;
coinex

خودکشی جان مک آفی در زندان ؛ کاربران توییتر چه می‌گویند؟

خودکشی جان مک آفی در زندان نقل زبان امروز توییتری هاست. آیا واقعا خالق نرم افزار آنتی ویروس مک‌آفی به زندگی خود پایان داد؟ در ادامه این نوشتار تکراتو همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

او یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آنتی‌ویروس دنیا را ساخته و آنچه بعد از تاسیس مک آفی برایش رخ داده او را به یک افسانه بدل کرده است. حالا گفته شده پیرمرد گیک 75 ساله به زندگی خود پایان داده است. اگر به حاشیه‌های زندگی او نگاهی بیاندازیم، این موضوع دور از ذهن نیست. اما خودش پیشتر گفته بود که دست به چنین کاری نخواهد زد.

جان مک آفی، چهره مطرح حوزه نرم افزار، خالق آنتی ویروس مک آفی و یکی از جنجالی ترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال، با خودکشی به 75 سال زندگی خود پایان داد. البته برخی به این موضوع شک دارند. او در زندانی در بارسلونای اسپانیا به اتهام فرار مالیاتی بازداشت بود و قرار بود به زودی برای برگزاری دادگاه به آمریکا استرداد شود.

خودکشی جان مک آفی در زندان

کاربران توییتر چه می‌گویند؟

خودکشی جان مک آفی در زندان یا شاید قتل او به دست اشخاصی ناشناس، بمب خبری امروز بود. او به جرم فرار مالیاتی در اسپانیا در زندان بود. او حاشیه‌های بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال داشت و دشمنان بسیاری از این طریق بوجود آمده بودند. در ادامه این نوشتار نگاهی می‌اندازیم به نظرات کاربران توییتر در خصوص مرگ جان مک آفی و زندگی و زمان مخترع آنتی ویروس.

کاربری با نام XII می‌نویسد: «جان مک‌آفی از سلاطین آنتی‌ویروس پارسال به جرم فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد و قرار بود همین ایام به امریکا تحویل داده بشه. او که چندین دهه در دریای پول و ثروت و اعتبار غوطه می‌خورد پایان خوبی نداشت، امروز جسدش در ۷۵سالگی در گوشه سلولش در بارسلونا پیدا شد.»

خودکشی جان مک آفی در زندان ؛ کاربران توییتر چه می‌گویند؟
خودکشی جان مک آفی در زندان ؛ کاربران توییتر چه می‌گویند؟

فرحزاد یکی از خبرنگاران خارج از کشور در این زمینه توییت کرده: «جان مکافی، کارآفرین جنجالی، خالق آنتی‌ویروس #مکافی و یکی از نامزدهای حزب لیبرتارین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگذشت. وزارت دادگستری آمریکا به اتهام فرار مالیاتی دنبال استرداد او از اسپانیا بود. مقامات اسپانیا می‌گویند همه شواهد نشان از خودکشی او در زندانی در بارسلون دارند.»

زندگی پرفراز و نشیب مک آفی سوژه بسیاری از توییت ها بوده است. کاربری به نام سهیل پایدار می‌نویسد: «مک‌آفی هم مرد. چه قدر زندگی این مرد عجیب بود. این بنده خدا تو زندگیش همه کار کرد و آخرش هم خودش رو تو زندان کشت.» یکی دیگر از کاربران با نام Mehras Amirhakimi نوشته:‌

یادمه ده پونزده سال پیش آنتی ویروس McAffee خیلی معروف بود و تو کتاب‌های ICDL معرفی میشد. الآن هم خبر خودکشی موسسش جان مکافی تو سلول زندان اسپانیا اومده. ما داریم پیر میشیم واقعا، خبر مرگ و خودکشی موسسین نرم افزارهای معروف دوران بچگی و نوجوونیمون می‌رسه.

کاربر دیگری با نام مستعار Rkzasafari نوشته: «خود کشی شده و این هم گوشه ای از انتقادات جان مک آفی، خالق آنتی ویروس با انتشار این ویدئو در ژوئیه سال ۲۰۲۰،به اصطلاح “دولت در سایه” در ایالات متحده را نقد کرد یک هفته بعد دستور بازداشت صادر شد و وی در اسپانیا دستگیر شد. کمتر از یک سال بعد او را در سلول زندان پیدا شد.»

مرگ مک آفی در حالی است که او حدود 2 سال پیش در توییتر خود گفته بود هرگز خبر خودکشی مرا باور نکنید. او تصویری از خالکوبی خود با همین مضمون را نیز منتشر کرده بود. کاربری به نام شهرام با ریتوییت کردن آن توییت مشهور می‌نویسد: «با توجه به اینکه هنوز یک ساعت نشده که خبر پیدا شدن جسد جان مک‌آفی توی سلولش بیرون اومده، ابن توییتش که سال ۲۰۱۹ زده داستان مرگش رو هم مثل زندگیش پیچیده می‌کنه!»

توییت پرسروصدای 2 سال قبل جان مک آفی

میلاد نوری کاربر دیگری است که نوشته: «سال که ۲۰۱۲ جان مکافی دستگیر شده بود، لوکیشنش رو از روی متادیتای لوکیشن ذخیره شده روی یک عکس منتشر شده پیدا کرده بودن.» محمد پوری یکی از رمزارزنویس‌های توییتر فارسی می‌نویسد:

من هیچ وقت #جان_مکافی رو نمیبخشم این از من ! حتی حالا که مرده شماها یادتون نمیاد چه بلایی سر مارکت کریپتو آورد ! اینکه امروز همه میگن دنبال ایلان ماسک نرین بابت تجربه تلخ جان‌مکافیه. تنها فایده اش برای من این بود که با تجربه های تلخ یاد گرفتم ۷۰ درصد روی بیتکوین باشم و به این جماعت هیچ وقت اعتماد نکنم.

زندگی نامه جان مک آفی ؛ مخترع آنتی ویروس

جان مک‌آفی، برنامه‌نویس کامپیوتر و تاجر انگلیسی-آمریکایی است که در سال ۱۹۸۷ شرکت مک‌آفی اسوشیتس را تأسیس کرد و تا سال ۱۹۹۹ اداره آن را بر عهده داشت. جان مک آفی ، یک کارآفرین ، برنامه نویس کامپیوتر و کسی است که اولین شرکت نرم افزاری آنتی ویروس تجاری جهان را تاسیس کرده است. جان مک آفی در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۴۵ ، در گلاکسترشایر انگلستان متولد شد. پدر جان ، زمانی که یک سرباز آمریکایی بود توانست با ارتش آمریکا در انگلیس مستقر شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب ؛ کاربران چه می‌گویند؟

شرکت اسوشیتس با توسعه‌ی اولین آنتی‌ویروس تجاری جهان به نام مک‌آفی، برای سازندگانش موفقیت زیادی به همراه آورد و در حال حاضر طیف وسیعی از نرم‌افزار را تولید و عرضه می‌کند.در سال ۱۹۹۲، ویروسی به نام مایکل آنجلو شیوع پیدا کرد. جان مک‌آفی اعلام کرد که این ویروس به‌زودی به بیش از ۵ میلیون کامپیوتر آسیب خواهد زد. این شرکت موفقیت  های بسیاری برای مک آفی و سازندگانش به همراه داشته و تا کنون با ارائه ی طیف وسیعی از نرم افزار های آنتی ویروس ، فعالیت خود را قدرتمند ادامه داده است.

خودکشی جان مک آفی در زندان ؛ کاربران توییتر چه می‌گویند؟
مرگ جان مک آفی در زندان / John Mcafee در زندان در اسپانیا

آنتی‌ویروس مک‌آفی توانست به‌خوبی هجوم این ویروس را مهار کند و البته شرکت هم با فروش کم‌سابقه‌، درآمد زیادی کسب کرد. ویروس مایکل آنجلو باعث شد رویکرد مردم جهان نسبت به حفاظت رایانه‌های شخصی تغییر کند. شرکت مک‌آفی در سال ۲۰۱۱ توسط اینتل خریداری و پس‌ازآن اینتل سیکوریتی نامیده شد؛ البته این شرکت نام برند مک‌آفی را سال‌ها برای نرم‌افزارهای خود حفظ کرد. ثروت مک‌آفی در سال ۲۰۰۷ و پیش از اینکه سرمایه‌گذاری‌های او در شرایط بحران اقتصادی آن سال، اموال او را تنزل بها دهد، به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnn

نظر شما در خصوص خودکشی جان مک آفی در زندان چیست؟ نظرات خود را در این خصوص در کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر