;
coinex

سکوی پرتاب جدید اسپیس ایکس به زودی عملیاتی می‌شود

بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX)، ایلان ماسک، در توییتی خبر از عملیاتی شدن سکوی پرتاب جدید اسپیس ایکس در سال آینده خبر داد.

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و بناینگذار اسپیس ایکس، خبر داده است که سکوی پرتاب فضایی SpaceX به نام Deimos در دست ساخت است. وی روز یکشنبه در یک توییت گفت که این سیستم عامل می‌تواند برای عملیات پرتاب سال آینده آماده باشد و بتوان از آن استفاده نمود.

حدود 4 ماه گذشته بود که ایلان ماسک اقدام به خرید سکوهای شناور پرتاب راکت اسپیس ایکس به نام‌های فوبوس و دیموس کرد تا از آنها برای پرتاب راکت‌های شرکت خود استفاده کند. وی قصد دارد در سال 2022 از این سکوها برای عملیات پرتاب و فرود استارشیپ بهره‌برداری کند.

سکوی پرتاب جدید اسپیس ایکس به زودی عملیاتی می‌شود

دو سکوی فوبوس و دیموس، در سال گذشته توسط ایلان ماسک در سواحل تگزاس خریده شدند و به نظر می‌رسد او قصد دارد این دو سکوی شناور که نام آنها از قمرهای مریخ گرفته شده است، برای پرتاب و فرود راکت‌های فضانوردی به مقصد مریخ استفاده نماید.

یکی از فالووهای ایلان ماسک در توییتر از او راجع به برنامه بهره‌برداری و عملیاتی‌سازی سکوها سوال پرسیده است و او نیز در پاسخ به سوال فالوور خود در توییتی گفته است:

سکوی پرتاب دیموس در دست ساخت است تا برای سال دیگر به مرحله بهره برداری برسد.

از این رو، احتمال دارد از سکوی شناور دیموس برای پرتاب و فرود فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس به مقصد مریخ استفاده شود و به همین خاطر از اسفند سال گذشته تاکنون متخصصان در حال کار کردن بر روی این سکو هستند. این سکوها بعد از خریداری، نیازمند مقاوم سازی هستند تا بتوان از آنها برای هدف معین شده استفاده نمود.

سکوی پرتاب جدید اسپیس ایکس

با این حال، همچنان مشخص نیست که این سکو به منظور پرتاب‌های آزمایشی نمونه اولیه استارشیپ در حال آماده سازی است و یا این شرکت قصد دارد آنها را تبدیل به ایستگاه پرتاب رسمی کند. گذشته از این، در اوایل ماه ژوئن شاهد این بودیم که جدیدترین راکت استارشیپ صعود و فرود مطمئنی را تجربه کرد.

به همین خاطر، انتظار می‌رود این دو سکو بتوانند نقطه شروعی برای سفر به فضا شوند و معادلات سفر به فضا را تا حدی تغییر دهند. اما در آخر باید دید این سکو طبق برنامه‌ای که ایلان ماسک در نظر گرفته است، آماده می‌شود یا خیر.

جدا از آن، ایلان ماسک در زمینه جستجو در فضا قصد دارد ماهواره‌ای را نیز به ماه بفرستد. اسپیس ایکس در همین یک ماه گذشته خبر داد که قرار است با همکاری شرکت GEC ماهواره Doge 1 اسپیس ایکس را با بودجه Dogecoin به فضا بفرستد.

ایلان ماسک قبلا این برنامه کمپانی خود را در توییتی در روز اول آوریل اعلام کرده بود ولی همه تصور کرده بودند این موضوع تنها دروغ اول آوریل است. ماهواره Doge 1 اسپیس ایکس که 40 کیلوگرم وزن دارد، با استفاده از راکت فالکون ۹ و به منظور کاوش و تحقیقات بیشتر به ماه فرستاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

نظر شما درخصوص سکوی پرتاب جدید اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر