;
coinex

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 منتشر شد. از آنجایی که کمبود برق در کشور همچنان جبران نشده، کماکان با قطعی برق مواجه هستیم. از این رو، در این گفتار به جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 می‌پردازیم.

برق یکی از عناصر ضروری زندگی در دنیای امروز ماست. عدم وجود توازن میان برق مصرفی و تولیدی در طول چند هفته گذشته منجر به خاموشی‌های بعضا گسترده و بعضا در مناطق مختلف کشور شده است. این قطعی‌ها روند زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است و آسیب‌هایی را در بخش‌های مختلف بوجود آورده است. به عنوان مثال ساده‌ترین اتفاق این است که در مجتمع‌های مسکونی آسانسور خراب می‌شود یا به دلیل خاموشی پمپ، آب به طبقات بالا نمی‌رسد. گزارشاتی از مشکلات عدیده‌تری را نیز شاهد بوده‌ایم؛ از خسارات جانی در نتیجه خاموشی در بیمارستان‌ها تا شکست شطرنج‌بازان‌مان در بازی های آنلاین جهانی و قطع کلاس‌های درس در جریان امتحانات و تدریس برای دانش‌آموزان و دانشجویان.

شرکت توانیر اعلام کرده که برا جلوگیری از خسارات بیشتر، در هر استان یک جدول برنامه‌ریزی شده برای خاموشی‌ها اعلام خواهد کرد تا مردم با اطلاع از این مشکل بتوانند شرایط را مدیریت کنند. این حدول البته به صورت روزانه و هفتگی دچار تغییراتی می‌شود. به علاوه گزارش شده که در استان‌هایی که مصرف برق پایین است، خاموشی چندانی اعمال نخواهد شد. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید تا جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 برای همه‌ استان‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها

با این همه خاموشی و قطعی برق چیز جدیدی در ایران نیست. در طول چندسال گذشته شاهد قطعی چندساعته برق در طول روزهای تابستان بوده‌ایم. امسال اما این موضوع از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد و اما و اگرهای بسیاری را به دنبال داشت. برخی مسئولان استخراج بیت کوین و قطعی برق را مرتبط دانستند و برخی نیز مصرف بی‌رویه برق توسط مردم و گرمای زودهنگام سال 1400 را عامل خاموشی‌های زودهنگام توصیف کردند.

متاسفانه امسال این خاموشی‌ها خیلی زودتر از همیشه استارت خورد و از اواخر اردیبهشت برخی شهرها خاموشی‌های 2 ساعته را تجربه می‌کردند. این مسئله موجب شد دردسرهای زیادی برای تمام قشرهای جامعه رخ دهد؛ دانشجویان و دانش آموزان نمی‌توانستند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، قهرمانان شطرنج‌مان به دلیل قطعی برق نتوانستند به بازی آنلاین شطرنج ادامه دهند و شکست خوردند و برخی از بیماران نیز به دلیل نبود برق جان خود را از دست دادند.

بارش اندک باران، گرما بی‌سابقه هوا و اقلیم، استخراج بی‌رویه ارزهای دیجیتال و موارد دیگری نظیر سوخت مازوت، از همگی به عنوان دلایل قطعی برق یاد شده است. سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور می‌گوید:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

برخی گزارش‌ها در طول چند هفته گذشته از رابطه‌ای میان قطعی برق و استخراج بیت کوین خبر می‌دهند. مصرف سرسام‌آور برق دستگاه‌های ماینر یکی از عواملی است که سبب شده امسال نسبت‌ به سال‌های گذشته بسیار زودتر و در اواخر اردیبهشت‌ماه به استقبال جدول قطعی برق برویم. البته برخی مقامات این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها بر این مهم صحه گذاشته‌اند. به عنوان مثال آقای رجبی مشهدی، در بخشی از صحبت‌های خود در این خصوص آورده است که در راستای جلوگیری از خاموشی‌ها، قرار است برق مراکز استخراج بیت‌کوین مجاز در برخی ساعات مشخص قطع شود.

گفته می‌شود اطلاع‌رسانی‌های مردمی سبب شده، مسئولان در بسیاری از استان‌ها در حال جمع‌آوری دستگاه‌های غیرقانونی ماینینگ ارز دیجیتال نظیر بیت کوین و اتریوم باشند. توجه به این نکته ضروری است که جمع‌آوری این دستگاه‌ها تنها یکی از چرخ‌دنده‌های عامل خاموشی است و توجه به موارد دیگر نیز ضروری است.

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها
جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها / برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 31 خرداد

مسئولان اعلام کرده‌اند که برای جبران کمبود برق در حال اجرای برنامه‌هایی هستند. گزارش‌هایی از واردات برق از کشورهای دیگر نیز وجود داشته است. سخنگوی صنعت برق با اشاره به «آغاز واردات برق از جمهوری آذربایجان» در این زمینه گفته است:

73 مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود. به علاوه، برق وارداتی از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعت پیک مصرف نسبت به بقیه ساعات شبانه روز بیشتر است.

وی می‌گوید برای تامین برق مورد نیاز مردم همه توان و ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است. او همچنین به مردم یادآور شد که در مصرف روزانه خود دقت و مدیریت به خرج دهند تا سهمی در جلوگیری از خاموشی‌ها داشته باشند. به هر دلیلی که قطعی برق رخ داده باشند، نمی‌توان از تاثیر آن در زندگی فردی و جمعی ما طفره رفت.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت خسارت قطعی برق چگونه است؟

تا اطلاع ثانوی باید اوضاع را به همین منوال تحمل کرد تا یا گرما تمام شود یا اتفاق دیگری بیافتد. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 را بررسی کنیم تا بر این اساس بتوانیم برای امروز خود برنامه‌ریزی داشته باشیم و از بروز خسارات جلوگیری کنیم.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 البرز

شرکت توزیع نیروی برق البرز جزئیات جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 را اعلام نموده است. برنامه احتمالی قطعی برق و خاموشی‌های کرج، البرز، طالقان، مهرشهر، محمدشهر، فردیس، گرمدره، کمال آباد، آق تپه، چهارباغ، اشتهارد، ماهدشت، نظر آباد و ساوجبلاغ در روز شنبه بیست و نهم خرداد الی دوشنبه سی و یکم خرداد ماه (هفته آخر خرداد ماه) اعلام شد.

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 / برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 31 خرداد

برای دسرسی به این جدال از لینک‌های زیر استفاده کنید. (منبع: ایمنا)

 

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 یزد

جدول خاموشی‌های شهرستان یزد و سایر شهرهای استان یزد در قالب یک فایل PDF منتشر شده است. برای دانلود آن اینجا کلیک کنید. (منبع: ایمنا)

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 مرکزی

شرکت توزیع برق استان مرکزی، مناطق صنعتی و مسکونی را که سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ خرداد ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود جدول قطعی برق 31 خرداد استان مرکزی از لینک های زیر استفاده کنید:

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 31 خرداد 1400 تهران

برنامه‌ احتمالی قطعی برق و خاموشی‌های تهران در روز شنبه بیست و نهم خرداد الی دوشنبه سی و یکم خرداد ماه اعلام شد. شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از بیست و نهم خرداد تا سوم تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود این جدول اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها
جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها / برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 31 خرداد

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز همچنین با تشکر از همراهی عموم مردم خواهان اولویت بخشیدن به مدیریت مصرف انرژی شده است و توصیه کرده که دمای منزل روی دمای رفاه 25 درجه سانتی گراد باشد و در ساعات پیک مصرف نیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به طور همزمان اجتناب شود. برای دانلود این جدول اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

مطابق زمان‌بندی‌های اعلام شده در خبرگزاری‌ها امروز استان‌های تبریز، تهران، تهران، مرکزی، یزد و البرز با خاموشی همراه خواهند بود. برای دانستن اطلاعات خاموشی دیگر استان‌ها نیز شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود، اطلاعات خاموشی منطقه محل سکونت یا کار خود را دریافت کنید.

جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 / برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 31 خرداد

همچنین می‌توانید جدول قطعی برق 31 خرداد 1400 را که همراه با روزهای قبل و به صورت بازه‌ای منتشر شده بود را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 31 خرداد 1400 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر