;
coinex

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 همه استان ها ؛ موج جدید خاموشی ها

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 را در این نوشتار با هم بررسی می‌کنیم. گزار‌ش‌های حاکی است موج جدید قطعی برق ادامه دارد. احتمالا تا پایان تابستان شاهد این اتفاق ناخوشایند خواهیم بود. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

امروز نخستین روز تابستان است و روند گرمای هوا و اقلیم رو به افزایش خواهد گذاشت. در هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود ۳۶ درجه بود این در حالی است که بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا بین یک تا ۱.۵ درجه افزایش خواهد یافت که با رسیدن میانگین دمای هوا به ۳۸ درجه در کشور، احتمال آنکه رکورد نیاز مصرف برق به ۶۲ هزار مگاوات افزایش یابد وجود دارد. این درحالی است که سخنگوی صنعت برق از افزایش 15 درصدی مصرف برق نیز خبر داده است. این آمارها نشان می‌دهد قطعی برق را تا سه ماه آینده کماکان باید در برنامه‌های خود لحاظ کنیم.

در هفته گذشته میزان مصرف برق کشور از مرز 6 هزار مگاوات فراتر رفت. این یعنی شکافی 6 هزار مگاواتی در تزار تولید و مصرف را شاهد هستیم. طبق اعلام مسئولان با توجه به روندی که در پیش است،‌ این شکاف عمیق‌تر نیز خواهد شد. در ادامه با جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 همراه باشید.

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 همه استان ها

موج جدید قطعی برق در راه است!

با این همه خاموشی و قطعی برق چیز جدیدی در ایران نیست. در طول چندسال گذشته شاهد قطعی چندساعته برق در طول روزهای تابستان بوده‌ایم. امسال اما این موضوع از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد و اما و اگرهای بسیاری را به دنبال داشت. برخی مسئولان استخراج بیت کوین و قطعی برق را مرتبط دانستند و برخی نیز مصرف بی‌رویه برق توسط مردم و گرمای زودهنگام سال 1400 را عامل خاموشی‌های زودهنگام توصیف کردند.

متاسفانه امسال این خاموشی‌ها خیلی زودتر از همیشه استارت خورد و از اواخر اردیبهشت برخی شهرها خاموشی‌های 2 ساعته را تجربه می‌کردند. این مسئله موجب شد دردسرهای زیادی برای تمام قشرهای جامعه رخ دهد؛ دانشجویان و دانش آموزان نمی‌توانستند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، قهرمانان شطرنج‌مان به دلیل قطعی برق نتوانستند به بازی آنلاین شطرنج ادامه دهند و شکست خوردند و برخی از بیماران نیز به دلیل نبود برق جان خود را از دست دادند.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400

معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق می‌گوید تنظیم و مدیریت درست مصرف توسط مردم، در حال حاضر تنها راهکار جلوگیری از بروز قطعی برق است. وی با اشاره به اینکه 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور توسط وسایل سرمایشی مصرف می‌شود، پیک مصرف برق را بین ساعات 12 تا 18 اعلام کرد و گفت: «اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود ۴۵۰ ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.»

برخی گزارش‌ها در طول چند هفته گذشته از رابطه‌ای میان قطعی برق و استخراج بیت کوین خبر می‌دهند. مصرف سرسام‌آور برق دستگاه‌های ماینر یکی از عواملی است که سبب شده امسال نسبت‌ به سال‌های گذشته بسیار زودتر و در اواخر اردیبهشت‌ماه به استقبال جدول قطعی برق برویم. البته برخی مقامات این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها بر این مهم صحه گذاشته‌اند. به عنوان مثال آقای رجبی مشهدی، در بخشی از صحبت‌های خود در این خصوص آورده است که در راستای جلوگیری از خاموشی‌ها، قرار است برق مراکز استخراج بیت‌کوین مجاز در برخی ساعات مشخص قطع شود.

سخن را کوتاه می‌کنیم و در ادامه مطلب جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 آذربایجان غربی (ارومیه)

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ذکر این توضیح که «با کاهش ۱۰درصد در مصرف برق، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار تمام نقاط کشور یاری نمایید» جدول خاموشی‌های جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 را در یک فایل 28 صفحه‌ای PDF منتشر کرده است. برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 1 تیر 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز همچنین با تشکر از همراهی عموم مردم خواهان اولویت بخشیدن به مدیریت مصرف انرژی شده است و توصیه کرده که دمای منزل روی دمای رفاه 25 درجه سانتی گراد باشد و در ساعات پیک مصرف نیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به طور همزمان اجتناب شود. برای دانلود این جدول اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر 1400 تهران

برنامه‌ احتمالی قطعی برق و خاموشی‌های تهران در روز شنبه بیست و نهم خرداد الی دوشنبه سی و یکم خرداد ماه اعلام شد. شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از بیست و نهم خرداد تا سوم تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود این جدول اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 گیلان (رشت)

جدول قطعی برق این استان برای تابستان 1400 پیشتر منتشر شده بود که می‌توانید آن را مفصلا در صفحه زیر در تکراتو بخوانید:

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 گیلان

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 2 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 مرکزی (اراک)

شرکت توزیع نیروی برق اراک، برای اعمال زمان بندی قطع برق اراک، گروه بندی های 25 گانه را در نظر گرفته است. بر این اساس در ادامه شما را با جزئیات این برنامه آشنا می کنیم. این برنامه را می‌توایند با جزئیات در صفحه زیر در تکراتو بخوانید:‌

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 اراک

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر 1400 قزوین

قطعی های گاه و بیگاه برق در کشور و ارائه جداول زمان بندی خاموشی از دغدغه های اصلی این روزهای همه افراد است. در این بخش اما به زمان بندی قطع برق قزوین 1400 اختصاص دارد. برای اطلاع از جزئیات این زمان بندی مطلب را بخوانید:

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 قزوین

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر 1400 ازدبیل

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استانی ازدبیل آمده که بنابر اعلام شرکت توانیز و به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش های مصرفی و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی، خاموشی های پراکنده اما منظمی در مناطقی از کشور اعمال خواهد شد. بنابر اعلام شبکه توزیع برق استانی اردبیل، استان اردبیل به سه گروه و دسته کلی A و B و C تقسیم شده است. جزئیات بیشتر در خصوص این برنامه را در لینک زیر بخوانید:

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 اردبیل

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر 1400 مشهد

شرکت توزیع برق خراسان رضوی مناطقی را که در خردادماه با قطعی حدود برق به مدت 75 تا 90 دقیقه مواجه خواهند بود را اعلام کرده است. برای بررسی جزئیات این برنامه به لینک زیر مراجعه کنید.

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 مشهد

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر کرج (البرز)

استان البرز زمان بندی قطعی برق این استان را در 7 بلوک تعریف کرده که شهرستان‌های مختلف را شامل می‌شود. برای بررسی بیشتر این زمان‌بندی و مطالعه جزئیات به مطلب زیر مراجعه کنید:

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 البرز

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 2 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 1 تیر مازندران (ساری)

شرکت توزیع برق استان مازندران برنامه زمان بندی خاموشی‌های این استان را در ساعات مختلف منتشر کرده است. این شرکت در بیانیه خود از مردم مازندران خواسته تا با مدیریت مصرف برق احتمال قطعی های برق را بکاهند. این جداول را می‌توانید در مطلب زیر مطالعه کنید:

برنامه قطع برق 1 تیر 1400 مازندران

موج جدید خاموشی‌ها ؛ راهکار چیست؟

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق تاکید دارد که در همه جای دنیا میزان مصرف در ساعات اوج مدیریت می‌شود. او با اشاره به اینکه « در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا، مصارف به ساعت‌هایی غیر از ساعات پیک منتقل می‌شود.» خاطر نشان کرد:

 در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن ۱۸ درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت.

رخشانی مهر در مورد انتشار جدول زمان بندی قطعی برق نیز می‌گوید این برنامه‌ها احتمالی هسنند و در صورت تداوم همکاری مشترکان در مدیریت مصرف، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شوند. او در این زمینه با اشاره به جزئیات بیشتر می‌گوید:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد ۲۵ درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

معاون توانیز از مشترکان صنعتی و کشاوری نیز برای همکاری در مدیریت بار و کاهش مصرف برق قدردانی کرد. او با ذکر اینکه «همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.» عنوان داشت:‌

در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و… به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

آقای رخشانی مهر همچنین در خصوص میزان ذخایر آب پشت‌ سدهای کشور نیز صحبت‌های مهمی را مطرح کرده است. او می گوید «ذخیره آب پشت سدها حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این به معنای نصف شدن توان تولید انرژی نیروگاه‌های برق آبی است.» ذخایر آب سدها یکی از منابع مهم برای کشت پاییز کشاورزان است. همچنین از این منابع برای آشامیدنی و ذخیره برای مواقع خشکسالی نیز استفاده می‌شود.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400

بارش اندک باران، گرما بی‌سابقه هوا و اقلیم، استخراج بی‌رویه ارزهای دیجیتال و موارد دیگری نظیر سوخت مازوت، از همگی به عنوان دلایل قطعی برق یاد شده است. سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور می‌گوید:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

همچنین می‌توانید جدول قطعی برق 1 تیر 1400 را که همراه با روزهای قبل و به صورت بازه‌ای منتشر شده بود را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 1 تیر 1400 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر