;
coinex

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

در جدیدترین اخبار صرافی های ایرانی ارز دیجیتال، اطلاعاتی از هک صرافی والکس در حال دست به دست شدن است. اما واقعیت ماجرا چیست؟

از روز گذشته اخباری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با اشاره به هک صرافی والکس در حال دست به دست شدن است. حالا کاربران زیادی نگران اطلاعات احتمالا لورفته خود هستند. بر این اساس در ادامه به بررسی جزئیات و اطلاعات مرتبط با هک صرافی والکس موضوع خواهیم پرداخت.

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست؟

کاربران چه می گویند؟

آن گروهی که پیش از این مدعی هک بانک ملت شده بودند حالا مدعی هک صرافی والکس به عنوان یکی از بهترین صرافی های ایرانی ارزهای دیجیتال شده اند. این گروه با انتشار این خبر در کانال تلگرامی اختصاصی خود مدعی شده اند که ۱۴ گیگ اطلاعات کامل کاربران شامل، کد ملی، نام و نام خانوادگی، تلفن همراه، شماره کارت و شماره شبا، تمامی معاملات مشتریان اعم از ایمیل و رمز عبور آن ها در این سایت، کیف پول و تراکنش های مشتریان و عکس های سلفی احراز هویت آن ها را طی این هک به دست آورده است.

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

در واکنشی اولیه به ادعای هک صرافی والکس ، مدیر صرافی والکس با رد این خبر می گوید این هک در صرافی آن ها رخ نداده و ادعاهای مطرح شده درباره هک صرافی والکس دروغین است. مدیر والکس اعلام کرد یک هفته قبل ایمیلی با مضمون تهدید به هک دریافت کرده اند که بر دریافت مبلغ مشخصی اشاره داشته است و در غیر اینصورت اطلاعات کاربران منتشر خواهد شد. مدیر والکس اما در این خصوص اعلام کرد که طبق بررسی های انجام شده، هیچ دیتایی از والکس هک نشده و اطلاعاتی که هکر در دست دارد، داده های مربوط به این صرافی نیست.

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

رمزارز چیا چیست

بیانیه رسمی صرافی والکس

در واکنش به ادعای هک صرافی والکس توسط یک تیم هکری ناشناس، صرافی والکس بیانیه ای در این رابطه منتشر کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

متأسفانه در روزهای اخیر، شاهد ادعاهایی بدون اساس در خصوص افشای اطلاعات کاربران والکس در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم که به‌نظر از جانب افراد مغرضی صورت گرفته است که با توسعه و جلب اعتماد روزافزون کاربران به این شرکت، به دنبال تخریب والکس از طریق انتشار شایعات و ادعاهای کذب هستند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر افشای اطلاعات بانکی و هویتی از سیستم‌های پرداخت کشور در رسانه‌های مختلف منتشر شده است. با بررسی اطلاعات منتشر شده در مورد والکس توسط شرکت و نهاد‌های ذی‌صلاح، پر واضح است که داده‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی که به این شرکت نسبت داده شده است، داده‌های جمع‌آوری شده و مونتاژ شده از داده‌هایی از منابع مختلف  مانند منابع بانکی و ثبت احوالی کشور است و هیچگونه ارتباطی با افشای اطلاعات والکس نداشته است. از طرفی، اطلاعات ادعایی، به هیچ وجه شامل اطلاعات محرمانه کاربران مانند رمز عبور آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

لازم به ذکر است، داده های تصویری ذخیره شده توسط کاربران به صورت اختصاصی واترمارک شده و داده هایی که بدون واترمارک در رسانه ها در والکس در حال پخش است به هیچ عنوان مربوط به والکس نیست.
والکس به طور جد هرگونه افشای اطلاعات کاربران خود را رد کرده و همچنین به منظور آرامش خاطر کاربران عزیز، تست‌ نفوذهای دقیق و متعددی را با استفاده از شرکت‌های معتبر امنیتی داخلی، در ماژول‌های متنوع سامانه والکس انجام داده است. نتایج این تست‌ها نیز به طور کامل، تأییدی بر نبود مشکل امنیتی مبنی بر افشا اطلاعات در سیستم والکس و امنیت مناسب شبکه و نگهداری امن اطلاعات کاربران است. لازم به تاکید است که داده‌های کاربران این شرکت کاملا به صورت امن ذخیره‌سازی می‌شود. همچنین داده‌های اختصاصی کاربران شامل مدارک احراز هویت، رمز عبور، موجودی، معاملات و … به صورت رمزنگاری شده و با رعایت تمامی پروتکل‌های امنیتی ذخیره‌سازی شده است.

لازم به ذکر است که سیستم ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال کاربران به صورت تکنولوژی ذخیره‌سازی سرد بوده است و هیچ‌گونه دسترسی به این دارایی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

این شرکت اعلام می‌دارد که هیچ‌گونه نفوذ و نشت در اطلاعات کاربران والکس وجود نداشته و ساختگی بودن داده‌های نسبت داده شده به والکس، به راحتی قابل سنجش و اثبات است، همچنین این شرکت اعلام می‌دارد که کاربران گرامی می‌توانند بدون هیچ نگرانی و بدون توجه به شایعات اشاره شده، به معاملات خود در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال والکس بپردازند و اخبار مرتبط را صرفاً از کانال‌های رسمی والکس و یا رسانه‌های معتبر و مراجع رسمی دریافت کنند.

والکس یکی از بزرگترین بازارهای معاملاتی ارزهای دیجیتال در ایران است که توانسته اعتماد به بیش از چهارصد هزار کاربر عزیز را به خود جلب نموده و در تبادلات مالی ارزهای دیجیتال همراه‌شان باشد. والکس این موهبت را ارج نهاده و از هیچ امری، جهت بهبود آسودگی خیال کاربرانش در این عرصه فروگذار نخواهد بود. این شرکت حق خود را به منظور پیگیری قضایی منتشرکنندگان اخبار کذب محفوظ دانسته و در فرصت مقتضی اقدامات لازم را به این منظور انجام خواهد داد. همچنین ادعای کذب مطرح شده از طریق پلیس فتا، مراجع قانونی و قضایی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید:

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

ماشین حساب چیا

هک صرافی والکس

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

همانطور که در ابتدای امر نیز گفتیم در مدت اخیر اطلاعاتی مبنی بر هک شدن صرافی والکس و افشای اطلاعات کاربران این صرافی منتشر شده است. در اعلامیه ای که برای شما نقل کردیم، این صرافی با اشاره به خطاهایی در دیتای منتشر شده توسط هکرها، ادعای ایشان را رد کرده است.

اگرچه خبر هک شدن صرافی والکس بعد از ماجراهای صرافی کریپتولند کمی نگران کننده به نظر می رسد اما باید بدانید این مسئله شباهتی به مورد کریپتولند ندارد. درواقع اتفاقی که افتاده این است که گروهی به اطلاعات برخی درگاه های پرداخت بانکی دسترسی پیدا می کنند.

برای مثال شما یک فروشگاه دارید از درگاه خاصی استفاده می کنید. این گروه اطلاعات کاربران را از تراکنش های درگاه که در اختیارشان هست استخراج می کنند. سپس اطلاعات تراکنش های کاربران روی این درگاه قرار گرفته و اطلاعات لو رفته با سایر سرویس ها تطبیق داده می شود و به این شیوه به اطلاعات کامل تری نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد و حتی بعضا تصویر احراز هویت کاربران دسترسی پیدا می کنند.

د‌ر اینجا هکر یا گروه هکری با ارسال بخشی از اطلاعات برای کسب و کارها مدعی هک شده درخواست باج می کند. در حال حاضر مسئله اساسی این است که صرافی والکس این ادعا را رد کرده و واکنشی از سوی تیم هکری نیز شاهد نیستیم. در حال حاضر باید منتظر اینده باشیم.

بیشتر بخوانید:

دوج کوین رایگان

پیش بینی قیمت چیا در سال 2021

واکنش کاربران به هک شدن صرافی والکس

‌از آن جا که این روزها هر اتفاقی در سطح کشور مورد توجه عموم افراد قرار می گیرد، فضای مجازی و به خصوص توییتر بسرت مناسبی برای سنجش واکنش عمومی نسبت به این اتفاقات است. بر این اساس در این بخش به بحث لو رفتن اطلاعات کاربران والکس خواهیم پرداخت. با ما باشید.

کاربری به نام Mehdi نوشته:

من مطمئن نیستم والکس واقعا هک شده یا نه اما قراره خبرهای زیادی در این مورد بشنویم که خیلیاشون دروغ هستن و صرفا با مونتاژ اطلاعات، از کسب و کارها و همینطور مردم عادی باج‌گیری خواهند کرد.

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

کاربری به نام آرش نوشته:

بعد از داستان #کریپتولند و حالا هم #والکس یه زنگ خطره واسه کاربرانی که سرمایه زندگی‌شون رو گذاشتن توی بقیه صرافی های ایرانی. «پیشگیری بهتر از درمانه»

بیشتر بخوانید:

صرافی غیرمتمرکز چیست

نحوه استخراج چین لینک (Chainlink)

کاربری دیگر در واکنش به کل این جریان نوشته:

این داستان #والکس جالب شده… والکس تکذیب کرده، هکر میگه اطلاعات را مجانی برای دانلود خواهد گذاشت.

دیگری در توصیه به دوستداران دنیای کریپتو و فعالان این بازار نوشته است:

امیدوارم بیانیه والکس درست باشه و اطلاعات کاربران نشت پیدا نکرده باشه ولی کلا مراقب باشید که در هر صرافی احراز هویت انجام ندید،نیازی به احراز هویت در تمام صرافی های ایرانی نیست

یکی از کاربران با تکیه با اظهارات هکرها نوشته:

طبق ادعای هکرهای بانک ملت، والکس (wallex.ir) نیز هک شده. این اتفاق و لو رفتن بخشی از اطلاعات کاربران در بانک‌ها و پلتفرم‌های مختلف و کنارهم قراردادن این اطلاعات توسط هکرها قطعا بزودی باعث فاجعه خواهد شد!

هک صرافی والکس ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هک شدن صرافی والکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آقا درسته ، هک شده . حالا میگین از کجا میگی ، از اونجایی که جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ بنده خودم مورد حمله قرار گرفتم و کل داراییم رو که ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومن بود رو در عرض ۴ دقیقه تبدیل به تتر کرده و انتقال دادن
    حالا من از طریق پلیس فتا اقدام کردم ببینیم چی پیش میاد

    پاسخ