;
coinex

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 همه استان ها

در نوشتار پیش رو به جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 خواهیم پرداخت. از حدود دوماه پیش و متناسب با روند افزایش دمای هوا در کشور، خاموشی های گسترده ای در سراسر کشور اعمال شد. برای اطلاع از جزییات بیشتر با ما باشید.

در طول خرداد ماه سال 1400 اما تداوم خاموشی ها حکایت از وضعیت سخت تامین برق در کشور حکایت داشت و همه نگاه ها به واکنش های رسمی بود تا بدانیم آیا مسئله از معضل خاصی آب می خورد یا به واقع خاموشی های فصل گرما در اواخر اردیبهشت آغاز شده است؟ حال و در روز چهارم تابستان گرمای هوا و افزایش دما، افزایش استفاده از وسایل برودتی را همراه داشته و در نتیجه این مهم باید انتظار منظم تر شدن جداول خاموشی را داشته باشیم و به تدریج خاموشی های چندساعته در طول روز را بخشی از برنامه روزمره خود قرار دهیم.

در ابتدای امر اما آنچه بیش از هر چیز مورد توجه عموم کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت، مربوط به علت خاموشی ها بود. بسیاری از کاربران و البته برخی اظهارات رسمی موجود، حکایت از ارتباط میان خاموشی های گسترده و فرایندهای ماینینگ ارزهای دیجیتال دارد. اما برخی مسئولین رده بالا این ارتباط را نفی کرده و بر قدیمی بودن تجهیرات شبکه توزیع برق، افزایش دمای هوا و موارد دیگری از این دست تاکید کرده اند.

بنابر آمارهای رسمی و بررسی های موجود در هفته گذشته میانگین دمای هوای کل کشور برابر با 36 درجه بوده است و پیش بینی های تخصصی از افزایش 1 تا 1.5 درجه ای حکایت دارد. این مسئله به طور خاص مترادف با افزایش مصرف برق و در نتیجه بدتر شدن وضعیت خاموشی هاست. در صورت افزایش دمای هوای کشور تا 38 درجه سانتیگراد، مصرف برق کشور می تواند تا 62 هزار مگاوات افزایش پیدا کند و این یعنی کمبود برق بیشتر برای کشور.

پیش از این ها مصطفی رجبی مشهدی از افزایش 15 درصدی مصرف برق کشور گفته بود و مجموع این موارد این معنا را دارد که خاموشی های تابستانی بخشی از برنامه عادی ما در تابستان پیش رو خواهد بود. در هفته های گذشته مجموع کمبود برق کشور به طور میانگین 6 هزارمگاوات گزارش شده است. مسئولان صنعت برق اما بدون ارایه برنامه خاصی برای رفع مشکل کمبود برق، بر ضرورت مدیریت مصرف برق توسط کاربران تاکید دارند. در ادامه با بررسی زمان بندی جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 با ما همراه باشید.

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 همه استان ها

موج جدید خاموشی ها

خاموشی های سراسری برق در کشور به هیچ وجه مسئله عجیبی نیست. همواره در تابستان و فصول گرما انتظار اعمال خاموشی های گسترده را داشته و داریم. اما آنچه در مورد سال 1400 شگفتی آفرین بود، آغاز خاموشی ها بیش از یک ماه قبل از تابستان یعنی در اواخر اردیبهشت ماه و البته خاموشی های چندساعته بدون اطلاع قبلی بود!

این عدم اطلاع رسانی مشکلات عدیده ای در پی داشته و حتی همین حالا اطلاع رسانی این امر نیز راه حلی برای برخی مشکلات نیست. از عدم امکان حضور بسیاری دانش آموزان و دانشجویان بر سر کلاس های درس آنلاین که بگذریم، شکست شطرنج بازان تیم ملی در رقابت های بین المللی به علت قطع برق، مساله خبرسازی شد! بر این موارد اگر هشدارها در مورد وضعیت خطرناکی که در پی قطع برق در بیمارستان ها برای بیماران به خصوص بیماران کرونایی در پیش است را بیفزاییم، اسفناک بودن اوضاع رخ نمایی می کند!

حال همه اذهان به سمت علت خاموشی ها متمرکز شده است و افراد در جستجوی یافتن معضل اصلی مربوط به خاموشی ها هستند. اگر سری به فضای مجازی بزنیم، عموم کاربران بر ارتباط میان فرایند ماینینگ رمزارزها و معضل کمبود برق تاکید دارند. البته که این موضوع در ابتدای امر از سوی سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی نیز عنوان شد، اما در ادامه به سرعت از سوی رییس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس رد شد. البته که همه مقامات همچنان بر الگوی صحیح مصرف به عنوان تنها و اساسی ترین راهکار عدم اعمال برنامه های خاموشی تاکید دارند و به نظر دورنمایی برای تامین کمبود برق در دستور کار نیست.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 4 تیر 1400 تهران

برنامه و جدول زمان بندی خاموشی های پایتخت برای روزهای 29 خرداد تا 3 تیرماه پیش از این توسط شرکت توزیع برق استان تهران اعلام شده بود. برخی منابع می گویند همه ظرفیت های فنی و کارشناسی این شرکت برای جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی به کار گرفته شده است. اما تاکید مسئولان بر این است که موفقیت در عدم اعمال برنامه خاموشی ها جز با همکاری همه جانبه همه مشترکان میسر نخواهد بود. شرکت توزیع برق استان تهران می‌گوید «در صورت بروز هرگونه مشکل در تامین برق پایتخت به منظور جلوگیری از بروز قطعی گسترده، طبق فایل اقدام به اعمال خاموشی کنترل شده خواهد شد.» شرکت برق تهران بزرگ «بردباری و همراهی مردم» قدردانی کرده و از آنها خواسته: «با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق ما را در تامین برق پایتخت یاری کنید.»

به محض اطلاع رسانی لینک در این جا قرار داده می‌شود.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 4 تیر 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت استانی توزیع برق آذربایجان شرقی ضمن انتشارجدول قطعی برق 3 تیر 1400 از عموم مردم خواسته تا مدیریت نصرف برق را مدنظر داشته، در ساعات پیک مصرف برق از استفاده از وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند. به علاوه این شرکت توصیه کرده است که دمای منزل را در دمای عادی رفاه 25 درجه نگهدارند.

برای دانلود جدول قطعی برق امروز تبریز اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 آذربایجان غربی (ارومیه)

شرکت استانی توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی با ارائه این توضیح که با کاهش 10 درصد در مصرف برق، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار تمام نقاط کشور یاری نمایید؛ برنامه خاموشی ها و جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 را در یک فایل پی دی اف منتشر کرده است. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز این استان اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 گیلان (رشت)

برنامه و جدول قطعی برق استان گیلان برای تابستان 1400 پیش از این منتشر شده بود که جزئیات کامل و مفصل آن را می توانید در صفحه زیر ببینید:

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 گیلان (رشت)

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 4 تیر 1400 / جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 مرکزی (اراک)

شرکت استانی توزیع برق استان مرکزی برای اعمال خاموشی های سراسری گسترده، گروه بندی های 25 گانه را تنظیم و ارائه گرده است.  جزئیات برنامه خاموشی اراک را می توانید در تکراتو در  در صفحه اختصاصی این استان پیگیری کنید. این برنامه را می‌توانید با جزئیات از لینک زیر ببینید:

برنامه قطع برق 4 تیر 1400 اراک

جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400 قزوین

این روزها قطعی ها و خاموشی های سراسری برق از دغدغه های همه مردم کشور است و عموم افراد پیگیر برای یافتن زمان بندی خاموشی منطقه محل سکونت خود هستند. اینجا اما به زمان بندی قطع برق قزوین 1400 خواهیم پرداخت. برای اطلاع از جزئیات این زمان بندی مطلب را بخوانید:

برنامه قطع برق 4 تیر 1400 قزوین

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 4 تیر 1400 اردبیل

بنابر اعلام شرکت توزیع برق استانی اردبیل و اعلام توانیر، با افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف برق در کشور و با در نظر گرفتن کاهش نزولات آسمانی در عموم مناطق کشور، بسیاری از نیروگاه های برق آبی کشور در تامین میزان تولید سابق ناتوان بوده اند و میزان تولید فعلی که بسیار کاهش یافته است باید به طور مدیریت شده مصرف شود. با بررسی جدول زمان بندی خاموشی استان اردبیل متوجه دسته بندی سه گانه A B C در این استان می شویم.  جزئیات بیشتر از زمان بندی خاموشی استان اردبیل را در لینک زیر ببینید:

برنامه قطع برق 4 تیر 1400 اردبیل

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 4 تیر 1400 مشهد

شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی جدول و برنامه زمان بندی مناطقی که در خردادماه 1400 با خاموشی 75 تا 90 دقیقه ای مواجه خواهند بود را اعلام کرده است. در حال حاضر به نظر می رسد این برنامه بدون تغییر خاصی برای تابستان نیز اعمال شود. برای بررسی جزئیات این برنامه به مطلب زیر مراجعه کنید:

برنامه قطع برق 4 تیر 1400 مشهد

جدول قطعی برق امروز 4 تیر کرج (البرز)

شرکت توزیع برق استان البرز مناطق و شهرهای حومه این استان را در 7 گروه دسته بندی کرده است. برای بررسی جزئیات بیشتر این خاموشی به نوشتار زیر مراجعه کنید:

برنامه زمان بندی خاموشی استان البرز 4 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 4 تیر مازندران (ساری)

شرکت استانی توزیع برق استان مازندران برنامه خاموشی این استان برای روزهای آتی در ساعات مختلف را اعلام کرده است. این شرکت در بیانیه خود از مردم این استان خواسته تا مدیریت مصرف برق را اولویت ببخشند و بدینوسیله در کاهش مصرف برق یاری رسان باشند. جدول زمان بندی خاموشی در این استان را از مطلب زیر میتوانید بررسی کنید:

برنامه قطع برق 4 تیر 1400 مازندران

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 4 تیر 1400 / جدول قطعی برق امروز 4 تیر 1400

راهکار مقابله با موج جدید خاموشی ها چیست؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور چندی پیش در گفتگویی با اشاره به انتشار جداول زمان بندی خاموشی در کشور گفت:

در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم. اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌ های احتمالی است و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ ها اعمال نمی‌ شود.

در همین باره معاون هماهنگی توزیع نیروی توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعات برق، غلامعلی رخشانی مهر تاکید کرده که در بسیاری از کشورهای جهان برنامه های مدیریت مصرف بار اعمال می شود و گفت که در ایران نیز مانند دیگر نقاط دنیا، مصارف به ساعاتی غیر از ساعات پیک بار منتقل می شود. او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:

از اوایل خردادماه 1400 بررسی ها نشان از افزایش 30 درصدی مصرف برق در کشور به خصوص در دو بخش کشاورزی و صنعت داشت. در مورد کشاورزی، کاهش نزولات جوی منجر به افزایش مدت زمان پمپاژ آب و آغاز به کار زودهنگام پمپ ها و موتورهای آب صنعتی شد که مصرف 18 درصدی برق را به همراه داشت.

بخش صنعت نیز در رده دوم مصرف برق کشور قرار داشت که در ایام گرما با افزایش مصرف برق مواجه شده بود. در همین باره معاون توانیر از مصرف کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی و همکاری ایشان در امر مدیریت مصرف برق قدردانی کرده بود. او با ذکر اینکه «همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.» عنوان داشت:‌

در بخش خانگی نیز می توان این جابجایی را با موکول کردن استفاده از وسایل برقی پرمصرفی مانند اتو، ماشین لباسشویی، جارو برقی و غیره به زمان های پایانی شب انجام داد.

در اطلاعیه پایگاه اینترنتی شرکت مادرتخصصی تولید، توزیع و انتقال برق ایران آمده است:

با تکیه بر پیش بینی افزایش دما در عموم نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، به علاوه محدودیت ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا پایان هفته به طول می انجامد، از هموطنان درخواست می کنیم برای کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت های 12 تا 18 اقدام کنند.

گرمای روزافزون هوا و کاهش بارش ها، استخراج رمزارزها و مواردی چون مشکلات نیروگاه ها در تامین سوخت همگی از عمده دلایلی است که برای قطعی های برق سراسری عنوان شده است. رجبی مشهدی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور می گوید:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب 8500 مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

به علاوه می توانید جدول قطعی برق 4 تیر 1400 را برای استان هایی که برنامه خاموشی در آنها با روزهای قبل همپوشانی دارد، از لینک های زیر بررسی کنید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر