;
coinex

آموزش کار با اپلیکیشن برق من ؛ دریافت برنامه قطعی برق [+نسخه iOS]

در این ایام که با نبود برق مواجه هستیم، مراجعه به نرم افزار برق من راهی برای فهمیدن ساعات خاموشی است. از این رو، به آموزش کار با اپلیکیشن برق من می‌پردازیم.

حدود دو هفته ای می‌شود که در سراسر ایران با قطعی های برق طولانی مدت مواجه هستیم؛ به طوریکه این مهم دردسرهایی برای مردم ایجاد کرده است و حتی موجب شد که تیم ملی شطرنج در رقابت های آنلاین آسیا شکست بخورد.

اعتراضات پی در پی مردم موجب شد مسئولین به فکر این بیافتند که ساعات خاموشی را برنامه ریزی کرده و به اطلاع مردم برسانند. از این رو، یکی از روش های مطلع شدن از ساعات خاموشی استفاده از برنامه برق من است که ما در ادامه این جستار به آموزش کار با اپلیکیشن برق من می‌پردازیم.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من

دنیا، دنیای تکنولوژی است و هر روز شاهد تحولی جدید در حوزه های مختلف هستیم. در این میان، صنعت برق نیز از این ماجرا جدا نیست و در راستای رفاه و آسایش مردم، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر (تولید و انتقال نیروی برق ایران) قرار گرفته است.

به همین خاطر، در درجه اول طرح تحول دیجیتال با حذف قبوض کاغذی و جایگزینی قبوض الکترونیک شروع شد. در ادامه، اپلیکیشن برق من در دسترس مشترکان قرار گرفته است که تقریباً تمام خدمات مربوط به برق خانگی را تمام‌ و کمال در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اخیرا نیز که شاهد قطعی برق در کلان شهرها و سراسر ایران بوده ایم و مردم به دنبال جدول قطعی برق 1400 تمامی استان ها هستند، این اپلیکیشن به مشترکان خود این امکان را می‌دهد که بتوانند از ساعات قطعی برق در منطقه خودشان آگاه شوند.

در واقع، ما در جستارهایی به زمان بندی قطع برق کرمان 1400، زمان بندی قطع برق اصفهان 1400 و زمان بندی قطع برق تهران 1400 پرداخته ایم و البته زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 و زمان بندی قطع برق فارس 1400 را هم مورد بررسی قرار داده ایم، اما قطعی برق در محدوده‌ها و ساعت‌های اعلام شده احتمالی است.

بنابراین، در صورتی که در هر محدوده در ساعات پیک مصرف برق، مدیریت مصرف از سوی مشترکین رعایت شود، بدون شک شاهد قطعی برق نیستیم. از این رو، لازم است افراد با مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف، به کاهش خاموشی‌ها در سراسر کشور کمک کنند.

در ادامه این جستار، موضوعاتی همچون دانلود برق من برای آیفون و اندروید و البته نحوه استفاده از اپلیکیشن برق من مورد بررسی قرار می‌گیرد. با ما در مقاله آموزش کار با اپلیکیشن برق من همراه باشید!

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

نحوه استفاده از اپلیکیشن برق من ؛ دانلود برنامه برق من iOS و Android

به منظور دانلود برق من برای آیفون و اندروید، کافیست به سایت برق من مراجعه کرده و از آنجا با کلیک بر روی بارکد، اقدام به دانلود برنامه برق من iOS و یا Android کنید. همینطور، برای دریافت این اپلیکیشن، می‌توانید بارکدهای زیر را اسکن کرده و یا از لینک‌های دانلود برق من برای آیفون و یا اندروید استفاده کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن برق من

علاوه بر راه حل بالا که برای دانلود برنامه برق من iOS و Android ارائه دادیم، می توانید به سایت برق امید نیز برای دانلود برق من برای آیفون و اندروید مراجعه فرمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن برق من

بعد از ورود به سایت کافیست برای دانلود برق من برای اندروید و آیفون وارد منوی اصلی شد، سپس با کلید روی زیرمنوی «اپلیکیشن» و سپس «اپلیکیشن برق امید» وارد صفحه دانلود شده و اقدام به دانلود نرم افزار نمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن برق من

بیشتر بخوانید: دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

نحوه کار با برنامه برق من ؛ آموزش نصب و اجرای برق من

کمی قبل، به شما توضیح دادیم که چطور این برنامه را دانلود کنید و حال به نصب آن می‌پردازیم. در این قسمت، اگر شما کاربر گوشی های اندرویدی باشید، برای دانلود برق من برای اندروید به فروشگاه اپلیکیشن بازار منتقل می‌شوید. بنابراین اگر این فروشگاه بر روی گوشی شما نصب نباشد، اول می بایست آن را نصب نموده، و سپس از داخل این فروشگاه، به نصب اپ برق من بپردازید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن برق من

بعد از ورود به نرم افزار بازار در قسمت جستجو عبارت «برق من» را نوشته و عملیات جستجو را انجام داده و برنامه سامانه برق من که توسط انجمن صنفی شرکت های توزیع برق ساخته شده را دانلود کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برق من اندروید

پس از دانلود شدن برنامه، پنجره ای بر روی صفحه گوشی شما باز خواهد شد، در آن پنجره گزینه Install و یا نصب را لمس کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برق من اندروید

اگر اپلیکیشن با موفقیت بر روی گوشی شما نصب شود، پنجره ای بر روی گوشی شما باز شده و به شما می گوید که که نصب برنامه با موفقیت انجام شده است. سپس شما می‌توانید گزینه باز کردن و یا Open را انتخاب نموده تا وارد اپلیکیشن شوید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برق من اندروید

بعد از اجرای برنامه، صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که از شما می‌خواهد شماره تلفن همراه خود را ثبت کرده و و بعد از دریافت کد 6 رقمی فعال سازی از سر شماره 09820001521 اقدام به وارد نمودن کد و فعال سازی نرم افزار نمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برق من اندروید

پس از گذراندن این مراحل آموزش کار با اپلیکیشن برق من ، لازم است به قسمت تنظیمات (Setting)، قسمت مدیریت نرم‌افزارها (Manager Application) گوشی و یا تبلت خود مراجعه کرده و پس از انتخاب اپلیکیشن برق من،وارد مشخصات آن (App Info) شوید. سپس در قسمت اجازه دسترسی (Permission)، موارد ذیل را فعال کنید:

  • گوشی (Phone): به منظور دسترسی به Device ID
  • کارت حافظه (Storage): امکان آپدیت و یا به روز رسانی برنامه
  • دوربین (Camera): ارسال تصاویر

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن بایننس

آموزش کار با اپلیکیشن برق من چگونه است؟

حال که دانلود و نحوه نصب برق من را بررسی کردیم، به ‌آموزش کار با اپلیکیشن برق من می‌پردازیم. برای استفاده از امکانات نرم افزار برای اشتراک و کنتور خاص حتمأ باید اقدام به ثبت اشتراک برق خود از طریق شناسه قبض یا بدنه کنتور نمود.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برق من اندروید

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که شناسه قبض 13 رقمی در سطح کشور تک و منحصر به فرد است. بنابراین، برای ثبت اشتراک از طریق شماره بدنه کنتور نیاز است حتما استان محل استفاده اشتراک برق را مشخص نمود.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
برق من دانلود

پس از وارد کردن شناسه قبض، اطلاعات کنتور شما نشان داده می‌شود و اگر این اتفاق نیفتاد، احتمالا شناسه قبض را به درستی وارد نکرده اید. پس از نمایش داده شدن اطلاعات کنتور شما، گزینه تائید را زده تا اشتراک شما ثبت شود.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
برق من دانلود

بعد از اینکه اشتراک خود را با موفقیت ثبت کردید، شما قادرید از خدمات این سامانه استفاده نمایید. صفحه پیش فرض دارای مواردی از جمله صورتحساب، خدمات مشترکین و برق امید است. همینطور گزینه خاموشی نیز در اینجا وجود دارد.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
آموزش کار با اپلیکیشن برق من

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

نحوه کار با برنامه برق من ؛ صورتحساب

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
آموزش کار با اپلیکیشن برق من

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، منوی صورتحساب دارای امکانات زیر است:

  • نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض
  • امکان پرداخت آنی قبض
  • نمایش سوابق پرداخت
  • دریافت پیامک قبض
  • ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری)
  • بررسی صورتحساب
  • تسویه حساب

اگر شما گزینه «مشاهده آخرین قبض» را انتخاب نمایید، می‌توانید مبلغ و وضعیت پرداخت قبض خود را مشاهده نمایید. همینطور با انتخاب گزینه «مشاهده» در این قسمت، اطلاعات کامل شما نشان داده می‌شود و اگر قبض شما پرداخت نشده است، می‌توانید با انتخاب گزینه «پرداخت» هزینه آن را به راحتی پرداخت نمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برنامه برق من

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است، شما در این بخش می توانید فایل pdf قبض خود را نیز دریافت نمایید. کافیست گزینه «دریافت اصل قبض» را انتخاب نموده و در پنجره باز شده، گزینه Allow  و یا اجازه دادن را انتخاب نمایید تا فایل قبض در گوشی شما دانلود شود.

در قسمت سابقه مصرف و پرداخت، شما می‌توانید سال مورد نظر خود را انتخاب نموده و با انتخاب شناسه قبض، سابقه مصرف و یا پرداخت آن را بررسی کنید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود برنامه برق من

به علاوه، در بخش خود اظهاری قرائت کنتور می توان  کارکرد میان باری، کارکرد اوج باری، کارکرد کم باری و مجموع کارکردها را بدون نیاز به بررسی حضوری مأمور برق ثبت کرد. شما می‌توانید با انتخاب گزینه «دریافت راهنمای قرائت کنتور»، یک فایل pdf آموزشی دا دریافت کنید و طبق آن عمل کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

نحوه استفاده از اپلیکیشن برق من ؛ خدمات مشترکین

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق ایران

در منوی خدمات مشترکین، خدمات زیر قابل ثبت و پیگیری است:

  • امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب
  • امکان ثبت درخواست افزایش و کاهش انشعاب
  • امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام
  • امکان ثبت درخواست اصلاح سرویس انشعاب
  • امکان ثبت درخواست وصل مجدد انشعاب
  • امکان ثبت درخواست قطع موقت انشعاب
  • امکان ثبت درخواست تغییر مکان داخلی
  • امکان ثبت درخواست نصب مجدد انشعاب
  • امکان ثبت درخواست جمع آوری موقت انشعاب
  • امکان ثبت درخواست جمع آوری دایم انشعاب
  • امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور
  • امکان ثبت درخواست تغییر تعرفه
  • امکان ثبت درخواست اصلاح اطلاعات
  • امکان ثبت درخواست تغییر مالکیت انشعاب (تغییر نام)

اگر شما قصد واگذاری انشعاب دارید، می بایست برای ثبت درخواست خود فایل اسکن شده مدارک کارت ملی، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری (برای اشتراک های با تعرفه کشاورزی و صنعتی) را ضمیمه درخواست خود کنید. اما برای سایر درخواست ها، فقط کارت ملی و آخرین قبض و رسید پرداختی مربوطه لازم است.

اینجا برای نمونه، مراحل ثبت درخواست واگذاری انشعاب جدید را برای شما توضیح خواهیم داد. بعد از کلیک بر روی درخواست واگذاری جدید، باید استان و شهر مورد نظر را انتخاب نمایید. بعد از ثبت، نرم افزار از شما می خواهد مدارک خواسته شده را ضمیمه نمایید.

اما قبل از آن، می بایست تیک عبارت «الزامات حقوقی مطالعه شد و مورد تائید است» را بزنید و پس از آن مجاز هستید تا گزینه ثبت مدارک را انتخاب نمایید.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
آموزش کار با اپلیکیشن برق من

بعد از کلیک بر روی گزینه ثبت مدارک و باز شدن منوی ثبت مدارک کافیست برای هر مدرک، آیکون گیره مانند کنار آن را لمس کنید. در صورتیکه قبلا دسترسی دوربین و کارت حافظه را به نرم افزار ندادید، نرم افزار از شما مجوز ورود و استفاده از دوربین و همینطور کارت حافظه را می‌خواهد تا از این طریق، عکس اسکن شده مدارک خود را آپلود نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم برای این کار، از قبل مدارک موردنظر را اسکن کرده، با فرمت عکس از جمله JPG در پوشه ای ذخیره کنید و نام پوشه و فایل ها را به یاد داشته باشید.

اگر از مدارک، اسکن تهیه نمودید در هنگام ثبت با کلیک بر روی انتخاب از گالری، از عکس های موجود
در گالری استفاده کنید. لذا کافیست به پوشه مورد نظر رفته و هر عکس را در جای خود آپلود نمایید. اگر از مدارک، اسکن تهیه ننمودید در هنگام ثبت با کلیک روی ثبت عکس، می توانید از مدارک خود عکس تهیه نموده و مستقیما آپلود کنید.

البته توجه داشته باشید که به هنگام ثبت عکس، لنز دوربین خود را تمیز نموده و سعی کنید از مدارک به صورت کامل با بک گراند یک دست و ترجیحا سفید، عکس مدرک خود را تهیه نمایید. همینطور برای بیشتر واضح بودن تصاویر، می توانید از اپلیکیشن های اسکنر همچون CamScanner استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

نحوه کار با برنامه برق من ؛ برق امید

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق ایران

در منوی مذکور می‌توانید نسبت به بررسی موارد ذیل اقدام نمایید:

  • استعلام برق امید
  • مقایسه مصرف
  • مدیریت مصرف
  • وضعیت سکونت در محل
  • اخبار برق امید

در این منو، شما با انتخاب گزینه استعلام برق امید، می توانید برخوردار شدن یا نشدن خود را از طرح برق امید رصد کنید. همچنین یک لینک راهنما با عنوان راهنمای مدیریت مصرف برای مشترکین تعبیه شده که برای مدیریت مصرف م هزینه بسیار مفید و الزامی است.

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
دانلود اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق ایران

اگر قصد دارید در سال جاری یا سال های گذشته میزان مصرف و پرداختی خود را مقایسه کنید، کافیست به منوی مقایسه مصرف با دوره مشابه را انتخاب نمایید. همینطور برای دنبال کردن اخبار برق امید، گزینه آخر منو یا همان اخبار برق امید را انتخاب نمایید تا به سایت اخبار منتقل شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

آموزش کار با اپلیکیشن برق من ؛ خاموشی

آموزش کار با اپلیکیشن برق من
آموزش کار با اپلیکیشن برق من

در آخر، به منوی خاموشی می‌رسیم که این روزها بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در این قسمت، امکان حل و پیگری موارد زیر وجود خواهد داشت:

  • ثبت خاموشی
  • اعلام مشکل روشنایی معابر
  • خاموشی های من
  • رفع خطر از تاسیسات مخاطره آمیز
  • رفع مشکل ولتاژ شبکه برق
  • ثبت خسارت وارده به شبکه و مردم
  • ثبت سرقت برق
  • درخواست رفع حریم
  • ثبت مکاتبات مراجعین حوزه برق
  • استعلام شبکه موجود توسط سازمانها و ادارات دولتی

گزینه ثبت خاموشی برای مواقعی است که مشترکین در همسایگی شما برق دارند. در این حالت، شما این گزینه را انتخاب نموده و سپس در پنجره باز شده، گزینه «بلی» را انتخاب کنید.

بخش «خاموشی من» شامل دو قسمت «خاموشی جاری» و «خاموشی برنامه ریزی شده» است. شما با مراجعه به قسمت خاموشی برنامه ریزی شده می‌توانید به صورت دقیق از برنامه قطعی برق احتمالی منزل یا محل کار خود خبردار شوید.

در گزینه رفع مشکل ولتاژ برق، درخواست رفع مشکل ولتاژ برق در این خدمت ثبت و پس از طی فرآیند مربوطه و رفع عیب، نتیجه قابل پیگیری است. به علاوه، در قسمت درخواست رفع حریم متقاضیان درخواست خود را مبنی بر رفع حریم ثبت می‌کنند. (نامه درخواست رفع حریم باید آپلود شود)

جدا از این ها، در این بخش گزینه ای به نام «ثبت خسارات وارده به شبکه» وجود دارد که در مواردی که افت ولتاژ یا قطع برق موجب خسارت به مشترکین شود، شخص می‌تواند درخواست خسارت خود را در این قسمت ثبت نماید. (تصویر محل خسارت باید آپلود شود)

گفتار آموزش کار با اپلیکیشن برق من به پایان رسید. با توجه به این آموزش، اگر قصد دارید از ساعات خاموشی منطقه خود مطلع شوید، کافیست به بخش خاموشی من رفته و سپس به گزینه خاموشی برنامه ریزی شده مراجعه کنید. البته ممکن است در این قسمت اطلاعاتی برای شما ثبت نشده باشد. در این صورت بد نیست نگاهی به ساعات احتمالی قطعی برق در استان خود داشته باشید.

از این رو، تیم تکراتو به بررسی زمان بندی قطع برق ایلام 1400، زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 و زمان بندی قطع برق گلستان 1400 پرداخته است. همینطور می‌توانید جدول زمان بندی قطع برق تبریز 1400، زمان بندی قطع برق خوزستان 1400 و زمان بندی قطع برق اراک 1400  را هم در تکراتو مطالعه کنید.

به علاوه جستارهای زمان بندی قطع برق یزد 1400، زمان بندی قطع برق گیلان 1400 و زمان بندی قطع برق سمنان 1400 نیز بررسی شده اند که ممکن است برای شما مفید باشند. در آخر، به هموطنان همدانی، مازندرانی و اردبیلی پیشنهاد می شود مقالات زمان بندی قطع برق همدان 1400، زمان بندی قطع برق مازندران 1400 و زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 را مطالعه فرمایند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص آموزش کار با اپلیکیشن برق من چیست؟ به نظر شما این نرم افزار چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر