;
coinex

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

در این نوشتار به جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 در مورد استان هایی که این زمان بندی را مشخص کرده اند خواهیم پرداخت. با ما باشید.

در ایام اخیر و به تناسب گرم تر شدن دمای هوا، شاهد افزایش مدت زمان خاموشی ها در عموم استان های کشور بوده ایم. بالطبع و با نزدیک شدن به گرم ترین روزهای سال وضعیت در مورد خاموشی ها نیز بدتر می شود. درواقع اگر مشکل کمبود برق ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاواتی که سخنگوی صنعت برق از آن گفته بود هرچه سریعتر رفع نشود، مسئله خاموشی ها که حالا از یک ماه پیش از آغاز تابستان دامنگیر کشور شده است می تواند به معضلی بغرنج بدل شود.

در اشاره به علت این قطعی های گسترده برق آن هم به این زودی علل گوناگونی از سوی مسولین امر عنوان شده که شاید مهمترین آنها فرایندهای استخراج ارز دیجیتال، کمبود سوخت نیروگاه ها، کاهش بارش ها و به تناسب آن حجم اب پشت سدها باشد. درواقع از یک سو شبکه توزیع برق کشور در اعاده تولید سابق ناتوان است و مصارف جدید غیررسمی مانند ماینینگ نیز مزید بر علت شده است تا وضعیت مصرف برق در کشور پیچیده تر از همیشه باشد.

اظهارات رسمی اما به هر دلیلی می کوشد از بحث ماینینگ فاصله بگیرد و دلایل دیگر چون فرسودگی شبکه توزیع برق را علت مشکلات فعلی بداند. در ادامه جستار پیش رو به جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 خواهیم پرداخت.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

جدول قطعی برق امروز

حالا و با آغاز هفته سوم خردادماه و بعد از تعطیلات چند روزه جداول زمان بندی قطعی برق برای استان های مختلف کشور به شکلی منظم و مدون ارائه شده است. بنابر اطلاعات رسمی کشور به طور میانگین کمبود برق ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاواتی دارد و از سویی رکورد مصرف برق در کشور نیز در مدت اخیر جابجا شده است.

جابجا شدن رکورد مصرف در کشور همانطور که گفتیم توسط بسیاری از کارشناسان به ماینینگ ارزهای دیجیتال ارتباط داده می شود. اطلاعات رسمی و تحلیل های کارشناسی از بدتر شدن وضعیت خاموشی ها در کشور، در صورت ادامه شرایط حکایت دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور در این باره گفته بود که میزان خاموشی های پراکنده برق ربط مستقیمی با میزان مصرف دارد. اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف هستیم،‌ علت رشد عجیب 8500 مگاواتی مصرف نسبت به گذشته است.

رجبی مشهدی همچنین تاکید کرده بود که اگر در ادامه و با ورود به تابستان روزها گرم تر شود و مصرف برق نیز افزایش پیدا کند، شرایط پیچیده تر خواهد شد. البته او پیش بینی کرده که وضعیت مصرف برق به یک ثبات کلی برسد و در مجموع کمبود برق کشور در سال جاری 5500 تا 6000 مگاوات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

در روزهای گذشته در بسیاری از استان های کشور جداول خاموشی های احتمالی مطابق با تاریخ منتشر نشده بود که بنابر گفته مسئولان صنعت برق این به کاهش بار مصرفی در روزهای تعطیل و عدم اعمال خاموشی ها مربوط است و بعد از تعطیلات جداول زمان بندی خاموشی ارائه خواهد شد. مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در این رابطه گفت:

در تعطیلات به دلیل کاهش بار صنعتی و تجاری مصرف بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات کاهش می‌یابد و شرایط متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای عادی نیز تلاش این است که خاموشی اعمال نشود و جداولی که منتشر می‌شود نیز کمترین تحقق را داشته باشد، اظهار کرد:

در روزهای تعطیل به دلیل کاهش بار از میزان مصرف کاسته می‌شود، به همین دلیل تقاضای ما از مشترکان صرفه‌جویی است چراکه با اندکی کاهش مصرف می‌توانیم مانع بروز خاموشی شویم، اگر همین میزان صرفه‌جویی صورت گیرد به طور کل در هیچ نقطه‌ای خاموشی رخ نخواهد داد.

بنابر اظهارات صالحی ارائه جداول خاموشی کاملا بر عهده شرکت های توزیع برق استانی گذاشته شده است و آن ها بر اساس سقف مصرف تعیین این جداول را منتشر خواهند کرد. بنابر هر دلیلی که قرار باشد خاموشی ها اعمال شود، قطعا باید اطلاع رسانی دقیقی صورت بگیرد و در توانیر نیز هیئت نظارت در همین راستا ایجاد شده و اگر شرکتی اطلاع رسانی نکند و یا خاموشی بدون انطباق با جداول منتشر شده اعمال شود، قطعا تذکرات لازم اعمال می شود. وی اظهار کرد:

در تعطیلات و در پی کاهش مصرف جداول خاموشی منتشر نمی‌ شود اما با توجه به افزایش دما پس از تعطیلات و احتمال افزایش مصرف جداول خاموشی منتشر خواهد شد اما اگر مردم رعایت کنند شاهد خاموشی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق کرمانشاه 1400

 زمان بندی قطع برق یزد 1400

زمان بندی قطع برق امروز ارومیه و شهرستان های آذربایجان غربی

شرکت توزیع برق استانی آذربایجان غربی جدول قطعی برق امروز در این استان را منتشر کرده است. پیش از این به زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 پرداخته بودیم. اما جزئیات دیگر را در جدول زمان بندی قطع برق ۱۵ تا ۱۷ خرداد آذربایجان غربی ببینید.

بیشتر بخوانید: قطعی برق و استخراج بیت کوین

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 خوزستان

درباره استان خوزستان برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 هنوز ارائه نشده است. طبیعتا طی روزهای آتی این جدول ارائه می شود و ما در تکراتو به آن میپردازیم. همچنین جزئیات را در صفحه اختصاصی زمان بندی قطع برق خوزستان 1400 ببینید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق لرستان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 گیلان

پیش از این به زمان بندی قطع برق گیلان 1400 پرداخته بودیم. اما هنوز جدول زمان بندی قطعی برق ۱۶ خرداد این استان ارائه نشده است. به محض ارائه اطلاعات جدید در این باره در جستارهای جدید با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت خسارت قطعی برق

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 استان قزوین

اطلاعات زمان بندی و جدول قطعی برق امروز استان قزوین نیز ارائه نشده است. اخبار خاموشی های استان قزوین را از زمان بندی خاموشی قزوین ۱۴۰۰ دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق قم 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 تبریز

اطلاعا خاموشی استان تبریز نیز به مانند دیگر استان ها هنوز توسط شرکت توزیع برق استانی آذربایجان شرقی ارائه نشده است. به محض ارائه اخبار جدید ما این اطلاعات را در زمان بندی قطع برق تبریز 1400 با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید:زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400 اردبیل

شرکت توزیع برق استانی اردبیل  برنامه احتمالی قطعی برق و خاموشی‌ های اردبیل، خلخال، سرعین، نمین، مشگین شهر و پارس آباد در شنبه پانزدهم خرداد ماه را اعلام کرده است. اطلاعات خاموشی های این استان را در زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 می توانید بررسی کنید. جزئیات خاموشی استان اردبیل به قرار زیر است:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

بیشتر بخوانید:  زمان بندی قطع برق گلستان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 14 خرداد 1400 مشهد

زمان بندی خاموشی ها در استان خراسان رضوی هنوز منتشر نشده است. اخبار خاموشی های این استان را از صفحه اختصاصی زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 خرداد مرکزی

پیش از این در تکراتو مفصلا بحث زمان بندی قطع برق اراک 1400 را بررسی کرده بودیم. برنامه خاموشی اراک برای مناطق مسکونی را از فایل پی دی اف خاموشی مناطق استان مرکزی ببینید. برنامه خاموشی امروز صنایع اراک نیز به شرح تصاویر زیر است:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400
جدول خاموشی گروه های صنایع استان مرکزی

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کرمان 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 خرداد استان البرز

زمان بندی خاموشی استان البرز هنوز اعلام نشده است اما اطلاعات جزئی تر خاموشی در این استان را از زمان بندی قطع برق البرز 1400 صفحه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق همدان 1400

برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 مازندران

زمان بندی قطع برق مازندران 1400 توسط شرکت توزیع برق استانی مازندران ارائه شده است و برای روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد، جزئیات آن را در فایل پی دی اف خاموشی های استان مازندران ۱۶ خرداد ببینید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سمنان 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 خرداد استان ایلام

شرکت توزیع برف استان ایلام برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 برای این استان را اعلام کرده است. برای مشاهده جزئیات از لینک برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 استفاده کنید. زمان بندی خاموشی هر گروه در این استان به قرار جدول زیر است:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کردستان 1400

برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 استان اصفهان

شرکت توزیع برق استان اصفهان جدول قطعی برق امروز این استان را ارائه کرده است. جزئیات جدول قطعی برق امروز اصفهان را در تصاویر زیر ببینید:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 خرداد 1400

همچنین دانلود و نصب اپلیکیشن برق من می تواند شما را از وضعیت دقیق خاموشی ها در محل سکونت یا محل کار مطلع کند. گرچه برای این مهم ارائه اطلاعاتی ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه قطع برق 16 خرداد 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر