;
coinex

جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 همه استان ها

از آنجایی که کمبود برق در کشور همچنان جبران نشده، کماکان با قطعی برق مواجه هستیم. از این رو، در این گفتار به جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 می‌پردازیم.

در قرن بیست و یکم، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برق یک عنصر ضروری در زندگی و نبود آن فاجعه‌ی بزرگی است. با این حال، توازن نداشتن میزان برق مصرفی در کشور و تولید آن موجب شده است قطعی‌های گسترده‌ای در ایران رخ دهد و به دنبال آن دردسرهایی برای مردم ایجاد شود.

برای مثال، در کلان شهرها و خانه‌های آپارتمانی همزمان با قطعی برق، مشکل کار نکردن آسانسور و همینطور قطعی آب در طبقات بالا نیز رخ می‌دهد چرا که پمپاژ آب بدون برق صورت نمی‌گیرد. البته قطعی برق در ایران مسئله جدیدی نیست و هر سال در تابستان که مصرف برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی  بالا می‌رفت، شاهد قطعی‌های برق بوده‌ایم.

اما متاسفانه امسال این خاموشی‌ها خیلی زودتر از همیشه استارت خورد و از اواخر اردیبهشت برخی شهرها خاموشی‌های 2 ساعته را تجربه می‌کردند. این مسئله موجب شد دردسرهای زیادی برای تمام قشرهای جامعه رخ دهد؛ دانشجویان و دانش آموزان نمی‌توانستند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، قهرمانان شطرنج‌مان به دلیل قطعی برق نتوانستند به بازی آنلاین شطرنج ادامه دهند و شکست خوردند و برخی از بیماران نیز به دلیل نبود برق جان خود را از دست دادند.

و اینطور شد که انتقادات زیادی به سمت دولت وارد شد و در نهایت، شرکت توانیر اعلام کرد که برای جلوگیری از خسارات بیشتر، شرکت نیروی برق هر استان موظف است که یک جدول برنامه ‌ریزی شده برای خاموشی‌ها اعلام کند تا مردم از ساعات خاموشی مطلع شوند. این جداول به صورت روزانه و هفتگی تغییر می‌کند و در برخی استان‌ها در آخر هفته‌ها خاموشی اعمال نمی‌شود. اما ما در ادامه این نوشتار جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 بررسی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید!

جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 همه استان ها

امسال به دلیل بارش بسیار کم نزولات آسمانی و گرم بودن هوا، برق تولیدی کشور کمتر از میزان مصرفی است. به همین خاطر در این وضعیت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور به طور حساب شده ضروری است. سخنگوی صنعت برق درباره این مسئله گفته است:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

البته برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که قطعی برق و استخراج بیت کوین با یکدیگر مرتبط هستند و مصرف بالای برق دستگاه‌های ماینر موجب شده که امسال بسیار زودتر به استقبال قطعی‌های برق برویم. برخی از مقامات این سخن را تائید نکردند اما سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی آن را تایید کرده‌اند و آقای رجبی مشهدی در بخشی از صحبت‌های خود گفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها برق مراکز استخراج بیت کوین مجاز در ساعات پرمصرف قطع خواهد شد.

با این حال، به لطف اطلاع‌رسانی‌های مردم در بسیاری از استان‌ها، مسئولان در حال جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرقانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی هستند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که جمع اوری این دستگاه‌ها مشکل را حل نخواهند کرد و باز هم مردم باید تلاش کنند تا میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

البته مسئولین نیز برای جبران این کمبودها در حال اجرای برنامه‌هایی هستند. مسئولین کشور به منظور جبران کمبودهای برق مدتیست تصمیم گرفتند تا از جمهوری آذربایجان برق وارد کنند. سخنگوی صنعت برق برای جبران کمبود برق در کشور گفته است که از هفته گذشته واردات برق از جمهوری آذربایجان آغاز شده است. در ادامه سخنگوی صنعت برق به این موضوع اشاره کرد:

73 مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود. به علاوه، برق وارداتی از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعت پیک مصرف نسبت به بقیه ساعات شبانه روز بیشتر است.

وی با بیان این که صنعت همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، به مردم یادآوری کرد که درصد بسیار زیادی از مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی است و بار دیگر از مردم خواست که در مصارف روزانه خود دقت بیشتری کنند تا جلوی خاموشی‌های بیشتر را بگیرند.

از دلایل قطعی برق که بگذریم، این مسئله به شدت در زندگی ما تاثیر گذاشته و می‌بایست تا اطلاعات ثانوی اوضاع را تحمل کنیم تا در آینده وضعیت بهتر شود. از این رو، در ادامه به سراغ بررسی جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 خواهیم رفت تا بتوانید به کمک آن برنامه روزانه خود را بچینید و تا جای ممکن از خسارت دیدن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت خسارت قطعی برق چگونه است؟

برنامه قطع برق 28 خرداد 1400 اصفهان

خوشبختانه اصفهان جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 را اعلام کرده است. شما می‌توانید جزئیات آن را در جدول زیر مشاهده کرده و از طریق فایل جدول قطعی برق امروز 28 خرداد اصفهان آدرس‌ها و مناطق هر بخش را پیدا کنید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400
جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

برنامه قطع برق 28 خرداد 1400 گلستان

برنامه قطعی برق در استان گلستان به شرح زیر اعلام شده است:

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 26 خرداد

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق 28 خرداد 1400 مازندران

اداره نیروی برق استان مازندران ضمن درخواست خود از مردم مازندران برای مدیریت مصرف برق قطعی برق را در تاریخ 28 خرداد اعلام کرده است و شما می‌توانید با دانلود فایل برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 28 خرداد مازندران از جزئیات مناطق و آدرس‌ها مطلع شوید.

برنامه قطع برق 28 خرداد 1400 بوشهر

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 28 خرداد در بوشهر و ناحیه‌های آن به شرح زیر است. البته برای دانستن برنامه قطع برق 28 خرداد 1400 شهرستان‌های این استان، به شرکت توزیع برق استان بوشهر مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 28 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کردستان 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 27 خرداد ایلام

جزئیات برنامه قطع برق خرداد 1400 برای استان ایلام از 15 تا 28 خردادماه اعلام شده است و جزئیات آن به قرار جدول زیر است. برنامه و جزئیات آدرس‌ها را در فایل برنامه قطع برق استان ایلام ۱۴۰۰ ببینید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 28 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 گیلان

استان‌های شمالی ایران از جمله گیلان از اولین استان‌هایی بودند که قطعی برق در آنها رخ می‌داد. به همین خاطر، شرکت توانیر از ادارات برق این استان‌ها خواسته بود به منظور جلوگیری از آسیب جدی به مردم و کارخانه‌ها، جدول خاموشی‌ را به مردم اطلاع رسانی کنند. با این حال، استان گیلان جدول زمان بندی قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 را منتشر نکرده است و البته هفته پیش نیز خبری از جدول خاموشی برای این استان نبود. ولی شما می‌توانید جدیدترین اطلاعات را در زمان بندی قطع برق گیلان 1400 دنبال کنید.

طبق جدول زمان بندی قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 استان‌هایی همچون یزد، تهران، البرز، قزوین، تبریز و غیره برای امروز قطعی برق ندارند. برای دانستن اطلاعات خاموشی دیگر استان‌ها نیز شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود، اطلاعات خاموشی منطقه محل سکونت یا کار خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درخصوص جدول قطعی برق امروز 28 خرداد 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر