;
coinex

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 همه استان ها

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 را در این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد.جدیدترین گزارش‌ها از موج جدید خاموشی‌ها حکایت دارد. موضوعی که تا پایان تابستان احتمالا شاهد آن خواهیم بود. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

وارد دومین روز از فصل گرما شده‌ایم و روند افزایش دمای هوا و اقلیم ادامه دارد. مطابق گزارش‌ها میانگین دمای کشور در هفه گذشته حدود 36 درجه بوده است. مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی دمای هوا بین 1 تا 1.5 درجه سانتی‌گراد بیشتر نیز خواهد شد و این یعنی مصرف بیشتر برق. رسیدن دمای هوا به 38 درجه این احتمال را افزایش می‌دهد که نیاز مصرف برق کشور به 62 هزار مگاوات افزایش پیدا کند. پیشتر سخنگوی صنعت برق از افزایش 15 درصدی مصرف برق خبر داده بود. همه این‌ها یعنی در طول سه ماه آینده باید خاموشی‌ها را جزئی از برنامه روزمره خود قرار دهیم.

در هفته گذشته شاهد شکافی 6 هزار مگاواتی در تراز تولید و مصرف برق بودیم. مطابق اعلام مسئولان مربوطه با توجه به روندی که در پیش است، تعادل میان مصرف و تولید برق بیش از این‌ها به هم خواهد خورد و مشترکان باید تمام تلاش خود را در مصرف برق به کار ببندند. در ادامه این نوشتار همراه باشید تا جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 را با هم مرور کنیم.

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 همه استان ها

موج جدید قطعی برق از راه رسیده!

خاموشی و قطعی برق در فصل گرما چیز جدیدی در ایران نیست. در طول سال‌های قبل نیز شاهد قطعی‌ها مکرر و چندساعته در طول روزهای گرم تابستان بوده‌ایم. امسال اما تقاوت این بود که از اواخر اردیبهشت‌ماه این اتفاقات شروع شد. به علاوه حواشی و گزارش‌های جنجالی زیادی را نیز در پی داشت. برخی مسئولان می‌گفتند استخراج بیت کوین به صورت غیرمجاز عامل قطعی برق است و برخی دیگر نیز از مصرف بی‌رویه برق توسط مردم گله‌مند بودند و گرمای زودهنگام سال جدید را عامل دیگری در خاموشی‌های زودهنگام قلمداد کرده‌اند.

متاسفانه نسبت به سال‌های گذشته قطعی برق چندساعته زودتر از سال‌های گذشته و در هفته پایانی اریبهشت‌ماه در برخی شهرهای کشور شروع شد. این موضوع سبب شد دردسرهای زیادی برای بسیاری از مردم بوجود آید. کمترین خسارت‌ها این بودند که دانش‌آموزان و دانشجویان نتوانستند در برخی کلاس‌های آنلاین خود شرکت کنند. خسارت سنگین‌تر اما برای شطرنج‌بازان کشور بو که به دلیل قطعی برق از ادامه رقابت‌های جهانی خود بازماندند. فاجعه اما زمانی بود که برخی گزارش‌ها از قطعی برق در بیمارستان‌ها و به خطرافتادن جان بیماران خبر می‌دادند.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

بنابر اعلام «معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق» در حال حاضر تنها راهی که برای جلوگیری از بروز این خاموشی‌ها در کشور وجود دارد، مصرف مدیریت‌شده توسط مردم است. او می‌گوید 24 هزارمگاوات از برق تولیدی کشور توسط وسایل سرمایشی مصرف می‌شوند. او با اعلام اینکه ساعت اوج مصرف 12 تا 18 بعد از ظهر است، گفت: «اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود ۴۵۰ ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.»

گزارش‌ها در طول هفته‌های گذشته از ارتباط میان قطعی برق و استخراج بیت‌کوین خبر داده‌اند. مصرف سرسام‌آور و بالای دستگاه‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال یکی از عوامل مهمی است که باعث شده امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار زودتر به سراغ جداول زمان بندی‌ خاموشی‌ها برویم. برخی مقامات البته این موضوع را تکذیب کردند، اما به عنوان مثال سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها این خبر را تایید کرد. رجبی مشهدی در بخشی از صحبت‌های خود پیشتر گفته بود که برای جلوگیری از خاموشی‌ها، قرار است برق مراکز استخراج بیت‌کوین مجاز در برخی ساعات مشخص قطع شود.

سخن را کوتاه می‌کنیم و در ادامه مطلب جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 را بررسی خواهیم کرد.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر 1400 تهران

جدول زمان بندی خاموشی های احتمالی برق پایتخت از روز 29 خرداد تا 3 تیرماه توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ منتشر شده است. ایسنا می‌گوید طبق اعلام این شرکت ظرفیت های فنی و کارشناسی برای جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی به کار گرفته شده است. ولی موفقیت در این مهم تنها با همکاری همه‌جانبه مشترکان میسر نخواهد بود. این شرکت می‌گوید «در صورت بروز هرگونه مشکل در تامین برق پایتخت به منظور جلوگیری از بروز قطعی گسترده، طبق فایل اقدام به اعمال خاموشی کنترل شده خواهد شد.» شرکت برق تهران بزرگ «بردباری و همراهی مردم » قدردانی کرده و از آنها خواسته: «با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق ما را در تامین برق پایتخت یاری کنید.»

برای دریافت جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 به صورت یک فایل PDF اینجا کلیک کنید.

 

براساس این جدول منتشر شده، «به اطلاع مشترکان می رساند علت قرار گرفتن برخی از آدرس ها در گروه های مختلف وجود بیش از یک فیدر برق در نشانی مزبور است.» در ادامه شرکت برق تهران آورده است : «شایان ذکر است در صورت همکاری مشترکان برق در به کارگیری راهکارهای مدیریت مصرف و در نتیجه تامین انرژی موردنیاز شبکه، خاموشی اعمال نخواهد شد.»

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 2 تیر 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز همچنین با تشکر از همراهی عموم مردم خواهان اولویت بخشیدن به مدیریت مصرف انرژی شده است و توصیه کرده که دمای منزل روی دمای رفاه 25 درجه سانتی گراد باشد و در ساعات پیک مصرف نیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به طور همزمان اجتناب شود. برای دانلود این جدول اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 آذربایجان غربی (ارومیه)

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ذکر این توضیح که «با کاهش ۱۰ درصد در مصرف برق، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار تمام نقاط کشور یاری نمایید» جدول خاموشی‌های جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 را در یک فایل 28 صفحه‌ای PDF منتشر کرده است. برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 گیلان (رشت)

جدول قطعی برق این استان برای تابستان 1400 پیشتر منتشر شده بود که می‌توانید آن را مفصلا در صفحه زیر در تکراتو بخوانید:

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 گیلان

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 مرکزی (اراک)

شرکت توزیع نیروی برق اراک، برای اعمال زمان بندی قطع برق اراک، گروه بندی های 25 گانه را در نظر گرفته است. بر این اساس در ادامه شما را با جزئیات این برنامه آشنا می کنیم. این برنامه را می‌توایند با جزئیات در صفحه زیر در تکراتو بخوانید:‌

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 اراک

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر 1400 قزوین

قطعی های گاه و بیگاه برق در کشور و ارائه جداول زمان بندی خاموشی از دغدغه های اصلی این روزهای همه افراد است. در این بخش اما به زمان بندی قطع برق قزوین 1400 اختصاص دارد. برای اطلاع از جزئیات این زمان بندی مطلب را بخوانید:

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 قزوین

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر 1400 ازدبیل

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استانی ازدبیل آمده که بنابر اعلام شرکت توانیز و به دلیل افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش های مصرفی و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی، خاموشی های پراکنده اما منظمی در مناطقی از کشور اعمال خواهد شد. بنابر اعلام شبکه توزیع برق استانی اردبیل، استان اردبیل به سه گروه و دسته کلی A و B و C تقسیم شده است. جزئیات بیشتر در خصوص این برنامه را در لینک زیر بخوانید:

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 اردبیل

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر 1400 مشهد

شرکت توزیع برق خراسان رضوی مناطقی را که در خردادماه با قطعی حدود برق به مدت 75 تا 90 دقیقه مواجه خواهند بود را اعلام کرده است. برای بررسی جزئیات این برنامه به لینک زیر مراجعه کنید.

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 مشهد

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر کرج (البرز)

استان البرز زمان بندی قطعی برق این استان را در 7 بلوک تعریف کرده که شهرستان‌های مختلف را شامل می‌شود. برای بررسی بیشتر این زمان‌بندی و مطالعه جزئیات به مطلب زیر مراجعه کنید:

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 البرز

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 2 تیر مازندران (ساری)

شرکت توزیع برق استان مازندران برنامه زمان بندی خاموشی‌های این استان را در ساعات مختلف منتشر کرده است. این شرکت در بیانیه خود از مردم مازندران خواسته تا با مدیریت مصرف برق احتمال قطعی های برق را بکاهند. این جداول را می‌توانید در مطلب زیر مطالعه کنید:

برنامه قطع برق 2 تیر 1400 مازندران

موج جدید خاموشی‌ها ؛ راهکار چیست؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به انتشار جداول خاموشی در کشور گفت:

در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم. اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌های احتمالی نیست و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق تاکید دارد که در همه جای دنیا میزان مصرف در ساعات اوج مدیریت می‌شود. او با اشاره به اینکه « در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا، مصارف به ساعت‌هایی غیر از ساعات پیک منتقل می‌شود.» خاطر نشان کرد:

 در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن ۱۸ درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت.

معاون توانیز از مشترکان صنعتی و کشاوری نیز برای همکاری در مدیریت بار و کاهش مصرف برق قدردانی کرد. او با ذکر اینکه «همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.» عنوان داشت:‌

در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و… به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 2 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

پایگاه اطلاع رسانی شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به پیش بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می انجامد، از هموطنان درخواست می‌کنیم برای کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند.

بارش اندک باران، گرما بی‌سابقه هوا و اقلیم، استخراج بی‌رویه ارزهای دیجیتال و موارد دیگری نظیر سوخت مازوت، از همگی به عنوان دلایل قطعی برق یاد شده است. سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور می‌گوید:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

همچنین می‌توانید جدول قطعی برق 2 تیر 1400 را برای برخی استان‌ها که با روزهای قبل همپوشانی دارد و به صورت بازه‌ای منتشر شده بود را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 2 تیر 1400 چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر