفته‌های گذشته بوده است. گفته می‌شود سوخت بسیاری از نیروگاه‌ها، گاز شهری است.

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد قطعی برق زودتر از سال‌های پیشین، یعنی یک ماه مانده به تابستان در ایران آغاز شده است. با اعلام این اخبار جدول قطعی برق 1400 در استان های مختلف به سوال مهمی تبدیل شده است. در ادام با جدول قطعی برق 1400 همراه باشید.

جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها

زمان بندی قطع برق چگونه است؟

بنابر آمارهای وزیر نیرو،‌ رضا اردکانیان، اوج بار این روزها در ایران ۳۸ هزار مگاوات تخمین زده می‌شود. با این حال آفتاب می‌نویسد روز گذشته (سی و یک اردیبهشت) در ساعت ۲۲ و یک دقیقه میزان مصرف برق ۵۰ هزار و ۵۳۷ مگاوات بوده است. یعنی 5 هزار مگاوات بیشتر از موعد مشابه سال گذشته.

گزارش‌های مختلف استخراج رمزارزها و استفاده از کولر را دو دلیل عمده قطع برق اعلام کرده‌اند. از سویی دیگر به دنبال به هم خوردن تراز تولید و مصرف برق در کشور و قطع برق پراکنده هستیم و همین مساله احتمال انتشار جدول قطعی برق 1400 را قوی‌تر کرده است. جدول قطعی برق 1400 تاکنون برای همه استان‌ها مشخص نشده است بنابر آخرین اخباری که در پایگاه‌های خبری اعلام شده، خراسان رضوی (مشهد)، اصفهان و البرز (کرج) از جمله مناطقی هستند که جدول قطعی برق 1400 آنها منتشر شده است.

پیشتر مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره جدول قطعی برق 1400 به تجارت‌نیوز گفته بود:

این خاموشی‌ها فقط در تهران رخ نداده و کل کشور این خاموشی‌ها را تجربه می‌کنند و البته فعلا برنامه مشخصی برای قطع برق وجود ندارد و نمی‌توان با اطمینان گفت که دقیقا چند ساعت دیگر برق دوباره متصل می‌شود.

جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها ؛ زمان بندی قطع برق چگونه است؟
جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها ؛ زمان بندی قطع برق چگونه است؟

مصرف «غیرمجاز» و بیش از حد برق توسط استخراج‌کنندگان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از دلایل قطعی گسترده برق در ایران عنوان شده بود. با این حال رجبی مشهدی پیشتر در گفتگو با برنامه پیگیری شبکه خبر گفته بود که برای استخراج رمز ارز محدودیت در حوزه برق وجود دارد و «چیزی حدود ۲ درصد از برق صرف این موضوع می‌شود.» در ادامه جدول قطعی برق 1400 را برای استان های اعلام شده، بررسی خواهیم کرد.

جدول قطعی برق مشهد 1400

ایمنا می‌نویسد شرکت توزیع برق مشهد، مناطقی را که خردادماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت توانیر مشهد علت قطعی برق «افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش‌های مصرف و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاه‌های برق -آبی کشور» عنوان شده است. در ادامه این اطلاعه با اشاره به قطعی 75 تا 90 دقیقه‌ای برق مطالق جدول ضمیمه، آمده است:

با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می‌گردد، لذا به منظور پایداری شبکه، بنا به دستور مرکز کنترل، در برخی از نقاط شهر و روستا خاموشی‌های احتمالی و موردی بین ۷۵ الی حداکثر ۹۰ دقیقه اعمال خواهد گردید که مطابق جدول ۲ (مدیریت مصرف برق محدوده شهرستان مشهد و حومه) برای اطلاع شهروندان محترم اعلام می‌گردد.

جدول قطعی برق مشهد 1400
توضیحات جدول قطعی برق مشهد 1 تا 7 خرداد 1400

در ادامه توضیحات با اشاره به «بدیهی است در صورتیکه مشترکین محترم در مصرف برق صرفه جویی نمایند، خاموشی‌های آدرس‌های مورد نظر تعدیل خواهد شد.» گفته شده حدول‌ها در راستای حداکثر صرفه جویی برق و طبق برنامه زمان بندی تنظیم شده است. در ادامه می‌خوانیم:

 از شهروندان گرامی درخواست می‌شود با تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و کولر آبی روی دور کند در منزل و محل کار و مدیریت مصرف برق، امکان استمرار تامین انرژی را برای همه هموطنان عزیز فراهم آورند.

برنامه احتمالی زمان بندی هفتگی قطعی برق مشهد خرداد 1400:

برنامه احتمالی زمان بندی هفتگی قطعی برق مشهد خرداد 1400:
برنامه احتمالی زمان بندی هفتگی قطعی برق مشهد خرداد 1400

گروه بندی 12 گانه قطعی برق مشهد در هفته اول خرداد 1400 به شرح زیر است:

گروه بندی 12 گانه قطعی برق مشهد 1 تا 7 خرداد 1400
گروه بندی 12 گانه قطعی برق مشهد 1 تا 7 خرداد 1400 – بخش اول
گروه بندی 12 گانه قطعی برق مشهد 1 تا 7 خرداد 1400
گروه بندی 12 گانه قطعی برق مشهد 1 تا 7 خرداد 1400 – بخش دوم

جدول قطعی برق کرج 1400

جدول زمان بندی قطعی برق 1400 برای استان البرز به مرکزیت کرج مانند مشهد دقیقا به شکل اطلاعیه منتشر نشده است. ولی در سایت رسمی شرکت توزیع نیروی برق این استان جدولی در قالب فایل اکسل موجود است که در صفحه اصلی (در این لینک) در قسمت سایدبار صفحه قابل دریافت است. در همین زمینه رامین فرج، سرپرست شرکت توزیع برق این استان، با اشاره به اینکه از ساعت 9 صبح برق محله‌های مختلف با 2 ساعت قطعی همراه است به ایمنا می‌گوید:

اگر مشترکین در مدیریت مصرف برق نداشته باشند، چاره‌ای جز این وجود ندارد که بر اساس بلوک بندی که در سایت شرکت نیروی برق استان بارگذاری شده، از ساعت ۹ صبح برق محلات مختلف دو ساعت دو ساعت قطع شود.

سرپرست شرکت برق البر با بیان اینکه اینکه در صورت عدم مدیریت مصرف توسط مشترکین  شاهد خاموشی زمان بندی شده در مناطق مختلف استان خواهیم بود، اظهار کرد:

با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته و افزایش یک‌باره دما از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، میزان مصرف برق در استان بر تولید فزونی یافته است و این موارد باعث شده تولید نیروگاه برق آبی استان نتواند نیاز برق مشترکین استان را به طور کامل تأمین کند.

فرج در ادامه با بیان اینکه «شرکت نیروی برق استان ناچار شده خاموشی منطقه‌ای را بر اساس سهمیه بندی صورت گرفته، پیش‌بینی کند.» افزود:

از مشترکان درخواست می‌شود برای اعمال مدیریت مصرف از دور کند کولر آبی استفاده کنند و کولر گازی را هم روی دمای ۲۶ درجه تنظیم کنند. در طول روز هم شهروندان سعی کنند کمتر لامپ روشن کنند. امیدواریم با مدیریت مصرف بتوانیم از خاموشی‌ها جلوگیری کنیم.

جدول قطعی برق اصفهان 1400

شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز مناطقی را که با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرده است. این شرکت در یک اطلاعیه 30 صفحه‌ای گفته با توجه به گرمای زودرس و بالا رفتن مصارف انرژی نسبت به سال‌های قبل و کمبود منابع آبی در کشور، شرکت توزیع برق استان اصفهان از اعمال برنامه‌های خاموشی در روزهای آینده ناگزیر می‌باشد. در ابتدای این اطلاعیه آمده است:

هم استانی گرامی، با هدف جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و بی برنامه مشترکین، شرکت توزیع برق استان اصفهان نیازمند همکاری شما جهت بهینه نمودن مصارف سرمایشی و روشنایی در ماه‌های گرم پیش رو و توجه به مدیریت و کنترل پیک بار که معمولاً همزمان با اوج مصرف انرژی کشور رخ می‌دهد، می‌باشد.

زمان بندی خاموشی های استان اصفهان به قرار زیر است:

جدول مدیریت اضطراری قطعی برق اصفهان سال ۱۴۰۰

۱۹ – ۲۱

۱۷ – ۱۹ ۱۶ – ۱۷ ۱۴ – ۱۶ ۱۲ – ۱۴ ۱۰ – ۱۲ ۸ – ۱۰  

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ شنبه

O29 O25,O26 S1,B2,O17 S1,K,S6,O9 S1,K,B1,O5 G5,O1
O13,O14,O15 O10 ,O11,O12 S2,B1,O27 S2,K,O4 S2,K,B3 G1,G2,O18 G6,G7 ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ یکشنبه

برای اطلاع از کد هر یک از محله‌ها و مناطق در شهرهای مختلف استان اصفهان این فایل PDF را دانلود کنید.

برنامه قطعی برق تهران 1400

ایمنا می‌نویسد شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که امروز یکشنبه دوم خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۱۲۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF جدول زمان بندی قطعی برق تهران 1400 کلیک کنید.

برنامه قطعی برق آذربایجان غربی 1400 (ارومیه)

شرکت توزیع برق آذربایجان غربی، مناطقی را که امروز یکشنبه دوم خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۱۲۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. جدول زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 در تاریخ مذکور به شرح زیر است:

برنامه قطعی برق آذربایجان غربی 1400 (ارومیه)
برنامه قطعی برق آذربایجان غربی 1400 (ارومیه)

برنامه قطعی برق خوزستان 1400 (اهواز)

شرکت توزیع برق اهواز، مناطقی را که امروز یکشنبه دوم خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۱۲۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. جدول زمان بندی قطع برق اهواز 1400 در تاریخ مذکور به شرح زیر است:

برنامه قطعی برق خوزستان 1400 (اهواز)
برنامه قطعی برق خوزستان 1400 (اهواز)

برنامه قطعی برق گیلان 1400 (رشت)

ایمنا نوشته شرکت توزیع برق گیلان، مناطقی را که امروز یکشنبه دوم خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۹۰ الی ۱۵۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. جدول زمان بندی قطع برق رشت 1400 در تاریخ مذکور به شرح زیر است:

  • شهرستان رشت: خوش نشین ۳ (سیاه اسطلخ) – برنجکوبی خوش خلعت – سیاه اسطلخ بعد از بن بست ۸۷ – دانشکده شهید چمران – جاده فومن نخودچر – خیابان خرسندی از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰
  • سلیمانداراب –حمیدیان – پاره بیجار نبش کوچه شالیزار ۷ – روبروی وارش ۱۰: از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰
  • خمام: معابر کمربندی چاپارخانه – گورابجیر صحرا – ابتدای منطقه آزاد – چاپارخانه – روبروی تالار صبا از ساعت ۱۰:۱۰ تا ۱۳:۰۵
  • شهرستان لنگرود: جاده لاهیجان نبش کوچه صبا از ساعت ۱۰ تا ۱۲
  • شهرستان لاهیجان: خیابان رزمندگان – روستاههای کوهبنه – کوره بر – مازی کله – خیابان سبحان – شهرک سلیمان
  • شهرک نسیم و خیابان تربیت – روستاههای سوستان – زمیدان – شیر نساء: از ساعت ۱۰ تا ۱۲
  • شهرستان انزلی: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی غازیان – غازیان خیابان معلم – مجتمع فرهنگی و هنری – واحد عمومی مجتمع ساحل و سپهر – طالقانی – جایگاه CNG – بلوار آقا سید محمد نجفی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱

برنامه قطعی برق چهارمحال و بختیاری 1400 (فارسان)

ایمنا: شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، مناطقی را که امروز یکشنبه دوم خرداد ماه با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۶۰ الی ۱۸۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. جدول زمان بندی قطع برق فارسان 1400 در تاریخ مذکور به شرح زیر است:

ردیف

زمان قطع

زمان وصل

شهرستان

آدرس

۱

۱۲:۰۰

۱۳:۰۰

فارسان

جاده بیدکل تیاف علی بابا تیموری

۲

۰۸:۳۰

۱۱:۳۰

فارسان

گوجان خیابان شهید بهشتی ابتدای کوچه ۲۰

 

 

 

 

این نوشتار به صورت روزانه با جدیدترین اطلاعات به روزرسانی می‌شود ..

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر