;
coinex

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 همه استان‌های کشور

در این مطلب به جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 برای همه استان های کشور که این زمان بندی را اعلام کرده اند خواهیم پرداخت. با ما باشید.

در ایام اخیر و با گرم تر شدن دمای هوا شاهد افزایش خاموشی های گاه و بیگاه و منظم تر شدن تدریجی خاموشی ها در قالبی روزانه و مشخص بودیم. موضوعی که گرچه در نظر اول کمی به موقع و زودهنگام تلقی می شد، اما حالا احتمالا همه افراد به آن عادت کرده و سعی می کنند روزمرگی خود را با در نظر گرفتن این خاموشی ها تنظیم کنند.

از ابتدای امر و با اعمال خاموشی های گسترده نگرانی های متعددی بروز کرد و در موارد گوناگونی علت متفاوتی برای این مسئله از سوی برخی مقامات رسمی ذکر شد. شاید مهمترین مورد که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته به فرایندهای ماینینگ ارزهای دیجیتال مربوط باشد که با برخی انتقادات از سوی افکار عمومی هم مواجه شده است.

اما سخنگوی کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس برخلاف اظهارات سخنگوی صنعت برق کشور زیر بار پذیرش این مسئله نرفته، خاموشی ها را به ارزهای دیجیتال بی ربط دانست و بیشتر بر قدیمی و ناتوان بودن شبکه توزیع برق تاکید کرد.

البته که شاید نتوان همه تقصیرها را به گردن ارزهای دیجیتال انداخت و در واقعیت امر هم هر سال در فصل گرما چنین خاموشی هایی رخ میداد، اما افزایش دمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی درکنار فرایند ماینینگ طبعا سبب فشار بیشتر بر شبکه توزیع برق کشور و کمبود 8500 الی 9000 مگاواتی شده است.

اگر بر این ها کمبود سوخت نیروگاه ها و کاهش نزولات آسمانی که فرایند تولید برق نیروگاه های برق آبی را با مشکل مواجه کرده است اضافه کنیم متوجه می شویم که امسال خاموشی ها جدی تر از همیشه است. درواقع از یک سو مصرف برق کشور افزای یافته، از سویی توان شبکه تولید در اعاده تولید سابق کاسته شده و در نهایت امر هم شبکه توزیع با ناتوانی های فنی زیادی مواجه است! فاجعه معنایی جز این ندارد. در ادامه به بررسی جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 خواهیم پرداخت با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400

برنامه های خاموشی هفته سوم خرداد ماه حالا تازه در روز سوم این هفته دارد سروشکل کاملتری به خود میگیرد. توانیز پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت مسئولیتی درباره برنامه های زمان بندی ندارد و تنظیم جداول زمان بندی خاموشی در هر استان بسته به شرکت توزیع برق آن استان است.

در ورود به هفته سوم خرداد اما تنها چند استان کشور جداول منظم را منتشر کرده بودند و بسیاری از استان های مهم و پرجمعیت چون استان تهران بدین مهم اقدام نکرده بودند. حال اما و در روز سوم هفته به نظر برنامه ها سروشکل دقیق تری به خود گرفته است. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 میپردازیم.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 استان قزوین

اطلاعات خاموشی و زمان بندی قطع برق استان قزوین امروز توسط شرکت توزیع برق این استان ارائه شد و اطلاعات مربوط را از فایل پی دی اف خاموشی های هفته سوم خرداد در استان قزوین می توانید بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق قم 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 خرداد مرکزی

شرکت توزیع برق استان مرکزی به طور منظم اطلاعات خاموشی در این استان را به اطلاع مشترکان می رساند و ما در زمان بندی قطع برق اراک 1400 به آن پرداخته بودیم. اما برای روز ۱۸ خرداد در مورد مناطق مسکونی اطلاعات خاموشی را از فایل پی دی اف خاموشی مناطق استان مرکزی ببینید. برنامه خاموشی صنایع در این استان نیز به قرار زیر است:

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 همه استان‌های کشور
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کرمان 1400

جدول قطعی برق امروز استان آذربایجان غربی

اطلاعات خاموشی استان آذربایجان غربی از شنبه مشخص شده بود. البته اخبار خاموشی این استان را در صفحه اختصاصی زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 می توانید دنبال کنید. جدول زمان بندی خاموشی در این استان برای روزهای ۱۵ تا ۱۷ خرداد منتشر شده بود اما هنوز چیزی برای ادامه هفته منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: قطعی برق و استخراج بیت کوین

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 خوزستان

در مورد زمان بندی و جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 در مورد استان بزرگ خوزستان چیزی منتشر نشده است. طبیعتا در اولین فرصتی که اطلاعاتی در این باره منتشر شود در صفحه زمان بندی قطع برق خوزستان 1400 آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق لرستان 1400

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 گیلان

جدول زمان بندی قطعی برق این استان شمالی نیز هنوز ارائه نشده است. به محض انتشار اطلاعاتی درباره استان گیلان در صفحه اختصاصی زمان بندی قطع برق گیلان 1400 آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید:نحوه دریافت خسارت قطعی برق

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 خرداد استان ایلام

جزئیات برنامه قطع برق 18 خرداد 1400 برای ایلام برای روزهای ۱۵ تا ۲۸ خرداد ماه اعلام شده است. جزئیات این اطلاعات را از لینک برنامه قطع برق 17 خرداد 1400 ببینید. گروه بندی خاموشی ها در این استان به قرار زیر است:

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 همه استان‌های کشور
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کردستان 1400

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 تبریز

برنامه و جزئیات قطعی برق استان آذربایجان شرقی هنوز اعلام نشده است. البته به انتشار اطلاعات جدید در صفحه اختصاصی این استان یعنی زمان بندی قطع برق تبریز 1400با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید:زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق 18 خرداد 1400 استان تهران

بعد از چند روز تاخیر بالاخره جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 برای استان تهران منتشر شده است. جزئیات خاموشی ها در پایتخت و شهرهای حومه آن به قرار تصاویر زیر است:

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 همه استان‌های کشور
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 خرداد 1400

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 اردبیل

شرکت توزیع برق استان اردبیل اگرچه با تاخیر برنامه ۱۷ خرداد را اعلام کرد اما هنوز برای روز هجدهم خرداد اطلاعاتی توسط این شرکت منتشر نشده است. اخبار خاموشی های این استان را در صفحه زمان بندی قطع برق اردبیل 1400 دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:  زمان بندی قطع برق گلستان 1400

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 مشهد

اطلاعات زمان بندی خاموشی های امروز 18 خرداد برای استان خراسان رضوی نیز هنوز اعلام نشده است. اگرچه اطلاعات جزئی تر را در صفحه اختصاصی این استان یعنی زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 می توانید دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 خرداد استان البرز

اطلاعات خاموشی این استان برای دیروز اعلام شده است اما هنوز اطلاعاتی برای ۱۸ خرداد در دست نیست. اطلاعات دقیق تر را در زمان بندی قطع برق البرز 1400 بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق همدان 1400

برنامه قطع برق 18 خرداد 1400 مازندران

شرکت استانی توزیع برق در مازندران جزئیاتی از زمان بندی قطع برق مازندران 1400 را برای روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد اعلام کرده بود، اما به نظر در روزهای ۱۷ و ۱۸ خاموشی در این استا اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سمنان 1400

برنامه قطع برق 18 خرداد 1400 استان اصفهان

اطلاعات و جدول قطعی برق امروز استان اصفهان نیز ارائه شده که جزئیات آن را در تصاویر زیر می توانید بررسی کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 خرداد 1400 همه استان‌های کشور
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 خرداد 1400

برای مشترکین در سایر استان ها که از زمان بندی خاموشی ها مطلع نیستند باید بدانید با نصب اپلیکیشن برق من می توانید با ثبت شناسه قبض خود اطلاعات خاموشی محل کار یا منزل را در برنامه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 

زمان بندی قطع برق کرمانشاه 1400

زمان بندی قطع برق یزد 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 17 خرداد 1400

در روزهای گذشته بسیاری از استان های کشور به علت تعطیلی ها زمان بندی خاموشی ها را منتشر نکرده اند. برخی اظهارات رسمی حکایت از این دارد که در مدت تعطیلات اخیر مصرف برق کشور تا حد قابل قبولی پایین آمده و از آنجا که خاموشی اعمال شده، ارائه جدول خاموشی نیز ضرورتی نداشته است.  مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر در این رابطه گفت:

در تعطیلات به دلیل کاهش بار صنعتی و تجاری مصرف بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات کاهش می‌یابد و شرایط متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای عادی نیز تلاش این است که خاموشی اعمال نشود و جداولی که منتشر می‌شود نیز کمترین تحقق را داشته باشد، اظهار کرد:

در روزهای تعطیل به دلیل کاهش بار از میزان مصرف کاسته می‌شود، به همین دلیل تقاضای ما از مشترکان صرفه‌جویی است چراکه با اندکی کاهش مصرف می‌توانیم مانع بروز خاموشی شویم، اگر همین میزان صرفه‌جویی صورت گیرد به طور کل در هیچ نقطه‌ای خاموشی رخ نخواهد داد.

بنابر اظهارات صالحی ارائه جداول خاموشی کاملا بر عهده شرکت های توزیع برق استانی گذاشته شده است و آن ها بر اساس سقف مصرف تعیین این جداول را منتشر خواهند کرد. بنابر هر دلیلی که قرار باشد خاموشی ها اعمال شود، قطعا باید اطلاع رسانی دقیقی صورت بگیرد و در توانیر نیز هیئت نظارت در همین راستا ایجاد شده و اگر شرکتی اطلاع رسانی نکند و یا خاموشی بدون انطباق با جداول منتشر شده اعمال شود، قطعا تذکرات لازم اعمال می شود. وی اظهار کرد:

در تعطیلات و در پی کاهش مصرف جداول خاموشی منتشر نمی‌ شود اما با توجه به افزایش دما پس از تعطیلات و احتمال افزایش مصرف جداول خاموشی منتشر خواهد شد اما اگر مردم رعایت کنند شاهد خاموشی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه قطع برق 18 خرداد 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر