;
coinex

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟

بعد از مدتی قطعی های بدون اعلام قبلی، برنامه زمان بندی قطعی برق اردبیل اعلام شده است. موضوع این نوشتار زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 است.

همزمان با افزایش دمای هوا و به دنبال آن میزان مصرف برق، از حالا یعنی چند هفته پیش از آغاز تابستان شاهد آغاز قطعی های گسترده برق در سراسر کشور هستیم.

درواقع وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق استانی با هدف کاهش فشار بیش از حد معمول بر شبکه به قطعی های برنامه ریزی شده برق اقدام کرده اند. البته برخی از قطعی ها بدون اعلام قبلی عاملی در دردسرهای زیاد و مشکلات فراوان شد.

انتقادات بسیار و مشکلات ناشی از قطعی بدون اعلام قبلی سبب شد تا تدوین و ارائه جداول زمان بندی شده قطع برق در دستور کار همه شرکت های توزیع برق استانی قرار بگیرد و در این میان استان اردبیل نیز در شمار این استان ها است که جدول زمان بندی قطع برق را منتشر کرده است.

در حال حاضر تقریبا همه استان های کشور زمان بندی خاموشی شهرستان ها و شهرهای خود را ارائه داده اند. شرکت توزیع برق استان اردبیل اخیرا اقدام به این مهم کرده، جدول زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 را ارائه داده است که در ادامه به بررسی جزئیات زمان بندی خاموشی اردبیل خواهیم پرداخت.

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400

زمان بندی خاموشی اردبیل

بنابر جدیدترین گزارش شرکت مدیریت برق ایران، میزان مصرف برق در هفته های گذشته به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و با عبور از رکورد قبلی به بالاترین میزان خود رسیده است. بر همین اساس ارائه جداول زمان بندی اهمیت زیادی دارد.

پیش از این سخنگوی صنعت برق کشور یعنی محمدحسین متولی زاده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران در ششمین مانور فراگیر در محل مرکز پایش صنعت برق و در جمه خبرنگاران درباره قطعی های مکرر برق گفته بود که وقوع خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری از مهر 99 تا پایان شهریور 1400 سبب افزایش چشمگیر مصرف برق در دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: «خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد ۲۰ درصدی مصرف برق را رقم زده است.»

متولی زاده بر این اساس از تعیین سقف مصرف برای هر استان و زمان بندی خاموشی برای هر استان خبر داد. همچنین پیش از این نیز اعلام شده بود که شهروندان برای آگاهی از خاموشی های احتمالی برق می توانند با نصب اپلیکیشن برق من از وضعیت قطعی های احتمالی مطلع شوند. شما بعد از نصب اپلیکیشن برق من و وارد کردن شناسه قبض خود می توانید از اعمال زمان بندی خاموشی اردبیل در مناطق خود آگاه شوید. در ادامه به زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استانی اردبیا آمده که بنابر اعلام شرکت توانیز و به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش های مصرفی و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی، خاموشی های پراکنده اما منظمی در مناطقی از کشور اعمال خواهد شد.

ضمنا با توجه به اینکه مدیریت اضطراری بار در سطح کشور به صورت سراسری و از مرکز کنترل برق کشور اعلام می شود، لذا به منظور پایداری شبکه و بنا بر دستور مرکز کنترل، در مناطقی از شهرها و روستا و مناطق صنعتی خاموشی های احتمالی اعمال می شود.

البته همانطور که از عنوان مشخص است این ها خاموشی های احتمالی است و تنها در صورت فراروی حد مصرف برق از حد استاندارد توانایی شبکه اعمال می شود و در غیر این صورت خاموشی های تعدیل خواهند شد.

در هر حال بنابر اعلام شبکه توزیع برق استانی اردبیل، استان اردبیل به سه گروه و دسته کلی A و B و C تقسیم شده است که در ادامه به وضعیت و جزئیات مربوط به خاموشی هر یک خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوایند:

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

برنامه قطع برق اردبیل در گروه A

برنامه قطع برق اردبیل در گروه A به قرار زیر است و آدرس مناطقی که خاموشی در آن ها اعمال می شود بدین شرح است:

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
جدول قطعی برق اردبیل تابستان 1400
زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
جدول قطعی برق اردبیل تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق اردبیل در گروه B

برنامه قطع برق اردبیل در گروه A به قرار زیر است و آدرس مناطقی که خاموشی در آن ها اعمال می شود نیز بدین شرح است:

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
جدول قطعی برق اردبیل تابستان 1400
زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
جدول قطعی برق اردبیل تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تهران 1400

 زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق اردبیل در گروه C

جدول قطعی برق اردبیل تابستان 1400 در این بخش به قرار زیر است:

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
زمان بندی قطع برق اردبیل 1400
زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 ؛ جدول قطعی برق اردبیل چگونه است؟
زمان بندی قطع برق اردبیل 1400

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

زمان بندی قطع برق خوزستان 1400

زمان بندی قطع برق اردبیل 1400

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه سبلان ضمن عذرخواهی از مردم استان در خصوص قطعی برق در روز‌های اخیر گفت:

از آنجایی که شبکه تولید برق یک شبکه بهم پیوسته و مرتبط است، برخی‌ از محدودیت‌ ها در بخش تولید منجر به مدیریت اضطراری بار در استان و کشور شده است

قدیمی گفت: «به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف در تمام بخش های مصرف و هم چنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاههای برق – آبی کشور ؛ خاموشی های پراکنده را روز ۱ خرداد در برخی مناطق استان شاهد بودیم و از روز ۲ خرداد برنامه های مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت توزیع برق استان ،خبرگزاری ها و کانال شرکت توزیع برق و کانال های پر مخاطب های استان در اختیار اطلاع هم استانی های عزیز  قرار گرفته تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهند .» وی افزود:

با توجه به بارش‌های امسال ذخیره آب نیروگاه‌های برقابی  با کاهش ۳۴ درصدی همراه بوده است که این نیز یکی از عوامل خاموشی می باشد .

مدیر عامل توزیع برق استان عامل دیگر خاموشی‌های اخیر را وجود ماینر‌ها یا دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال عنوان کرد و خواستار همکاری مردم در شناسایی این مراکز غیر مجاز شد.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق اراک 1400

زمان بندی قطع برق یزد 1400

قدیمی با اشاره به افزایش 22 درصدی مصرف برق در کشور در مقایسه با سال گذشته گفت که افزایش یک درجه ای متوسط دما در کشور حدود ۱۰۰۰ مگاوات به بار سراسری می افزاید و این افزایش دما باعث بروز خشکسالی در کشور شده و موجب شده پمپ های  کشاورزی زودتر وارد مدار شوند.

در ادامه حسین قدیمی با اشاره به لزوم صرفه جویی در ادارات اظهار داشت:

کلیه مسولان دستگاههای اجرایی استان موظفند کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی از ساعت ۱۱ لغایت پایان وقت اداری و کاهش ۹۰ درصدی در غیر ساعات اداری را در دستور کار خود قرار دهند و از آماده به کار بودن دیزل ژنراتورها ی ادارات خود اطمینان یابند .

قدیمی به تشریح طرح تشویقی برق امید پرداخته و گفت مشترکان خانگی که برق مصرفی خود را به کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت برسانند و در شهرهای شمالی استان که جزو شهرهای گرمسیری محسوب می شوند به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق افزود:

خاموش کردن یک لامپ توسط هر یک از مشترکین برق حداقل باعث کاهش مصرف به اندازه یک نیروگاه بزرگ ۱۲۰۰ مگاواتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر